רעיון חדש: מסעות שואה לאוקראינה

beatman

Member
רעיון חדש: מסעות שואה לאוקראינה

כתב החינוך של 'ישראל היום', נועם (דבול) דביר, מפרסם הבוקר (ה') לראשונה על יוזמה חדשה שמציעה לצמצם את ההכנסות של הפולנים. "יש להמשיך ללמד את דור ההמשך את ההיסטוריה, מבלי לתרום למי שמנסה לשכתב אותה"
יוזמה חדשה שמגיעה כנקמה על החוק הפולני, מציעה מסעות שואה לאוקראינה במקום לפולין. לאחרונה, כ-20 מדריכים של מכון השואה הישראלי "שם עולם" הוכשרו להדריך קבוצות על שואת יהודי אוקראינה.
 
לא נפרנס את האנטישמים הפולנים, כן נפרנס אנטישמים אחרים

איזה הגיון מוזר. אם כבר, אז לבטל את המסעות כליל. הנרטיב שלהם, סטייל "פעם היינו כצאן לטבח והיום יש לנו את גדי איזנקוט המצביא המהולל", הוא שחצני ושקרי. אי אפשר למנוע שואה נוספת, היל"ת, אי אפשר גם להסיק מסקנה אופרטיבית כלשהי, פרט לזה שהערבים בהחלט מעוניינים בקמבק של השואה (אבל אף אחד לא יספר זאת לתיירים במחנות הריכוז).
 

beatman

Member
היום יש כבר נרטיב חדש

"כולם יכולים להיות נאצים"
לכן חשוב שנסיק מסקנות מהשואה ולא נעשה למחבלי הפלסטלינה המסכנים את מה שהנאצים עשו לנו.
 

SupermanZW

Well-known member
תהיתי למה מסעות שואה נעשו רק לפולין

לא רק בפולין ואוקראינה ניתן למצוא שרידי מחנות השמדה ומחנות ריכוז, בחלק ניכר ממדינות אירופה, במיוחד מרכז אירופה, ניתן. נכון שמחצית היהודים שנרצחו בשואה נרצחו בפולין, אבל זה לא מצדיק התעלמות ממקומות אחרים בהם נרצחו יהודים בשואה.
 

ivgy1980

New member
כל המסעות מיותרים לחלוטין

אפשר ללמוד ולדעת הכל, כמו שאנחנו לומדים תורה - מהספר. אחרת, צריך גם מסעות לאנגליה ולספרד (לזכר הגירוש), לרוסיה ואוקראינה (לזכר הפוגרומים).

שלא לדבר על העובדה שרהי כל המסעות הללו מתנהלים ברוח חילונית ולא יהודית - מבלי להזכיר את אלו שדווקא כן שמרו על חיים יהודיים, גם במהלך תקופת השמד הזו.
 

SupermanZW

Well-known member
ספרים זה לא מספיק

הרי הנייר סובל הכל, אין כמו מוצגים שהשתמרו ומעידים על מה שהתרחש בהם.

אפילו ספרי היסטוריה מוטים מהאג׳נדות הפוליטיות של מחבריהם ואינם אובייקטיבים, אז אתה רוצה לסמוך על ספרים בלבד? הגזמת. אין תחליף למסעות השואה.
 

ivgy1980

New member
עובדתית, העם היהודי קיים בזכות ספר התורה

איננו יודעים מה מיקומו המדוייק של הר סיני.
איננו יודעים היכן בדיוק קבורים גדולי עם ישראל לדורותיו.
זה לא מפריע לדעת שזו התורה שקבלנו ואותה נעביר הלאה.

איך שום דבר אחר שהחזיק את העם היהודי לאורך שנות הגלות - זולת ספר התורה, שהוא סה"כ (לכאורה) רק קלף מגולגל עם אותיות.
 
למעלה