מגש הכסף | לראות מהר, לפני שייחסם

איליה40

New member
נכון, חובה לצפות, אבל מאידך לקחת דברים בפרופורציה

בסרטונים הללו יש בכול זאת מנות גדושות של עיוותים, בדומה למה ששואל רזניק מנסה לעשות לרוסיה ולעבר הסובייטי. לדעתי החלק האמתי ביותר הוא של גיא רולניק. החלק של פרופ' זליכה פופליסטי למדי. מפתיע אותי שכלכלן כה בכיר מתנגד להורדת הריבית. כי הרי התוצאה של ריבית גבוה הייתה שקל בשמיים וקריסת הייצוא. גם הצגת הפטור ממיסים לחברת טבע היא מאוד פופוליסטי. זו חברה שאכן יכולה לסגור כאן את כול מפעליה, להעביר מטה לקפריסין אן לכול מקום בו לא משלמים מיסים ולהמשיך הלאה. ואילו בכיל כבר החלו לטפל עם ששינסקי 2. . וכך גם קשה להסכים עם דבריו לגבי הנדל"ן. לעומת זאת בדברים אחרים של פרופ' זליכה לגבי הריכוזיות ודיכוי הצריכה יש הרבה אמת.

והסרטון השלישי - למראות שהוא מאוד מעניין - זה עיוות אחד גדול. לו ישראל לא הייתה מטפלת בקן ההסטדרותי הייתה מזמן גומרת כמו יוון, והרבה גרוע מכך - כי הרי אין כאן את איחוד האירופי שהיה נחלץ לעזרתינו. אבל גם שם יש הרבה הרבה מין האמת: בישראל הלכו רחוק מדי עם ביטול המערכת הסוציאלית. הרבה הרבה מדי רחוק. וזה עצוב וזה טראגי.

ולבסוף - אין לשכוח - הסרטונים הופקו בחסות הקרן החדשה והאידיאולוגיה השמאלית הקיצונית שלרבים מאיתנו יהיה קשה להסכים.
 

ivgy1980

New member
אבל זליכה צודק

עובדתית, יש ריכוזוית אדירה וחברות ענק שלא משלמות מס וגם אינן מחלקות דיבידנד. המיסוי השולי שלי 30% וכל הוצאותיי הן לאחר המיסוי. מס החברות הוא 20% לאחר ניכוי הוצאות, וגם אותו לא משלמים. אז כאילו מה קורה כאן? המזל הוא שיחסית בקלות עוד אפשר לתקן, אחרת היו ממש בורחים מהארץ. מספיק שיוצאי ברה"מ יחזרו למולדתם, וישראל תהיה בסכנת קריסה אמיתית לחלוטין.
 
למעלה