האנשים החזקים בעולם: פוטין במקום הראשון

האנשים החזקים בעולם: פוטין במקום הראשון

המגזין האמריקני "פורבס" פרסם את רשימת האנשים החזקים ביותר בעולם: נשיא רוסיה מוליך את הרשימה שנה שלישית ברציפות: "פוטין ממשיך להוכיח שהוא אחד האנשים המעטים בעולם שמספיק חזק לעשות מה שהוא רוצה - ולצאת מזה". קנצלרית גרמניה מרקל דחקה את נשיא ארה"ב אובמה מהמקום השני ומנהיג דאעש מקדים את מזכירת המדינה לשעבר הילרי קלינטון

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4721047,00.html

האם זה יגרום לרוסיה להפוך לאימפריה אמיתית? האם זה יגרום לה לאיים על מעמדה של ארה"ב כמעצמת העל היחידה? האם זה יגרום למיליוני אנשים ברחבי העולם להתעניין יותר ברוסיה, ללמוד את שפתה, להכיר את תרבותה וכו'? האם זה יגרום למיליוני אנשים ברחבי העולם להגר אליה כמו שמהגרים לארה"ב, לקנדה ולמערב אירופה?
 

דאלטון

New member
רוסיה לא מקום אטרקטיבי

אפילו לאפריקאים. רוסיה היא לא מעצמה. היא רק עושה רעש וצילצולים.
יש להם רגשי נחיתות מול ארה''ב והמערב. הרוסים דווקא פוחדים מסין הענקית שהיא אכן מעצמה משפיעה, שיש לה כוח אדם עצום מעל למיליארד תושבים מול
הרוסים שיש להם פחות ממאתיים מיליון. וגם הילודה ברוסיה נמוכה ויש הגירה שלילית.
יש מיליונים שמחכים בתור להיכנס לארה''ב. כמה מחכים לקבל אזרחות מרוסיה?
 
האם מאמן טוב לא יכול לקחת קבוצה קטנה ולזכות איתה באליפות?

למה מנהיג חזק לא יכול לקחת מדינה נחשלת ולהפוך אותה למעצמה משפיעה? אגב, נתניהו נמצא במקום ה-21, הישראלי היחיד ברשימה הזאת. אני בספק אם איזשהו ראש מדינה קטנטונת ופצפונת כמו ישראל הצליח להשתחל לרשימה הזאת.
 

דאלטון

New member
לא נראה לי שפוטין יכול להציע משהו בנושא הכלכלי.

הוא יותר מתמקד בנושא הצבאי. למשל הוא שלח חיילים לסוריה
כדי להראות את כוחו ברבים. הוא גם הצטלם עם טיגריסים והראה את שריריו
ברבים. ועוד כל מיני קונצים שהוא עשה. זה אדם שמחפש שומי.
 

דאלטון

New member
שהקומוניזם נפל לפני 25 שנה

גם גרמניה אוחדה באותה תקופה. תראה את גרמניה היום. היא מעצמה כלכלית
שמחזיקה את אירופה. למה הרוסים לא עשו מה שעשו הגרמנים?
 
לא אימפרייה ולא נעליים

היא תהפוך למוטציה של ברית המועצות, עם מסך ברזל ופצצות גרעין. זה נכון שמתלהבים מבריונים, אבל אין זה אומר שהבריון יודע לפרנס את משפחתו בכבוד ולתחזק אותה.
 

דאלטון

New member
גם התקשורת מנפחת את

הנושא הרוסי כי התקשורת מחפשת אקשן. התקשורת בונה את המציאות.
 

איליה40

New member
ניצחון משמעותי של יח"צני קרמלין

כמובן שפוטין לא מתקרב להיות האדם החזק בעולם. ובכלל מה היו הקריטריונים לבחירה זו? מי שמככב יותר בחדשות? האים אלו קריטריונים רציניים? ומה כן צריכים להיות קריטריונים? למשל מי מנהל תזרימי כספים גדולים יותר. אז האנשים המשפיעים בעולם צריכים להיות הנגידה של פדרל רזרב והנגיד של הבנק האירופי. או למשל למי יש משקל פוליטי הגדול בעולם. אז שוב, קרמלין ממש לא שם. אולי ראשית כול צריך להתחיל ממנהיגי סין. אולי הם לא מככבים בחדשות השכם והערב, אבל בטח יש להם השפעה גדולה יותר מפוטין. וכמובן שזה מגוחך לקבוע שלפוטין יש יותר השפעה מנשיא ארה"ב.

ולגבי מה שנאמר כאן. האזרחות הרוסית היא מבוקשת. מבוקשת מאוד בקרב אזרחי הרפובליקות הפוסט-סובייטיות האחרות.
 
יכול להיות שהסיבה שפוטין עלה מעל אובמה

היא כי מחברי הרשימה משווים לא מדינות אלא אנשים. זה ברור שארה"ב עולה מכל בחינה, כלכלית, פוליטית וצבאית, על רוסיה, אבל השליטה האישית של נשחא ארה"ב מוגבלת במידה רבה ע"י המערכת הפוליתית האמריקנית ומאוזנת עם גורמית פוליטיים אחרים במדינה האמריקנית. פוטין לעומת זאת מתפקד כעריץ שעושה מה שבא לו ולא שואל את אף אחד, הוא למעשה השליט העליון והבלתי מעורער של מדינה ממש לא מבוטלת כמו רוסיה,אעל אף שהוא מנהיג מדינה חלשה יותר מארה"ב, כוחו האישי עולה על זה של נשיא ארה"ב.

גם יושבת ראש פדרל רזרב ונגיד הבנק ונשיא הבנק האירופי מופיעים ברשימה.
 

איליה40

New member
לא קראת את הספר שהמלצתי עליו


פוטין לא שולט כמו עריץ אלה נסחף עם הזרם של הממסד וכך נשאר הרושם שהוא שולט. הנשיא הרוסי שניסה שלא להיות עם הזרם (מדבדב) איבד את משקלו הפוליטי ואת סמכויותיו והפך לדמות מייצגת חסרת השפעה.
 
כנראה שגם מחברי הרשימה לא קראו אותו.

על כך פנים הם בקיאים בפוליטיקה האמריקאית הרבה יותר וההסתכלות על רוסיה היא במידה רבה סטריאוטיפית בלי להכנס לדקויות שזר לא יבין.

Russia's president continues to prove he's one of the few men in the world powerful enough to do what he wants --and get away with it. International sanctions set in place after he seized Crimea and waged war-by-proxy in the Ukraine have kneecapped the Ruble and driven Russia into deepening recession, but haven't hurt Putin one bit: In June his approval ratings reached an all-time high of 89%. In October, he bombed ISIS forces in Syria and then met face-to-face with President Assad, making the U.S. and NATO look weak in the region, and helping rebuild Russian influence abroad.

האם נשיא ארה"ב יכול סתם ככה כי מתחשק לו לפתוח במלחמה? לא המדינה האמריקאית אלא הנשיא באופן אישי יכפה את רצונו האישי על כל מנגנוני המדינה כדי להוציא את החלטתו האישית אל הפועל?
 

איליה40

New member
נו באמת...

הנשיאים מוקפים בסוללות של יועצים, בעלי אינטרסים ובעלי משקל פוליטי. לא ברוסיה ולא בארה"ב הנשיאים לא מחליטים "סתם ככה כי מתחשק להם". תמיד יש כוחות שדוחפים להחלטות כאלו ואחרות והנשיאים רק מאזנים ביניהם. כמובן שיש מדינות בהן הנשיאים מחליטים "סתם ככה כי מתחשק להם", אבל אלו רדנויות קטנות, בעיקר באפריקה. נכון להיום זה לא קורה בשום מדינה גדולה. ההבדל העיקרי בין רוסיה לארה"ב זו היחצ"נות. בארה"ב הנשיא מוצג בתור דמוקרט שתלוי במוסדות (והוא אכן כזה) ואילו ברוסיה בתור צאר (והוא לא כזה).
 

איליה40

New member
ואסביר לך מה הסיבה

בארה"ב לאחר אבולוציה של מעל 200 שנה יש חברה אזרחית איתנה, שלטון החוק ויחסי ממון מוסדרים. לא משנה איזה נשיא ייבחר, התאגידים לא יילאמו או ינתנו לאנשים אחרים, לא ישונו סדרי בראשית וכדומה. ההשפעות בסה"כ יהיו בשוליים. ולא כך המצב ברוסיה, בה אין חברה אזרחית, אין שלטון החוק ויחסי הממון תמיד תלויים בספק. לכן הממסד זקוק לרייטינגים גבוהים במיוחד של הנשיא המכהן וליציבות שלטונית. וזו הסיבה מדוע בונים לפוטין את התדמית של "צאר".
 
על תבנה על החברה האזרחית בארה"ב

הנה קטע מתוך זיכרונות של אכלסנדר קרנסקי:
До сих пор помню разговор, который состоялся у меня во время приезда в Берлин в
1923 году с хорошо известным экономистом Гильфердингом.[Известный руководитель германских социал-демократов и член Веймарского правительства.] Речь зашла о русской революции, и, послушав меня несколько минут, Гильфердинг неожиданно воскликнул: «Но как же могло случиться, что вы потеряли власть, держа ее в своих руках? Здесь такое невозможно!» Видимо, почувствовав бестактность своих слов и не желая обидеть меня, он тут же примирительным тоном добавил: «Но так или иначе, а русские неспособны жить в условиях свободы».
Одиннадцатью годами позже он оказался в Париже на положении эмигранта, ничуть не лучшем, чем у меня. И тогда из уст видного французского социалиста ему пришлось услышать в моем присутствии те же самые слова, на сей раз относившиеся к немцам.

בכל מדינה נתונה מנהיג אמביציוזי וחזק יכול לשנות את כללי המשחק, לצפצף על הכללים הקיימים וליצור כללים משלו. למזלם של האמריקאים, אובמה הוא לא לואיס פרחאן, והנזק שנגרם על ידו קטן יחסית. מעניין מה יקרה לאנגליה אם וכאשר ג'רמי קורבין המטורלל ייבחר לתפקיד ראש הממשלה.
 

איליה40

New member
אני באמת ובתמים לא יודע מה בדיוק היה בארה"ב לפני 70 שנה

אבל על פניו לא החברה האזרחית ושלטון החוק לא היו כפי שהם כיום. שים לב, גם מצטייני הדמוקרטיה של היום היו שונים אז. כך למשל בשוודיה היו הלכי רוח פרו-נאציים חזקים למדי, עד סטאלינגרד כמובן. ואתה יודע מה... אם יהיו ברוסיה 100 שנה של שקט תעשייתי, החברה המתוקנת בסוף תיצמח גם שם. אלו תהליכים שלוקחים הרבה מאוד זמן.

ואל תדאג למנהיגים אמביציוזיים או פופוליסטים חסרי רסן, כול שכן בדמוקטיות פרלמנטריות. לאחר הבחרותם הם מייד משנים את התקליט, כול שכן בענייני החוץ.
 
למעלה