יום ניצחון שמח

אני עדיין סבור שקביעת יום הציון של הניצחון על הנאצים

דווקא ב-9 במאי ולא ב-8 הייתה החלטה שגויה. סביר להניח שהיום נבחר משיקולים פוליטיים כגון להראות לרוסיה שישראל מכירה בחשיבותה ועוצמתה, אבל מבחינה פנים-ישראלית, זה דן את היום להישאר חג או יום חשוב של רוסים ולעולם לא לחלחל לתודעה הכלל-ישראלית, וזה על אף שללא הניצחון, סביר ביותר שמדינת ישראל לעולם לא הייתה קמה ואף היישוב העברי המתהווה בארץ היה מושמד...

 
בסדר, אבל "победобесие" היא תופעה פנים-רוסית,

אז למה לכל הרוחות טרוף הניצחון הרוסי אמור לחדור לישראל?!
 
גם בחו"ל, אבל רק במסגרת התופעה המכונה "העולם הרוסי"

שהיא קיימת עכשיו ברמה הכלל-עולמית על בסיס תרבותי ולא טריטוריאלי. הלוואי ורוב עולים דוברי הרוסית בישראל יקבלו מספיק שכל לברוח ממנו כמו מאש.
 
וזה בדיוק מה שאני אומר, יום הניצחון על הנאצים משווק בישראל

ע"י הממשלה שלנו באופן כזה שאצל כל פלחי האוכלוסיה בארץ זולת ה"רוסים" נוצרת אסוציאציה חזקה בין היום הזה לעולם הרוסי. זו לא הדרך לכונן חג או יום ציון לאומי ישראלי.
 

beatman

Member
איזו עוד דרך יש לציין את יום הניצחון בארץ ?

הרי 99% מהוטרנים וצאצאי הוטרנים בארץ הם יוצאי בריה"מ.
לשאר האוכלוסיה אין קשר ישיר לאותו ניצחון.
 

beatman

Member
איזה בולשיט

דומה להאשמות שמאלניות על "פאשיזם" ולאומנות".
 
לא ניתן לערוך את ההודעה כי מודעת פרסומת מסתירה

את הקישור לעריכה, כך שאני נאלץ להוסיף בהודעה עוקבת.
------------------------------------------------------------------
אז עכשיו אנחנו לא רק המדינה ה-51 של ארה"ב, אלא גם שלוחה של רוסיה?
 

beatman

Member
יש פיתרון לזה


ללחוץ עם המקש הימני של העכבר על הנקודה השחורה של ההודעה ולפתוח בחלון/לשונית חדשה.
ושם ללחוץ על עריכה.
 
ועוד משהו. בלי להמעיט בחשיבות השיקולים הפוליטיים

של מדיניות החוץ בקביעת יום הציון דווקא ל-9 במאי, אולי יתכן שאחד השיקולים הפוליטיים הפנימים היה לזרוק ל"רוסים" עצם שהם מאוד יעריכו אותה, ועם זאת לסייג את מאורע משאר האוכלוסיה כנגוע בטומאה הרוסית...
 
ציטוט

"— Кажется, в других странах торжества по поводу Второй мировой в любом случае имеют куда меньший размах, чем в России.
— Да, потому что с тех пор в этих странах произошло множество радостных и печальных событий, а людям, я думаю, больше свойственно жить настоящим, чем прошлым. Другое дело — когда возникает навязчивое чувство, что больше гордиться нечем: нет других побед и свершений, но есть множество трагедий, непоставленных задач и нерешенных проблем. И тогда кульминацией истории оказывается условная точка в прошлом. Несмотря на множество современных проблем Англии и Америки, этой ситуации там нет".
https://meduza.io/feature/2018/05/0...nazyvali-po-imeni-zhertvami-anonimnye-soldaty
 


ומאידך, דווקא ליהדות אופייני לקבע בזיכרון הלאומי ארועים שהתרחשו לפני מאות ואף אלפי שנים ע"י ציונם מדי שנה.
 

beatman

Member
מי שלא נלחם - אין לו כל כך מה לחגוג את זה

מי שתמך ותומך בנאציזם בוודאי שזה יום אבל עבורו.
&nbsp
זה מאוד מזכיר לי את יום העצמאות מול יום הנכבה.
 

beatman

Member
ואם היו קובעים ל-8 במאי זה היה מחלחל לתודעה הכלל ישראלית ?

החג נקבע בהשפעה רבה(אם לא בלעדית) של יוצאי בריה"מ לשעבר שמציינים כמובן ב-9 למאי.
לא רואה סיבה לחגוג דווקא ב-8.
 
מה שתמיד מפליא אותי במעה"ש, זה דווקא משהו בצד השני,

בצד הרע של המלחמה. עם כל סלידה מהנאצים והשנאה שהם מעוררים, אם אנחנו רוצים להיות כנים ומסוגלים להפיק לקחים מההיסטוריה, גם מהיסטוריה טרגית לעמינו, צריך להודות על האמת, שגרמניה הנאצית הייתה אלופה בגיבוש חוסן לאומי ומדיני. גרמניה ערב מעה"ש לא הייתה מעצמת ענק, היא הייתה מדינה בגודל בינוני, עם אוכלוסיה של כ-80 מיליון איש ושטחה השתרע על כ-633 אלף קמ"ר (גודל של צרפת או אוקראינה של ימינו לערך, לא מדינה זעירה כמו ישראל אבל גם לא מעצמת ענק). זאת ועוד, בתקופה לפני מעה"ש היא הייתה הרוסה אחרי מלחמת עולם קודמת, שבעצמה היוותה עליית מדריגה בלוחמה, שאנחנו נוטים להמעיט בחשיבותה, אבל זו הייתה מלחמה מהפכתית שהתחילה בחרבות וקידונות והסתיימה בטנקים ומטוסי קרב. גרמניה נחלה במעה"ש תבוסה קשה ואיבדה בה את כל מושבותיה מערב לים, שהיוו חלק חשוב בכלכלת מדינות ארופה במאה ה-19 ותחילת המאה ה-20, היא איבדה גם הרבה שטחים עשירים במשאבי טבע בארופה ועשירית מכל אוכלוסייתה, ובנוסף הייתה מחוייבת בשילומים למדינות ההסכמה המנצחות שבטח לא היו אמורים להוסיף לחוזקה. ועם כל זאת, בכל התנאים האלה, גרמניה הצליחה לבנות מערך לוחמה החזק ביותר באותה התקופה. "ורמאכט", הצבא הנאצי, קשה להפריז בהערכתו. בסוף גרמניה נוצחה, וטוב שכך, אבל באיזה מחיר! ניתן לטעון בוודאות, שגרמניה נוצחה אך ורק בזכות העליונות המספרית העצומה של כוחות בעלי הברית המשולבים שהייתה חסרת כל פרופורציה ביחס לכוחות הגרמניים. נגד מדינה אחת בינונית (איטליה, יפן ורומניה היו בעלות בריתה אבל לא עזרו לה הרבה, את איטליה היא בסוף כבשה) שלוש מעצמות ענק של התקופה, ברה"מ, ארה"ב והאימפריה הבריטית, שכל אחת מהן שצה את גרמניה בכיס הקטן שלה מבחינת משאבים טבעיים ואנושיים, וגם הרבה מדינות בסדר גודל של גרמניה עצמה, שגם בכוחן לא יהיה הוגן לזלזל, שילבו את מאמציהן המלחמתיים. ברור שבקונסטלציה כזאת לגרמניה לא היה שום סיכוי, אבל עם כל זאת לא ככה פני הדברים נראו במהלך המלחמה, ולמרות כל חוסר הפרופורציה ביחסי הכוחות, מלחמה נגד גרמניה הייתה קשה מאוד לבעלות הברית וגבתה מהן מחיר נוראי. עם כל העליונות המספרית הברורה, הניצחון שהושג היה ממש על הקשקש. ועכשיו תדמיינו לעצמכם איך היה יכול להיראות העולם המודרני אם, למשל, יפן הקיסרית לא הייתה מקבלת שכל ולא הייתה מחליטה לתקוף את ארה"ב בפרל הארבור, שגרם בסוף להצטרפותה של אמריקה למעה"ש, או בריטניה לא הייתה פותחת את קו האספקה הצפוני שלה לברה"מ? מנקודת מבט זו, כאשר רואים שלמרות העליונות הכמותית הברורה של בעלי הברית, הניצחון על גרמניה הנאצית ממש לא היה מובן מאליו והושג בעמל רב והקרבה כבירה, ושלהתרחשותו למעשה הוביל רצף של מקרים וצירופם, שאם אפילו אחד מהם לא הייה מתקיים זה היה יכול להטות את כף המאזניים לצד הגרמני, הניצחון הזה באמת נראה כהתרחשות ניסית, והחוסן הגרמני, מדינה לא גדולה שכדי לנצחה נדרשו מאמצים מלחמתיים עצומים של כמעט כל שאר העולם, נראה כתעלומה מסתורית.
 
וקצת חומר למחשבה

לגבי הצבא הגרמני, הוורמאכט סגר כמה דילים עם ברה"מ. אנשי הצבא הגרמני היו יכולים לערוך הרבה תרגילים צבאיים וניסויים בטכנולוגיות צבאיות כגון נשק כימי בגבולות ברה"מ. בתמורה, קצונה סובייטית הייתה אמורה לעבור אימונים בגרמניה, והגרמנים היו אמורים לסייע לסובייטים בתיעוש.

אז הצבא הנאצי ערך תרגילים וניסוים שבנו את כוחו בתוך ברה"מ ובאישור ממשלתה. נשמע ככפירה בעיקר וחילול קודש לנרטיב הרוסי המודרני. אולי אם ברה"מ לא היתה עוזרת לגרמניה לבנות את כוחה הצבאי ערב המלחמה, פחות חיילים ואזרחים סובייטיים היו נספים בה. אולי גם היו מצליחים להכריע את גרמניה בפחות זמן ומאמץ, ולפחות חלק מהנספים בשואה היו אולי ניצלים...

-------------------------------------------------------------------------
https://www.quora.com/How-was-Germany-before-World-War-II

 
נראה, שכל אחד מפיק מההיסטוריה את הלקחים הרצויים לו


בדיוק הבוקר קראתי פוסט שמסביר, שגרמניה הפסידה את המלחמה כי ראשי הכוחות המזויינים של הרייך השלישי הכשילו את היטלר ושיבשו את תכניותיו, שלא היו גרועות כלל וכלל. לך תוכיח שלא.

אני רואה את ההיסטוריה של גרמניה במאה העשרים כך: בסוף המאה הקודמת, גרמניה הייתה מעצמה בעלייה. הכלכלה שלה הייתה המודרנית בעולם, המדע שלה היה המוביל בעולם, והתרבות שלה הייתה מן המובילות בעולם. אילו כלכלו הגרמנים את צעדיהם בתבונה, כי אז יכלו לקצור את פירות התמוטטות האימפריות הקולוניאליות של בריטניה וצרפת. ברם, שני מנהיגים גדושי "חוסן לאומי ומדיני", ווילהלם השני והיטלר, חירבו את גרמניה והביאו אותה לקרשים, מהם לקח לה ארבעים שנה להתרומם. דווקא תחת מנהיגותה של אנגלה מרקל, אשה מעשית וחפה מכל לאומנות, מתקרבת גרמניה לעמדת ההובלה העולמית שהיא רצתה לתפוס בעולם.
 
למעלה