היום לפני 78 שנים הצטרפו הסמאלנים לנאצים במלחמה בפולין

היום לפני 78 שנים הצטרפו הסמאלנים לנאצים במלחמה בפולין

הסמאלנים תקעו סכין בגב לפולין הנלחמת בפלישה הנאצית והתנפלו עליה בחמת זעם כדי לגרוף את חלקם בטרף.

"ב-17 בספטמבר 1939 החלה פלישת ברית המועצות לפולין. על פי הנספח הסודי להסכם ריבנטרופ מולוטוב חולקה פולין בין הנאצים ובין ברית המועצות כאשר קו הגבול מקביל בערך לקו קרזון ההיסטורי מ-1919. ב-18 בספטמבר נפגשו צבאות הרוסים והנאצים בברסט ליטובסק. בהתאם לקו הפרדה שנקבע בין הצדדים, חלק מהיישובים (למשל רודקי בסביבת לבוב) הועברו משליטה גרמנית לשליטה סובייטית.

ורשה עדיין גילתה התנגדות, והופצצה מן האוויר בהפצצה כבדה ב-27 בספטמבר שגבתה קורבנות אזרחיים רבים. יחידות פולניות גילו התנגדות בורשה עוד במהלך חודש אוקטובר 1939. בחבליה ההרריים של פולין החלו יחידות צבא להתארגן באופן מחתרתי ללוחמת פרטיזנים.

הנשיא הפולני איגנצי מושצ'יצקי העביר את סמכויותיו לממשלת פולין הגולה בפריז בטרם חצה את הגבול אל רומניה שם נעצר. אלפי חיילים נוספים חצו את הגבולות אל רומניה ובולגריה במטרה להגיע אל מדינות המערב, ולהמשיך שם בלחימה. אלפים נוספים נפלו בשבי הגרמני, ובשבי הרוסי. אלו גם אלו לא שפר גורלם. בחודש אוקטובר 1939 המדינה הפולנית לא הייתה עוד.
ביתורה של פולין

לאחר כיבושה של פולין, ניתנו על ידי אדולף היטלר שני צווים (ב-8 באוקטובר וב-12 באוקטובר 1939) אשר סיפחו לגרמניה חלקים נרחבים ממערב פולין. חלקים אלו כללו את אזור המסדרון הפולני והעיר החופשית דנציג, וכן את פרוסיה המערבית ושלזיה העילית, שסופחו לפולין בהסכם ורסאי, אך גם חלקים אשר היו פולנים ללא עוררין, הן מבחינת ההיסטוריה שלהם והן מבחינת הרכב אוכלוסייתם, לרבות העיר לודז', שהייתה העיר השנייה בגודלה בפולין. שטחם של חלקים אלו היה 94,000 קמ"ר ואוכלוסייתם 10 מיליון נפש, רובם הגדול פולנים.

על פי תנאי הסכם ריבנטרופ מולוטוב, אשר אושררו בהסכם מיום 28 בספטמבר 1939, סיפחה ברית המועצות לשטחה את כל השטח שממזרח לנהרות פיסה, נַרֶב, הבוג המערבי וסן, פרט לאזור שמסביב לוילנה אשר נמסר לליטא, ואזור סובאלקי אשר סופח אף הוא לגרמניה. באזורים אלו חיה אוכלוסייה מעורבת של פולנים, אוקראינים, בלארוסים ויהודים. השטח הכולל (לרבות השטח שנמסר לליטא) של השטחים שבשליטת ברית המועצות היה 201,000 קמ"ר, ואוכלוסייתו 13,500,000 נפש. רצועת אדמה צרה שהייתה חלק מהונגריה לפני 1914 ניתנה לסלובקיה."

https://he.wikipedia.org/wiki/פולין_במלחמת_העולם_השנייה
 
הינה 'מצעד הניצחון' המשותף הסמאלני-נאצי בברסט-ליטובסק ב-22.9

על הבמה הגנרל הסובייטי קריבושיין והגנרל הנאצי גודריאן מקבלים את 'מצעד הניצחון' המשותף של הצבא האדום הסמאלני והוורמאכט הנאצי.
&nbsp
https://www.youtube.com/watch?v=tWytCog-jjA
 
הברית הסמאלנית-נאצית איפשרה להיטלר להשתלט על מיליוני יהודים

ולהתחיל בשואה, נקודה.
 

beatman

Member


גם מדינות הפייסנות השמאלנית של צרפת ובריטניה לפני המלחמה.
 
זה נכון, אבל בריטניה וצרפת בסופו של דבר יצאו למלחמה בהיטלר

ואילו בריה"מ הסמאלנית הצטרפה אליו.
 

RubberSoul92

New member
מה הקשר בין השמאל הישראלי וסטלין?

לסטלין לא היו מניעים להציל את היהודים, זה ידוע.
 
לסמאלנים יש נטייה גנטית להעריץ רודנים רוצחים

לנין, טרוצקי, סטאלין, מאו, הו צ'י מין, פול פוט, קסטרו, צ'ה, נאצר, קאסם, ערפאת, צ'אבז ויורשו מאדורו...
&nbsp
רק השמות מתחלפים.
&nbsp
&nbsp
 

RubberSoul92

New member
הפורום הפך למקום התאספות לחולי נפש

חשבתי שנסתפק רק באנטוליו, אבל הינה מישהו מהצד השני מפגין טיפשות קשה.
 

RubberSoul92

New member
איזה סימוכין יש לך?

להשוות בין גישות השמאל של מדינות שונות זו טעות ואפילו טיפשות. המשטרים היו שונים במדינות האלה. אתה משווה בין שמאל קומוניסטי ושמאל דמוקרטי? אין על מה לדבר בכלל.
&nbsp
 
אם כך אז לשיטתך אין בכלל שמאל וימין, אלה רק תוויות שהדביקו

לבני אדם, כל מקרה לגופו וכל ממשלה מייסמת מדיניות הראויה ביותר בעיניה בתנאים אליהם נקלעה מנינתה ובהתאם להשקפותיה.
 
ואדרבה במציאות הישראלית המונחים "שמאל" ו"ימין"

הם משלים והסרי משמעות כשלעצמם, הרי ההגדרה המקורים למושגים אלה היא מתחום הכלכלה, ובישראל אין שום קשר להשקפותיו הכלכליות של אדם להיותו שמאלני או ימני. השמאל והימין בישראל מוגדרים לפי מושא שאיפותיהם בתחום הביטחון והסכסוך הישראלי-ערבי. נגיד ככה, האידאל הקיצוני (והבלתי ישים בעליל, אבל אפשר להשתמש בו לצורך ההגדרה) של הימין הוא מדינה עברית הומוגנית מהים ועד הנהר, ואילו האידאל הקיצוני של השמאל, הוא מדינה פלשטינית הומוגנית מעבר לקו הירוק, ומדינה דו-לאומית שעוברת תהליך פלסטיניזציה איטי בתחומי "ישראל הקטנה", עם התאחדות שתי הישויות בתום המיצוי העצמי של המרכיב הלא-ערבי הישראלי.
 

SupermanZW

Well-known member
בישראל גם השמאל וגם הימין יביאו אסון

אף מפלגה אינה מציעה פתרון ריאלי בר קיימא ומה שיקרה בסופו של דבר הוא רוב ערבי במדינת ישראל שיגרום לאיחוד ישראל עם שטחי הרשות והפיכתה למדינה ערבית דה פאקטו.
 
אז מה לדעתך פתרון אפשרי וישים

בסיטואציה פוליטית העכשיות העולמית והישראלית, פתרון שיבטיח רוב יהודי מוצק ובר-קיימא במדינת ישראל לנצח נצחים, בלי קשר למצב הדמוגרפי בה? פתרון שיבטיח שמדינת ישראל לעולם לא תהיה מאויימת דמוגרפית ע"י הפלסטינים, באותה מידה שארה"ב לעולם לא תהיה מאויימת דמוגרפית ע"י הילידים האמריקנים ("האינדיאנים")?
 

SupermanZW

Well-known member
קונפדרציה

חלוקת ארץ ישראל לפרובינציות בעלות מאפיינים דמוגרפיים מסוימים באופן שיאפשר לכל קבוצה לנהל את עצמה כרצונה ושלטון מרכזי שאחראי על ביטחון בלבד, כל שאר התחומים יהיו באחריות ממשלות הפרובינציות.
אני מציע חלוקה כזו: הגולן והגליל העליון - פרובינציה דרוזית, הגליל התחתון - פרובינציה ערבית נוצרית, חיפה והקריות - פרובינציה עם רוב יהודי ומיעוטים ערבים ואחרים (אני משתדל לא ליצור פרובינציות יותר מדי דלילות אוכלוסין), פרובינציית השרון - יהודים חילונים בעיקר, פרובינציית המשולש - ערבים מוסלמים, פרובינציית גוש דן - בעיקר יהודים חילונים ולא יהודים אשר אינם עוינים את היהודים, פרובינציית השפלה - יהודים מסורתיים, פרובינציית מערב ירושליים - יהודים דתיים וחרדים, פרובינציית הגדה המערבית - ערבים פת"חיסטים , פרובינציית רצועת עזה - חמאסטאן , פרובינציית הנגב הצפוני - בדווים, פרובינציית הנגב הדרומי - יהודים ואפריקנים - רוב התושבים עוסקים בתיירות.
 
לדעתי הפתרון שלך קצת קיצוני ומרסק את ישראל להרבה חלקים

זעירים, אבל בעקרון אני מזמן בדעה שהפתרון אמור להיות משהו כזה עקרונית. ריכוזי אוכלוסין הערביים בגדה המערבית, וגם ב"ישראל הקטנה" (המשולש, חלק מהגליל והנגב וכו', עדיף עם הזזה וצמצום אוכלוסין) הופכים למדינה פלסטינית או פרובינתיה פלסטינית בקונפדרציה, והשטחים הריקים בגדה אמורים להסתפח לישראל.
 

SupermanZW

Well-known member
רק כך כל קבוצת אוכלוסייה תוכל לממש את האינטרסים שלה

רק כך תוכל כל קבוצת אוכלוסייה למזער כפייה מצד קבוצות אחרות. רק כך אפשר יהיה להתקרב במידה מקסימלית לחירות.
 

beatman

Member
יש רעיון דומה של מפלגת "זהות" בראשות פייגלין

https://zehut.org.il/
&nbsp
הרעיון הוא העברת סמכויות רבות(במיוחד חיי הפרט) אל הקהילה, כלומר לישובים או התאגדויות קהילתיות על סמך מכנה משותף והמדינה לא תתעסק יותר בהם.
אבל לא חלוקה כפויה לפרובינציות בעלות הגדרה שרירותית.
 
למעלה