תשעה באב

SupermanZW

Well-known member
נסה להסביר את הגדרתך לנצרות לנוצרי פרסביטריאני

אחרי שיסיים לצחוק עליך הוא יוכיח לך מהברית החדשה שאין די באמונה (או בקבלת ישוע כמשיח) כדי להיגאל אלא צריך גם להתוודות על כל חטא (בפני אלוהים, לא בפני כומר), להתחרט ולהשתדל לא לחזור על החטא. אין לי בעיה לעשות את זה בעצמי אם תרצה כי אני בקיא בזרם הפרסביטריאני של הנצרות. בנוסף, מי שאינו נוהג כפי שלימד ישוע אינו נחשב למי שקיבל אותו כמשיח.

אין בברית החדשה אנטישמיות למרות שמספר יהודים מואשמים במעשים רעים שביצעו, אין שום רמז לכך ש"כל היהודים רעים" או ש"צריך לשנוא יהודים", בדיוק כפי שניתנו דוגמאות ליהודים רעים ניתנו גם דוגמאות ליהודים טובים.

אם קראת את הברית החדשה ומסקנתך מסתכמת ב"זה ספר אנטישמי" אז לא הבנת מה שקראת. בברית החדשה יש ביקורת על אנשים רבים שלא נוהגים כראוי, יהודים ולא יהודים כאחד וגם דברים שאמר ישוע עצמו לאותם אנשים מושחתים. לא קראת בעיון.
 

Feanor75

New member
לא חידשת דבר

אני לא מכיר את הזרם הזה של הנצרות שהזכרת ושאתה אולי משתייך אליו.
את הברית החדשה דווקא קראתי בגישה של קירוב לבבות והתנגדות לדעה קדומה, ובכל זאת הבחנתי בדקויות שכנראה חמקו ממך. מכיוון שכנראה לא היית מספיק רגיש, או היית תמים, או כמו נוצרים רבים שהדת שלהם מאפשרת להם לגונן על פינה אפילה בלבם.
&nbsp
אני לא בא ללעוג לך אבל כנראה עבדו עליך עם המניפולציות הישנות והמוכרות של דתות וכתות. כי את האימפולס של הקרייסט לא ניתן לקבל מתוך דת, מקבלים אותו רק מתוך התמסרות לאלוהים ולנביאים קדושים שהולכים בדרכו, לא משנה מאיזו דת או עם. זה גם היה תפקידו העיקרי של ישוע לעם ישראל ולאנושות.
הברית החדשה הביאה בשורת שקר מהסוג הגרוע ביותר: שקר עטוף באמת, שמפיל בפח את האדם הפשוט.
וגם זה כמדומני לקוח משם, בוודאי ישוע באמת אמר: "בחן את העץ לפי פריו", לא?
אז מה הביאה הנצרות לעולם? אינקוויזיציה, אנטישמיות, צביעות, רציחות ועוד רציחות.
 

SupermanZW

Well-known member
אני לא משתייך לשום זרם של הנצרות אני חילוני ואף חסר דת

אני דאיסט, דהיינו אני מאמין באלוהים אך אין לי שום ריטואלים או פולחן דאיזם הוא אמונה לא דתית.

מבחינתי ישוע היה נביא/פילוסוף שניסה להדריך אנשים בדרך שהייתה ישרה בעיניו אם כי קרה מספר פעמים שסתר את עצמו (אני מניח שאתה יודע על מה אני מדבר, יש סתירות בין דבריו של ישוע במקומות שונים בברית החדשה) ואני לא מבין איך אפשר להאמין בישוע כמשיח מבלי להסתמך על הברית החדשה. מה הביא אותך להאמין בישוע כמשיח?

ישוע אמר "בחן את העץ לפי פריו" אך מכיוון שאין אחידות בין הנוצרים אי אפשר לשפוט את כל הנוצרים אותו דבר ואפילו לא כל זרם בנפרד כפי שהסברתי בהודעה אחרת. אם תבחר בקריטריון יחס ליהודים, שהזכרת בדבריך, אז יצא שהזרם האוונג'ליסטי מחזיק באמת, הרי הם יותר מיטיבים עם היהודים מאשר היהודים עצמם.
 

Feanor75

New member
טוב,

אני סבור שישוע היה קדוש, באיזו דרגה ואם היה משיח זה כבר קטונתי מלדעת. אני מתייחס ברצינות לדעתו של רודולף שטיינר שתאר את ישוע באופן שהזכרתי. ידוע לך שהנצרות התחילה כמה מאות שנים אחרי חייו של ישוע, ועד אז היא עברה כל מיני גלגולים ושינויים, אבל מטבע הדברים ככל שהייתה קרובה יותר למקור בזמן, כך היא אותנטית יותר. הברית החדשה, לא בדקתי בדיוק מתי פורסמה לראשונה ונפוצה, אבל זה בוודאי היה די הרבה אחרי ישוע והיא כבר מחילה עיוותים וסילופים רבים. היו כל מיני מגילות ועדויות שהיוו את המקורות לברית החדשה, ויש גם הרבה בשורות שלא נכללו בה לפי שיקול דעתם של העורכים.
אני שמח שאתה מאמין באלוהים בדרך חופשית, מקווה שאתה מצליח למצוא אותו בתוכך, כי זאת המורשת האמיתית והחשובה שישוע בוודאי רצה להנחיל לאנושות.
&nbsp
כמובן אתה צודק שאין להכליל, כל אדם ששייך לדת בוחר בדרך שלו מה לקחת ממנה, או אם הוא פרימיטיבי אז הוא נותן יותר לאחרים לעצב את מחשבתו.
כיום אחוז זעום ביותר ואולי אפסי מבין הנוצרים מקבלים את האימפולס של ישוע דרך הדת שלהם. נפוצים הרבה יותר מהם אנשים בעלי דעות משובשות וידע חסר ומעוות שחושבים שהאדם חי על האדמה רק גלגול חיים אחד (זה משותף כמדומני לכל זרמי הנצרות, פרט לרוזנקרויצריזם שהוא נצרות אזוטרית שכדאי לבחון לעומק.
נפוצים מאוד הנוצרים שחושבים שברגע שקיבלת את ישוע כל חטאיך מחולים כי הוא כבר סבל בשביל כולם. חולני ככל שזה נשמע, הם באמת מאמינים בזה כי זה מאוד נוח ומפתה. מאותו פסוק 21 ממתי 7, הם מעדיפים להתעלם, שלא יפריע.
 

SupermanZW

Well-known member
סיבה נוספת

פרט לנצרות יש עוד דתות שמאמינות בישוע, למשל: יהדות משיחית, עדי יהוה, הדת המנדעית ויש שיאמרו אף איסלאם, אך עיסא שבקוראן אינו ישוע הנוצרי אלא אחיינו של משה (ואימו היא מרים אחותו של משה) ולכן לא מדובר באותו אדם והאיסלאם אינו מאמין בישוע הנוצרי.
 

beatman

Member
ולא סתם בחסותם, אלא תוך איומים ולחץ רב

ככה יוצרים מחאה: מאחורי הקלעים של מחאת הפונדקאות
היסודות לשביתת הלהט"בים שהגיעה לשיאה היום ברחבי הארץ ניטעו לפני כמעט שנה ● משרדי פרסום הוכנסו לסוד העניין, יועצי תקשורת ועיתונאים פעלו להפעיל לחץ על חברות במשק, "לעתים גם איימו" ● בדרך עמדו בעיות פנימיות - תתי ארגונים של הקהיליה שלא מדברים בשפה אחת ומורכבים מאג'נדות שונות

למי שלא עוקב אחרי מאבק הקהילה הלהט"בית - נראה כאילו בבת אחת התפרצה כמעט משום מקום מחאה עוצמתית. מחאה שהוצתה עם חוק הפונדקאות ששבר את גב הגמל. אבל היסודות לשביתה שמתרחשת היום הונחו לפני חודשים רבים.

הרעיון לקיים יום שביתה הועלה אחרי אירועי קיץ 2017 שהוציאו לרחובות 15 אלף איש מהקהילה הגאה כמחאה נגד נייר העמדה שהציג משרד הפנים לבית המשפט לפיה משפחות חד מיניות הן חריגות ולכן לא יוכלו לשמש כמשפחות מאמצות. "אנחנו מדברים על השביתה הזאת כבר כמה חודשים", אומרת ל"גלובס" חן אריאלי, יו"ר איגוד הלהט"ב "נערכנו לקיץ של מחאה כי היה ברור לנו שכל מה שהובטח לנו בקיץ הקודם לא קרה. נערכנו לקיץ שבו יש לנו שני בג"צים, וסוגיית הפונדקאות נכנסה כמעט באופן בלתי מתוכנן".

הרעיון החל מתגלגל במפגשים של חברי האגודה עם משרד הפרסום באומן בר ריבנאי שמלווה אותם בחודשים האחרונים. בבאומן הציעו שכל אנשי הקהילה יצאו לשביתה שתהיה מבוססת על ימי חופש שייקחו. בארגונים פחות אהבו את רעיון יום המחלה. "אנחנו לא חולים. אנחנו יוצאים לרחובות בריאים וזועמים", אומרת אריאלי. אנשי האיגוד התייעצו עם ארגונים בקהילה וגם עם גורמים בתקשורת. "כולם אמרו לנו זה לא יעבוד, והייתה סקפטיות גדולה לגבי שביתה. הבנו שהשטח מוכן ויצאנו כנגד כל העצות שקיבלנו מארגונים שעוסקים בזכויות עובדים ואחרים שמבינים. הקשבנו לקול פנימי שהבין שזה המומנטום ושצריך לתפוס את זה בשתי ידיים".

הטיימינג לשביתה לא היה ברור. לפני פחות משבועיים כשברקע ההצבעה על חוק הפונדקאות והבג"ץ שצפוי להתקיים מחר, התקשרו חברי האגודה למספר חברות היי-טק כדי לבחון אם יילכו איתם במקרה של שביתה. התגובות לא היו נלהבות. רק ביום רביעי, כשהתברר שראש הממשלה הפיל את הצעת תיקון החוק נשלפה תוכנית המגרה והארגונים הודיעו מיד על שביתה ביום ראשון. הכעס נתן דחיפה אחרונה, ולצד הפעילות המאורגנת קמו התארגנויות ספונטניות של חברי קהילה.

אחת החשובות בהן הייתה קבוצת ווטסאפ שהקים מור שובבו, בעלי חברת יחסי הציבור ג'ינג'ר שמשמש גם כיחצ"ן של חודש הגאווה בתל אביב. הקבוצה כללה 80 אנשים משפיעים בתחומי התקשורת, הפרסום ההיי-טק הקולינריה, עיתונאים, יועצים - רובם חברי הקהילה שהחליטו לרתום כמה שיותר חברות במשק. "כשהבנתי שנתניהו הפיל את החוק רעדתי מכעס והבנתי שאני הולך להילחם על החיים שלי", מספר שובבו "בכל בית בישראל יש מישהו מהקהילה הגאה ובכל חברה עסקית. כאיש תקשורת הומו החלטתי שאני הולך לעשות שינוי במה שאני יכול. רצינו לקבל הצהרה מכל החברות לא רק על זה שהם לא מורידים כסף למי שייעדר מהעבודה, אלא שהם יוצאים בהצהרה פומבית שהם תומכים בקהילה הגאה. עידו, פלנר ממקאן, דפק לעמית משיח (מנכ"ל מקאן) בדלת באמצע ישיבת הנהלה ואמר 'תצא בהצהרה'. משיח יצא בהצהרה והוא ואנשי ההנהלה שלו הקימו חמ"ל ופנו בעצמם ללקוחות אחד אחד ובקשו שיצטרפו. אחריהם הצטרפו עוד משרדי פרסום. רוב החברות הסכימו.


https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001247044
 

Feanor75

New member
כן, הם פועלים לפי תוכנית

כנראה של המאפיה העולמית, אנשי הסדר העולמי החדש.
 

Feanor75

New member
לא יודע..

לפי מה שהבנתי אנשים כמו סורוס והפוליטיקאים הם רק עושי דברם של שליטי העולם האמיתיים, שפועלים בחשאי והציבור לא מכיר אותם.
מי שחושב שמדובר בקונספירציות הזויות, כדאי שיתחיל לחקור ולדעת מה באמת קורה בעולם. בשביל התחלה כדאי לקרוא על "קבוצת בילדרברג".
 

beatman

Member
יוזמה חרדית לחרם חברות: 'מתייצבות לצד ארגוני התועבה'

עשרות חברות ישראליות, מהמובילות במשק, שהודיעו לאחרונה כי יצטרפו בצורה זו או אחרת למאבק ארגוני התועבה על רקע חוק הפונדקאות, נמצאות בסכנת חרם חרדי חדש • חשיפה (אקטואליה)


לדברי אישי חינוך, מדובר בחברות מסחריות שבחלקן מתפרנסות מהציבור החרדי, וכעת עושות סיבוב על גבו ופוגעים בגסות ברגשותיהם של רבבות שומרי מסורת. כפי שדווח בכלי התקשורת, בכוונת חלק מהחברות אף להעניק יום חופש לעובדיהם שיבקשו זאת ביום ראשון הקרוב, על רקע המאבק המדובר.

מדובר בלא מעט חברות, חלקן מובילות בתחומן, שהודיעו לאחרונה על הצטרפותן למאבק בכך שיאפשרו לעובדיהן להיעדר או להחסיר מהעבודה, ביניהן קבוצת סלקום, שופרסל, ישראכרט, קסטרו, ישראייר, משרדי הפרסום מקאן וגיתם; פרוקטור אנד גמבל, חברת מטב דש, סודה-סטרים וחברת האופנה קום איל פו.

"את תשעה באב אף אחד לא זוכר", אומר ל'כיכר השבת' בכעס אחד מיוזמי החרם, "אבל בשביל איזה מאבק של אנשים בעייתיים - כולם מתגייסים".

לדבריו, "כולם זוכרים מה עשה החרם החרדי לחברת אל על לפני 12 שנה, איך שרק לאחר שספגה הפסדים כספיים עצומים בגל חילולי השבת, היא הגיע להסדר שהוסכם על הרבנים. רוצים שידור חוזר של זה? אני לא מבין...".

עסקן אחר, המעורב ביוזמה זו מוסיף: "מי שיתייצב לצד ארגוני התועבה, שיידע שישלם על כך מחיר. הציבור החרדי לא יוותר ויגיש את הלחי השניה. מי שיתמוך בהם, יפסיד אותנו", אומרים העסקנים.


https://www.kikar.co.il/284924.html
 
למעלה