קשיים בעולם התעסוקה

RubberSoul92

New member
עד מתי תמשיך להטיף לחוסר יזמות

בטענה שהעולם חייתי ולא הוגן? זה שאינך הצלחת בו אינו אומר שהיתר לא יצליחו אם יתחילו להפיק מסקנות נבונות.
 

SupermanZW

Well-known member
טיפול פסיכולוגי זו פריבילגיה לאמידים

מי שאינם אמידים לא יכולים להרשות לעצמם. שינוי מקצוע לא ממש רלוונטי לפותחת השרשור כי אין לה מקצוע, היא מעולם לא סיימה לימודים, כל מקצוע יהיה מבחינתה מקצוע חדש ולא שינוי (כי אין לה מקצוע קודם). מעבר לחו"ל לא רלוונטי עבורה, אין מדינה בעולם שהיא יכולה לעמוד בקריטריונים שלה. דרכים לשנות את המצב שלה יש המון אך אך אחת מהן לא קצרה או קלה.
 

Astroo

New member
נכון, אבל טיפול תרופתי הוא זול

יש כדורים נוגדי דכאון בסל הבריאות, העלות היא 16 ש''ח לחודש.
 

lEchoesl

New member
16 שקל? פעם רשמו לי רסיטל כשהייתי בטיפול OCD. נראה לי שזה

עלה יותר. האמת לא הבנתי למה רשמו לי
לא הייתי בדיכאון רק עייפות פיזית מהטקסים ובתכלס? זה ממש ממש לא הפיתרון האופטימלי! מי שחוסך כסף והולך על תרופות כי זה יותר זמין עושה נזק לבריאות שלו. לא צריך שום תרופות. עובדה שאני כמעט לא לקחתי תרופות [חוץ מחודש עד שנמאס לי בגלל שזה הגביר תיאבון] והלכתי לשיחות עם פסיכולוגית שלימדה אותי לא ללכת לבדוק את הברז.
 

Astroo

New member
מוכר

גם אני פעם ניסיתי רסיטל בגלל חרדות. עלה כ-12 ש''ח לחודש, זה בסל הבריאות. היום ההשתתפות עלתה ל-16. דווקא אצלי זה גרם לחוסר תיאבון ודברים לא נעימים אחרים שבגללם ירדתי מהעניין.
 
גם אני ניסיתי טיפול תרופתי וירדתי בגלל תופעות הלוואי

לדעתי תרופות הקיימות עכשיו בשוק עוזרות באמת רק למי שמתאים להגדרה קלינית של איזה מצב המוכר ברפואה, לאנשים ש"לא-נורמליות" שלהם ברורה ובולטת לעין. הן לא עוזרות לאנשים במגוון מצבים נפשיים עדינים שעל פניו נראים בגבולות ההתפלגות הנורמלית, כי זה בעצם לא מחלות נפש של ממש אלא תכונות אישיות שלא מתאימות למציאות בה האדם נמצא, אפילו שהוא גדל אליה ולא מכיר משהו אחר. עוד לא המציאו תרופה שממש משפיעה על הביוכימיה הפנים-מוחית העדינה בדיוק באופן הנכון ובמידה הנכונה ובעיתוי הנכון ברמת המיקרו הפנים-גופית ובמקום הכון במוח ובגוף בכלל, ויכולות ממש לשנות ולהנדס רצונות, צרכים נפשיים ותכונות אופי, כך שהאישיות של מישהו שנוטל אותן משתנה לכדי התאמה מושלמת למציאות בה הוא נמצא וכתוצאה הוא נהיה מאושר מחייו ושמח מאוד בחלקו.
 

Astroo

New member
עוזרות גם עוזרות

הבעיה שלפעמים עדיף לחיות עם החרדות אך ללא תופעות הלוואי האחרות.
 

lEchoesl

New member
איזה חרדות היו או יש לך ששקלת טיפול? לא חובה לענות. זה ידוע

שאני חפרנית
 

lEchoesl

New member
אתה ממש ממש טועה. הספר הפיסיכיאטרי כולל אלף אבחנות

ופשוט אין אדם שלא יכול להיות מתוייג בכמה מהם! זה עסק. ככה יותר קל לתייג אותך. תבוא למישהו ותגיד שאתה ביישן נניח, אז הפסיכי יתן לך אבחנה של הפרעה שכוללת למשל התנהגות של אדם ביישן. וכמה אבחנות כאלה יש? מלא! אז אל תדאג הוא יתייג אותך. למשל, אם יבוא גבר שיש לו עצבים בגלל איזו שנה רעה, הפסיכי יתייג אותו בהפרעה שכוללת התנהגות אגרסיבית ועצבנית. וכמה יש כאלה? מלא. בספר הזה יש את כול ההתנהגויות האנושיות. גם שגרתיות כמו למשל עצבנות קלה או ביישנות או חרדה מנמלים. וכולנו יודעים שכול האנשים חווים עצבים לפעמים, או למשל ביישנות בכול מיני מצבים. ויש מלא סרטי דוקו שמראים כיצד מאדם שגרתי הופכים לחולה עם 12054 הפרעות ומחלות רק כי הוא התלונן שהוא מזיע כשהוא נמצא ליד נשים, מגרד את הראש כשהוא עולה על גשר ועוד. זה טימטום!
&nbsp
 
נכון שכמעט אם לא בכלל כל התנהגות אנושית יכולה

להתפרש כהפרעה ע"י הפסיכיאטריה. השאלה האם התרופות שזמינות עכשיו בשוק התרופות הרגיל באמת עוזרות שמי שהרופאים רושמים אותן להם, ועוזרות הכוונה, בפשטות, שהיה רע לבנאדם, הוא לקח תרופה ונהיה לו טוב, ולא שהתרופה החליפה מועקה אחת באחרת או איכשהו החמירה את מצבו, שבמקרה של התחום הנפשי חומרת מצבו נמדדת לפי הרגשתו הסובייקטיבית בסקלה מאושר עד מועקה קשה.
 

SupermanZW

Well-known member
אתה גם מתעלם מהעובדה שחלק מתופעות הלוואי של תרופות מתוכננות

הן מתוכננות כדי ליצור במהלך הזמן תלות בתרופות אחרות ובכך להגדיל את הרווחיות של חברות הפארמה. זו לא קונספירציה, זה מידע שנמסר לי מביולוג שעובד בחברת פארמה.
 

SupermanZW

Well-known member
בארה"ב מחצית מהאוכלוסיה נוטלת תרופות באופן קבוע

ברוב המקרים מדובר בתרופות פסיכיאטריות, מה שגרוע יותר הוא שרוב הנוטלים לא זקוקים לתרופות שהם נוטלים וגורמים לעצמם יותר נזק מתועלת (כמובן יש מקרים שבהם הם זקוקים, אבל הם המיעוט, לא הרוב), אבחון יתר הוא רעה חולה ועוד תראו שעם הזמן שיעור נוטלי התרופות באופן קבוע יתקרב ל100%. זה לא מצחיק, יש הורים אמריקאים שנותנים לתינוקות שלהם ויטמינים למרות שאין להם צורך בזה ועודף גורם לנזק בדיוק כמו חוסר. העולם משתגע.
 

157cm

New member
לא נכון...

16 ש"ח? מממ... רק תרופות "אנטי-blues" או "אנטי-khandra" ממשפחת SSRI. ישנן תרופות ממשפחת SNRI שעלותן נע בין 120 ש"ח ו-350 ש"ח למצבי MDD ציקלואידיים.
 

Astroo

New member
גם 120 לחודש זה לא הרבה

מעשן ממוצע מוציא סכום כזה כל 3 ימים על סיגריות
 

RubberSoul92

New member
הייתי לוקחת את המידע שלה בערבון מוגבל

כמו את יתר המידע שהיא מציגה פה.
&nbsp
למזלי מעולם לא נזקקתי לשום טיפול פסיכיאטרי, אבל הינה מה שזכור לי מלימודיי: עפ"י חוקי האתיקה חולי נפש כבר מזמן מקובלים בחברה כחולים מהמניין, בלי לאפלות את צורכיהם לזכות הצורך של חולה לב למשל. בישראל חולים כרוניים נהנים מסל תרופות מקיף, פרט לחולי סרטן וחולים עם זיהומים פנימיים שלצערנו יוציאו סכומי כסף גדולים על מנת לרכוש תרופה, בגלל חוסר תחרותיות ויוקר הטכנולוגיות המעורבות בהינדוס התרופה. חולי נפש נכללים בחולים כרוניים, והטיפול שהם מקבלים נמצא בסל התרופות. בנוסף, לכל תרופה פסיכיאטרית יש אחיות תאומות, יש תחרותיות. לכן, לא נראה לי היגיוני שתרופה פסיכיאטרית תעלה 300 ש"ח ואפילו לא 120 ש"ח, על אחת כמה וכמה תרופות נגד דיכאון שזו, אם אינני טועה המחלה הכי נפוצה מתחום הנפש, שחצי מן האוכלוסייה נוטלת אותן.
&nbsp
אם נלך צעד קדימה, נגלה שלמדינה לא כדאי לייקר תרופות נגד דיכאון שנמצאות בשימוש רבים, כי זה עלול לגרום למטופל לוותר על הטיפול ולהפוך לאדם מובטל, שהמדינה תצטרך להגדירו כחולה ולתת לו סיוע כלכלי על חשבון משלמי המיסים.
 

SupermanZW

Well-known member
המדינה לא קובעת את מחירי התרופות

חברות הפארמה קובעות את מחירי התרופות לבתי המרקחת ובתי המרקחת קובעים את מחירי התרופות לצרכנים. הנימוקים שכתבת נכונים אבל לא רלוונטים.

סל התרופות נבנה כדי לשרת קבוצות לחץ ולא כדי לסייע לחולים הנזקקים ביותר.
 

RubberSoul92

New member
דווקא רלוונטיים

בעולם המערבי והלחוץ רבים האנשים שרושמים להם תרופות נוגדות דיכאון. לפי התיאוריה שלך הזולות לא אפקטיביות והיקרות כן. אולם התיאוריה שלך מתנגשת עם המציאות. אם פסיכיאטריה זה עסק לדעתך, למה לחולה דיכאון להוציא 200 ש"ח בממצוע על תרופה שרק מקלה על התסמין וממכרת לפי התיאוריה שלך, אם הוא יכול להוסיף עוד 300 שח וללכת לקבל טיפול פסיכולוגי? היום, אגב, שמעתי שיש חוק חדש וטיפולים פסיכולוגיים דרך קופות החולים מסובסדות היטב. לכן, או שלא קיימות תרופות שעולה 200 שקל, או שפסיכיאטריה אינה עסק. אני נוטה לחשוב שאין תרופות יקרות כל כך. פתחתי הרגע את האינטרנט, בחיפוש הרצתי תרופות נוגדות דיכאון - מחיר. לא נתקלתי בתרופה שעולה יותר מ-40 שקל.
&nbsp
&nbsp
 

SupermanZW

Well-known member
אין תרופות לא אפקטיביות, יש פחות אפקטיביות ויותר אפקטיביות

אם תרופה לא הייתה אפקטיבית הפציינט היה מבחין שאין הקלה בסימפטומים ומפסיק לקחת את התרופה.

אל תשכחי גם שלכל אחד יש מגבלות תקציב מסוימות.
 
למעלה