המימון הציבורי

SupermanZW

Well-known member
תיק ההשקעות שלי היה גדול מספיק בשביל לקבל בבנק תנאים טובים

יותר מבבית השקעות פרטי.
 

costaet

New member
בנוסף למה שסופרמן רשם

כל ההפרטה הזאת ובכלל השיטה האמריקאית של ה- FREEDOM!!
היא יכולה להיות קללה ויכולה להיות ברכה, אין סיבה להשאר בחובות 20 שנה קדימה, אבל בהחלט ניתן להגיעה למצב בו יש לך חובות על לימודים שבחיים לא תצליח להחזיר. אבל זה רק כי אותו בוגר עם חובות 20 שנה קדימה הוא לא חכם במיוחד. את החובות הכי גדולים צוברים סטודנטים לרפואה, חוב "סטנדרטי" יכול להיות בין 250-400 אלף דולר, העניין הוא שרוב הרופאים האלו שיש להם כזה חוב הולכים לעבוד 3 שנים באיזורים בהם אין מספיק רופאים ומרוויחים שכר של 500-900 אלף דולר בשנה (לא טעיתי, מספר האפסים נכון) וסוגרים חוב כזה תוך 3 שנים במקרה הרע. מי שנתקע עם החוב אלו אנשים שהלכו ללמוד על היסטוריית הפולקה הגרמנית ובסוף התואר הולכים לעבוד במקדונלדס. למשל לא רחוק מהבית שלי יש מכללה פרטית שלא נחשבת יותר מידי, שנת לימודים עולה 30 אלף דולר, שזה פשוט לא הגיוני כי במקום זה אפשר ללכת לברקלי למשל ולשלם 13 אלף דולר בשנה ולקבל תואר הרבה יותר שווה. מה שאני אומר שבשיטה האמריקאית הממשלה נותנת לך חופש ומאפשרת לך לעשות טעויות קטסטרופליות שיגמרו את העתיד הכלכלי שלך, מנגד, אם יש לך קצת שכר והגיון אפשר להצליח בגדול.
אותו דבר לגבי חסכון לפרישה, אף אחד לא מכריח אותך לחסוך לפנסיה ומהמשלה כמעט ולא תקבל כלום, אבל אם כן תחסוך תקבל די הרבה הטבות מס ואין סיבה שלא תהיה מסודר אחרי הפרישה. אבל גם בפנסיה וגם בלימודים הכל תלוי בך, אין מנגנון שמגן עליך מפני לעשות טעויות קטלניות, יש לך את החופש להיות מטומטם ללא גבול.
&nbsp
לגבי לגמור את החסכונות של הפנסיה על בריאות פרטית, אותו דבר, זה לא אמור לקרות אם אתה מכוסה כמו שצריך, תיקח למשל איזה גאון שמתלונן על אובמהקר כי לפני אובמהקר הוא קנה ביטוח בריאות ב50 דולר לחודש ועכשיו הוא משלם 500, הבעיה שאותו "ביטוח" שהוא קנה ב50 לא כיסה כלום והוא באמת היה מחסל את כל החסכונות שלו אם משהו היה קורה לו, או יותר נכון היה פושט רגל (60% מפשיטות הרגל בארה"ב עקב חשבונות רפואיים). בלי קשר לאובמהקר, אם אתה מכוסה בביטוח שמתאים לך אתה לא תגיעה למצב שבו אתה מגומר חסכונות, הבעיה ששוב, גם כאן, הממשלה לא מגנה עליך מפני לעשות טעות קטלנית בצורה של לא לקנות ביטוח רפואי או לקנות משהו שלא מתאים לך או בלי להבין מה אתה בעצם מקבל.
אז כן אפשר להגיעה למצב של חובות על לימודים שלא תצליח לכסות, אפשר להגיעה למצב שאתה פושט רגל או גומר חסכונות, אבל זה לא אומר שאי אפשר למנוע את זה, זה רק אומר שמדינה לא דואגת לך בצורה הזאת ואתה צריך לדאוג לעצמך.
 

beatman

Member
אני בעד להפריט כמה שיותר מיסים

להשאיר בידי המדינה רק עזרה לאנשים שנקלעו לצרה ולא יכולים לעזור לעצמם(חולים, נכים, גמלאים וכו') + ביטוח בריאות כפי שהוא כיום(עם שיפורים).
לגבי כל השאר לפתוח קופות ביטוח פרטיות לכל תחום שכל אחד יוכל לתרום כמה שירצה ומתי שירצה או לא לתרום בכלל.
 
מן הסתם, יש לא מעט מחקרים בנושא

יש תחומים שבהם גורמים פרטיים כלל לא מעוניינים לפעול באופן גורף. הוריי ביקרו באוקראינה באמצע שנות ה-90, כשהמצב שם היה בכי רע, ולעיריית לבוב לא היה כסף למשכורות עבור עובדי ניקיון. האם בעלי החנויות התארגנו על מנת לטאטא את הרחובות? לא, כל אחד דאג לעצמו וניקה בדיוק את הריבוע שבכניסה לחנות שלו
 

SupermanZW

Well-known member
ודאי שמעוניינים

גורמים פרטיים מעוניינים לפעול בכל תחום כולל ניקיון. בבנייני קונדו בארה"ב ובקנדה הדיירים משלמים גמי קונדו וחלק מדמי הקונו מוקצים לנקיון הבניין ורחבתו, חברות נקיון שונות מתחרות ביניהן לקבלת חוזי ניקיון ובמועדי ההצבעה של מועצות הקונדו בוחרים עם איזו חברה לעשות חוזה. מיותר לציין שאם לא מרוצים משירותיה של חברה מחליפים אותה ועושים חוזה עם חברה אחרת. אפשר להפעיל את אותה שיטה גם על דיירי כל רחוב בנפרד ומועצת הרחוב שתקום תדאג לשכור שירותי ניקיון. כל דבר כולל ניקיון אפשר וצריך להפריט.
 

SupermanZW

Well-known member
בכל זאת, זכותם

במאמר שציינת דייר מסויים שהפריעה לו חזות הבניין לקח יוזמה ושכר עובדים שישפרו אותה, בגלל שזה צא מכיסו ולא מכיס הדיירים האחרים כולם שמחו לאחר מעשה, אך קודם כשביקש מהם להשתתף בעלויות כולם סירבו ואמרו אך שהם מסרבים לשיפור מראה הבניין מחשש שזה יגרום לאנשים אחרים לחשוב שמצבם הכלכלי טוב, מה שהיה שקר מכיוון שאחרי שיפור מראה הבניין אף אחד לא התלונן.

אני אומר שאם לאנשים לא חשוב מראה הבניין שלהם ונקיונו מגיע להם לגור בבניין מכוער ומלוכלך, זכותם. תמיד יש אפשרויות בחירה. הוא יכול היה לבחור גם לגור בבניין אחר שלדייריו אכפת יותר ולא לצאת הפראייר של כולם.

כאן למשל יש פערים משמעותיים בין דמי הקונדו בבניינים שונים וגם פערים ברמות התחזוקה, אנשים בוחרים מה שמתאים להם.
 

SupermanZW

Well-known member
אלה בנייני מגורים שתחזוקתם (כולל שטח החצר) מנוהלת ע"י חברה

זו צורת מגורים נפוצה בארה"ב ובקנדה. אנשים שרוכשים או שוכרים דירות קונדו משלמים כל חודש גם דמי קונדו לחברת הניהול.

מועצת הקונדו מורכבת מבעלי דירות קונדו בבניין ונמיגים מחברת הניהול ונבחרים ע"י בעלי הדירות. תפקיד מועצת הקונדו הוא לבחור את ספקי השירותים, לפקח על דמי הקונדו ולספק דוחות הוצאות לכל בעלי הדירות (הם חייבים לדעת על מה הם משלמים וגם כמה עולה כל שירות בנפרד).
 

beatman

Member
וכמה משלמים להם כל חודש ?

הם מעניקים שירותי ניקיון ושיפוצים מלאים ?
 

SupermanZW

Well-known member
העלות יכולה להיות כל סכום בין 100 ל1200 דולר לחודש לדירה

הם מעניקים לא רק שירותי ניקיון ושיפוצים מלאים אלא גם פינוי שלג, תחזוקת חניון (בבנייני קונדו יש בדרך כלל חניונים תת קרקעיים), תיקונים בתוך הדירות (למשל חשמל, מערכות חימום ומיזוג, אינסטלציה, דלתות, חלונות וכו') והיכן שהמחירים יקרים גם חדר כושר בבניין, קונסיירג', ואפילו בריכה לדיירי הבניין ומעגן סירות. יש גם בניינים שמופעל בהם מעון יום לילדים שגם הוא מנוהל על ידי החברה.

העלות השכיחה ביותר היא באזור ה250 דולר לחודש לדירה.
 

beatman

Member
תיקון של כל אלה מובטח בחינם ?

אם למשל צריך להחליף מזגן או צינורות בבניין, לא יבקשו תוספת תשלום ?
 

SupermanZW

Well-known member
כן, בבנייני קונדו כל התיקונים ממומנים מדמי הקונדו

אין תוספת תשלום.

אם קורה שעלות התחזוקה חורגת מדמי הקונדו ששולמו או צפויה לחרוג מתכנסת מועצת הקונדו ומעלה את דמי הקונדו, בנוסף לכך פעם בשנה דנה מועצת הקונדו בדמי הקונדו ובה מחליטים על דמי הקונדו 12 חודשים קדימה, כל החלטה היא אפשרית, ברוב המקרים חלה עליה קלה (קרובה למדד המחירים לצרכן) בדמי הקונדו, אך יש מקרים של הישארות דמי הקונדו כפי שהיו, הורדתם או העלאה משמעותית יותר מהמדד. הכל אפשרי.
 
למעלה