לגרש או לתת להישאר

TaL53

New member
אם זה בגבולות התורה הכתובה

מדוע יש סתירות בין התורה הכתובה לבין פסיקות מאוחרות יותר? על זה בדיוק מדברים הקראים! אם מדובר בדברי אלוהים אזי לא אמורות להיות סתירות, לא כך?

למה אני צריך ללמוד ולא אתה? עובדתית הרי אין לך שום הסברים ריאליים על מה ששואלים אותך ואף את התנ"ך אינך מכיר (כפי שראינו ב"התמודדות" שלך עם שאלת הגיור"). אולי עדיף שאתה תלמד קודם את החומר לפני שתייעץ לאחרים?

על שופטים בהחלט יש ביקורת, לא ברור מדוע החלטת אחרת.
 

ivgy1980

New member
היכן ב-ד-י-ו-ק הסתירה בין התורה הכתובה לפסיקות מאוחרות?

 

beatman

Member


תוסיף את המשנה ברורה
 

beatman

Member
מה שלא נכון הוא שמנהיגי הרפורמים והקונ' הם רבנים

הם אינם רבנים.
המונח רב הפך נפוץ אחרי תקופת התנאים, החל מהמאה ה-3 בערך ומסמל מנהיגי קהילה ותלמידים חכמים בתורה, כמו-כן פוסקי הלכה.
היהדות הרבנית היא היהדות שהולכת בהתאם להלכה שנפסקה לאורח האלפים האחרונים ומעבירה את התורה שבע"פ מדור לדור.
הרפורמים והקונ' חרגו מתחום זה ופיתחו דתות חדשות על בסיס היהדות, הם ממשיכים להשתמש בכינוי רב למנהיגי הקהילות שלהם, אך אותם "רבאיי" לא הסמכו ע"י מוסדות הלכתיים כלל, אלא על דעת עצמם.
לכן, כאשר אני אומר יהדות רבנית, אני מתכוון כמובן ליהודים המכונים אצלך "אורתודוכסים".
&nbsp
אז מי קבע מי צודק ? מבחינתי אני צודק

כפי שמבחינתך אתה צודק.
&nbsp
"קפריזות", חיילים שבסה"כ יצאו בצורה שקטה מאולם של מופע תרבות שאין לו שום קשר לתפקידו בגלל שזאת עבירה על ההלכה.
איזה חוק ? פקודה שחובה עליהם לשמוע שירת נשים ?
מאז שצה"ל קיים היו חיילים דתיים ששמרו על אורח חייהם ואף פעם לא היו בעיות, עד שכמה קצינים ושונאי דת ובעלי פרנויית "הדתה" ו"השתלטות דתיים על צה"ל " החליטו לרדוף אותם, ומה טוב אם אפשר להעיף כמה קצינים דתיים על ההתחלה שלא יגיעו חלילה לעמדות בכירות בהמשך ויקראו תהילים לפני יציאה לקרב.
 

SupermanZW

Well-known member
ישנה מחלוקת רצינית מה נחשב לאורח חיים יהודי ומה לא

אפילו בין האורתודוכסים לבין עצמם אין הסכמה, הלכות החסידים שונים מהלכות הליטאים וקיימים הבדלים גם בין הלכות חסידויות שונות. קיימים הבדלים מהותיים בין הלכות עדות שונות, אם נתייחס גם לזרמים האחרים, שהם למעשה הרוב ההבדלים רבים ורציניים הרבה יותר.
 

SupermanZW

Well-known member
גם בהלכות

ישנה מחלוקת אם קטניות הן חמץ או לא, ישנה מחלוקת מתי נכנסת ומתי יוצאת השבת, ישנה מחלוקת איזה תפילין יש להניח, ישנה מחלוקת אילו תפקידים יכולות או לא יכולות למלא נשים, ישנה מחלוקת מה נחשב לכיסוי ראש ומה לא, ישנה מחלוקת האם רק האישה מצווה בצניעות או גם הגבר, למעשה אין תחום בהלכה בו אין מחלוקת ומה שכתבתי הוא בקושי על קצה המזלג.
 

ivgy1980

New member
אפשר לחסל ההלכה - ואז לא יהיו מחלוקות

שכל אחד יעשה - מה בראש שלו. יעני מישהו יסע בירוק - ומישהו יסע באדום. מישהו ישלם בחנות - ומישהו יקח בחינם. מישהו יבעט לשער היריב - ומישהו יבעט לשערו שלו. אתה מדמיין לעצמך חיים ללא חוק???
 

SupermanZW

Well-known member
יש להבדיל בין חוקים שמטרתם לאפשר התנהלות תקינה של חברה

לבין חוקים שסתם מסבכים לאנשים את החיים ולמעשה מפריעים להתנהלותה התקינה של חברה אנושית.

חוק שאינו מועיל מהבחינה הפרקטית אינו צריך להתקיים. העובדה שקיימים גם חוקים שאינם מועילים (ואפילו מזיקים) אינה סותרת את טענתי. אחרי הכל החוקים מייצגים בעיקר את האינטרסים של המחוקקים ולא את טובת הציבור, עם זאת אין ספק שיש חוקים שבלעדיהם חברה אנושית אינה יכולה לתפקד כראוי ולכן יש לדון כל נושא לגופו.
 

beatman

Member
אין יותר טוב או פחות טוב

יש גיור אמיתי ע"פ ההלכה ויש "גיורים" של דתות אחרות.
 

TaL53

New member
ראה את שאלתי ליבגי

היכן בתורה נקבע מהו "גיור אמיתי"?
 
למעלה