בהמשך ליהדות ארה"ב - דבריו של ד"ר גיא בכור

SupermanZW

Well-known member
יהודי ארה״ב עשו טעויות חמורות

אבל זה לא אומר שהציונות יכולה לפתור את הבעיות שגרמו לעצמם, היא לא יכולה לפתור את הבעיות שגרמו לעצמם. המנטאליות של יהודים אמריקאים שונה מאוד משל הישראלים, ההשקפות הפוליטיות של יהודי ארה״ב לא מקובלות על מרבית האמריקאים וגם לא על מרבית הישראלים, ההשקפות הדתיות של רוב יהודי ארה״ב אינן מקובלות על רוב יהודי ישראל, היהודים האמריקאים אכזבו יותר מדי בעלי ברית שלהם לשעבר, זה כולל גם בני ברית שהיו להם בישראל. הם יאלצו לשלם על טעויותיהם, אפשר לקוות בשבילם שיתפכחו.
 

beatman

Member
אילו השקפות פוליטיות בקרב יהודי ארה"ב לא מקובלות על מרבית

האמריקאים ?
 

SupermanZW

Well-known member
דוגמאות

קליטת ״פליטים״ מוסלמים, ערי מקלט למהגרים בלתי חוקיים, תמיכה בסוציאליזם שלא מקובל אפילו על תומכי המפלגה הדמוקרטית ואפילו (זה יפתיע אותך) האשמת ישראל באי נכונות למו״מ עם הפלסטינים בזמן שאפילו רוב האמריקאים היום הם פרו ישראלים.
 
השקפות פוליטיות ומנטליות זה דבר נזיל ומשתנה

בתחילת -אמצע שנות ה-90 ההשקפות הפוליטיות של הישראלי הממוצע היו שונות משמעותית מהיום, וההשקפות הפוליטיות והמנטליות של מיליון עולים דוברי הרוסית שבאו אז היו שונים בתכלית השינוי משל הישראלים דאז, ועדיין העולים באו ולמרות כל ההבדלים והקושי השתקעו בישראל. יתכן מצב שהיהודים האמריקאיים, בדומה לחוזה המדינה, יאלצו להבין שלא יניחו להם להתבולל מרצון בשקט, והאופציה הציונית היא באמת היחידה שנשארה, כי הקרי כפי היהודים המתבוללים דוברי הרוסית למדו על בשרם אין דבר העומד בפני החוסר ברירה. ויתכן גם שזה לעולם לא יקרה.
 

SupermanZW

Well-known member
אין מה להשוות את מצבם של יהודי ברה״מ

למצבם של יהודי ארה״ב.

יהודי ברה״מ חיו במדינה עם מסך ברזל שמנע מהם לממש את הפוטנציאל שלהם וגם אחרי שהתפרקה חבר המדינות לא אפשרו הזדמנויות הולמות לאותם אנשים, משכילים ומוכשרים ברובם וממילא רצו לעזוב את ארצם כדי להשיג חיים טובים יותר, רובם רצו לארה״ב אבל אחרי הסכם שמיר-בוש לא יכלו ולכן עברו לישראל, שבכל מקרה הייתה טובה יותר מרוסיה, הם היו נכונים לפשרות מהותיות כי היה להם מעט מאוד מה להפסיד, ליהודי ארה״ב יש המון מה להפסיד ולכן לא יהיו מוכנים להתפשר כמו היהודים הסובייטים. רק מי שיש להם מעט להפסיד מוכנים להשתנות מהותית, אלה שיש להם הרבה מה להפסיד כלל לא סביר שירצו להגר, אלא אך ורק ל״חממה״ שמותאמת מראש לתרבותם עם עבודה מסודרת מראש.

למה אתה חושב ש75% מהמהגרים מחבר המדינות לישראל נקלטו בה בהצלחה ונשארו בה ולעומת זאת פחות מ10% מהמהגרים מארה״ב לישראל נשארו בישראל (שאר ה90% חזרו לארה״ב), זה לא סתם.
 

ivgy1980

New member
נעבור על הקביעות

המנטאליות של יהודים אמריקאים שונה מאוד משל הישראלים - V
ההשקפות הפוליטיות של יהודי ארה״ב לא מקובלות על מרבית האמריקאים - X
ההשקפות הפוליטיות של יהודי ארה״ב לא מקובלות על מרבית הישראלים - V
ההשקפות הדתיות של רוב יהודי ארה״ב אינן מקובלות על רוב יהודי ישראל - V
 

SupermanZW

Well-known member
יהודי ארה״ב ברובם שמאלניים יותר מהשמאל האמריקאי

רוב האמריקאים מתנגדים להשקפות הפוליטיות של רוב יהודי ארה״ב.
 

ivgy1980

New member
יש בזה מן האמת

הגוי אמריקאי הממוצע מחזיק יותר מה-Bible שלו, שהתנ"ך הרי מהווה את חלקו הראשון - מאשר היהודי האמריקאי הממוצע, שהתורה בשבילו זהה לממצא ארכיאולוגי עתיק.
 

beatman

Member
כי זה מה שבחרו לציין

רק השאירו גם את הקטע המדבר על הזכייה.
 
ומכאן קל להקיש (בצדק או שלא)

שבעיני עורכי התכנית פיטר פלצ'יק לא ראוי מספיק לבוא על תקן ישראלי שזכה בזהב.
 

beatman

Member
מי שהעלה את הסרטון אינם עורכי התכנית

ולדעתי אין קשר, פשוט לקחו את הקטע שמדבר גם על הזכייה, כאשר הכוונה מלכתחילה הייתה לדבר על הקטע של גיא בכור.
 


 
מבחינת יהודים שמלאנים רבים

גם בארץ וגם בארה"ב אין שום בעיה בהתמוססות והיעלמות ההילה היהודית האמריקאית, האופציה הציונית היא היחידה שנשארה רק למי שלא תומך בהיתבוללות מרצון.
 
למעלה