דניאל החולה בן ה־7 יגורש לאוקראינה: "הוא ימות שם"

beatman

Member
דניאל החולה בן ה־7 יגורש לאוקראינה: "הוא ימות שם"

מכתב גירוש שקיבלה משפחתו של חולה ה־CF דניאל גורזי הורה להם לעזוב את ישראל עד יום חמישי • המשפחה ברחה מאזור מלחמת האזרחים • "ללא טיפול רפואי מתאים גזר דינו של הילד נחרץ"

יהודה שלזינגר
פורסם ב: 22.05.2018 22:56


משפחתו של ילד חולה בסיסטיק פיברוזיס (CF), דניאל גורזי בן ה־7, שהגיעה לישראל לאחר שברחה מאזור הקרבות באוקראינה, קיבלה ביום חמישי מכתב שבו נמסר כי עליה לעזוב את המדינה בתוך שבוע בלבד.
לפני כארבע שנים הגיע דניאל עם משפחתו לישראל. הילד, החולה בסיסטיק פיברוזיס, החל לקבל טיפולים בארץ, ובניגוד לאחיו הצעיר שנפטר מהמחלה בשל חוסר אבחון וטיפול, התקדם ונשאר יציב לאורך זמן. 
בני משפחת גורזי, שמתקשים אל מול הביורוקרטיה הישראלית, פנו לאיגוד CF, וזה שלח מכתב דחוף לשר הפנים אריה דרעי ובו נכתב כי "הילד ומשפחתו ברחו מאזור קרבות באוקראינה לפני ארבע שנים, ומאז הילד מטופל במרפאת CF בביה"ח שניידר. במסגרת הטיפול הילד מקבל תרופה מצילת חיים".
מנכ"לית האיגוד, שירה זגורי, סיפרה במכתב כי "ביתה של המשפחה נהרס בקרבות, והכפר שבו הם גרו סופח לרוסיה ונמצא תחת שלטון צבאי ללא גישה לטיפול רפואי". זגורי הוסיפה כי "ללא טיפול רפואי מתאים גזר דינו של הילד נחרץ והוא לא יחיה! אני מבקשת שתציל את חייו של הילד, שהוא ומשפחתו כבר נקלטו בישראל, ותאפשר לו המשך טיפול בישראל".
לדבריה, מחלת סיסטיק פיברוזיס היא כרונית ואף מחמירה עם השנים. החולים בה מטופלים בכל יום בטיפול שכולל אינהלציות, טיפולי פיזיותרפיה לניקוז הריאות וכ־50 כדורים ותוספי תזונה. זאת תוך השגחה רפואית ואשפוזים במרפאת CF, ובאוקראינה אין הכלים והיכולת לטפל בילד.
אמו של דניאל גורזי, ויקטוריה, אמרה כי "אנחנו נמצאים במצב נוראי. הכפר שלנו נמצא היום תחת שלטון צבאי, ואם נחזור לשם הילד שלי לא יחיה. אנחנו נהיה שם בסכנה ביטחונית ורפואית - אין לנו בית כי הוא נהרס בקרבות, אין שם טיפול רפואי, אין מי שילווה אותו וזה ממש לגרום לו למות".
מרשות ההגירה והאוכלוסין נמסר כי "בני המשפחה נכנסו לישראל כתיירים. האם, האב ובנם. מעט לאחר כניסתם הגישו בקשה למקלט. הבקשה נידונה בהליך בדיקה מהיר, ולפני ימים אחדים נדחתה בקשתם למקלט וזאת בהסתמך על בדיקת הבקשה ועל חוות דעת של משרד החוץ בנושא. על בני המשפחה לעזוב את ישראל".

http://www.israelhayom.co.il/article/557963
 

TaL53

New member
עניין מחלתו של הילד לא קשור לסיבה עליה הצהירו

הההורים כבקשהה למקלט מדיני.
 

beatman

Member


 

TaL53

New member
בוודאי, אבל זה לא ההליך הנכון

עליהם לפנות לועדה ההומניטרית.
 
למעלה