בהמשך לשרשור של אורן על הנשים הרוסיות...

בהמשך לשרשור של אורן על הנשים הרוסיות...

מה חושבות הנשים עצמן, כאלה שעברו חִברוּת בארץ:

https://www.facebook.com/groups/781518758549418/permalink/1072001066167851/

https://www.facebook.com/groups/781518758549418/permalink/1049948448373113/

הן רובן ככולן יהודיות ממוצא אשכנזי שעלו בילדותן או בבגרותן מבריה"מ ומדינות חבר העמים. כמעט כולן שם יוצאות עם או נשואות ל-גברים שאינם רוסים. כמעט כולן אקדמאיות בעלות תארים מהאוניברסיטאות הטובות והיוקרתיות בארץ. ממליץ בחום לעבור על כל התגובות והשרשורים הפנימיים. יש שם אחת בשם דריה (אחרת, לא זו שפתחת את השרשור) שמספרת מהן הסיבות שבגינן היא לא רצתה לצאת עם גברים ממוצא רוסי למרות שהיא רוסייה בעצמה. בלי קשר, היא בחורה מאוד חכמה, נבונה וחריפה שהוקפצה שתי כיתות בבית הספר ועדיין היה לה קל מדי. אישה אחרת, יוליה כסלו (kislev), שעלתה ארצה בגיל 24 ומתנסחת בעברית רהוטה מאוד, אומרת שהנשים ברוסיה הן "מוצר צריכה" וכל יעודן הוא למצוא חן בעיני הגברים ו"למצוא בעל". זה מה שמזריקים להן לוורידים מינקות.

מי שרוצה לדעת למה הנשים הרוסיות חושבות כך ולא אחרת במגוון רחב של נושאים, רצוי שיפנה את שאלותיו לנשים רוסיות ולא לגברים רוסים שמתיימרים לדעת במקומן מה הן רוצות ומה טוב להן. כמובן שישנם סוגים רבים של נשים רוסיות, ובכל זאת כדאי להקשיב להן ולשמוע אותן.
 

Astroo

New member
נתת קישורים לא נכונים

שניהם של אותה דריה, האחד מדבר על כך שהיא לא חייבת להתחתן כלל והשני על היחס לנשים שמנות ברוסיה.
 
אלה שני שרשורים שונים...

תעבור על התגובות והשרשורים הפנימיים... אם אתה או/ו אחרים אינכם יכולים לצפות בהם, אני יכול להעתיק לפה תגובות נבחרות, כולל של דריה ה"אחרת" שכתבה את דעתה על הגברים הרוסיים.
 

Astroo

New member
אני לא רואה תגובות כי שכחתי את הסיסמא לפייסבוק

 
הנה:

Daria Hacksalot - זה תסביך דו-קוטבי של החברה הסובייטית. מצד אחד היה נוח אחרי מלחה"ע ה-2 להגיד לנשים שזה בסדר לחיות בלי גבר ואפילו להביא ילדים ושזה גבורה לפרנס ילדים יחד עם סבתא וכו'. אבל מצד שני הראש הפרימיטיבי/פטריארכלי תמיד הרים את עצמו ברגע שבחורה פגשה בחור - או כשלא פגשה. כאילו להתחתן זה איזה הישג. אחרי שגברים בברה"מ של אחרי מלה"ע ה-2 התרגלו להיות מיעוט, התרגלו שיש על כל גבר 2 נשים וכל אישה כזאת מוכנה לעבוד בעד עצמה הם... התחילו להתנוון. לא כולם, ברור, אבל רבים מאד. אמי הרוסיה התחתנה עם אבי היהודי בדיוק בגלל הדברים האלה. היא אמרה שגברים רוסים הם בטלנים, אלימים, שתיינים ולא תמיד אינטלגנטיים וצריכים אישה קטנה וחלשה כדי להרגיש חזקים (וציינה שגרוזינים עוד יותר גרועים בקטע הזה), בעוד שגברים יהודים רגילים שיש להם אמא גנרל בבית. גם היום, בשיח הרוסי בתקשורת הרוסית, פמניזם זאת מחלה מ"GAYROPE". יעני, כשנוח להם אז אישה חזקה ומשוחררת - עד שזה מגיע לאגו שלהם. רק תסתכלו על הצמרת הפוליטית ברוסיה. אם יש להם אישה, אז זאת מישהי שיכולה להיות הנכדה שלהם, או מישהי שמוחבאת מהעין הציבורית, נעולה באיזה בית משוגעים (האקסית של פוטין). לא מכלילה את כל הגברים הרוסים, אבל היחס לנשים בחברה הרוסית היה אחד הדברים שהרתיע אותי מלצאת עם גברים רוסים למרות שאני רוסיה בעצמי. אני ישנתי במיטה החולה הזאת מימי ילדותי, לא רציתי להיכנס לכזאת.
&nbsp
- - - - - - - - -
&nbsp
Daria Hacksalot - אוי ואבוי! זאת אחת הסיבות שלא יצאתי עם רוסים. גם אם המנטאליות הסובייטית לא דבקה בהם, אז יש את ההורים שתמיד מתערבים (אם הם לא מחליטים לעבור לגור איתכם). כן, עצות סקס מהאמא/סבתא/דודה הפוריטנית זה ב-ד-י-ו-ק מה שאת צריכה, כן, על כמה וכמה כשכל הילדות שלך כל מה ששמעת מהם על מין זה שזה "משהו רע שעושים באירופה". בע. מזכיר לי. חבר טוב שעלה לארץ בגלל רדיפת הומואים ברוסיה. סיפר לי כיצד אחותו הקטנה ברוסיה קיבלה מתנה ספר ליום הולדת. ספר מאד גדול שנראה תמים בהתחלה, מלמדים אותך לבנות בית בובות, לסרוג ולהכין אוכל ושיט כזה... ואז בא ההארד-קור. איך להתנהג עם בעלך, לרצות אותו, "לפנק אותו", כולל איך לספק אותו מינית בשלל צורות. הוא הבין שמי שקנה לה את הספר לא דפדף דרכו אבל עשה רעש מאד גדול וזרק את זה לקיבינימאט. איף. הממשל הרוסי העכשווי רוצה להפוך את האישה למעין sex zombie שעושה אוכל וכביסה. ג'פרי דאהמר היה מתגאה.
&nbsp
- - - - - - - - - -
&nbsp
חלק מההודעות הן תגובות להודעות קודמות...
 

lEchoesl

New member
זה מזכיר לי שאבא שלי [ז"ל] סיפר לי שהוא התחתן על אמא שלי

כי יהודיות באות מבית טוב. אבל אני רואה שאותה דריה בכלל גרה בגרמניה ונשואה לגרמני [והיא צעירה, ככה זה נראה].
&nbsp
 

Astroo

New member
דריה הזאת טיפה מבולבלת

מצד אחד היא עצמה כותבת שבמשפחות היהודיות בבריה"מ בד"כ האשה היתה ראש המשפחה ("אמא גנרל"), מצד שני היא מאשימה גברים ילידי בריה"מ בישראל (שרוב רובם יהודים או בנים לאב יהודי) שהם פטריארכלים.
 

oren399

New member


למטבע שני צדדים: אני יכול לטעון שנשים רבות פמניסטיות רק כשנוח להן, יעני כשבא להן להשתולל קצת, חופש, חוסר מחויבות, אבל כשזה מגיע להוצאות כספיות הפמניזם נעלם.
ואז בא ההאד-קור, מדריך איך לרושש את בעלך ולחסום גישה לילדים ולהגיש במשטרה תלונה על אונס שלא היה.
דווקא ללמד בחורה להכין אוכל זה דבר מועיל.
 
קיצוניות זה לא דבר טוב לשום צד...

בזמנו התכסחתי כאן עם כל מיני פמיניסטיות, חלקן היו רדיקליות ממש. אני מכיר מצוין את תופעת תלונות השווא, זה חמור מאוד ודורש טיפול. לא מזמן פורסם שסעיף 2.5 בוטל, ואם הדברים אכן נכונים, אז זה צעד מבורך להחזרת האיזון והשפיות. מאידך גיסא, אי אפשר לתת יד להתאכזרות ולאלימות כלפי נשים. הסיבה שהנשים הרוסיות מחפשות ספונסר (חלקן לפחות) היא בגלל המציאות הקשה שבה הן חיו בארץ מכורתן ושחלק מהדעות הללו הועברו אליהן מהאמא והסבתא. כאמור, אישה רוסייה שמתגוררת ברוסיה, קל וחומר באזורים הפחות מפותחים והיותר פרובינצאליים, ורוצה להתקדם בחיים, צריכה להישען על גבר מבוסס וחזק שיש לו קשרים בחלונות הגבוהים ויכול לעזור לה. בקבוצה שאליה צירפתי יש בחורות שביקרו ברוסיה וסיפרו את הרשמים שלהן. לכמה מהן אף יש שם קרובי משפחה והן מבקרות שם דרך קבע.
&nbsp
באשר לאוכל, אם האישה רוצה לבשל לגבר שלה ו'לפנק' אותו, אדרבא ואדרבא... בהזדמנות אחרת הגבר יבשל לאישה או יעשה למענה מחווה אחרת. כל עוד הדברים נעשים בהסכמה ומתוך רצון כן ואמיתי, זה דבר מבורך, אבל בשום פנים ואופן אסור לכפות על נשים לעשות דברים שהן אינן רוצות ולייעד אותן מלכתחילה להיות בשלניות ועקרות בית. קודם כל מדובר כאן ביצורים חיים בעלי רצונות ומאוויים משלהם, ודבר שני זה בזבוז פוטנציאל אנושי שיכול לתרום במגוון רחב של תחומים. לתחוב 50% מהאוכלוסייה העולמית למטבח זה לא דבר חכם במיוחד.
 

oren399

New member
אתה מתנגד לחינוך מגדרי?

אתה יודע שיש רעיון לבטל שירותים לפי מגדר? ומה יהיה הצעד הבא? מחר תקום מישהי ''חכמה'' ותגיד שיש צורך לבטל את המין בת.ז ובשבוע הבא הן יגדלו זקן. ואולי בעוד חודשיים אני אתקל בגן ילדים בילדה חמודה בשם יונתן. צר לי לאכז אותך, נשים צריכות להישאר נשים. מה הפלא שנשים רבות רואות השפלה בבקשה צנוע - להכין לי חביתה אחרי שעבדתי 10 שעות במשרד?
 

beatman

Member


אישה זאת אישה וגבר זה גבר.
לגבי השמות זה באמת נהיה מוגזם ודבילי, לא יודע אם גם בחו"ל התופעה קיימת.
אני כבר לא מדבר על גל ושקד שהשתרשו.
לאחרונה נתקלתי בנשים בעלות שמות: דביר, גיל, יובל. הייתי בטוח מדובר בזכר.
 
תלוי מה מלמדים שם...

אם טוענים שכל הגברים הם אנסים בפוטנציה, אז כמובן שאני מתנגד. אילו שירותים רוצים לבטל? אם הכוונה לבתי שימוש, וסלח לי אך הבנתיך לא נכון, אז מה בדיוק הבעיה בזה? המבנה יכול להיות משותף, אבל התאים במילא אישיים וכל אחד ואחת נמצא שם עם עצמו. גם בביטול המין בתעודת הזהות אני לא רואה שום בעיה. לפני 16 שנים בערך בוטל סעיף הלאום בתעודת הזהות, האם זה גרם להיעלמותו של העם היהודי? לא. גם אם יורידו את האות ז' או נ' זה לא ישנה סדרי עולם. באשר לשמות, גם בעבר וביתר שאת היום ישנם שמות משותפים למין הגברי והנשי בארץ. בכלל, מי קובע ששם מסוים מיועד לגברים ושם אחר מיועד לנשים. מי קבע ש"סתיו" או "אביב" חיים להיות שמות של מין אחד בלבד? ישנם גם שמות בעבר היו גבריים וכיום הם נשיים, ולהיפך.
&nbsp
כשאתה אומר ש"נשים צריכות להישאר נשים", כך בחשבון שתהיינה נשים שתאמרנה ש"גברים צריכים להישאר גברים", קרי, להמשיך לפרנס ולממן אותן, להיות מאצ'ואים גבריים ולא חנונים תל-אביביים, לריב ולהילחם על הנשים ולא להיות רכרוכיים. אני לא בטוח שזה הגבר שאתה מעוניין להיות. כמו שהגברים השתנו והם אינם עוד ציידים-לקטים בסוואנה של אפריקה, גם הנשים השתנו וממשיכות להשתנות. אם אתה רוצה אישה שתכין לך אוכל, אני מאמין שתוכל למצוא כזאת, בין אם בארץ ובין אם במדינות שבהן נשים חוכנו לכך מלידה, אבל דע לך שנשים כאלה תרצנה שתפרנס ותכלכל אותן. כמו כן, רמתן האינטלקטואלית ככל הנראה תהיה נמוכה למדי. אחרי שהאישה תכין לך אוכל, אתה ודאי תרצה לדבר איתה על משהו. חוץ משופינג וריכולים, וגם זה במקרה הטוב, מה עוד היא תוכל להציע לך? אחרי שייוולדו לכם ילדים, אילו ערכים בדיוק היא תנחיל להם?
&nbsp
הסבתות של רובנו, ואם לא הסבתות שלנו אז הסבתות שלהן (5-6 דורות אחורנית) ידעו לבשל מצוין, כיבסו, ניקו, שתפו, תפרו בגדים, גידלו ילדים והיו עקרות-בית לתפארת, אבל הרמה ההתפתחותית, השכלית והאינטלקטואלית שלהן הייתה נמוכה מאוד. חלקן לא ידעו אפילו קרוא וכתוב. שאי אפשר להיות מומחה בהכל, אדם שמקדיש את מירב זמנו ללימודים ולרכישת השכלה, יצטרך להזניח תחומים אחרים כמו בישולים ונקיונות, ולהיפך, אישה שעסוקה כל היום בבישולים ונקיונות וכעבור עשרות שנים מתפתחת אצלה מיומנות יוצאת מן הכלל להכין מאכלים מאוד טעימים ולהבריק את הבית, תזניח את התפתחותה הכללית. במקרה כזה, אדם שמחפש בת זוג לחיים צריך להחליט בשביל עצמו מה יותר חשוב לו, איזו אישה יותר מעניינת, מרתקת ומאתגרת אותו, איזו אמא הוא רוצה שתהיה לילדיו ואינו דוגמה אישית הוא רוצה שהיא תיתן להם. מי שרוצה בשלנית ממולחת, אדרבא ואדרבא, מי שרוצה אשת-אשכולות יצטרך כנראה לחפש במקום אחר.
 
הכללות די מטופשות

תופעה מוכרת: רוסים מחוץ לרוסיה (לא משנה בני איזה לאום) מתאמצים "להיות יותר אדוקים מהאפיפיור", "להצטיין" ברוסופוביה, המקובלת בארץ מגוריהם, כדי שיראו בהם "רוסים טובים"


זה יכול להיות נעוץ בתת-ההכרה: אינסטינקט להצדקת "החלפת המולדת", לראות במשקפיים שחורים את כל מה שקשור למולדתם המקורית, ובמשקפיים ורודים את מולדתם החדשה.

נכון, לא כולם כאלה. אנשים ישרים אינם חשים בצורך "להצטדק" על החלפת ארץ מגוריהם, לשפוך רפש על המקום בו נולדו, ולסגוד למקום החדש. וכמובן, גם לא להיפך! הרי היו להם סיבות ריאליות, כאלו או אחרות, להגר. נו אז מה? אז סיבות ריאליות אלו אינן מספיקות?

[ידוע לי, למשל, שחלק ממהגרי שנות ה-70, שרצו להגר מברה"מ לקנדה, התבקשו ע"י הקנדים, כתנאי לקליטתם, לפרסם דברים נגד ברה"מ].
 
אתם שופטים אותה מבלי להכירה...

קראתי גם הודעות אחרות שלה. הפרטיארכליות זה רק דבר אחד שמרתיע אותה. היא ציינה גם את התערבותה הבוטה של המשפחה הרוסית שלא נותנת מנוח לבני הזוג. היא סיפרה שסבתהּ היהודייה מיררה לאמהּ הגויה את החיים ועד סוף ימיה (של הסבתא) היא האמינה שהאמא "нагуляла её", אם אתה מבין למה הכוונה. היא סיפרה איך הגופניקים הרוסיים התאכזרו אליה, התעללמו בה והכו אותה, למרות שהיא עשתה מאמצים כדי להתחבב עליהם ולהיות ידידה שלהם. בשרשורים אחרים קראתי עדויות של נשים רוסיות שבהם הן סיפרו אילו גסויות ודברים דוחים הופנו כלפיהן מגברים רוסיים. מה הפלא שיצא להן כל החשק לצאת איתם? נשים רוסיות אחרות סיפרו שהן הואשמו ע"י גברים רוסים שהן "לא מספיק רוסיות" ו"יותר מדי ישראליות". כשאותה דריה, עוד בילדותה, לא הבינה את הז'רגון העברייני והקללני של החבר'ה הרוסים, הם צחקו עליה והשפילו אותה.
 
התייחסתי לדברים שציטטת.

מה שהוספתָ עכשיו, מאשר את מה שכתבתי: הכללות שרירותיות ושקריות.
 

RubberSoul92

New member
למדת הסתברות בבית-הספר?

אנשים מסורתיים מכנים אותה בשם "גורל".
 
חשבת פעם שיחס כזה לרוסיה יכול לנבוע גם מהיכרות אמיתית איתה?

הדימוי שלה אצלי נובע לא מסיפורי סבתא, אלא מהיכרות מעמיקה עם החברה שלה, מנהגיה והלכי הרוח השולטים בה מבפנים. אמה מה, בתור מהגרים, זרים ורוסים לעד בעל כורחינו, הציפיה של החברה מאיתנו היא להתייחס לרוסיה בערגה והערצה, כמו זרים שנבעטו כנגד רצונם ממולדתם האהובה, אחרת, הרי, זה נראה מגעיל ודוחה בעיני הישראלי השורשי ויפה התואר, כאשר מהגר "שופך רפש" (קרי, מבקר באופן מפוכח) על מולדתו האמיתית, כור מחצבתו, מקום שבו הוא הגיח לאוויר העולם.
 
למעלה