פנסייה מרוסיה

evg2017

New member
פנסייה מרוסיה

שלום לכם שמעתי שיש פנסייה לעולים שעלו בשנות91 אך מקבלים אותה
 

evg2017

New member
אפשר בשפה עיברית

אנט לא קורא רוסית אנט שואל בשביל אמא שלי תודה
 

Astroo

New member
בינתיים לא מקבלים

נחתם הסכם עם רוסיה בעניין, אבל לא ברור מתי ואיך אפשר יהיה לקבל את הפנסיה, ומה יהיה גודלה (ככל הנראה לא יותר מ-200-300 ש"ח לחודש)
 

lEchoesl

New member
בשביל 300 שקל כול המהומה חחחחחחחח! בשביל 300 שקל טס נתניהו

לרוסיה? חשבתי שהם עשו איזה הסדר הגיוני עם רוסיה. איזה מעצבן! ממש לא פייר שכול מה שפוטין יכול להציע זה 300 שקל לאנשים שעבדו שם יותר מ- 25 שנה? איזה OBLOM.
 

SupermanZW

Well-known member
ממילא זה מה שמקבלים פנסיונרים ברוסיה

ביבי הספיק לטייל במוסקבה.
&nbsp
אגב, ידעת שישראל אינה משלמת קצבת זקנה לאזרחיה מעל גיל פרישה שאינם חיים בה? למה על רוסיה כועסים ועל ישראל לא? מדוע ישראל מצפה מרוסיה לעשות דבר שאינה עושה בעצמה?
 

lEchoesl

New member
קצבת זקנה זה לא פנסייה! מבין את ההבדל? קצבת זקנה זה מה שנקרא

תמיכה של הביטוח הלאומי [על חשבון משלמי המיסים!], אקסטרה תמיכה. זה בכלל פינוק בהשוואה למה שקורה במדינות אחרות שאין בהן את התמיכה הזו של המדינה והאזרח מקבל רק מה שאסף. רוסיה חייבת לשלם פנסייה כמו שישראל משלמת לאזרחיה פנסייה גם אם הם על הירח. 300 שקל זה כלום!!! זה אפילו לא קניה בסופר!!! אכזבה שביבי הסכים על זה. שיחזור וידרוש יותר עוד היום! לא הגיוני שאנשים עבדו שם ולא יקבלו יותר! [וכן רוסיה חייבת להתחשב בזה שהמצב הכלכלי בישראל אחר וש 300 שקל פה זה כלום להבדיל משם]
 

SupermanZW

Well-known member
לא נכון

הפנסיה בישראל הופרטה, קרנות הפנסיה משלמות אותה, לא הממשלה. ממשלת רוסיה העבירה את האחריות לתשלום הפנסיה למעסיקים והם מעבירים בהתאמה לסכום שנחסך עבור העובד. ממשלת רוסיה עושה ג'סטה לממשלת ישראל.
 

lEchoesl

New member
מה לא נכון? קצבת זקנה לא קשורה לפנסייה שצברת! קצבת זקנה זה

1500 שח זה משולם דרך ביטוח לאומי. מה שצברת באראל מנורה ויתר הקרנות שלך זאת הפנסייה שלך והיא לא קשורה לקצב זקנה בכלל! וגם לא משפיעה עליה כי קצבת זקנה זה סכום קבוע ולא תלוי בפנסייה שלך. לכן זה כן הגיוני שאזרח שעובר מישראל לא יקבל תמיכה מהביטוח הלאומי בתור קצבת זקנה! אבל את הפנסייה שלו הוא כן יקבל.
 

SupermanZW

Well-known member
לא, פנסיה לא משולמת מהמדינה

הן בישראל והן ברוסיה תשלום פנסיה אינו באחריות המדינה. בישראל קרנות הפנסיה הפרטיות אחראיות על תשלום הפנסיה לחוסכים וברוסיה המעסיקים אחראים על תשלום הפנסיה לחוסכים, הממשלה אינה מעורבת בנושא זה בישראל או ברוסיה. גם בישראל וגם ברוסיה מקבלים הפנסיונרים סכום שתלוי בסכום שחסכו וצברו, ברוסיה מנוהלים כספי הפנסיה ע"י המעסיק ובישראל ע"י קרנות הפנסיה. ביבי קיבל מרוסיה נכונות לשלם פנסיה לאזרחים רוסים תושבי ישראל ובמקרים מסוימים אפילו לרוסים שאיבדו את אזרחותם הרוסית וחיים בישראל פנסיה מתקציב ממשלת רוסיה וזה תקדים שלא היה כדוגמתו בעולם. אני מופתע שפוטין הסכים לכך, אם היה מסרב אי אפשר היה להאשים אותו מכיוון שהכסף הזה יגיע ממשלמי מיסים ברוסיה. כסף שמשולם לגמלאים ע"י ממשלה מקביל לקצבת זקנה הן בישראל והן ברוסיה. הפנסיה כפי שהסברתי קודם אינה באחריות הממשלה בישראל וברוסיה.
 

lEchoesl

New member
איפה כתבתי שהפנסייה תלויה בממשלה? אתה כתבת שישראל לא משלמת

קצבת זקנה למי שהיגר מפה. אני אמרתי שזה הגיוני, אבל פנסייה האזרח לשעבר כן יקבל מהקרן שלו. אם פוטין היה מסרב זה היה יכול להיות מעשה מרושע, כי כשאנשים היגרו לפה בעלייה הגדולה לא נראה לי שהיו אז קרנות פנסייה. נראה קרנות פנסייה נפתחו עם התפרקות ברית המועצות [או אולי אחרי] שזה אומר שאם נניח סבא שלך בן 70 אז כשהוא היה פעיל כלכלית לא היו קרנות. אז בגלל זה לא מגיע לו פנסייה? לכן פוטין הסכים.
 

SupermanZW

Well-known member
קרנות הפנסיה ברוסיה מפקידות רק לחשבונות בנק ברוסיה

באותו אופן קרנות הפנסיה בישראל מפקידות רק לחשבונות בנק בישראל. באחריות כל מהגר לבדוק את חובותיו וזכויותיו הן במדינת המקור והן במדינת היעד, זו הסיבה שדאגתי להשאיר חשבון בנק פעיל בישראל למרות שהיגרתי לקנדה כדי שכשאגיע לגיל פרישה אוכל לקבל פנסיה מקרנות הפנסיה שלי בישראל. לשלם 35% קנס זה מטופש. הרוסים שסגרו את חשבונות הבנק שלהם ברוסיה היו צריכים לחשוב על זה.
&nbsp
אם הייתי סוגר את חשבון הבנק שלי בישראל ומגלה עם פרישתי לגמלאות שאני לא מקבל פנסיה מקרנות הפנסיה שלי בישראל הייתי יכול להאשים אך ורק את עצמי, באותה מידה הפנסיונרים שסגרו את חשבונות הבנק שלהם ברוסיה לפני 26 שנים יכולים להאשים רק את עצמם.
 

lEchoesl

New member
אתה מחפש תירוצים ומעביר אחריות. מה הקשר לחשבון בנק? חשבון

בנק אפשר לפתוח ולסגור. זה לא אומר שרוסיה לא צריכה לשלם פנסייה רק כי אין למישהו חשבון בנק.
 

SupermanZW

Well-known member
זה לא באחריות רוסיה אלא באחריות המעסיקים

ממשלת רוסיה אינה מעורבת בתשלומי פנסיה לגמלאים שלא היו עובדי מדינה בדיוק כפי שממשלת ישראל אינה מעורבת בתשלומי פנסיה לגמלאים שאינם זכאים לפנסיה תקציבית. בדיוק כפי שקרנות פנסיה בישראל אינן מפקידות לחשבונות בנק מחוץ לישראל אין לישראל סיבה לצפות שקרנות פנסיה ברוסיה יפקידו לחשבונות בנק מחוץ לרוסיה ומכיוון שגם ברוסיה וגם בישראל פנסיה ב99% מהמקרים אינה משולמת ע"י הממשלה זה אינו נושא למשא ומתן בין ממשלות. אפשר לשלוח את הפנסיונרים הרוסים לנהל משא ומתן עם מעסיקיהם מהעבר ואלה ידרשו מהם לפתוח חשבונות בנק ברוסיה כדי שיוכלו לקבל מה מגיע להם. הנכונות של פוטין להעניק ולו רובל אחד על חשבון משלמי המיסים ברוסיה לפנסיונרים שאין להם חשבון בנק ברוסיה היא לפנים משורת הדין ולמעשה דופקת את משלמי המיסים ברוסיה.
 

Astroo

New member
בבריה"מ כולם היו עובדי מדינה

כמו כן, רוסיה קיבלה על עצמה את כל החובות של בריה"מ, לכן עליה לשלם פנסיות של עובדי מדינה בבריה"מ
 

SupermanZW

Well-known member
ב1993 העבירה רוסיה את האחריות לתשלום פנסיה למעסיקים

באופן מוחלט וסופי וזה כולל פנסיונרים שעבדו לפני פירוק ברית המועצות, היא שיפתה מעסיקים לשם כך. מאז רוסיה לא משלמת פנסיות למי שלא היו עובדי מדינה אחרי 1991.
 

lEchoesl

New member
זה דפוק לשלוח מישהו שעלה לפה לפני 25 שנה ללכת לחפש את המעסיק

שלו. זה בכלל לא נקלט. מי אמר לך שמקום העבודה עדיין קיים? עם מי תדבר אז? זה גם מפגר לשלוח אנשים לטפל בביוקרטיה במדינה שהם לא חיים בה ואת החוקים שלה כבר לא מכירים! בשביל זה יש דיפלומטים! שיעשו את העבודה שלהם אחרת בשביל מה צריך אותם?
מי שאין לו חשבון בנק ברוסיה משלם עמלה לרוסיה על העברת כספים לדואר ממה ששמעתי.
 

SupermanZW

Well-known member
על טעויות משלמים

למה מגיע למשלם המיסים הרוסי שחי ברוסיה לשלם על הפנסיה של רוסי שסגר את חשבון הבנק שלו ברוסיה, לא בדק מה עליו לעשות כדי לקבל את הפנסיה שלו ממעסיקו לפני שעזב את רוסיה וכבר מזמן לא חי ברוסיה?
 

lEchoesl

New member
הינה למה: קודסם כול, כשהוא עזב הוא השאיר נכנס למדינה אם הוא

עלה בתחילת שנות ה90. דבר שני, חוקים משתנים. אבל זה לא משנה, כי כשהם עלו לפה הם לא יכלו לדעת את כול הניואנסים. 25 שנים ויותר עברו. הכול כול כך השתנה שם! להאשים אותם שהם היו צריכים לחשוב על זה, זה התעלמות מהעובדה שלא נראה לי שמישהו היה רוצה להשאיר שם חשבון בנק בשנים כול כך קשות בשביל רוסיה.
 

SupermanZW

Well-known member
ביולי 1991 אפשרה ממשלת רוסיה לדיירים לרכוש את דירותיהם

המחירים שדרשה היו נמוכים מאוד, הרוב רכשו, כולל אנשים שהיגרו מאוחר יותר לישראל. אנשים שהיגרו מברה"מ לישראל לפני 1991 ידעו שהם הולכים לאבד את כל רכושם ואת כל זכויותיהם במקום ממנו ברחו, הם עשו בחירה מודעת ומלכתחילה לא חשבו שיקבלו משהו מרוסיה (אם היגרו מישוב שנמצא בשטחה של רוסיה) כולל פנסיה. באוקטובר 1991 העבירה רוסיה את האחריות לתשלום פנסיות למעסיקים אבל אז זה לא כלל אנשים שיצאו לפנסיה לפני כן, להם המשיכה הממשלה לשלם פנסיה, ב1993 העבירה רוסיה את האחריות לתשלום פנסיות למעסיקים באופן מוחלט וסופי כולל אלה שכבר היו בפנסיה ושיפתה אותם לשם כך. כל מי שהיגרו אחרי אוקטובר 1991 היו צריכים לבדוק.
 
למעלה