ליברמן מנפץ התקרות - ליזה רוזובסקי

Astroo

New member
משום מה, בפעם הראשונה הצלחתי להיכנס ועכשיו כבר לא

גם לי אין מנוי
 

lEchoesl

New member


 
הדרך היא...

לפתוח Incognito Window בדפדפן, להקליד את הכותרת בגוגל ואז ללחוץ על הקישור שיתקבל.
 

Astroo

New member
הנה הטקסט המלא

בראיון לעיתון "וסטי", שצוטט באופן חריג ב־ynet, אמר אביגדור ליברמן — לנוכח מינויו הצפוי לתפקיד שר הביטחון — כי הוא "ניפץ את תקרת הזכוכית של הציבור הרוסי". האמירה הזאת אינה מדויקת. מדובר אכן בהישג לליברמן, שעד עתה נתקל בסירוב עיקש למנותו לתפקיד מספר שתיים בהייררכיה השלטונית, אבל את התקרה הוא ניפץ כבר לפני יותר משני עשורים, כשמונה למנכ"ל הליכוד ולמנכ"ל משרד ראש הממשלה.

אשר לציבור העולים, שליברמן החליט לשוב ולייצגו (אחרי שבעבר אמר במפורש, כי ישראל ביתנו אינה מפלגה סקטורלית), הבעיה שלו אינה התקרה, אלא הרצפה — נקודת המוצא הכלכלית והחברתית. בכל שנותיו כשר, ליברמן לא עשה דבר כדי לשפר את נקודת המוצא הזאת.

לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנה שעברה שיעור העובדים הלא מקצועיים, עובדי שירות ומכירות ועובדי תעשייה וחקלאות, היה גבוה משמעותית בקרב יוצאי ברית המועצות מאשר בקרב ילידי הארץ — כ–57% לעומת 41.5%. לעומת זאת, שיעור המנהלים מבין העולים נמוך יותר מפי שניים מאשר בקרב הוותיקים — 5.8% לעומת 13.6%.

לפי נתונים קודמים, העולים מחבר המדינות מהווים כמחצית מעובדי הקבלן בישראל. פערי ההכנסות בין הישראלים הוותיקים לבין העולים לא השתנו מאז שנת 2000 (שנה לפני שליברמן נכנס לראשונה לממשלה כשר התשתיות) ועד שנת 2014, והם כ–67%. העולים ממשיכים לחיות בגטאות ולהתרכז בפריפריה הכלכלית והחברתית.
האם שמענו את צליל ניפוץ תקרת הזכוכית כשליברמן הגיע למשרד החוץ — מעוז האליטה האשכנזית? לא ממש. לא ידוע על גל מינויים של עולי שנות ה–90 למשרות בכירות במשרד עם כניסתו אליו. לאחר מינויו הפוליטי המובהק של ח"כ לשעבר מטעם ישראל ביתנו, יוסף שגאל, לשגריר בבלארוס ב-2011, השגריר הראשון מקרב עולי שנות ה–90 מונה דווקא בהיעדרו, בסוף השנה שעברה.

הבעיה היא שהגטאות, המצב הכלכלי הקשה ותחושת הקיפוח הם שמזינים את מפלגתו של ליברמן. הם גם שמעניקים לה את התקווה לשיפור מצבה בבחירות הבאות, שמועצמת לנוכח "הגאווה למגזר" שמעורר מינויו של ליברמן לשר הביטחון.

ואולם, כפי שקרה בשירות החוץ, קשה להאמין שליברמן יגדיל את שיעור דוברי הרוסית במשרות הבכירות במשרד הביטחון ובצה"ל. התהליכים שהובילו למינוי שני מח"טים יוצאי חבר המדינות בשנים האחרונות ארכו יותר משני עשורים, וכמו בשירות הציבורי ובתקשורת — הצלחתם של העולים תלויה בעיקר בנקודת הזינוק החברתית־הכלכלית שלהם ובשאלות כמו היכן הם גרים ולומדים, עם מי הם משרתים ואם להוריהם יש דירות ואפשרות לממן להם לימודים אקדמיים.

בנוסף, ליברמן הצהיר בגלוי כי הוא מוותר על הניסיון להביא לפתרונה של בעיה יסודית נוספת המעסיקה את העולים — זו הקשורה ליחסי דת ומדינה ("ברור לנו שהמפלגות החרדיות הן חלק מהקואליציה"). למעשה, ההבטחה הברורה היחידה שנתן לציבור בוחריו הקשיח נוגעת לעניין הפנסיות. כשיידומו הרעש והצלצולים שהקימה תקרה הזכוכית המנופצת — זה יהיה המדד שעל פיו הוא יישפט.
 

lEchoesl

New member
בגדול היא צודקת. היום זה תקרת זכוכית ומחר זה נקודת זינוק

רעה. אני קראתי איפשהו לפני שנה או משהו שאחוז מאוד גבוה של ילדי העולים שעלו לפה והשתקעו בפריפריה [הגיאוגרפית], לא מקבלים השכלה גבוהה בכלל [בגלל חוסר יכולת לממן לימודים + מסתבר שככול שאתה גר רחוק מהמרכז הסיכוי להוציא תעודת בגרות יורד פלאים] ושבאופן כללי מצבם יהיה עוד יותר גרוע משל ההורים שלהם. זאת תחזית מפחידה.
ולגבי גטאות. זה קצת נשמע לי מוזר שילדים שנולדו פה [או עלו לפה בגיל גן] עדיין מתרכזים בגטאות. אצלי בעיר יש מספיק עולים [אבל אני לא מהפריפריה] ולא ראיתי שהיו גטאות, אבל אולי בפריפריה זה אחרת.
 

beatman

Member
די צודקת, חוץ מכמה שטויות

ליברמן הוא בהחלט אחד שעושה עסקים (לטובתו ולטובת חבריו דבר ראשון), ואני מסכים שהוא מנצל את תחושת העדר בקרב הרבה 'רוסים' ש"הוא משלנו והוא מייצג אותנו" וכך מקווה לזכות בעוד קולות, מה שכן ההעלאה בקצבאות הזקנה בהחלט נשקפת לזכותו.
&nbsp
ה"גטאות" לא מהווים באמת בעיה עבור אותם 'רוסים' שנמצאים בהם מיוזמתם, זאת ההגדרה שלהם וככה הם מעדיפים לחיות.
&nbsp
"קשה להאמין שליברמן יגדיל את שיעור דוברי הרוסית במשרות הבכירות במשרד הביטחון ובצה"ל" - איך הוא יעשה זאת ? יש מספיק 'רוסים' שמתאימים לתפקידים בכירים במשרד הביטחון ? או שלהכניס סתם אנשים לא מתאימים ממוצא סובייטי בשביל שגברת ליזה ותומכיה יהיו מרוצים ?!
ולגבי צה"ל, גברת רוזובסקי כנראה לא שמעה שבשביל להגיע לעמדות בכירות יש לשרת הרבה זמן ולהתקדם בדרגות.
"התהליכים שהובילו למינוי שני מח"טים יוצאי חבר המדינות בשנים האחרונות ארכו יותר משני עשורים" - התהליכים האלה נקראים: להתגייס, לצאת לקורסי מפקדים וקצינים, להתקדם בסולם הדרגות, להוכיח את עצמך ולרצות להישאר במערכת הצבאית, מה שלוקח לפחות 15+ שנים.
אני לא שמעתי שיש חיילים שמתגייסים ישר לקורס מח"טים.
אולי היא רוצה שליברמן ימנה קציני ביטחון בדיסקוטקים רוסיים למח"טים, אוגדונרים ואלופים בצה"ל
?
 

Astroo

New member
זה כל העניין

שאי אפשר לקדם מישהו לדרגי ניהול/פיקוד בכירים אם הוא לא נמצא קודם בדרגי ביניים (חוץ ממינוי פוליטי של שגרירים). אבל גם שם כמעט אין עולי שנות ה-90.
 

Astroo

New member
מי לא רצה?

תראה לי בן אדם אחד שמסרב לקידום.
אם ליברמן יכול להיות שר החוץ ושר הבטחון עם העברית העילגת שלו והאנגלית העוד יותר עילגת, אז רוב מי שיש לו תואר ראשון ומנת משכל ממוצעת ומעלה, יכול למלא תפקיד ניהול זוטר ובדרג ביניים. אני למשל יודע אנגלית הרבה יותר טוב מליברמן, וגם העברית שלי יותר טובה. יש לי תואר שני בהצטיינות יתרה ומעולם לא הוצע לי קידום משמעותי בעבודה.
 

beatman

Member
כמה 'רוסים' התאימו לעבודה במשרד הביטחון ?

עם 0 ידע וניסיון ביטחוני בארץ.
כמה 'רוסים' רצו לצאת לקצונה שלא לומר להתקדם לעמדות גבוהות ?
&nbsp
במיוחד בשנים 1989-2005
 

Astroo

New member
אני מניח שאף אחד לא התאים

כי לאף אחד לא נתנו להגיע לדרגי ביניים. 20-25 שנים מאז הגיוס זו תקופה מספיקה כדי להגיע לדרגת אל"מ ואף תת-אלוף.
 

beatman

Member
היו כמה שהגיעו

עוד פעם "לא נתנו".
חוץ מהמקרה שלך שממש בתחילת ה-90' סיננו 'רוסים' מיחידות איכותיות, מתי היית עד למישהו שרצה והתאים לקצונה ולהמשיך הלאה ולא נתנו לו ?
 

Astroo

New member
לי אישית לא נתנו

לא שכל כך רציתי. אבל כשהוזמנתי למבדקי קצונה, המפקד הישיר נתן לי המלצה שלילית. למרות שמבחינת משמעת מעולם לא היו לי עבירות, סיימתי קורס מקצועי בהצטיינות ומחינת הקב"א התאמתי לקצונה.
 

beatman

Member
למה המלצה שלילית ?

נזכרתי ד"א שקרוב משפחה שלי עלה ארצה בגיל 20, למד לדוקטורט בעתודה(היו לו כבר 2 תארים) ומשרת עד עכשיו, כבר עשור, מחזיק בדרגת רס"ן אאל"ט.
 
למעלה