תעודת לידה ואפוסטיל - מקרה מאתגר

kkkhhh

New member
תעודת לידה ואפוסטיל - מקרה מאתגר

שלום לכל באי הפורום,

אשתי נולדה במוסקבה ב-1987. יחד עם זאת, היא הייתה תושבת אזרבייג'ן עד שעלתה ארצה ב-1997. הלידה במוסקבה הייתה מקרית. באותה התקופה, כידוע, רוסיה ואזרבייג'אן היו אותה מדינה - ברית המועצות. כעת, יש לנו צורך בתעודת לידה של אשתי עם חותמת אפוסטיל של משרד החוץ של המדינה המתאימה. השאלה היא: מי היא המדינה המתאימה? אזרבייג'ן או רוסיה? אל מי פונים כדי לקבל תעודת לידה וחותמת אפוסטיל.

תודה!
 

kkkhhh

New member
אז פונים לשגרירות רוסיה?

מישהו פה בפורום התנסה בתהליך? אני יודע שיש להם גם קונוסליה, בנוסף לשגרירות, בתל-אביב. למי פונים? יעשו לנו חיים קשים כי היא לא אזרחית של אף אחד מהמדינות? אנחנו לא רוצים אזרחות של רוסיה, רק תעודת לידה (יש לנו את המקורית שאנו רוצים לשמור ולא למסור) ואפוסטיל. אשמח לקבל מידע לגבי, הליכים, מחירים ממי שעבר את התהליך ו/או תהליך דומה. גוגל ממש אובד עצות.

תודה!
 

SupermanZW

Well-known member
לא התנסיתי אך אכתוב לך מידע שקיבלתי

אשתך זכאית לאזרחות רוסית (במידה ולא ויתרה עליה) ואם תבקשו תעודת לידה מרוסיה של אשתך (ורק מרוסיה אפשר לבקש מכיוון שנולדה במוסקבה, ששייכת היום לרוסיה) ירשמו את אשתך במרשם האזרחים של רוסיה (אם לא רשמו ממילא ויכול להיות שהיא כבר רשומה ואינך יודע, אפילו סביר להניח שהיא רשומה), יכול להיות שיכריחו אותה להזמין דרכון רוסי (ולשלם עליו כמובן).

במידה ואשתך ויתרה על אזרחותה הרוסית או אזרחות ברה"מ כשהיגרה לישראל (תלוי מתי היגרה לישראל) אז יכולים לעשות לכם בעיות, אם היא מעולם לא ויתרה על אזרחות ברה"מ או אזרחותה הרוסית לא סביר שיעשו לכם בעיות.
 

SupermanZW

Well-known member
תיקון טעות

קראתי שוב את הודעתך וכתבת שאשתך היגרה לישראל בשנת 1997, לכן מדובר חד משמעית באזרחות רוסית ולא באזרחות ברה"מ. כמו כן בנושאים אלה פונים לקונסוליה, לא לשגרירות.
 

TaL53

New member
אני לא מבין מה בדיוק הבעיה

ע"פ מה שכתבת אשתך מעולם לא הייתה אזרחית רוסיה וגם אין לה זכאות לכך. אם היא עלתה ב-1997 אזי היא אזרחית אזרביג'אן ( אלא אם כן ויתרה על אזרחותה).
&nbsp
שנית, לצורך מה אתה צריך את האישור הנוטריוני? מי דרש את זה? היכן נמצא המקור של תעודת הלידה שלה?
 

TaL53

New member
מאחר והיא אזרחית אזרביג'אן

ורישום האוכלוסין שלה נעשה שם אזי האישור צריך להיות מאזרביג'אן.
&nbsp
שאלה- אני מבין מדבריך שמה שאתה צריך זה תרגום נוטריוני למקוריות המסמך. אם כך, אם יש לאשתך את המקור ( ואמור להיות לה) אז למה לא לפנות לנוטריון דובר רוסית בישראל?
 

kkkhhh

New member
היא אינה אזרחית אזרביג'אן - בוודאות

תעודת הלידה שלה, מאחר והיא נולדה ב-1987, היא סובייטית. הלידה עצמה, התרחשה בבית חולים במוסקבה, קרי, ברוסיה. זה מה שהופך את העניין לכ"כ מורכב. מכל מקום, אין לנו כל עניין באזרחות רוסית/אזרית. רק בעותק נאמן למקור של תעודת הלידה (את המקור נשמור לעצמנו ואת ההעתק נמסור לגורם צד שלישי) בצרוף חותמת אפוסטיל. אני זקוק לתרגום נוטריוני מרוסית לפורטוגזית. מאתגר, אני יודע
אבל זה כבר עניין אחר. אני מניח שמאחר ואין תשובה חד-משמעית בעניין, אנסה את מזלי עם הקונסוליה הרוסית לפני שאפנה לאזרים.
 

TaL53

New member
העניין הוא לא מסובך

היא נולדה במוסקבה אך לא חייה שם, משמע רישום האוכלוסין שלה ( וכך נקבע שיוכו של אדם למקום ספציפי בברה"מ) היה באזרביג'אן. היא עזבה את אזרביג'אן בשנת 1997- 5 שנים לאחר קבלת העצמאות ומכאן שהיא אזרחית אזרביג'אן (יכול להיות שעזבה כאשר הייתה קטינה ואז היא לא מודעת להיותה אזרחית המדינה).
שלישית, אני מבין מדבריך שהדרישה היא מצד רשות כלשהי בפורטוגל ומה שהם מבקשים זה אישור על מקוריות המסמך. היכן נמצאת תעודת הלידה המקורית? אצל אשתך? אם כך אין צורך לפנות לאף מדינה. מה שאתה צריך זה נוטריון שיכול לתרגם לשתי השפות. יש בישראל מספר חברות תרגום עם אישור נוטריוני. מציע לך לפנות לאחת מהן.
&nbsp
רביעית, אני ממליץ לך, לאור היכרותי עם מקרים דומים, לא לבזבז את זמנך בפנייה לרוסים. במקרה הטוב הם ישלחו אותך לחפש. במקרה הרע הם יתעלמו ממך.
&nbsp
&nbsp
 

SupermanZW

Well-known member
רישום אוכלוסין שונה מרישום אזרחים

מכיוון שהייתה בת 10 כשעזבה את אזרבייג'אן היא מעולם לא ביקשה תעודת זהות אזרית או תעודה מזהה כלשהי מאזרבייג'אן, לא היו מסמכים ממשלתיים שהונפקו לה לאחר לידתה, כך שהמצב פחות סבוך מכפי שהוא נראה.
 

kkkhhh

New member
ומה לגבי אפוסטיל על תעודת הלידה?

בשביל זה אני כן צריך את הרוסים/אזרים. מנצל"ש - מכיר נוטריון בארץ שמתרגם מרוסית לפורטוגזית?
 

TaL53

New member
שוב,אם המקור נמצא אצלכם

למה אתה צריך את האזרים?!
&nbsp
לא מכיר אבל תעשה חיפוש באינטרנט על חברות תרגום. לחלקן יש אישור נוטריון.
 

kkkhhh

New member
תודה!
את הרוסים/אזרים צריך בכל מקרה כי...

על אף שתעודת הלידה המקורית נמצאת ברשותנו, רשויות פורטוגל דורשות שתהיה עליה חותמת אפוסטיל. חותמת שכזו ניתן לקבל רק ממשרד החוץ של המדינה הרלוונטית. ובשביל זה, צריך לדעת לאיזה מדינה לפנות. גם אני עברתי את התהליך שאשתי עוברת כעת, וגם אני, כאזרח ישראלי יליד ישראל, נדרשתי להמציא תעודת לידה מקורית עם חותמת אפוסטיל של משרד החוץ הישראלי.
 

Astroo

New member
אם יש לה תעודת לידה מקורית מרוסיה

אז יש לפנות עם התעודה לשגרירות רוסיה ולבקש אפוסטיל.
 

Astroo

New member
אין קשר לאזרחות

מה שחשוב הוא איפה הופקה התעודה
 

TaL53

New member
בברית המועצות

אז לאן היא אמורה לפנות אם הייתה וכנראה עודנה אזרחית אזרביגאן.
 

Astroo

New member
התעודה הופקה כנראה ב-РСФСР

רוסיה היא היורשת החוקית
 
למעלה