אלוף השחמט בוריס גלפנד: "הממשלה שכחה שהענף הזה קיים"

אלוף השחמט בוריס גלפנד: "הממשלה שכחה שהענף הזה קיים"

"ידיעות אחרונות" מפרסם היום כי בוריס גלפנד יושב בבית במקום לשחק יחד עם חבריו לנבחרת ישראל באליפות אירופה בשחמט. הסיבה: בזכות ההצלחה הגדולה השתתפה ישראל גם באליפות העולם והכסף נגמר. משרד הספורט, טוענים השחמטאים, לא העביר את חלקו.

הוא אומר בין היתר: "לשרים נוח מאוד לקפוץ עלינו כשאנחנו מביאים הישגים, אבל לעזור לנו לא רוצים. שנסתדר לבד. אני מרגיש שמזלזלים בנו. כאילו זה ספורט לאנשים אינטליגנטים, וכבר לא מחזיקים בישראל מאינטליגנציה ומהשכלה. זה חלק מהמהפך התרבותי במדינה. אנחנו לא עממיים מספיק"."

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4726212,00.html

מה עוד לא נאמר על שרת התרבוש שיש לה תא בודד אחד במוח וגם הוא לא מתפקד כמו שצריך? מה עוד לא נאמר על קהל היעד שלה שמסרב לרדת מהעצים? יש פה מלחמת תרבות בין בני האור לבני החושך. אנחנו חייבים להילחם על דמותה של הארץ הזאת. אסור לנו להפקיר אותה לברברים שפלשו אליה.
 
כפי שכתבתי פעם, ישראל בכלל לא צריכה לתמוך בספורט מקצועי

בין אם מדובר בכדורגל או בשחמט. די עם משחקי האגו המטופשים הללו. מדליית זהב או גביע לא מעלות את רמת החיים במדינה ולא מיטיבות עם אזרחיה. במקום לבזבז כסף על אצנים ושמחטאים, מוטב להתרכז בדברים הרבה יותר נחוצים: מדע, השכלה, ביטחון וכו'. הספורט המקצועי הוא בסה"כ בידור להמונים, כמו קולנוע או תיאטרון (שאף הם לא אמורים להיות מתוקצבים מכספי המסים של מדינה פצפונית). מבחינתי, שגלפנד, עם כל הכבוד ליכולתיו, ימצא ספונסרים משורות אנשי העסקים.
 

beatman

Member


 

ivgy1980

New member
כל מילה בסלע

כשרואים את הסכומים האדירים שנשפכו בכדורגל לאורך השנים, הראש מתפוצץ מעצם הבזבוז המטורף. חבל, שהרי אפשר לעשות כ"כ הרבה מעשים טובים ומשמעותיים עם הכסף הזה!
 

Helio

New member
הוא שכח איפה הוא חי - פה זה לא רוסיה ולא ברה"מ


 
למעלה