הזוי: תושבת אשדוד הגיעה לקבל טיפול במיון אסותא ונדרשה להוכיח

beatman

Member
הזוי: תושבת אשדוד הגיעה לקבל טיפול במיון אסותא ונדרשה להוכיח

אזרחות ישראלית.

תושבת אשדוד, שניגשה לבית החולים לקבלת טיפול רפואי בעקבות כאבים עזים ודימום, טוענת כי התבקשה ע"י פקידת המיון בבית החולים אסותא אשדוד, להוכיח את אזרחותה בטענה כי: "יש מספיק רוסיות שבאות ללדת והן לא ישראליות", זאת על אף שהציגה את תעודת רישיון הרכב, כמקובל לזיהוי במדינת ישראל.
בעלה: "אשתי, אזרחית ישראל מזה 30 שנה, במקום לקבל מענה וטיפול רפואי, נדרשה להוכיח את אזרחותה הישראלית והושפלה".
אסותא בתגובה: "רישיון אכן מהווה תעודה מספקת לקבלת טיפול רפואי, אנו מתנצלים אם חלה אי הבנה בנושא"


בחודש שעבר ניגשה תושבת אשדוד (32) למיון בבית החולים אסותא בעיר לקבלת טיפול בעקבות כאבי בטן חזקים ודימומים, זאת לאחר שהופנתה לטיפול במיון נשים בבית חולים ע"י מרפאת בטרם בעיר.
אלא שפקידת הקבלה סירבה לאמת את פרטיה כנגד רישיון הנהיגה שהציגה ולהתחיל בתהליך פתיחת התיק, וכן דרשה את תעודת הזהות שלה על מנת לאמת את אזרחותה, בטענה כי: "יש מספיק רוסיות שבאות ללדת פה והן לא ישראליות, ללא הוכחת אזרחות אין לי איך לעזור לכם".
כידוע, עפ"י חוק זכויות החולה, מטפל או מוסד רפואי לא יפלו בין מטופל למטופל מטעמי דת, גזע, מין, לאום, ארץ מוצא, נטייה מינית, גיל או מטעם אחר כיוצא באלה.
"אשתי, בבכי וכאבים, הסבירה לפקידה שתעודת הזהות שלה לא עליה כרגע וברשותה רק רישיון הנהיגה וכרטיס קופת חולים" מספר בעלה שהתלווה אליה באותו היום ומוסיף: "רק לאחר שמצאתי במכשיר הטלפון הנייד שלי צילום תעודת זהות של אשתי והראיתי את הצילום לפקידה, היא הואילה לפתוח עבורנו תיק".
לאחר שהזינה הפקידה את פרטי תעודת הזהות, הוא מספר, אף התברר כי פרטיה האישיים היו מוטמעים במערכת, כנראה מביקור שערכה בעבר בבית החולים. לדבריו, החל מרגע זה אישתו קיבלה טיפול רפואי מקצועי ראוי והולם, אולם תחושת ההשפלה חלחלה והעיקה עוד ועוד.
"אשתי, אזרחית ישראל מזה 30 שנה, הציגה רישיון נהיגה כמקובל לזיהוי במדינת ישראל" רועם הבעל, "זו הפעם הראשונה אי פעם שנתקלנו בגזענות ואטימות שכזאת במדינת ישראל - במקום לקבל מענה וטיפול רפואי מידי נוכח מצבה, נדרשה להוכיח את אזרחותה הישראלית והושפלה."
"בית החולים בחר בתחילה להתעלם ולהכחיש את שקרה" הוא מוסיף, "רק לאחר שפנינו למנהלת המחלקה לפניות הציבור, זו השיבה כי אכן אמירה שכזו אינה מקובלת והחלה בתהליך הבירור כראוי, וביום ראשון האחרון נאותה לחזור אלינו במכתב התנצלות שבו צוין כי כל אדם רשאי להזדהות עם רישיון רכב לקבלת טיפול רפואי."
"איני מבין כיצד ניתן להתנות טיפול רפואי בהוכחת אזרחות ישראלית על רקע מוצא אתני, הדבר מנוגד מכל וכל לחוק זכויות החולה."
תגובת בית החולים אסותא:
"פנייתה של המטופלת התקבלה במחלקת פניות הציבור בבית החולים. מיד עם קבלת התלונה ביצענו בירור מעמיק עם המזכירה הרלוונטית.‬ לאחר הבירור, שוחחנו עם בעלה של הפונה והבהרנו כי רישיון אכן מהווה תעודה מספקת לקבלת הטיפול הרפואי ואנו מתנצלים אם חלה אי הבנה בנושא.‬
בנוסף הבהרנו כי בית החולים אינו מתנה קבלת טיפול רפואי במיונים ובמחלקות האשפוז בכפוף להצגת תעודה ובוודאי שאינה מפלה במתן הטיפול בין גזע, דת, מין ו/או לאום. ‬ סוכם עם בעלה של הפונה כי אנו נעביר לידם מכתב התנצלות על התחושות איתן יצאו מבית החולים. ביום 3.02.19 נשלח לידם מכתב זה.‬
מיד לאחר שליחתו בתיאום עם בעלה של הפונה, פנתה גב' אלבינסקי לפניות הציבור ולאחר צרחות וקללות שמפאת כבודה לא נחזור עליהם, הסתיים הטיפול בפנייתה. בית החולים השקיע מאמץ באופן מיידי בבירור המקרה ובמתן מענה הולם, אולם אנו לא נקבל יחס שאינו הולם כלפי אנשי הצוות בבית החולים".

---------------------------------------------------------------------------
https://www.ashdodnet.com/חדשות-אשד...ן-אסותא-ונדרשה-להוכיח-אזרחות-ישראלית-339289/6
 

beatman

Member
הפקידה אהבלה, הרי הראו לה רשיון נהיגה

וזה מספיק לגמרי.
 
כן בסדר יכול להיות שהפקידה לא יודעת הכל

יכול להיות שהיו לה מקרים של לא אזרחים בעבר
אני אף פעם לא יורד על אנשים שבסך הכל הם עובדים פשוטים .
 
כנראה שגם עם כל הצער שבדבר

אנחנו חייבים להודות בעובדב שבישראל אדם המזוהה לפי המבאט-מראה הפנים-ארץ הלידה כבן העדה הרוסית יש הבסתבות גבוהה הברבה שהוא לא יהיה אזרח ישראל ביחס לאדם המזוהה כבן כל עדה אחרת מבין האוכלוסיה הלא-ערבית.
שזה ממש לא מצדיק את הפקידה האהבלה, כי יש סיטואציות שמצדיקות תקינות פוליטית.
 
למעלה