רוסיה חוזרת לימי בריה"מ: חוק נגד "חוסר כבוד כלפי השלטון"

beatman

Member
חוק חדש ברוסיה: ''אסור להעליב את המדינה''

מחוקקים ברוסיה אישרו היום (ה') הצעת חוק חדשה שמטילה מגבלות על השימוש באינטרנט, ואוסרת "להעליב את המדינה".
&nbsp
החוק מטיל קנסות על מי שמפרסם חומרים "המביעים חוסר כבוד למדינה, לסמליה ולגופים הממשלתיים". בנוסף לקנסות, החוק מאפשר לכלוא את העבריינים ל-15 יום.
&nbsp
החוק אושר היום על ידי הבית התחתון של הפרלמנט, שבשליטת הקרמלין. בנוסף, אושרה גם הצעת חוק נפרדת שנועדה לחסום את כל מי שמפרסם "חדשות מזויפות" באינטרנט, הנתפסות כמאיימות על שלום הציבור ועל הביטחון.
&nbsp
שני החוקים צפויים לעבור את אישור הבית העליון בפרלמנט במהירות, לפני שהנשיא ולדימיר פוטין יחתום עליהם ויאשר אותם באופן רשמי. המתנגדים טוענים כי מדובר בעוד שלב במאמצי הקרמלין להשתיק את הביקורת ולהדק את השליטה.
&nbsp
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5475191,00.html
 

beatman

Member
בגדול כיבוד סמלי המדינה נמצא נראה לי בחוקי רוב המדינות

גם בארץ מי שמבזה את הדגל לדוגמא, עובר על החוק.
השאלה אם ויכוח או הפגנה נגד הממשלה היא ביטוי לחוסר כבוד כלפי גוף ממשלתי.
&nbsp
לגבי "לחסום את כל מי שמפרסם "חדשות מזויפות" באינטרנט" - אז צריך לחסום את ערוצי התשקורת הרשמית שם
 
פוטין נחוש להחזיר את רוסיה לדרך המסורתית של

התגייסות כלל-לאומית סביב השלטון והצאר, וגם להחזיר לה את כבודה האבוד של מעצמה הקובעת את סדרי העולם. פניה לדמוקרטיה מאז 1985 הייתה בסה"כ הבלחה רגעית בהיסטוריה הרוסית. לא רחוק יום (במונחים היסטוריים כמובן) שהמאבק האסטרטגי של רוסיה נגד ארה"ב יחמיר, רוסיה תפעל בכל הדרכים שברשותה להרחבת השפעתה בעולם, וכנראה שאחרי רף מסוים של פעלתנות מחוץ לתחומה ארה"ב כבר לא תוכל לעבור על זה לסדר היום, והידידות הקרה תהפוך יריבות גלויה. יתכן שבעקבות כך גם יעלה מסך ברזל חדש. סביר להניח שרוסיה גם תכבוש את אוקראינה, או לפחות את כל חלקה בו רוסית היא השפה המדוברת ברחוב בפועל. פוטין גם ינסה בנחישות להכניס את ידו לישראל באמתלה של הגנה על דוברי הרוסית בה וניעת קיפוחם, אבל כולי תקווה שארה"ב לא תבליג על הפרה כו בוטה של הסטטוס קוו העולמי ותיחלץ לעזרה. בעקרון, כל מדינה בה יש כמות משמעותית של דוברי רוסית בתור שפת אם נמצאת בסכנת התערבות של רוסיה לענייניה הפנימיים.
 
יש גם לזכור שפוטין באופן כללי הוא חשדן מהסוג הסובייטי

שמאמין באמת ובתמים כי המערב המרושע שולח את זרועותיו הארוכות לכל מקום, והרשת האינטרנט היא כלי בידי ה-CIA וכו' וכו'.
&nbsp
כמו כן, פוטין גם ככה לא מצטייר כבן אדם חכם במיוחד. סתם פושטק ממשפחה של פרולטרים שבמזל התקבל ללימודי משפטים ומשם לבית הספר של הקג"ב.
https://ok.ru/video/66613937913916-0
 
פוטין כבר אדם ממש לא צעיר,

והשאלה המתבקשת היא מי עעלה לכס המלכות בשעה שיגיע הזמן לכריז "המלך מת. יחי המלך!"

לגבי המשפט האחרון שלך, בלי כשר למנת המשכל האישית של פוטין, אז תזלזל באינטליגנציה הפוטנציאלית של בני משפחות פרולטרים, או שאתה רוצה שרק בני משפחות מיוחסות יקבלו גישה להשכלה, ואנחנו נידרדרד לימי הביניים החדשים עם ריבוד חברתי נוקשה?
 

beatman

Member
צודק בהחלט לגבי המשפט האחרון

אני לא חושב שפוטין טמבל.
ואדם ממשפחה פשוטה יכול להיות חכם.
 
אין מחליף מוסכם למנהיג אוטוריטרי

אלא אם כן הוא הכשיר את בנו בתור יורש, אבל לפוטין יש בנות. אפשר לשרבט חצי תריסר שמות החל מסרגיי איוואנוב, אבל לכולם ברור שמותו של פוטין יפתח תיבת פנדורה בקרמלין.
 
למעלה