מקייב לקריות: מאשה ודאשה עולות לכיתה א'

beatman

Member
מקייב לקריות: מאשה ודאשה עולות לכיתה א'

פעמיים כי טוב: מאשה ודאשה גוסר, תאומות זהות מקייב, יגיעו מחר לישראל, ישתקעו בקריית מוצקין ויתחילו בקרוב ללמוד בכיתה א'. החלום של הוריהן: שיתגייסו בבוא היום לצה"ל
איתמר אייכנר פורסם: 26.08.18 , 06:49

ישראל תקבל מחר (יום ב') חיזוק משמעותי במנה כפולה: התאומות הזהות מאשה ודאשה גוסר בנות השבע שעולות מקייב, בירת אוקראינה.

משפחת גוסר נמנית עם 400 עולים שתטיס לארץ מחר ומחרתיים הקרן לידידות. התאומות הקטנות מתרגשות מאוד גם מהמעבר לארץ חדשה וגם מהציפייה להתחיל כיתה א' בעיר החדשה שלהן: קריית מוצקין. "יש בישראל ים וחוף יפה, וגם ראינו שיש גן חיות יפה וגדול. הרבה מקומות יפים", אמרה דאשה.

התאומות מספרות שהן אוהבות התעמלות אמנותית וריקוד, ושהן ימשיכו לעסוק בתחומים אלה גם בארץ. הן לא רק תאומות זהות, אלא גם החברות הכי טובות. ילקוט לכיתה א', הן מספרות, כבר יש להן. אגב, לחברות בקייב הן לא סיפרו על העלייה לארץ מחשש לעין הרע. רק המורות יודעות.

ההורים, נטליה וולדיסלב, הקפידו ללמוד עברית לפני עלייתם ארצה. האב, שעובד בהיי טק, כבר יודע באיזה פרויקט הוא ישתלב בישראל. חששות? אין להם בכלל, למרות שמעולם לא ביקרו פה. "יש לנו לא מעט חברים בארץ", הם מספרים, "יש כאלה שעלו לישראל לפני שנים ספורות, וגם כאלה שעלו לארץ לפני 20 שנה ויותר בעלייה הגדולה. כולם אומרים שאם נלמד את השפה, אז נצליח. לכן הקפדנו ללכת לאולפן בשנה האחרונה, כדי שיהיה לנו בסיס טוב ללימודי השפה".

ההורים נלהבים מכך שבבוא היום שתי הבנות יתגייסו לצה"ל. המצב הביטחוני בישראל כלל לא מרתיע אותם. "גם באוקראינה יש מלחמה, אבל בארץ הכל ברור ויש הגנה", הם אומרים.

"לא הרגשנו אנטישמיות עד לאחרונה", מספר האב, "אבל לפני ארבע שנים התחלנו לשים לב לתופעה כללית. אם יש שיחה, בסוף תמיד איכשהו מזכירים שיהודים אשמים כי יש הרבה יהודים בפוליטיקה. זו אווירה כללית במדינה - שהיהודים אשמים. הסביבה שלנו אחרת. כולם באקדמיה, במקצועות חופשיים, לכן אין אנטישמיות".

נשיא הקרן לידידות, הרב יחיאל אקשטיין, אמר: "בשנה האחרונה מסייעת הקרן לידידות לכ־5,300 יהודים לעלות לישראל. הם מגיעים מ־26 מדינות שונות, ביניהן אוקראינה, צרפת, ברזיל, טורקיה, אזרבייג'אן ועוד. אנחנו עושים מאמצים כבירים להעניק לכל עולה מעטפת סיוע בשנה הראשונה, הכוללת מענקים כספיים, הנגשה של מידע ותמיכה בהשתלבות בתעסוקה, בחינוך וכדומה".

--------------------------------------------------------------------------
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5335231,00.html
 
מאשה + דאשה



 

Astroo

New member
כן ירבו. אבל טעות להגיע לקריות

רק גוש דן, מה גם שהאב מתכנת
 

beatman

Member
אולי הדיור שם זול יותר

ובאיזור חיפה יש מספיק עבודה בתכנות.
&nbsp
לגוש דן יש את החסרונות שלו.
 

TaL53

New member
הסיפור פחות פרוזאי

הם עולים עם הקרן לידידות. רוב הסיכויים שהגיעו לחיפה אחרי 'המלצת' הקרן והבטחות לתמיכה מהם. אחרי שיבינו מה עומד מאחורי זה הם יעזבו לבד.
 

Astroo

New member
אין בחיפה הרבה עבודה בתכנות

יש אזור תעשיה אחד עם כמה חברות בודדות, שמעדיפות בצורה גורפת בוגרי טכניון. על כל משרה באזור חיפה יש אולי 50 משרות באזור המרכז.
 

beatman

Member
בודדות ?

אני זוכר שראיתי שם לא מעט בניינים.
יש גם את יקנעם.
אולי ימצא עבודה שם.
את בוגרי הטכניון כולם מעדיפים...
 

Astroo

New member
מת"מ זה אזור תעשיה אחד בסדר גודל

של א"ת רעננה. יש עוד שני א"ת קטנים ומרוחקים מחיפה, שהם יוקנעם ותפן. באזור המרכז יש לך את הרצליה פיתוח, רמת החייל, קרית אריה פ"ת, אזור הבורסה בר"ג, אזור יגאל אלון בת"א, אזור עזריאלי, אזור רוטשילד, קרית שדה התעופה, אזור תעשיה הוד השרון וכפר סבא, אזור תעשיה נתניה ועוד ועוד.
 

Astroo

New member
עדיף לגור בדירת 3 חדרים בגוש דן

מאשר בדירת 4 חדרים בקריות. זה פשוט עולם אחר של הזדמנויות.
 

Astroo

New member
בחיפה והקריות יש יופי של פקקים

וגם מחסור חניה. חוץ מזה, יש שם זיהום אוויר.
 

beatman

Member
ברמות של גוש דן ?

לגבי זיהום אוויר, נכון, זה חיסרון בולט.
 
למעלה