לא הבינו את חוזה השכירות בדיור הציבורי, ושכר הדירה הועלה

לא הבינו את חוזה השכירות בדיור הציבורי, ושכר הדירה הועלה

לאחר שחלקם המתינו לדירות במשך 20 שנה ונכנסו לבניין חדש בראשון לציון באוגוסט, הודיעו לעולים בני ה-70 וה-80 כי עליהם לחתום על חוזים חדשים ולשלם יותר. הדיירים מסרבים לחתום

http://www.haaretz.co.il/news/education/.premium-1.2767106

האם לפי דעתכם המדינה צריכה לתרגם את מסמכיה הרשמיים לכל שפה ושפה, או שמא העולים לארץ צריכים ללמוד את שפת המדינה? מי אשם בכך ש"העולים לא הבינו" ובעקבות זה 'נדפקו' בדרך זו או אחרת?
 

דאלטון

New member
לדעתי העולים היו צריכים ללמוד את השפה

העברית כדי להתאקלם יותר טוב. הם לא רצו ללמוד את השפה
זו בעיה שלהם. הם מדברים ברוסית במופגן בכל מקום. ברומא תתנהג כרומאי.
 

איליה40

New member
הצגת הדברים בהארץ היא נבזית

כאשר כותבים "דיור ציבורי" נשאר הרושם אצל הקוראים הצברים שמדובר בסוג של עמידר, דירות שניתן להוריש ליורשים. ואחר כך יתלהמו הנה משפחות מרובות ילדים במצוקה נשארים ברחוב ואילו הקשישם הללו מקבלים "דיור ציבורי". וזה ממש לא כך. אלף כול לא יורשים ולא נעליים. הקשיש הולך לעולם שכולו טוב - קשיש אחר נכנס במקומו. ב' - לא דירות אלה חדורנים. בד"כ חדרון בגודל 15 מטר עם פינת בטבח ללא גז, רק חימים חשמלי. תנאי התברואה והריחות של זה לא בעלי לב חלש. אני במקרה מכיר את הנושא מאוד מקרוב, כי יש כמה וכמה קרובי משפחה קשישים במקבצי דיור. בזמנו עלה הרעיון שאימי שתהיה בריאה גם תיכנס לשם, וראיתי את הבדקתי את המקומות הללו, ונחרדתי מהתנאים שם, ואמרתי בשום פנים ואופן לא. ואני לא רוצה לדבר על איך כמה צריך לשלשל מתחת לשולחן ע"מ לזכות בתענוג הנ"ל, ומי בכלל נהנה מהעניין. הדברים פורסמו פה ושם במהלך השנים.

ואז יגידו - למה בכלל לדאוג לקשישים הללו. שיהיו כמו הקשישים הצברים שנדרשים לשלם 14,000 ש"ח בחודש בבתי האבות. נו שוין... אם אנחנו רוצה לראות עשרות אלפי קשישים חסרי כול גוססים ברחובות שיבושם לה. ברוך השם אנחנו עוד לא שם. ואיך מצפים מקשיש בן 70 או 80 ללמוד שפה זרה? זה אנושי?

וגם כאשר הם נוקבים בסכומי הקצבאות הם מרמים בחצי פה. 3000 ש"ח זה לזוג, לא ליחיד. מישהו חשב האים אפשר להתקיים, לאכול, לקנות תרופות מסכומים כאלו?
 

דאלטון

New member
אני חושב שהעולים הצעירים משאירים את הזקנים בארץ

ועוזבים למדינה אחרת. גם זה לא מוסרי.
 

איליה40

New member
אתה חושב דבר שגוי

הצעירים שעוזבים למדינות אחרות הם לרוב ה"דובדבן שבקצפת". את עובדי הייצור מערד או כרמיאל שמשתכרים שכר מינימום מין הסתם לא יתקבלו לא לקנדה ולא לאוסטרליה. ומי שכן מתקבל - לרוב אנשים מסודרים, אנשי היי-טק, מדע, עסקים, ולרוב הם גם לא נבלות לזרוק את הוריהם הזקנים במקבצי הדיור. אם תבקר אי-פעם במקומות העצובים הללו תמצא שם לרוב קשישים עריריים שאין להם אף אחד בעולם הזה, או הורים לילדים מסכנים כמוהם, בתחתית החברה הישראלית.
 

beatman

Member


 

ivgy1980

New member
בארה"ב השפה הרשמית היא אנגלית

בישראל השפה הרשמית היא עברית
לא יודע? תבקש שיתרגמו לך.
אין מ שיתרגם? תמצא!
 

costaet

New member
מדובר בקשישים

חלקם או רובם עלו בגיל מבוגר שבו כבר קשה ללמוד שפה וממש לא לכולם יש ילדים בסביבה שיוכלו לעזור להם.
&nbsp
אתן לך דוגמא, בחור חכם שעבר מרוסיה לארה"ב לפי הרבה שנים ועבד פה הרבה שנים כפרופסור באונ' החליט לעבור לישראל מכל מיני סיבות בסוף שנות ה50 לחייו, הוא עושה את המקסימום בשביל ללמוד את השפה כי הוא רוצה לעבוד בהוראה גם בישראל ומאוד מתקשה (למרות שכן עובד פה ושם כמרצה) הילדים שלו בארה"ב, מעולם לא עברו לישראל ולא מתכננים לעבור לישראל. אחד כמוהו או נגיד מישהו במצב דומה שעבר בגיל עוד יותר מבוגר, יהיה מאוד קשה לעט זיקנה ללא שפה וילדים שיעזרו לו. לאנשים כאלו צריכה להיות מערכת סוציאלית שעוזרת להם. אם הבחור הזה מתקשה בגיל 50+ ללמוד שפה חדשה, אז בוודאי שמישהו פחות מוכשר יתקשה עוד יותר.
&nbsp
אז להגיד לאדם בן 70-80 שאין לו מי שיעזור לו - "תמצא", זה לא הכי מתחשב בעולם.
 

ivgy1980

New member
כן צריך להיות מערך עזרה וסיוע!

אבל השפה הרשמית עדיין צריכה להיות עברית בלבד
ל"זקנים" שלי וגם חבריהם אני כתבתי ותרגמתי שנים רבות.
אם מישהו לא מבין, שלא יחתום כלום - עד שיביאו בן אדם שיכול לתרגם.

באמריקה יש עזרה סוציאלית למהגרים??
 

costaet

New member
באמריקה לא מקבלים מהגרים "בברכה"

אפשר להגר רק בעזרת ספונסר, הרעיון שאתה לא נופל על המדינה אלא על הספונסר.
&nbsp
דבר שני, לא טענתי שבארה"ב זה בסדר או יותר טוב.
&nbsp
כמו שכתבת, אתה עזרת לזקנים "שלך", לא לכל הזקנים יש צעירים "שלהם".
דבר נוסף הוא, הרבה מין המהגרים נכנסו לכל מיני חוזים דומים כי אין להם ברירה אחרת, כנראה שמודבר על מקרים סוציאלים אם הם חיים בדיוק ציבורי וחבל שמנסים לדפוק במקום לבוא לקראת האנשים האלו.
 

Helio

New member
אני הייתי מתרגמן בב"ש.זה בהתנדבות.כל העסק הזה

תלוי בעובדי העירייה - אם הם יוזמים, אפשר למצוא אנשים שיתרגמו, אבל אם לא רוצים, אף אחד לא יעשו את העבודה ולאותם זקנים נשאר לסמוך רק על הילדים או על רוסים שעובדים בכל מני מקומות.
 

דאלטון

New member
אין מקום שאין בו עובדים רוסים

ורוסים שפונים לכל מיני גופים מקבלים שרות בשפה שלהם
כמו בחברות סלולאר למשל.
 
למעלה