האם לפי דעתכם אתנוצנטריות והתנשאות היא מנת חלקם

Gloubal

New member
האם לפי דעתכם אתנוצנטריות והתנשאות היא מנת חלקם

של "הרוסים" בישראל?
לפי דעתי כן.
 

Astroo

New member
אתנוצנטריות של איזה אתנוס?

עד כמה שידוע לי אני לא שייך לאתנוס הרוסי, אלא לאתנוס היהודי-אשכנזי.
ולגבי ההתנשאות, לדעתי היא מנת חלקם בעיקר של הצברים האשכנזים (ובעיקר החלק הנשי שלהן). למשל, סיפרתי פה בעבר, שבימי לימודי תואר ראשון באוניברסיטה הסטודנטיות הצבריות-אשכנזיות לא היו עונות לי כשהייתי אומר להן "בוקר טוב".
 

ivgy1980

New member
באילו שנים זה היה?

אם הסטודנטית מרמת אביב, שבאה עם ג'יפ ללימודים, לא עונה לעולה החדש שגר במעונות - איפשהו, במידה מסויימת, אפשר להבין אותה... לא ככה?
 
תלוי בגיל ובתחום

העולים המבוגרים, אלה שלא ממש מכירים את הסוגים השונים של הישראלים, נוהגים להסיק מסקנות נמהרות: "אני גר בדימונה, מסביבי נמצאים אנשים שלא יודעים מי זה פושקין, המסקנה היא שכל הישראלים הם כאלה".

יש גם "התנשאות תרבותית סגמנטלית" שיש לה על מה לסמוך. למשל, ברור לכול כי רוסיה היא מדינה ענקית, ותחומים כגון ספורט מקצועי, בלט או מוסיקה קלאסית מפותחים בה הרבה יותר מאשר במדינתנו הפצפונית. כנ"ל תחומים כמו ספרות יפה או ספרות ילדים. בהקלקה אחת אתה יכול להוריד אלפי ספרים איכותיים, מקוריים או מתורגמים לרוסית, חינם אין כסף, כאשר הישראלי האינטליגנטי הממוצע ימשיך לצפות בכליון עיניים לרומן החדש של איזה מאיר שלו או עמוס עוז (סופרים רהוטים, אך בינוניים בכל קנה מידה).
 
אל תגזים, יש המון ספרים

אמנם בתשלום, ולא באותו שפע כמו ברוסית (שעם יד על הלב שפע זה תמיד טוב אבל כמות כזון פשוט אי אפשר לעכל), אבל גם הרבה.
 
אין אפילו חנות אחת שמוכרת ספרים ולא אפליקציה לקריאת ספרים

אני מקווה שהמצב ישתפר, אבל בינתיים, פרט ל"בוקסילה" המשווקת ספרים איזוטריים למדי, כל יתר ההוצאות לא משווקות ספרים של ממש, בפורמט epub וכד', אלא כופות על הלקוח להוריד אפליקציה ודרכה לרכוש ולקרוא את הספרים.
&nbsp
שוב, כפי שאמרתי - רוסיה היא מדינה ענקית, עם הרבה חרא וגם עם הרבה זהב, כך שהשפע התרבותי שלה תמיד יגבר על זה שיש במלאי העברי.
 
רק "עברית" עושה ככה,

ובמה היא שונה בכך מ"אמאזון"?
כל שאר החנויות, כגון "מנדלי מוכר ספרים", "אינדיבוק" ו-"בוקסילה" בוודאות מוכרים ב-epub. ויש גם אחרים, עםלם ספרים דיגיטליים משתנה ללא הרף.
 
ברור ללא צל של ספק שהמלאי הזמין ברוסית

תמיד יגבר על זה העברי. ולא רק ברוסית, גם בספרדית, צרפתית או גרמנית, למשל. אני בטוח שגם בפולנית או הונגרית יש יותר. על אנגלית, לינגווה פרנקה של ימינו ומלכת השפות, בכלל אין מה לדבר. ומה יש עם הישראלים האלה שעדיין ממשיכים לקרוא ולכתוב בעברית
 
למעלה