המהפכה היהודית: כך הפך הרב הראשי של רוסיה ל-BFF של פוטין

ivgy1980

New member
שליחי חב"ד עושים עבודת קודש של קירוב לבבות ליהדות

 
זה לא ש"הוא הפך", כי אם פוטין סבר שכדאי לקשור קשרים עם חב"ד

הרי חב"ד מצטיירת כהתגלמות תאוריות הקונספירציה שהיו נפוצות בקרב אנשי הקג"ב: תנועה עולמית עם מטה בארה"ב וסניפים בכל מקום, ממש "זקני ציון"
אז פוטין סבר שהפיכתה של חב"ד לנציגה הרשמית של היהדות תעזור לו בנורמליזציה כלפי ארה"ב. זה כל הסיפור.
 

lEchoesl

New member
מי שלא היה ברוסיה שנים, לא מבין שהיהדות הפכה להיות דת

שכולם מכבדים שם [ככה זה בכול בירה של אזור מסוים]. פוטין באופן כללי כול הזמן מזכיר שצריך לכבד עמים בתוך רוסיה ולא להעלות את שאלת הלאומנות.
 

lEchoesl

New member
מה זה קשור לגרוזינים? הטענה שגרוזינים לא יכולים ללמוד בבתי

ספר במוסקבה נשמעת כמו שקר. יש מאות אלפי גרוזינים ולאומים קווקזיים אחרים שהם תלמידים כמו כולם בכול בית ספר שבא להם. הכתבה הזאת נשמעת כמו, לכול היותר, מקרה פרטי של איזה תלמיד עם התנהגות רעה שבמקרה היה גרוזיני והעיפו אותו מבית הספר...... אין שום קביעה להעיף את כול הגרוזינים/הקווקזים מבתי ספר במוסקבה.
 
זה קשור לדבר מאוד פשוט

נכון לרגע זה לפוטין לא משתלם להיות אנטישמי. כשזה ישתלם לו, הוא יהיה אנטישמי ויתן הוראות לתקשורת. כי הומניסט הוא לא. רדיפות הגרוזינים היו דבר שבגשגרה ב-2008, את מוזמנת לעקוב אחרי הדיווחים באותה התקופה.
 

lEchoesl

New member
ומאיפה הבאת את המסקנה הזאת? אתה יודע את מה שעובר לו

בראש? אתה טלפת? רק כי הוא נשיא רוסיה? כרגע אין לך שום הוכחה לטעון שהוא אנטישמי. וזה מוזר מאוד שהבנאדם מסתיר את האנטישמיות כול כך הרבה שנים [ואפילו לא נותן סיבה לחשוד שהוא כזה] רק בשביל לחפש רגע לחשוף את עצמו. אנטישמיות זה חלק מהאופי ולהסתיר אותה שנים זה כמעט משימה בלתי אפשרית. למשל, נבלני לא מסתיר את האנטישמיות שלו :)) מה שלא מפריע לסובצק ולחברים שלה מהערוץ לתמוך בו [כמוך] בצורה עיוורת למרות שבעלה יהודי [אם אני לא טועה]. מוזרים האנשים שמתלוננים על אנטישמיות ותומכים באנטישמי.
 
כי אני עוקב אחרי הנעשה ברוסיה

ומבין לאן נושבות הרוחות. כולל пакет Яровой ושאר החוקים שאף מדינה נורמלית לא הייתה בכלל מעלה לסדר היום. כמו כן, אני בהחלט מבין את המנטליות של פוטין, פקיד קג"ב זוטר וחיוור עד כדי כך שלא הורשה לצאת לחו"ל (הרפובליקה הגרמנית הדמוקרטית היא לא חו"ל, כידוע).
 

lEchoesl

New member
ומה רע בחוקים של ירוביה? אם אני לא טועה הם עוסקים בטרוריזם

ובהחלטות שצריך לקבל במקרה של איומי הטרור. מה הבעיות עם זה?
 

beatman

Member
הלוואי אצלנו היו נלחמים כך נגד ארגוני הטרור הפוליטיים מבית

הקרן לישראל חדע"אשה.
הדרעק הזה לא מתקרב לרוסיה, כי שם אין כלפיהם שום סובלנות.
 

lEchoesl

New member
בוא נהיה אובייקטיביים בבקשה, החוק נגד מיסיונריות זה חוק נפלא

שבא להגן בגדול על מיעוטים נוצריים מפני אינוס מוסלמי. שוב שואלת אותך מה הבעיה עם החוק?
על שיתופים ולייקים או על תעמולה של טרור איסלמי? אני לא מבינה למה אתה חייב תמיד לעוות את המידע?
לסיכום החוק מגן ממיסיונריות, מרחיב את הפעולה של המשטרה וארגונים אחרים ואוסר לעשות תעמולת טרור ברשת. ומי שעושה כן יהיה מאחורי הסורגים. חוקים נפלאים ומבורכים. הלוואי שבישראל היו תופסים ערבים על הסתה לטרור. מבחינתי כול הכבוד על החוקים.
 
איזה מיעוט נוצרי יש ברוסיה?


זה חוק מטופש כמו שאר החוקים שחוקקו בעשור האחרון וכל המטרה שלהם היא סתימת פיות. אגב, לא מזמן כמעט ושרפו את ספרי המקרא, והכול במסגרת חוקי יאורבאיה:
https://meduza.io/news/2016/12/27/v...tanovil-unichtozhit-bibliyu-po-zakonu-yarovoy
&nbsp
הבעיה של מדינה אוטוריטית היא מחלת החקקת ואח"כ שימוש באותם החוקים כנגד אזרחים תמימים, בדיוק כמו שזה קרה במקרה של ולדימיר מקרוב
https://ru.wikipedia.org/wiki/Дело_Макарова
 

lEchoesl

New member
מיעוטים נוצריים באזורים מוסלמיים כמו קווקז וטטרסטן. אתה יודע

מה נכלל בביבליה הרוסית נכון? זה לא רק ספרים יהודיים! נכללים שם כתבים נוצריים כמו הברית החדשה. הם השמידו את הכתבים לא בשביל הכיף אלא בשביל הפיקוח [הכתבים צריכים להיות מסומנים, ויש בזה משהו כי ככה ניתן לפקח על כול מיני עיוותים שמכניסים בכתבים כשאין עליהם פיקוח]. ועובדה אם זה היה בשביל הכיף נראה לך שקיריל היה שותק?
 

beatman

Member
גם בישראל יש חוק כזה

למרות שבפועל המיסיונרים פועלים מידי פעם וארגוני השמאל כמובן מגנים עליהם בתירוצי "זכויות אדם, חופש (המרת)דת וכו' "
&nbsp
כפי שהיהודים מתנגדים לגניבת נשמות יהודיות ע"י מיסיונרים, כך גם אפשר להבין את הנוצרים הרוסים שמתנגדים לאיסלמיזציה של בני עמם במדינתם.
 

ivgy1980

New member
גם לעניות הבנתי הצרה - סבורני שקשה מאוד להסתיר

אנטישמיות או כל תכונה דומה אחרת לאורך שנים. הביטחון היהודי ברוסיה נראה יותר מדומה מאמיתי, כי האזרחים הפשוטים ברחבי רוסיה מלאי שטיפת מוח וזימה סובייטית. והבטחון היהודי באמריקה כנראה אמיתי יותר בשטח, ולכן הוא "עולה" להם בהתבוללות מטורפת. ולכן אין ליהודי בית - אלא בארץ ישראל!
 

beatman

Member
איפה אתה גר בארה"ב ?

נתקלת אי פעם באנטישמיות כלשהי ?
 

ivgy1980

New member
בחלק הצפון מזרחי עוד לא נתקלתי באנטישמיות

סביר שלא אתקל בזה עבודה, כי האמריקאים מאוד "רגישים" לנושא, לפחות כלפי חוץ - אינני יודע מה קורה אצלהם בבית. בעמדה שלי יש דגל ישראל בינוני ולוח שנה ישראלי - בינתיים ללא תקלות. אני מאוד לא מסתיר את יהדותי והם מאוד מהר הפסיקו לקבוע דיונים ופגישות בימי שישי אחרי הצהריים - כי לא אהיה נוכח.

לעומת זאת, אני זוכר היטב שני מקרים מסוף שנות השמונים בקייב - שאמרו לי לא לבוא מחר לביצפר "כי הולכים להרביץ ליהודים" וכתובת גרפיטי "жиды, валите в свой израиль" על קיר הלבנים המקיף את הביצפר.
 
למעלה