עזרה בנושא מעבר לרוסיה

elitab

New member
עזרה בנושא מעבר לרוסיה

שלום לכולם,
לפני מספר שבועות חזרתי מטיול בסנט פטרסבורג עם הוריי וממש התאהבנו בעיר.
הוריי הם ילידי ברית המועצות לשעבר והם עלו בשנת 1991.
אני נולדתי בארץ בשנת 1993.
בשביל הוריי רוסית היא שפת אם ומאז עלייתם לארץ עדיין יש להם זיקה לרוסיה ולמה שקורה שמה(הם מסתכלים רק ערוצים רוסיים בטלוויזיה וקוראים עיתונים רוסים).
אני מתקשה ברוסית (יודע רק לדבר ולהקשיב בצורה סבירה שיבינו אותי אבל לקרוא אני לא יודע)
רציתי לדעת כיצד להתחיל את תהליך המעבר לשמה בצורה חוקית והאם זה אפשרי בכלל ובמה זה כרוך?
הסתכלתי על מחירי דירות שמה ומחירי רכבים ואלקטרוניקה ופשוט נדהמתי שמהכסף שחסכנו אנחנו יכולים לקנות שמה דירת 4 חדרים בבניין חדש + 2 מכוניות ברמה גבוהה ועוד יישאר לנו מספיק כסף כדי לגור שמה שנה שלמה בלי לעבוד.
בארץ הכסף שחסכנו לא מספיק לדירת 2 חדרים בדרום הארץ.
אשמח לעזרה.
תודה רבה וחג שמח
 

rp39

New member
תלוי בנסיבות העליה לישראל

הכל אפשרי, אבל זה משתנה בהתאם לנסיבות העליה מברה"מ.
בדרך כלל התהליך הוא: 1) מעבר קבוע לרוסיה; 2) קבלת אישור מגורים; 3) כעבור
5 שנים של מגורים במעמד של תושב קבע ניתן לבקש אזרחות רוסית. אבל זה כרוך בהמון ביורוקרטיה.
הדבר העיקרי שקובע הוא מאיזו רפובליקה של ברית המועצות ההורים שלך עלו. אם הם עלו מרוסיה, אז זה פחות בעייתי, אבל אם הם עלו מרפובליקה אחרת, אז זה משנה את כל התמונה ואפשרויות רבות להגירה לרוסיה נסגרות.
כמו כן, יש לקחת בחשבון שברוב המקרים התנאי לקבלת אזרחות רוסית הוא ויתור על אזרחות זרה.
 

elitab

New member
קודם כל תודה רבה על העזרה המהירה

דבר שני, הם עלו מאוזבקיסטן. האם זה משנה את כל התמונה? הוריי יודעים את כל ההיסטוריה של רוסיה וברית המועצות ורוסית זה שפת אם והם יודעים את כל החגים שיש שמה וכו'.
וסיבת העלייה היא כמו כל העלייה שבאה לפה איתם. להגיע למדינת היהודים לעתיד טוב יותר(מבחינת התקופה שהייתה אז) אבל כיום לפי הטיול שעשינו שמה ודיבור עם האזרחים שגרים שמה ומבחינה כלכלית אנחנו רואים שעדיף שם מאשר פה ואני לא רוצה להיכנס פה לוויכוח עם אנשים על זה אלא רק אינפורמציה לגבי האופציות לעבור לגור ולקבל אזרחות או אשרת שהייה קבועה.
אנחנו מוכנים לוותר על האזרחות הישראלית במידה שנקבל אזרחות רוסית.
אז מה אתה ממליץ לעשות ואיך אפשר להתחיל את התהליך הזה?
אין לנו בעיה שהוריי יעברו לשמה עצמאית ואני אבוא ואתחיל ללמוד שמה כדי לקבל אישור שהייה ועבודה.
מה הדרך של הוריי כדי לעבור לשמה? להגיע פיזית לרוסיה ולהתחיל את התהליך משם?
שוב פעם,תודה
&nbsp
 

rp39

New member
כן, זה משנה - אוזבקיסטן זאת לא רוסיה

אם הוריך נולדו וגרו באוזבקיסטן לפני העליה, הם לא נחשבים ליוצאי רוסיה ולכן הם לא זכאים להגר לשם במסגרת החוקים המיועדים לילידי רוסיה.
הם כן עשויים להיות זכאים להיכלל בתוכנית שנקראת "תוכנית הסיוע למעבר לרוסיה של ילידי ברה"מ לשעבר":
http://grazdanstvo-rf.ru/priobreten...mma-pereseleniya-sootechestvennikov-v-rossiyu
במקרה כזה תהליך הקבלה של אזרחות רוסית הוא קצר יותר - נדמה לי עד שנה, ושמעתי על מקרים שאנשים במסגרת תוכנית זו הצליחו גם לשמור על אזרחותם השנייה.
החסרון העיקרי בתוכנית זו הוא שאתה זכאי לעבור רק למחוזות מסויימים של רוסיה שמשתתפים בתוכנית זו (עדיפות לאזורים נידחים כמו סיביר, קמצ'טקה, וכו'), והעיר סנט-פטרסבורג, כמו גם מוסקבה אינן משתתפות. לכן, לפחות בשלב ראשון של קבלת מעמד סופי, אתה לא יכול להתגורר בסנט-פטרסבורג.
לפי תוכנית זו עדיף להתחיל את התהליך באמצעות פנייה לשגרירות רוסיה בישראל ולא לאחר מעבר פיזי לרוסיה. הם יסבירו את כל הפרטים.
 

elitab

New member
אוקי?

זאת אומרת שאחרי שנה יהיה אפשר לעבור לסנט פטרסבורג?
והאם ידוע לך על עורכי דין שמתעסקים בעניין הזה ויש להם גם אופציות אחרות להגירה לשם? אם כן, תוכל להביא לי בהודעה פרטית או כאן את השם שלהם או מספר הטלפון?
תודה רבה רבה, עזרת לי מאוד
 

rp39

New member
לא מכיר פרטים מדוייקים

אני לא מתעסק עם אזרחות רוסית, כך שאני לא מכיר פרטים מדוייקים לגבי התוכנית הזאת. בעקרון, ברגע שקיבלת אזרחות, אף אחד לא יכול להחזיק אותך בכוח במחוז מסויים. יחד עם זאת, אני לא יודע האם אתה נדרש לחתום על התחייבות לתקופת מגורים מסויימת במחוז שאליו שוייכת במסגרת התוכנית. את זה עדיף לברר או בשגרירות או אצל עורך-דין שמתעסק עם זה.
לגבי עורך-דין - אני לא יכול להמליץ על מישהו ספציפי, אבל ברוסיה יש די הרבה עורכי-דין שמתעסקים בסיוע לקבלת אזרחות. באינטרנט יש הרבה אתרים.
למשל, במוסקבה:
http://legality.ru/russia/russia.html
http://www.center-migracia.ru/grazhdanstvo-rf/izrail/
בסנט-פטרסבורג:
http://www.cenzor.ru/grazhd.html
http://nevsky100.ru/uslugi/rvp-vnzh-grazhdanstvo-rf.html
בדרך כלל ניתן לקבל ייעוץ ראשוני אצלם בטלפון בחינם, אז תנסה לפנות אליהם.
יכול להיות שיש גם בישראל, אבל אני לא מכיר כאלה.
 

lEchoesl

New member
איך אתה מתכוון ללמוד שם אם אתה לא יודע קרוא וכתוב? זה הרבה

יותר מורכב ממה שאתה חושב. קח בחשבון שהלימודים שם מתקיימים ברוסית וגם שאין לך תעודת בגרות רוסית. זה אומר שאתה כנראה תצטרך לחפש מסלול חילופי ללימודים. למשל, ללמוד כתושב ארץ זרה ולא כאזרח רוסיה [תצטרך להוכיח שאתה גר באופן רשמי בישראל, כלומר תצטרכו לתחזק שתי דירות] שזה אומר שלכול פקולטה שתרצה להתקבל תצטרך לעבור מספר מבחני ידע ואף אחד לא אמר שזה פשוט [במיוחד אם אין לך ידע נדרש בתחום].
עוד משהו...... מאז שההורים שלך עלו משם הרבה השתנה. במה ההורים שלך מתכוונים לעסוק שם ובני כמה הם בכלל? יש מצב שהם ישארו שם מובטלים או יעבדו בתחום אחר ולא מיומן שיכניס להם משכורת קטנה, ואז כשיסתיימו לכם החסכונות שהבאתם מישראל [מהפרשי המחיר בין הדירות או מה שזה לא יהיה] יהיה לכם קשה מאוד לתחזק את הדירה ולממן הוצאות. רק שתדע. לא באה למרמר אותך בכוונה כי בתכל'ס? הכול אפשרי...... רק תבדקו שאתם מוכנים לקחת סיכונים כאלה. אם יש לכם קשרים שם, אז כמובן הכול יותר פשוט. קח בחשבון שלהתבסס על ההתרגשות מטיול קצר זה קצת לא נכון.

מה הייתי מציעה לך? אם יש לכם אפשרות לטוס לשם לתקופה של חודשיים, ולבדוק אם זה בכלל מתאים לכם, תעשו את זה.

חוץ מזה, אם בא לך לספר קצת למה אישית אתה שוקל לעבור לשם [נולדת גדלת פה בניגוד להורים שלך], אני אשמח לשמוע.
 

rp39

New member
לגבי התעודות והדיפלומות

אם הוא מקבל אזרחות רוסית, אז בכל מקרה מבחינת רוסיה הוא יהיה אך ורק אזרח רוסי והוא לא יצטרך להתקבל לשום מקום בתור אזרח זר - זה גם יהיה לא חוקי. לגבי תעודת בגרות והתארים - מבחינת רוסיה הוא ייחשב כאזרח רוסי שלמד בחו"ל, זאת לא בעיה. יש המון אזרחי רוסיה שלומדים בחו"ל ואחר-כך חוזרים עם התארים. מקסימום הוא יצטרך לבקש הכרה רשמית בתואר.
כמובן שהוא יצטרך ללמוד רוסית ולעבור מבחן רשמי בשפה, בהיסטוריה ובחוקים של רוסיה כתנאי לקבלת אזרחות.
עד כאן זה לפי החוק.
לגבי שאר הדברים שציינת מבחינת יכולת להסתדר והעניינים הכלכליים - כל אחד והשיקולים שלו, אבל זה כבר לא נוגע לשאלתו על אפשרות חוקית להגירה.
 

elitab

New member
הסבר

בנוגע ללימודים זאת הייתה אחת האופציות שחשבתי עליהם על ללמוד את השפה הרוסית שמה או משהו קליל באנגלית, לא משהו שאני מתבסס עליו שאני יעשה אלא רק אופציה אם יש כזאת.
אמא שלי בת 44 ויש לה תעודת מנהלת חשבונות בארץ ותעודה של אחות מוסמכת שהיא למדה ועבדה בתקופת ברית המועצות.
אבא שלי בן 52 והוא עובד בעבודה רגילה בארץ.
בנוגע לחסכונות, גם ברגע שייגמר לנו החסכונות מהארץ עדיין אני מאמין ש3 משכורות נטו בשביל אוכל נוכל להחזיק שם יפה מאוד, ברגע שיש דירה ורכבים וציוד בכל הבית כל הכסף יילך נטו לאוכל שגם ככה עולה גרושים שמה כי בתכלס בשביל מה עובדים? דירה ואוכל.
אין לנו קשרים שמה או משפחה והיינו שמה בטיול של חודש וזה מספיק אני חושב.
ואני עד היום אפילו שנולדתי וגדלתי פה לא התחברתי למדינה הזאת ולתרבות פה.

ברגע שדירה פשוטה עולה פה מיליון וחצי ועד שאגיע להון העצמי ולקחת משכנתא ל30 שנה אם לא יותר אני לא אהיה בן החיים.
ברוסיה אני יכול לקנות ב100 אלף שקל דירה חדשה של 3 חדרים בקרבת העיר סנט פטרסבורג + אוטו חדש פשוט מהחנות כמו לדוגמא Ford ecosport שנת 2015 ב16 אלף שקל בשבילי + נופים וטבע ופארקים עוצרי נשימה ואיכות חיים אחרת בשבילי זה מספיק.
בארץ אני לא מקבל כלום מה3 דברים האלה..דירות בחורים בשפלה מעל מיליון שקל ורכבים הכי פשוטים שמתחילים מ80 אלף שקל ופקקים ולכלוך וערסים בכל סוף שבוע שהורסים כל בילוי.
 

rp39

New member
תפיסה יותר מדי אידיאלסטית

אומנם אני בעצמי לא יליד רוסיה (אלא רפובליקה אחרת של ברה"מ לשעבר), אך בתור מי שמכיר את רוסיה מאוד מקרוב, מבקר בה לעתים קרובות ויש לו קרובי משפחה וחברים שם, אני יכול לומר לך שהתפיסה שלך לגבי המצב שם היא יותר מדי אידיאליסטית.
1) לא ברור לי איפה בדיוק תוכל למצוא בסנט-פטרסבורג דירת 3 חדרים תמורת 100 אלף ש"ח. אם תמצא כזאת - ספר לי, ברצון אקנה אותה לעצמי.
2) דבר שני, המשכורת הממוצעת ברוסיה היא 1800 ש"ח לחודש, ויש המון אנשים שמרוויחים הרבה פחות מזה.
3) סנט-פטרסבורג זאת עיר יקרה יחסית.
4) לגבי ערסים - נסה לטייל ברוסיה בלילה באחת מהשכונות שהן לא במרכז העיר, ואז נוכל לדון על כך.
5) רמת חיים והמחירים זה נושא בעייתי ברוסיה, במיוחד לאור הסנקציות.
רק להבהרה - אני לא מגדיר את עצמי כציוני או כאוהב מדינת ישראל, במהלך השנה נמצא יותר מחוץ לישראל מאשר בתוך ישראל, יש לי כמה אזרחויות, אני די בטוח שבסופו של דבר כלל לא אגור בישראל, ואני חושב שזכותו של כל אדם לבחור את ארץ מגוריו לפי רצונו החופשי. לכן, אני לא בא לגרום לך לשנות דעה, והרצון שלך לעבור לרוסיה הוא לגמרי לגיטימי בעיניי, אבל אני מציע לקחת בחשבון את כל הדברים שכתבתי על מנת להתייחס לזה בצורה יותר מציאותית.
 

costaet

New member
נראה לי שאתה קצת חולם

לא מתמצא בדירות בסנט פטרסבורג, נשמע קצת זול, אבל אולי אתה צודק כי דוד שלי מחפש לקנות בית באיזור מוסקווה והוא הראה לי בתים פרטיים נחמדים ב150 אלף דולר, אז נגיד שאולי אפשר לקנות דירה ב100 אלף שח מחוץ לסנט פטרסבורג, עדיין נשמע אופטימי אבל אוקי.
&nbsp
אבל רכב חדש ב16 אלף שקל???? הפורד שאתה מדבר אליה היא המגבילה של פורד אסקייפ, כזאת חדשה מתחילה מ20 אלף דולר בחנות ללא תוספות וללא מיסים. איך בדיוק תקנה כזה רכב ב16 אלף ש-ק-ל ברוסיה??? לפני כמה זמן ראיתי ערוץ יוטיוב של בחור רוסי שחי באמריקה והוא ראיין עולה חדש מרוסיה, הבחור הצעיר קנה מרסדס ישנה משנות ה-90 באלפיים דולר, המראיין שאל אותו כמה הייתה עולה כזאת במוסקווה, אני לא זוכר את המספר המדוויק שהוא השיב אבל זה היה בסדר גודל של 5-9 אלף דולר לרכב בן מעל 20 שנה. אני בספק גדול אם מרסדס מסקנה בת 20 עולה בין 20-30 אלף שח אז פורד חדשה תעלה 16 אלף שח?? אולי התכוונת 16 אלף דולר? זה עוד איכשהו הגיוני עבור פורד אסקייפ 2015 משומשת, גם נשמע זול אבל עוד איכשהו הגיוני.
&nbsp
יש לי הרגשה שאם אתה מתבלבל במחירי הרכבים אולי אתה מתבלבל גם במחירי הדיור, ולא מדובר על 100 אלף שח אלא 100 אלף דולר?
ובאופן כללי, אומנם חודש זה הרבה זמן אבל ההבדל בין להיות תייר ולחיות במקום הוא שמיים וארץ, כמו כן, כמו שRP39 ציין, השכר הממוצע שם נמוך מאוד, יכול להיות שהממוצע לא רלוונטי לגבי משפחתיך אבל רצוי לבדוק את פוטנציאל ההשתכרות שלכם, כי גם אם יש לכם דירה ורכב, על שכר נמוך יהיה קשה לחיות לטווח ארוך.
 

elitab

New member
חולם? כנס תראה

Ford ecosport 2015 חדשה מהחנות עולה 275,000 רובל..תעשה המרת מטבע באחד האתרים הישראלים ותראה מה המחיר..
&nbsp
https://www.avito.ru/rostov-na-donu/avtomobili/ford_ecosport_2016_757633405
&nbsp
וזה לא הכל, תראה את זה..יגואר חדשה מהחנות Jaguar XE 2015 עולה 2,300,000 מיליון רובל..בכסף ישראלי 132,000 שקל..איפה תראה בארץ מחירים כאלה?
&nbsp
https://www.avito.ru/kazan/avtomobili/jaguar_xe_2015_770464622
&nbsp
&nbsp
&nbsp
זה אתר רוסי פופולרי כמו יד2 שלנו.
ויש שמה גם בתים ומוצרים לבית למכירה..
תגלוש סתם באתר עם תרגום לאנגלית אם אתה מתקשה ותראה את המחירים של הרכבים ברוסיה והבתים ותבין כמה שוחטים אותנו בארץ.
&nbsp
&nbsp


עוד משהו שמצאתי בקטנה,
Mercedes Benz Cla Class 2016 ב1,785,000 רובל חדשה מהחנות ובכסף ישראלי 103,000 שקל

https://www.avito.ru/moskva/avtomobili/mercedes-benz_cla-klass_2016_673746681
 

Astroo

New member
קודם תשפר את הבנת הנקרא ברוסית

ציטוט מההודעה הראשונה:
Цена указанна на первоначальный взнос для осуществления покупки в кредит по гос программе!
 

elitab

New member

Astroo

New member
רשום בכל המודעות רק בניסוחים שונים

המספר שהם מפרסמים זה גובה המקדמה בעסקת תשלומים. לא מדובר במחיר המלא.
 

costaet

New member
סתם שאלה

באמת נראה לך הגיוני שימכרו רכב חדש ב16 אלף שח שאפילו במדינות הכי זולות לקניית רכבים עולה פי 5? רק לייצר את הרכב עלה פי כמה מהמחיר הנ"ל. רק המנוע של הרכב הזה עולה יותר מזה.
&nbsp
ממליץ לך להפעיל קצת הגיון.
 

costaet

New member
ועוד דבר

יש דבר כזה שנקרא google translate
אתה יכול להכניס לשם את הכתובת של הדף שאתה רוצה לתרגם והוא יתרגם לך את כל הדף.
 

costaet

New member
בהחלט חולם

כמו שכבר ענו לך, המחירים בחלק מהמודעות שנתת הם רק מקדמה.
המחיר של המרסדס והיגואר הגיוני, אלו המחירים של הרכבים האלו בחו"ל.
&nbsp
לגבי הדירות, הרצתי חיפוש באתר שלך, ובמבט חטוף אני לא רואה דירות ב-100 אלף שח בסן פטרסבורג.
לא מכיר את האיזורים שם אבל אני רואה דירות גדולות 4-5 חדרים (או 3-4 חדרים בעברית) במעל 150 אלף דולר. אני רואה דירת חדר בגודל 38 מטר רבוע (בגודל השירותים שלי בערך) ב75 אלף דולר. אז כן, כמו שאמרתי, אתה חולם.
 

Astroo

New member
יש לך שירותים בשטח 38 מ"ר?

בדירה ישראלית טיפוסית השטח של הסלון והמטבח גם יחד הוא פחות מכך.
 

costaet

New member
יש מצב :)

להזכירך אני לא בישראל, לא מדדתי אבל יש מצב (ציינתי את זה בשביל להדגיש שמדובר על דירה ממש קטנה), אבל תכלס יש מצב שה Master bathroom הוא בגודל הזה, אורך כולל של בערך 8- 10 מטר, רוחב נגיד 3 מטר, תא שירותים נגיד מטר על 2, ביחד זה בערך 30 מטר, אם להוסיף את החדר ארון (walking closet) שהוא בערך 3 על 4 מטר זה יוצא יותר מ40 מטר רבוע. ויש עוד 2 חדרי שירותים\אמבטיה...
 
למעלה