40% מהעולים מחבר העמים אינם יהודים.

beatman

Member
40% מהעולים מחבר העמים אינם יהודים.

ח”כ לנדבר: ”האנשים האלה רצויים כאן הם מגיעים מכוח חוק השבות וכל הפוליטיקאים רוצים שיבחרו בהם ”

7 בינואר 2019

לפי נתוני הלמ”ס (הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה) עולה כי בשנה האחרונה ירד מספר היהודים בישראל מ-74.6% ל-74.4%. וזאת בשל עליית נוצרים ושאינם יהודים ממדינות חבר העמים. המדובר הוא ב- 418,000 עולים כחוק שאינם יהודים על פי ההלכה ולא עברו הליכי גיור. נתון מדאיג נוסף העולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה הוא שבשנה האחרונה 40% מהעולים, קרי 12,000 עולים ממדינות חבר העמים, מתוך 30,000 שעלו, הגדירו עצמם ”חסרי דת” ונוצרים.

ח”כ סופה לנדבר, שרת הקליטה לשעבר אמר ל”האשתאג ניוז” בעקבות ממצאים אלה: ”לפי חוק השבות הם רצויים במדינת ישראל. אנחנו מכירים את מצב ההתבוללות של היהודים במקומות מהם הם מגיעים היום. אני אומרת שהם חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל. נעשה הכול שהם ימשיכו להגיע לכאן ולחיות כאן. היום, כל המפלגות מחזרות אחריהם ופונים אליהם שיבקשו את קולם בבחירות. אני לא מתערבת בנושא הגיור. מי מהעולים שרוצה לעבור תהליך גיור שיעבור, ומי שלא רוצה ימשיך לחיות כאן. העולים האלה משרתים בצבא של מדינת ישראל, עובדים במקומות שהעבודה שם לא פשוטה, מדינת ישראל שמה על כתפיים של אנשים אלה נטל כלכלי, היא גם צריכה לדאוג להם. האנשים האלה רצויים כאן והם מגיעים לפי חוק השבות”.

------------------------------------------------------------------------------------
https://www.hashtagnews.online/2019/01/07/40-מהעולים-מחבר-העמים-אינם-יהודים-חכ-לנד/
 
מדינה יהודית, פחחחח

מעניין מתי חוק השבות יבוטל כליל ובמקומו תונהג מכסה למהגרים מכל המינים והגזעים, כמו בארה"ב.
 
הבעיה שזאת מדינת חלם

וכל התערבות של המחוקק כאן כמעט בוודאות רק תגרע ולא תועיל, ויש סכנה שבביטול החוק אנחנו נקבל את הכי גרוע משני העולמות, שזה אומר מדיניות שארים פתוחים לכל מאן דבעי. ישר יקפצו כל מיני פעילי זכויות אדם וידרשו לא להציב מכסות הגירה כלא מוסריות, ואנחנו נקבל את אותה המדיניות שבימי חוק השבות ננקטה כלפי כל יהודי, אבל הפעם לאדם באשר הוא.
 

Astroo

New member
אינם יהודים לפי ההלכה, אבל עם שורשים יהודיים

אין עם זה שום בעיה, כל עוד לא מדובר באנטישמים
 

SupermanZW

Well-known member
נכון, אבל

שורשים יהודיים יש לרבע מתושבי ספרד ופורטוגל וסביר להניח גם לרבע מתושבי אמריקה הלאטינית, לכל הפאשטונים באפגניסטאן שורשים יהודיים והפלאשמורה האתיופים הם נוצרים שאבותיהם היו יהודים שהתנצרו, בהודו יש שבטים רבים בעלי שורשים יהודים, ועוד. יש להניח שבעולם כולו לחצי מיליארד בני אדם יש שורשים יהודים, האם אתה מבין את ההשלכות לכך שכל אלה יכולים להיות זכאים להגירה לישראל על פי חוק השבות? קח בחשבון שרובם המכריע חיים במדינות פח שישראל עדיפה עליהן בהרבה ואם ידעו להוכיח את שורשיהם היהודים תהיה יראל חייבת לקבלם, אך הבעיה המהותית נארה, אין שום דרך בעולם ליישב חצי מיליארד אנשים במדינת ישראל ולכן מוטב שישאטל תאמץ מדיניות הגירה תועלתנית כמו מדינות המערב.
 

Astroo

New member
אני מדבר על בנים לאב יהודי

או בנות זוג של יהודי או חצי יהודי.
לא על שורשים יהודיים מיתולוגיים. בכל אופן, כרגע אין שום סכנת הצפה בעולים, בסה"כ בשנה האחרונה עלו כ- 10000 אנשים מרוסיה ואוקראינה. כמעט ואין עולים מאמריקה הלטינית או אפגניסטן, כנראה שהם לא עומדים בקריטריונים או לא מעוניינים. אגב, פלשמורה בכלל לא עולים לפי חוק השבות אלא לפי צו השעה או תקנה ממשלתית כלשהי.
 
בנים לאב יהודי? הלוואי ואלה היו רק בנים...

ע"פ חוק השבות במתכונתו הנוכחית אפילו נינים לסבא-רבא יהודי יכולים להתאזרח ולהתיישב בישראל די בקלות. לא באותה קלות מיידית כמו הנכדים (וזה אחד הנושאים האהובים ברחוב הרוסי להתלונן בגלל זה על המדינה האיומה), אבל עדיין התהליך די פשוט ומי שרוצה בהחלט יכול לעבור אותו.
 

Astroo

New member
נינים יכולים להתיישב רק עם הוריהם אם הם קטינים

והם מקבלים בהתחלה רק תושבות ארעית ולא אזרחות.
בכל אופן, זו לא הבעיה המרכזית של ישראל כרגע. האנשים האלה ברובם עובדים ותורמים לכלכלה. רובם גם שומרי חוק. כמו כן, מדובר במספרים לא גבוהים של כ-10000 מהגרים בשנה מכל הרפובליקות לשעבר של בריה"מ גם יחד, רובם יהודים לפי ההלכה או בנים/בנות לאב יהודי. וזה כשבאוקראינה יש מלחמת אזרחים ורוסיה נמצאת תחת סנקציות כלכליות. כך שאין לנו ממה לדאוג.
 
התשובה הזאת היא גם ל-Tal53

הבן דוד שלי הוא נין ליהודי (אחיה של סבתי, שייסד משפחה ענפה שהוא בה היהודי היחיד) והוא זכאי עליה, הוא התארח כמה פעמים בארץ ובסופו של דבר בחר לגור באוקראינה (הרוסית) מולדתו, אבל אם היה מחליט להשתקע בישראל, היא בהחלט היה יכול להישאר כאן לתמיד.
 
טוב אז כנראה הוא היה צריך לעבור איזה תהליך הגירה

אני ממש לא נכנסתי לפרטים של התהליך הבירוקרטי שלו, אבל הוא כן ביקר אצל כמה עורכי דין.
 

TaL53

New member
הוא יכול רק לרצות

ברגע שהפך לבגיר הוא איבד את זכותו לתושבות. אומנם הוא יכול מטעמים הומנטריים אך הסיכוי לכך קלוש. מספיק לקרוא כמה סיפורים דומים כדי להבין את הנושא.
 
למעלה