"ישראלים מסורבים להיכנס לאוקראינה - כצעד נקמה"

beatman

Member
"ישראלים מסורבים להיכנס לאוקראינה - כצעד נקמה"

על פי גורמים במשרד החוץ, מדובר בתגובה של קייב לסירוב ישראלי להכניס אזרחים אוקראינים לארץ. כ-10 ישראלים עוכבו אתמול וגורשו: "לקחו את הדרכונים והשפילו אותנו"

עשרה ישראלים, נוסעי טיסת אל על לקייב, עוכבו אתמול (רביעי) במשך יותר מ-24 שעות בשדה התעופה בקייב ולבסוף גורשו משם, ככל הנראה כנקמה על כך שישראל מונעת מאזרחים אוקראינים להיכנס לשטחה. גורמים במשרד החוץ אישרו כי מדובר בצעד של אוקראינה שנועד לגמול על סירוב ישראלי להכניס אזרחים אוקראינים לשטח ישראל, וכי לא מדובר בפעם הראשונה שמהלך כזה קורה.

הישראלים שגורשו אתמול טוענים כי הדרכונים שלהם נלקחו מהם וחיילים מקומיים הוצבו לשמור עליהם בעוד הם נאלצים לישון על הרצפה וללא כל גישה אל הכבודה שלהם. "לא נתנו לנו מענה", סיפרו לתוכנית "הכול כלול". "לא קישרו אותנו לשום נציג ממדינת ישראל או עם הקונסוליה בקייב. גם לא הסבירו לנו למה לא מכניסים אותנו לאוקראינה. קיבלנו חותמת שחורה בדרכון, שמשמעותה שאנחנו לא יכולים לחזור לכאן יותר, ובגלל שלקחו לנו את הדרכונים לא יכולנו גם לקנות אוכל או שתייה. היינו בלי כלום".

יותר מיממה חיכו הישראלים לקבלת תשובה אם יזכו להיכנס למדינה ומהי סיבת העיכוב, אך נותרו ללא מענה. לבסוף, הם נאלצו כאמור לחזור ארצה.

ממשרד החוץ נמסר בתגובה: "המשרד הנחה את שגרירות ישראל בקייג לפנות לרשויות באוקראינה ולבדוק את סיבות הסירוב. במקרה האמור עומדת לכל מדינה הזכות להכניס או לסרב כניסה לנתינים זרים".

מאל על לא נמסרה תגובה.

-------------------------------------------------
https://www.10.tv/news/182090
 

SupermanZW

Well-known member
נקמה מוצדקת

כשיפסיקו להתנהג בחוסר הוגנות לתיירים שרוצים להיכנס לישראל יפסיקו להתנהג בחוסר הוגנות לתיירים ישראלים. מי שרוצה בכבוד צריך לתת כבוד.

הכי קל זה למצוא תירוצים, אני בטוח שגם ישראל וגם אוקראינה ימציאו תירוצים משכנעים, אני בטוח גם שלא הייתה כל הצדקה למנוע את כניסת התיירים האוקראינים לישראל וגם לא את כניסת התיירים הישראלים לאוקראינה ומדובר ב"משחקי קקה-פיפי" שמתאימות לילדי פעוטון אשר במקרה זה נערכים בין מדינות.
 

beatman

Member
צריך להחזיר את הויזות

ולהפסיק להתעלל כך באזרחים תמימים בשני הצדדים.
 

beatman

Member
שוב: ישראלים עוכבו והוחזרו אחרי שנחתו באוקראינה

כ-30 ישראלים עוכבו בשדה התעופה בוריספול הסמוך לקייב. אתמול הוחזרו ארצה שני ישראלים ושניים נוספים ככל הנראה יוחזרו היום. "אילו היינו יודעים שממתין לנו יחס כזה, היינו בוחרים יעד אחר", סיפר אחד המעוכבים

לאחר שנראה כי משבר שדות התעופה הסתיים, ביומיים האחרונים הרשויות באוקראינה שוב החלו לעצור ישראלים המבקשים להגיע לאוקראינה בנמל התעופה בוריספול, הסמוך לקייב.

כ-30 ישראלים עוכבי בבוריספול, לאחר שהיו על טיסת אל על שנחתה בשעה 9:55. בין המעוכבים, יוחאי דהן, מדריך קבוצה של תיירים דתיים לקברי צדיקים. "את כל הקבוצה שלי הכניסו, אבל אותי ועוד בחור אחד עיכבו ללא שום הסבר", סיפר יוחאי ל-ynet. דהן התבשר כי הוא מוחזר ארצה, בעוד שהקבוצה שבאחריותו נותרה ללא מדריך.

"הסברנו לאנשי בקרת הגבולות את המצב, שהקבוצה שלי ממתינה לי. הבעיה היא שלא סופרים אותנו. מטפלים באנשים מטיסות אחרות שבאו הרבה יותר מאוחר מאיתנו. מוורשה, מטורקיה, מאיראן אפילו. אני כבר לא יודע מה לעשות", הוסיף בייאוש.

לדבריו של יוחאי, לשני ישראלים כבר הודיעו כי הם יוחזרו לישראל. אתמול עוכבו בבוריספול לפחות ארבעה ישראלים שהוכנסו אחרי שלוש שעות המתנה, ושני ישראלים נוספים הוחזרו לארץ אתמול. אחד המעוכבים אתמול, שביקש להישאר בעילום שם, סיפר ל-ynet כי איש בקרת הגבולות אמר לו בצורה גלויה: "אתם מעכבים ומחזירים תיירים אוקראינים, אנחנו בתגובה מעכבים ומחזירים אתכם".

"באנו לחתונה של חברים בקייב. אילו היינו יודעים שממתין לנו יחס כזה, היינו בוחרים יעד אחר. מה הם רוצים מאיתנו? אנחנו לא באים לעבוד כאן, אלא באים לבזבז כסף. יש מדינות רבות שישמחו לקראתנו", סיפר אריאל (שם בדוי).

עם זאת, המשבר ככל הנראה ממשיך להחריף. בסוף שבוע שעבר פרסם סגן שר החוץ של אוקראינה סרגיי קיסליצה כתבה באתר פופולרי שבה הוא רומז כי המעסיקים הישראלים הם האחראים להימצאות העובדים האוקראינים הבלתי חוקיים בארץ, המהווים תירוץ לתחקירים וגירושים של האוקראינים בישראל.

סגן השר איים כי הוויזות של אזרחי מדינות שבהם לא מכבדים את אזרחי אוקראינה יוחזרו. כשהכוונה, בראש ובראשונה, למדינת ישראל.

לפי ההערכות, הסירוב לכניסת ישראלים לאוקראינה הוא צעד גומלין על הגידול הדרמטי של האזרחים האוקראינים שרצו להיכנס לישראל בשנה שעברה וסורבו, למרות הפטור מאשרת כניסה בין המדינות. בשנה שעברה ישראל סירבה להכניס 4,430 אוקראינים, לעומת 1,400 בשנה שקדמה לה.

כ-140 אזרחי אוקראינה שביקשו להיכנס לישראל עוכבו ביום שישי שעבר במשך שעות בנתב"ג. זאת, לאחר שבימים האחרונים עוכבו עשרות ישראלים בנמל התעופה בוריספול באוקראינה, שממוקם כ-30 ק"מ מהבירה קייב, וחלקם אף גורשו חזרה ארצה.

----------------------------------------------------------
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5466281,00.html
 
למעלה