כשר: מתנות מיוחדות לכריסמס

beatman

Member
רק בלי גסויות בבקשה

בהחלט חגיגת החגים היהודיים בארץ די חלשה, אפשר היה להשקיע יותר, פעם למשל היו מסיבות חנוכה מושקעות.
אפשר היה לתת יום חופש רשמי בפורים ואולי יום אחד בחנוכה, בסופו של דבר נוצרה קונוטציה שאלה חגי ילדים והדבר אינו נכון.
 

Astroo

New member
ישראל היא מדינה לא כיפית באופן כללי

כשנמצאים בערי אירופה, תמיד יש שם פסטיבלים, תזמורות רחוב, מלא בתי קפה וברים בכל מקום, אנשים חוגגים. כאן הכל עלוב, מוזנח, נטוש, חוץ מטיילת תל אביב אולי.
רק ללכת לעבודה ולחזור הביתה לדירת שיכון עלובה, אלה החיים בישראל.
 
אני לא מסכים עם התיאור הכללי, ולא עם הציון הכללי.

אבל זה לא נושא להודעה קצרה בפורום
 

SupermanZW

Well-known member
נכון מאוד

ובנוסף לכך, למי שלא גר בתל אביב זה סיוט להגיע לטיילת בגלל הפקקים ובגלל שאין חניה. באירופה קל מאוד להגיע מערים סמוכות לעיר גדולה באמצעות אוטובוסים חשמליים (מה שקרוי באנגלית Tram) שתדירותם גבוהה מאוד ומתוך העיר (כולל הקצוות) באמצעות רכבות תחתיות שגם תדירותן גבוהה מאוד ותמיד יש מקום לשבת. בישראל זה סיוט להזדקק לתחבורה ציבורית בגלל הצפיפות האדירה והתדירות הנמוכה של אוטובוסים בינעירוניים וגם גלל שבימי חג אין תחבורה ציבורית בכלל ובאירופה יש כל יום כולל ימי חג. מי שאין לו סבלנות של פיל ועצבים מברזל לא יגיע בכלל לטיילת של תל אביב גם אם זה המקום המעניין היחיד בישראל ביום חג.
 
נו באמת, עיוותת את המסר שלי

האמת על החג היא לא שהוא נבזי של רוסים נבזים, אלא שהוא לא כזה חגיגי וקסום כמו שמנסים לתארו. אולי ברוסיה או באוקראינה הוא באמת כזה (ומהבחינה הזו חגי החורף האמריקאיים עדיין שמים אותו בכיס הקטנה), אבל בישראל חוגגים אותו בתוך משפחה, שכל חבריה מתאספים סביב שולחן עמוס מאכלים רוסיים וצופים בטלוויזיה הרוסית. רגע השוא הוא להקשיב לברכה של פוטין באחד בלילה (חצות לפי שעון מוסקווה). זה הכל. אם כשיגדל ירצה לצאת עם חבריו למסיבת נוביגוד בסדר גמור, שיהיה לו בכיף.
 
הבנתי את המסר שלך מצוין,

הוא די גלוי: גם כשהרוסים אינם נבזים, אז הם מה זה עלובים, לעומת האמריקאיים הענקיים, ששמים אותם בכיס.
ממש "מקורי"
 
אגב, אפילו ההורים שלי, שהם אנשים סובייטיים עד לשד עצמותיהם,

מאשרים שדד מורוז וסנטא קלאוס חד הם, ההסבר שלהם הוא שלפני המהפכה (1917) הדמות של סבא חורף הייתה ניקולאי הקדוש, כשהבולשביקים עלו לשלטון הם אסרו על חגיגת חג המולד והשנה החדשה כדתיים ובורגניים מידי, אבל בימי מהעה"ש החזירו את חגיגות החורף בדמות נובי גוד, ובגלל שע"פ האידאולוגיה קומוניסטית הדת הייתה אסורה, ניקולאי הקדוש הפך לסבא כפור חסר זהות דתית.
 
לא יפה לקרוא להורים בשמות גנאי!

ואללה! ממש גילית את אמריקה! זה רק עכשיו נודע לך?

זה כבר אלפי שנים, בכל העולם, ששליטים חדשים מתלבשים על חגים עממיים ומנכסים אותם לעצמם.

ויש הרבה הגזמה ועיוותים בדרך שאתה מעביר את זה. זה לא נכון שהדת "היתה אסורה", אם כי נרדפה כך או אחרת בזמנים שונים. אבל כללית, בברה"מ פעלו באין מפריע כנסיות, בתי כנסת וכדומה. הייתי אישית פעמים רבות בכנסיות, מנזרים ובתי כנסת בערים שונות בברה"מ.

את נובי גוד חגגו בברה"מ עוד לפני המלחמה.
ומה כל זה בעצם משנה?
אם חג המולד היה חג של נוצרים בלבד, הרי נובי גוד הפך לחג עממי של כולם (שאתה מזלזל בו כי הוא נראה לך עלוב לעומת האמריקאים הענקיים:
America über alles
 

beatman

Member
צביון זאת הרוח שקיימת במרחב הציבורי, במוסדות המדינה

אפשר גם להגיד שהגבלת שעות הרעש עד 23:00 זאת פגיעה בחופש הביטוי ושריפת דגלים(דוגמא קיצונית אמנם) זאת פגיעה בחופש הפולחן.
אם היחיד עושה מעשה שפוגע ברגשות רוב הציבור סביבו, אז בהחלט יש הגיון בהגבלה.
למשל בבלגיה נכנס מהיום חוק האוסר שחיטה כשרה ברחבי המדינה, היהודים בהחלט נפגעים מזה, אבל זה מה שרוב הציבור במדינה בחר.
&nbsp
"לא חובה" - עבורך.
אחרים יכולים לרצות עץ גדול בכיכר מרכזית.
הרבה אנשים במדינה מתייחסים למועד זה בצורה עויינת ולכן לא מעוניינים בשום קשר רשמי לחג.
בהרבה חנויות בעיר יש עצים וקישוטים שונים נמכרים בשפע, אני חושב שזה מספיק.
 

beatman

Member
באשדוד הציבו עץ במרכז מסחרי שהוא שטח פרטי

ואני כמוך לא מבין בשביל מה צריך עץ אשוח פומבי.
 
כי נובי גוד הוא חג לא כזה משפחתי במקור

הוא הפך למשפחתי גרידא בישראל, בברה"מ הים מציבים עצי אשוח ענקים בגובה גורדי שחקים במרכזי הערים ואף במרכזי המחוזות שבעיר. אני גרתי בקומה האחרונה בבניין בן 9 קומות ובשבועיים הראשונים לחודש יאנואר יכולתי לראות מהחלון עז אשוח מלאכותי ענקי שהתנשא הרבה מעבר לגובה העיניים שלי. בשעות היום ליד האשוחים האלה נהגו לארגן מופעים של סבא כפור ושלגנית נכדתו, וככל שהאשוח היה מרכזי יותר, המופעים היו מפוארים יותר. הייתה ממש היררכיית אשוחים, החל מהאשוח בכיכר האדומה במוסקווה, דרך האשוחים במרכזי הבירות של הרפובליקות, בירות מחוזיות, 'בירות' תת-מחוז וכלה במרכזי מחוזות בחוך הערים. בעיירות קטנות וכפרים כנראה היה אשוח מרכזי ענקי אחד.
 
וזה היה איום ונורא, וטוב שאתה שם להעיד על כך.

לא סיפרת שאתה מאוקראינה? זאת אומרת, הרוסים המנוולים כפו את האשוחים המנוולים על האוקראינים?
 
למעלה