דוגמה למישהי אמיתית

SupermanZW

Well-known member
דוגמה למישהי אמיתית

https://www.ynet.co.il/articles/0,7...tm_source=Taboola_internal&utm_medium=organic

סוף סוף מישהי שחושפת את הסיבות האמיתיות של הוריה להגירה לישראל, את הטעויות שלהם, את הטעויות שלה, את הלקחים שהפיקה והשינויים שעברה במהלך השנים, מישהי שלא מנסה ליצור לעצמה תדמית מושלמת אלא מראה שהיא בן אדם אמיתי, לא "פלסטיק", האמת בפרצוף, בלי לייפות שום דבר ובלי לזייף.
 

beatman

Member
יש קבוצות בפייסבוק עם המוני

אנשים מהזן הזה ודומים לו.
מה גם שברוסית המון יוצאי בריה"מ כתבו שהם מהגרים, לא חדש עבורי.
&nbsp
כבר כמה שנים שאנשי "דור 1.5" התפרסמו בעיתונים, אתרים ותוכנית טלויזיה עם דעות כאלה.
 
אכן, עם כלל הכמות של מאמרים ופוסטים שהתפרסמו

על זה בעברית, כל זה כאין וכאפס בהשוואה לכל מה נכתב ונאמר על זה בעל פה בשיח הרוסי ברוסית בארץ מאז תחילת שנות ה-90 ועד עכשיו. העליה-הגירה הרוסית לא מרגישה כאן בבית וכבר מזמן לא מתביישת לטעון בריש גלי שהיא הייתה מעדיפה מדינה שהיא רוסיה מבחינה תרבותית וארה"ב או מערב ארופה מבחינה כלכלית.
 

beatman

Member
אכן, זאת דעת הרוב

חגיגות ראש השנה הגריגוריאני עם צפיה בנאום נשיא רוסיה ב-23:00 (חצות במוסקבה) ושאגות השמחה והברכות לפי שעון מוסקבה(הרבה יותר מאשר בחצות לפי שעוננו) אומרות הכל.
ממש מהגרים סובייטים בגולה הישראלית.

מקריאה בעמודים הרוסיים-ישראליים בשבועות האחרונים ניתן להסיק שהדבר שהכי חשוב לרוב הישראלים-רוסים זה עץ אשוח וסבא כפור.
על זה הפוליטיקאים נאבקים בשביל למשוך אהדה.
 
מעציב אבל נכון...

 

SupermanZW

Well-known member
זו תגובה לכך שחלק גדול מהציבור הישראלי הסכים לקבל חגים

לא יהודים מתרבויות אחרות ולא קוראים להם חגים של גויים, כמו למשל המימונה, הסיגד, הסהרנה ולעומת זאת לחג השנה החדשה הם קוראים בשם סילבסטר על שם כומר אנטישמי שאין לו שום קשר לשנה החדשה (יום הולדתו חל ב31 לדצמבר וחג הסילבסטר נחגג בכלל בבוקר אותו יום ולא בלילה וגם זה רק בגרמניה ופולין והרוב במדינות אלה לא חוגגים חג זה וגם אלה שכן חוגגים את החגים האלה בנפרד) וחלקם מציגים אותו כחג של גויים ומשתמשים בו כדי לנגח מהגרים רוסים שחוגגים אותו. לתרבויות המרוקאית האתיופית והכורדית אין התנגדות עזה כמו לתרבות הרוסית ולכן זה מרגיז את המהגרים הרוסים בצדק.
 

beatman

Member
כמה טעויות

רוב יוצאי בריה"מ שכל כך דלוקים על החג פשוט אוהבים אותו ורוצים שזה יהיה חלק מסביבתם, מהעיר שלהם, הם רואים בחג הזה ביטוי למסורת (בת 2-3 דורות יש לציין) שלהם ולתרבותם.
נכון שיש את הטענות שמדוע מקבלים את המימונה והסיגד ואת הנובי גוד לא, אבל אני מבטיח לך גם אם לא היו מקבלים את המימונה והסיגד, הם עדיין היו באותה דעה לגבי הצבת עצי אשוח וקרנבל סבא כפור.

לגבי "סילבסטר", כבר הוסבר בעבר בפורום, אסביר שוב:
הכינוי "סילבסטר" נצמד לליל ראש השנה הגריגוריאני בגלל שהאפיפיור סילבסטר הראשון מת ב-31 לדצמבר והקתולים מציינים את היום לזכרו.
החגיגה מכונה סילבסטר, אך חוגגים בדיוק את אותה שנה חדשה כמו שברוסיה חוגגים.
בנוסף קתולים מציינים בכנסיות בבוקר ה-31 לדצמבר אירוע כלשהו לכבודו, אך זה כבר לא קשור לחגיגות בערב.
כינוי זה הגיע לארץ ע"י עולים בעיקר מפולין וגרמניה שחגגו שם את החג והביאו אותו ארצה, בדיוק כמו ה"נובי גוד" הסובייטי שהובא ע"י יוצאי בריה"מ.
ולגבי הטענות שאותו סילבסטר היה אנטישמי - בולשיט שלא מבוסס על כלום.
 

SupermanZW

Well-known member
היא לא טענה שהיא רוצה לחיות במדינה שהיא רוסיה מבחינה תרבותית

היא יצאה נגד כור ההיתוך שניסה למחוק את התרבות שלה. היא אמרה שהיא אימצה גם את התרבות הישראלית והפריע לה שהתנשאו עליה כי היא רוסיה. היא אמרה בדרך אחרת שהגישה הנכונה היא רב תרבותיות. היא לא בזה לתרבות הישראלית אלא מקבלת אותה והיא ציפתה שיקבלו את תרבותה כפי שהיא קיבלה את התרבות הישראלית.

לא הבאתי את הכתבה כדוגמה למישהי קיצונית (כמו ההודעה שלך עליה אני מגיב כעת) אלא כדוגמה למישהי אמיתית שלא מנסה ליצור לעצמה תדמית מזויפת כדי לרצות את מי שנוכן להקשיב ומאידך גם לא מציגה אנטיתזה למדינה הקולטת כמו המהגרים שמסרבים להשתלב ולא מנסים בשום דרך להרגיש בבית.
 
בשנות ה-90 כור ההיתוך כבר הלך ודעך

אז כן, היו פה ושם הצקות בבתי הספר על רקע השימוש בשפה הרוסית, אבל בכל עיירת פיתוח שכוחת א-ל פעלו חוגי שחמט, בלט, מוסיקה ומה לא, על טהרתם של דוברי הרוסית וילדיהם. לעיתון "וסטי" הייתה תפוצה של כ-150 אלף עותקים, בנוסף פעלו עוד כחצי תריסר עיתונים. רדיו רק"ע התחיל את שידוריו, באמצע שנות ה-90 כל העולם ואשתו התחבר לכבלים פיראטיים ואח"כ לליגאליים כדי לראות ערוצי טלוויזיה מוסקבאיים. כל שבוע היו מגיעים לכאן אמנים רוסיים ממדרגה ראשונה.
&nbsp
בקיצור, כל מי שמספר על ישראל של שנות ה-90 במונחים של ישראל של שנות ה-70, חוטא לאמת.
 

beatman

Member
בהחלט היו מלא חוגים ומפגשים חברתיים

למשל אני השתתפתי החל מ-1999 ב-מה?איפה?מתי? במתנ"ס הקרוב לביתי.
&nbsp
לגבי כבלים - כבר מתחילת ה-90' היו כבלים חוקיים מסודרים, למשל 'תבל' באשדוד.
תקופת הפירטיים פרחה לפני זה.
אבל היה דבר כזה 'הום סינמה' להזמנת סרטים (האב הקדמון של ה-V.O.D) ואני זוכר איך רדפנו אחרי אפשרות לצפות בסרטים חינם שלפעמים הצלחנו לקלוט בצורה חלקה בתדרים אחרים במקלט הטלויזיה, ומי שהיתה לו טלויזיה עם היפרבנד בכלל חגג.
 
אלכס ריף בהחלט לא רוצה לחיות ברוסיה מבחינה תרבותית

אבל רוב העולים כן. רבים אף מצליחים לעשות את זה בפועל.
 
עוד לפני שפתחתי את הקישור, תן לי לנחש

המאמר בסגנון משהו כמו "ההורים שלי רצו להגר לארה"ב או לכל הפחות לגרמניה אבל ממשלת ישראל הבזויה עשתה דיל עם ארה"ב והמערב וסגרה לנו את השארים ככה שמשפחתי ואני נאלצנו לבוא לארץ לבנטינית קטנה, פרימיטיבית וחסרת תרבות אמיתית ואפשרויות כלכליות."

ועכיו אחרי שאלחץ "שלח" אקרא את המאמר.
חבל רק שהשקפה ציונית אי אפשר לעשות קריירה עכשיו בדומה לאלה שהתפרסמו מהיבדלות והדגשת היותם מהגרים.
 

beatman

Member
ובנושא הכתבה


ריף היא קורבן של לחץ חברתי די מכוער שכופה זהות תוך דריסת הזהות הקודמת של האדם, בעצם כור ההיתוך.
היא על הדרך מתנשאת על יבגני בגן, בהמשך על הוריה ומשפחתה ואף פוגעת האמה.
&nbsp
"אמא שלי הייתה זונה"

איך אפשר לחשוב על שם כזה לספר ?!
אפילו לא בצחוק, אין לה בושה בפני אמא שלה ??
&nbsp
"יש כאלה שהיגרו ממניעים ציוניים ויש כאלה שהיגרו ממניעים כלכליים, כי ארצות-הברית נסגרה בפניהם, כי גרמניה לא הייתה אופציה. אז לנסות להעלות את כולם זה שקר היסטורי שנאמר כדי להתקבל"
- מסכים.
 
ריף היא בעיקר קרבן של זהותנות שמאלנית

שהחליפה את הלאומנות השמאלנית. פעם זה "יהודי דבר עברית, ואוי ואבוי אם תדבר יידיש", היו זה "הציונים הארורים מחקו את הזהות הרוסית שלי". בשורה התחתונה, ריף היא תוצר טיפוסי של עלייה בגיל רך עד מאוד: את התרבות הרוסית היא לא ממש מכירה (ולראיה, אותו "פרוצ'יק גליצין" הנערץ עליה הוא לא שיר געגועים למולדת, אלא ככל הנראה, חיקוי זול שהומצא בארה"ב בשנות ה-70 ע"י מהגרים יהודיים שלפתע פתאום החליטו להאדיר את הצבא הלבן - https://ru.wikipedia.org/wiki/Поручик_Голицын).
 
זה אומר שלמרות שהימין כביכול בשלטון

מאז המהפך של 1977, כל השנים האלה השמאל למעשה שולט במדינה מאחורי הקלעים, מעין "מסדר חשמנים אפורים" שקובע את הלכי הרוח במדינה ע"פ ראות עיניו והאזרחים נשלטים כמו מריונטות בלי להיות מודעים לזה בכלל. אתה רוצה להיות נחשב, רוצה שקולך יישמע ושתתקבל בהבנה ועידוד ולא בבוז וביטול, תצעק בראש חוצות את מה שקובע צו האופנה התרבותי-חברתי האחרון של השמאל, מה שהשמאל למעשה על פניו שרירותית, אבל כשמסתכלים על זה בפרספקטיבה רחבה יותר מגבולות הארץ הצרים, הלכי הרוח שנכפים על החברה הם בהתאם למה שתופס אצל השמאל בזירה גלובלית.
 

SupermanZW

Well-known member
נכון והיא מודה בטעויות שלה גם, לא מאשימה את כל העולם

אפילו בדבר מביך כמו לחשוב לקרוא לספר "אמא שלי הייתה זונה" אבל היא הבינה שזה לא נכון וירדה מהשם המבזה לספר. אני מעריך אותה דווקא על כך שהיא לא מפחדת לומר את האמת גם אם היא יוצאת ממנה לא טוב ואומרת מה שהיא חושבת בלי לחשוש מהדעות של אלה שמקשיבים לה, מישהי שלא מנסה ליצור תדמית מזוייפת אלא כמו מצהירה "זאת אני, קבלו אותי כמו שאני ומי שלא מתאים לו בעיה שלו", לרוב האנשים, במיוחד מהגרים, אין את האומץ הזה.
 
למעלה