חזות אינטליגנטית/חנונית מול חזות מאיימת/מרתיעה

חזות אינטליגנטית/חנונית מול חזות מאיימת/מרתיעה

בהמשך לדיון שלי עם אסטרו, רציתי להפנות את השאלות הבאות לכל חברי הפורום והבאים בשעריו. איך לפי דעתכם נוצרת חזות "אינטליגנטית/חנונית" (אפשר לשחק בהגדרות) ואיך נוצרת חזות מאיימת/מפחידה/ערסית/גברית (קראו לזה איך שאתם רוצים)? האם הדרך שבה אנחנו מאפיינים בני אדם על סמך חזותם החיצונית בלבד, למשל "חנון" מכאן ו"ערס" משם, נוצרה בעקבות התניות חברתיות ותרבותיות שהושרשו בנו, או שמא זה קשור גם לפיזיונומיה ולרמת הטסטסטורון בדם של האנשים המדוברים, כדברי אסטרו? למה הרבה אשכנזים-לבנים, בעיקר בעלי לובן בוהק, אם כי לא רק, מוגדרים ישר כחנונים על סמך המראה החיצוני שלהם בלבד? למה הרבה ערבים ומזרחים בעלי עור כהה מוגדרים ישר כערסים/מאיימים/מושכים/בעלי סקס-אפיל על סמך המראה שלהם בלבד? גם כשתווי הפנים דומים, מספיק שאחד מהצדדים יהיה לבן כדי להיות מוגדר כ"חנון", ולהיפך.

לפעמים אנחנו רואים אדם כלשהו, בין אם ברחוב או בטלוויזיה, והוא נראה לנו מאוד "חנון". אנחנו לא תמיד מצליחים לשים את האצבע על הסיבה שבגללה הוא מקרין חנוניות, אבל ככה הוא נראה לנו. לפעמים אנחנו רואים אדם בעל חזות מאיימת/ערסית ואנחנו לא מצליחים להבין מה בדיוק יש בו שגורם לנו לחשוב ככה עליו. גם בפרסומות, גם בסדרות וגם בסרטים ישנם "פרצופים" קבועים שמגלמים חנונים מכאן ו"ערסים" מכאן. עוד בטרם הם פותחים את פיהם, כבר אפשר לדעת מי זה מי על סמך חזותם בלבד.

בהנחה שהדברים שאסטרו אמר אכן נכונים, האם בממוצע רמת הטסטסטורון בדמם של הגברים האשכנזים היא נמוכה יותר, ובדמם של הערבים והמזרחים גבוהה יותר? האם ישנו מתאם כלשהו בין רמות הטסטסטורון בדם לבין מנת המשכל, או שאין קשר בין השניים?
 
משקפיים, מבנה גוף וכו'

קח את התמונה של אדולף אייכמן, הוא היה נראה סופר-חנון
 
אבל גם כשאין משקפיים

המראה החנוני נשאר. או שמדובר פה בהתניות שהושרשו בנו ע"י הסביבה, או שמדובר ברמות הטסטסטורון כמו שאסטרו אמר, או שגם וגם. לדוגמה, גלעד שלמור מחדשות 2 נראה נעבעך כזה, למרות שאין לו שום משקפיים. גם ללירון זייד, בעל פינה קצרה בערוץ 2, יש מראה חנוני רצח! גם ל"זלצמן" מהפרסומת של הבורר יש חזות חנונית איומה. גם לדמות שעידן אלתרמן גילם יש חזות לפלפית. אני לא חושב שמשהו ישתנה אם הם יורידו את המשקפיים. לעומתם, ל"אבי הטחול" יש חזות מאיימת ומפחידה. מה לפי דעתך גורם לזה ולמה גם פה יש חלוקה ברורה בין "אשכנזים חנונים" ו"מזרחים בעלי חזות מאיימת ומפחידה"?
 
ברור שלא

למשל, למחמוד דרוויש ולמוחמד עבדל אל-ואהב הייתה חזות אינטליגנטית, אבל לא חנונית. יש פה ושם מזרחים בעלי חזות חנונית, אבל אין כמעט ערבים כאלו. אולי היוצא מן הכלל זה הנער הערבי שנשרף לפני שנה וחצי בערך, אבל השמועות לגביו אמרו שהוא היה הומוסקסואל. גם הנטיות המיניות משפיעות בצורה מסוימת על החזות, ע"ע אביעד קיסוס.
 

beatman

Member
זה דבר ראשון הצבע הכהה המדגיש את השיער

הזקן והגבות.
גם הצבע הכהה של העור מודגש ודומיננטי יותר מהבהיר.
גם המבנה גוף של יוצאי המזרח התיכון וצפון אפריקה הוא שונה בד"כ משל הרבה יהודיי אשכנז, הוא גדול ומאסיבי יותר.
גם צורת הפרצוף.
 
האם בממוצע

למזרחים ולערבים יש טסטסטורון יותר גבוה מזה של האשכנזים? גם המנעד הקולי שונה. למזרחים ובעיקר לערבים יש קול יותר עבה ומפחיד כזה, ואילו לאשכנזים יש לעתים קרובות קול מאוד נשי ועדין כזה. גם לערבים בעלי מבנה עצמות דק, למשל אלו שזורקים אבנים ומשליכים בקבוקי תבערה, יש פרצוף מאיים ומפחיד.
 
למעלה