פרופ' זאב חנין על ה"קהילה" הרוסית בישראל

beatman

Member
פרופ' זאב חנין על ה"קהילה" הרוסית בישראל

ניתן לבחור תרגום לעברית.

 

beatman

Member
לדעתי הוא טועה

ישראלי אמיתי הוא מי שמחזיק בתעודת זהות כחולה ולא צריך להיות "ישראלי +".
והכיוון לעתיד הוא טשטוש ההבדלים בין העדות והטמעות בזהות ישראלית משותפת.
 
בגדול אני מסכים איתך,

רק רוצה להוסיף שלצערינו אחרי ויתור על כור ההיתוך תהליך ההמרה התרבותית הואט האופן קיצוני, ובתקופתינו הוא לוקח יותר זמן מתוכלת חיים של אדם אחד, ומכך המצב החברתי בארץ ביחס לעולים, ובמיוחד עולים דוברי הרוסית, מעודד היבדלות ומיטיב עם ההעולים שמטרת עלייתם הייתה כלכלית גרידא והם בעצם רוצים לבנות להם בארץ חיים כמה שיותר דומים לחייהם בגולה. עולים כאלה מרגישים נוח ביותר באקלים החברתי של היום, ואילו העולים שמטרתם היא לחיות היים ישראליים מבחינה תרבותית ולשונית, להרגיש ישראלים בכל רמ"ח ולהתנתק מכבלי הגולה, מרגישים שהגשמת חלומותיהם נמנעת מהם. הנכדים בסוף בטוח יהיו ישראלים בכל נימי נפשם, הדור הראשון הוא שם המשחק, גם בגישת כור ההיתוך וגם בגישת קערת פירות.
 
מה זה "להתנתק מכבלי הגולה"?

מילא אם היה מדובר בשנות ה-50 וה-60, כאשר הייתה קיימת דיכוטומיה ברורה: צבר חסון מול יהודון גלותי רפה גוף. אבל היום? בעידן של הקוד האתי, והפקודות המגבילות את השימוש בנשק? בעידן של שוטרים חמושים בהר הבית שבורחים מפני ערבים עם רוגטקות? בעידן של הפוסט-ציונות? במה שונה איזה יוסי ביילין מיהודי גלותי?

כמו כן, מה זה "לחיות חיים ישראליים" בשנת 2016? להאזין לשלמה ארצי, הכפיל של בוב דילן? לצאת לחו"ל פעמיים בשנה או לעשות שופינג בלב ת"א, כאשר לכל חנות נתונה יש שם לועזי? מילואים ומנגל ביום העצמאות כולם עושים גם ככה, כולל העולים המתבדלים.
 
אם באמת אין שוא הבדל בין רוסי/"רוסי" לישראלי/"צבר",

אז למה אנחנו טוחנים פה מים כבר כמה שנים טובות? כל הנסיון של חיים בישראל בתקופה שאחרי שנת 1990 משכנע אותי (וכנראה שלא רק אותי, הנה גם את זאב חנין) שבכל זאת יש דברים בגו...
 

דאלטון

New member
פעם היו צברים חסונים

היום יש מלא קוק סינלים שרובם זחלו לכלי התקשורת ומשם מנסים להפוך גם אותנו לקוקסינלים.

במסווה של הומאניות, במסווה של קבלת האחר, במסווה של אנטי גזענות יש כאן ניסיון לסרס אומה שלמה.
 
למעלה