רב באוקראינה ירה בלווים אוקראיניים

beatman

Member
רב באוקראינה ירה בלווים אוקראיניים

http://nashe.orbita.co.il/blogs/worldnews/68972/

לפי מה שהבנתי חבורה של אנשים, ביניהם חיילים ששירתו בלחימה במזרח המדינה הלוו 119 אלף ובמהלך פגישה לצורך החזר הכסף התפתחה מריבה במהלכה ירו אנשי הרב בלווים והרגו 2 מהם.

יש מצב זאת הנפצה ?
 
ככל הנראה הוא לא ממש רב

"Вести" выяснили, что это известный днепровский бизнесмен, на которого зарегистрировано несколько фирм. Фигурировал как основатель звукозаписывающей фирмы "Резурекордс" и финансовой фирмы "Твій дім".
http://vesti-ukr.com/pridneprove/24...-odnim-napadavshikh-v-dnepre-okazalsja-ravvin
 
טוב שהוא הצליח לברוח בזמן

הארמנים, אגב, הם בד"כ אנטישמים. לא יודע למה, אבל זאת עובדה.
 

SupermanZW

Well-known member
טרם נתקלתי בארמני אנטישמי

מתי הספקת להסתכסך עם ארמנים?
 
כשבוחנים תופעה, מסתכלים על מחקרים, לא על עובדות אנקדוטליות



 

SupermanZW

Well-known member
ככה לא מודדים אנטישמיות

מודדים בכמות תקריות אנטישמיות במדינה ובתדירות הבעת דעות אנטישמיות בקרב אותו עם.

בבולגריה למשל, שיעור האנטישמיות הוא 0! מעולם לא אירעה ולו תקרית אנטישמית אחת בבולגריה ואין יהודי בולגרי שיספר לך ששמע אי פעם הערה אנטישמית מבולגרי או חווה אפליה כלשהי. את תוצאות ה"סקר" הזה צריך לזרוק לפח, לא שווה התייחסות.
 

Astroo

New member
זה לא ייתכן

הבולגרים הם נוצרים אורתודוקסים והנצרות האורתודוקסית היא זרם אנטישמי מיסודו.
כמו כן, מעצם היותם של היהודים מיעוט אתני, הסיכוי שמעולם אף יהודי בבולגריה לא נתקל בקסנופוביה שואף ל-0.
 

SupermanZW

Well-known member
מעולם לא היית בבולגריה, נכון?

טוס לטייל בבולגריה, דבר עם אנשים, הבולגרים אנשים נחמדים. אתה יכול ללא חשש לספר שאתה יהודי, אף אחד לא ישנה את יחסו אליך בגלל זה.

סתם שתדע, בתקופת מלחמת העולם השנייה הבולגרים הגנו על היהודים ולא הסכימו להסגיר אף יהודי.

אתה מניח הנחות ולא בודק, אני מכיר יהודים בולגרים וגם ביקרתי בבולגריה בעצמי. הבולגרים לא אנטישמים ואין אנטישמיות בבולגריה.
 

RubberSoul92

New member
אתה וביטמן מאד טועים

אתם מתבססים על יחידים שפגשתם או נתקלתם בהם. אתם לא בוחנים את הבעיה בצורה הוליסטית. כשפוגשים קבוצה של אנשים חביבים, יוצא רושם מוטה ומוטעה שכל האזרחים כאלו.
 

beatman

Member
לא דיברנו על יחידים או על קבוצה קטנה

דיברנו על כמות תקריות אנטישמיות, עדויות של יהודים שהותקפו בשל יהדותם.
זה מדד הרבה יותר מדוייק ואמין מאשר איזה סקר לא ברור.
 

RubberSoul92

New member
האם מדדת את התקריות?

אם כן, איך? כל המידע שיש לך הוא שפגשת כמה בולגרים חביבים והכללת את השאר.
 

beatman

Member
יש מדדים ועדויות

אני לא הייתי בבולגריה, התבלבלת עם סופרמן.
ולפי מה את מחליטה ?
 

RubberSoul92

New member
עדויות של מי? של בודדים

אתה יכול להיכנס לשכונה בעייתית באשקלון, ולהיתקל באנשים שיראו לך בסדר גמור או בגלל שאתה לא בא מהשכונה שלהם, הם יתנהגו כלפיך טוב, בלי אלימות בשביל לעשות רושם עליך שלא תחשוב עליהם דברים שאתה קורא בחדשות. האם זה אומר שהם בסדר גמור?
רבים מהאנטישמיים מסתירים את האנטישמיות שלהם כשאתה בא איתם במגע, אחר כך הם יפרקו אותה בכתב בפורום אינטרנטי מסוים או יספרו לחברים שלהם כמה הם שונאים יהודים.
 

beatman

Member
מדוע בודדים ?

כפי שסופרמן ציין אין שום עדויות היסטוריות לאנטישמיות בבולגריה.
אני משער שיכול להיות וקרו תקריות אנטישמיות שם, אך הן היו ספורות.
בפעם השניה, על מה את מתבססת בטענה שיש שם אנטישמיות ?
 

SupermanZW

Well-known member
אני סבור שיש גם בולגרים שאינם חביבים

אבל לא אנטישמים כי לו היו אנטישמים בבולגריה היו יהודים שהיו מדווחים שחוו אנטישמיות בבולגריה. נניח שהיית נתקלת בבולגרי גס רוח שהיה צועק עלייך סתם כי "לא באת לו טוב בעין" או שהיית שואלת אותו איך מגיעים למקום מסויים ובמקום לנסות לעזור לך הוא היה מקלל אותך (מבלי לדעת שאת יהודיה או מישראל), זה היה הופך אותו לאנטישמי? לא, זה היה הופך אותו לחרא של בן אדם. לא שנתקלתי במצבים הללו, אבל הם בהחלט אפשריים.

האם את חושבת שאנטישמים לא יכולים להיות חביבים? תתפלאי, הם יכולים. כשהייתי בהונגריה ב2013 הייתה הפגנה של יוביק בבודפשט ושאלתי את אחד האנשים שעמדו שם איזה קו של הרכבת התחתית לקחת לאיזשהו מקום שאני צריך להגיע והחל לשוחח איתי שיחת חולין, חשבתי שהוא אדם נחמד עד שהוא שאל אותי מאיפה אני ושאמרתי שאני מישראל התחיל לקלל אותי, זה אנטישמי. לו הייתי אומר כל מקום אחר הוא היה ממשיך להיות נחמד.
 

SupermanZW

Well-known member
אבל זה לא רק אנחנו

כל יהודי בולגרי שתשאל יאמר לך שמעולם לא נתקל באנטישמיות בבולגריה, כל מי שטייל בבולגריה יודע שאין מה לפחד מלומר שאתה יהודי, זה פשוט לא מסוכן. מי שלמד היסטוריה יודע שבמהלך מלחמת העולם השנייה הבולגרים לא הסגירו ולו יהודי אחד לנאצים והיהודים שבכל זאת נהרגו בבולגריה לא היו כאלה שהוסגרו אלא כאלה שהנאצים תפסו בכוחות עצמם. בולגרים (גויים) אפילו לבשו טלאים צהובים כדי לבלבל את הנאצים כדי שלא ידעו מי יהודי ומי לא. פשוט אין וגם לא הייתה אנטישמיות בבולגריה, עכשיו מה? תטען גם "אבל הם נוצרים אורתודוכסים והדת שלהם מבוססת על אנטישמיות", האם הם לא היו נוצרים אורתודוכסים בזמן מלחמת העולם השנייה? יש לשפוט אנשים על פי מעשיהם ולא על פי דתם. לשפוט את הבולגרים על פי דתם זה בדיוק כמו לטעון שהיהודים אשמים בשואה כמו אנטוליו בגלל שיש הלכות ביהדות שהן גזעניות כלפי כל אלו שאינם יהודים, וזה למרות שרוב היהודים בכלל לא מודעים אליהן ולא נוהגים עם פיהן, כך גם הבולגרים אינם נוהגים על פי הדוקטרינות האנטישמיות של הנצרות האורתודוכסית.
 
לא "הבולגרים לא הסגירו", אלא "מלך בולגריה"

יש הבדל בין שליט המקבל החלטה כזאת או אחרת, לבין האוכלוסיה כולה. היום קראתי ראיון עם ד"ר מיכאל בר-זוהר שסיפר על המהלומות שהיה מחטיף בילדותו לבני גילו האנטישמים הבולגרים.
 
למעלה