האם צ'רנוי הוא ישראלי?

האם צ'רנוי הוא ישראלי?

"הטייקון מסביון נשאר באולם עוד כמה דקות כדי לחגוג את הרגע, להצטלם ולנאום - אלא שלתסכולם של הנוכחים, הוא עושה זאת ברוסית בלבד. אין כאן אפילו ניסיון למשפט סמלי בעברית, לא "שלום חבר" ולא "פרקליטות - תאכלו את הלב". 20 שנה לאחר שעלה לארץ, צ'רנוי מדבר רק רוסית."

http://www.themarker.com/markerweek/1.2758604

איליה אמר בעבר שכסף קונה הכל. מי שיש לו כסף וגר באזור טוב בישראל, נחשב לישראלי אמיתי. האם זה באמת ככה? האם אותו צ'רנוי נחשב בעיני הישראלים ל"אחד משלנו" או לאדם זר שבסה"כ מטיל ביצי זהב וברגע שיפסיק להטיל אותן, יראו לו את הדרך החוצה?
 

ivgy1980

New member
על הנייר בלבד - כן

בין הזכאות האוטומטית לאזרחות לבין להיות ישראלי הפער לא קטן, למעשה - תהומי. בארה"ב, למשל, קבלת האזרחות כרוכה במענה בע"פ על 10 שאלות (סמליות, יש לאמר) בהקשר להסטוריה האמריקאית. כך שכסף לא קונה הכל, אך נוחות מסויימת - בהחלט כן.

בעיניי הישראלים, נדמה לי, מרבית האוליגרכים הם אנשים זרים. אם כי אין ספר שחיים סבן, שחי בארה"ב עשרות שנים - אך מתראיין בעברית ומחזיק השקעות נרחבות בישראל - בהחלט נחשב ישראלי יותר מכל מקבילו ממוצא אחר.

משפטית, צ'רנוי מוגן בארץ יותר מבכל מקום אחר, ועבור בעלי ממון ישראל היא בהחלט ארץ זבת חלב ודבש.
 

Helio

New member
למילה ישראלי יש 2 משמעויות ברוסית: (1) אזרח ישראלי

(2) צבר

אז התשובה כן אם להסתכל על (1) ולא אם להסתכל על (2)
 
יש עוד משמעויות...

למשל, הגיע לישראל, השתלב בחברה ומרגיש חלק ממנה. לא חייבים להיוולד במדינה כדי להיות חלק ממנה. האבות המייסדים היו מהגרים בעצמם. בקיצור, צ'רנוי נתפס כאדם זר לחלוטין למרות שהוא מתגורר בסביון וטובע בכסף.
 

beatman

Member
דוד זר עשיר שמטיל כאן בייצי זהב

מי שלא יודע לפנות לנקודות הרגישות של הישראלי כמו: חיילי צה"ל, ציונות, הבדיחות הישראליות, הדפיקה על השכם והפלאפל בדוכן השכונתי/בשוק, לדבר בעברית(גם אם במבטא ועם טעויות, אבל לפחות להתאמץ) לא יהיה "אחד משלנו".
 

איליה40

New member
שאלתך חסרת משמעות

הרי האיש לא חייב להסתחבק כאן עם פשוטי העם, לא לחפש עבודה, לא לעשות קריירה ולהיות משולב איכשהו בחברה הכללית. ועם מי שהוא כן מסתחבק ממש לא חשוב האים הוא שירת בצה"ל, דובר עברית וצוחק מהבדיחות הישראליות. אגב, מדובר באדם בלתי-שגרתי שלא כמו מרבית האוליגרכים בא מתחתית החברה ושעשה את המיליארדים במו ידיו ולא בזכות קשריו בנומנקלטורה:

http://lenta.ru/lib/14177452/full.htm
 
אז כל מיליארדר מהגלות שיקנה אזרחות ישראלית

יוכל להפוך לחלק בלתי נפרד מהחברה הישראלית? האם כל מיליארדר שיקנה אזרחות רוסית יוכל להיות Русский (להבדיל מ-россиянин) אפילו אם הוא לא יודע מילה ברוסית? יש דברים שכסף לא יכול לקנות.
 

איליה40

New member
נכון, יש דברים שכסף לא יכול לקנות

למשל אהבה, חברות אמת, נעורים. אבל השתייכות לכול מדינה באשר היא, אם זה שוויץ, ישראל ארה"ב או רוסיה, יכול וגם יכול. הכול שאלה של סכום. ותאמין לי מבלי ששירת בצה"ל ומבלי שיודע מילה בעברית - צ'רני אזרח הרבה יותר חשוב ומעורך מאשר אני ואתה.
 
אתה חושב שהישראלי הממוצע מתייחס אל צ'רנוי כישראלי?

אם יעשו איזשהו סקר רחוב, מה לפי דעתך האנשים יענו? ההערכה אליו בחוגים הגבוהים היא אך ורק בשל כספו והתועלת שניתן להפיק ממנו. אם מחר הוא יפשוט את הרגל וייכנס לחובות, כל אותם ישראלים שקרקרו סביבו יפנו לו את גבם ויראו לו "פיגה".
 

איליה40

New member
לא נראה לי שרוב האנשים יודעים מי זה

ואם תצפה בזה:

http://www.mixermedia.co.il/magash-hakesef/index.html

אולי בכלל תגיע לכלל מסקנה שמה שחשוב בישראל זה לא 8 מיליון אזרחיה עלה 10 משפחות שבבעלותן המדינה תכלס נמצאת. ואז מניקודת מבט זאת תחשוב מי זה אני ומי זה אתה ומי זה מיכאל צ'רנוי.
 
יש לו אזרחות ישראלית

ולראיה, הפרשה שהתפוצצה לפני 6 שנים, כאשר קבוצת ישראלים המורכבת מחוקרים פרטיים, אביגדור אסקין, דוד איידלמן ושות' ניסתה לכאורה תמורת כסף שמקורו באוליגרך אולג דריפסקה לגרום לשלילת אזרחותו של צ'רנוי.
 
מבחינת הרגשתו האישית והאופן שבו הוא נתפס ע"י החברה הישראלית

כמו ההבדל בין русский ל-россиянин, גם פה יש הבדל בין מישהו שסתם מחזיק באזרחות ישראלית לבין מישהו שהוא חלק אמיתי מהחברה. גם הערבים מחזיקים באזרחות ישראלית, אבל דואגים להבהיר שהם "פלסטינאים" ו"ערביי 48".
 

beatman

Member
חוץ מאנט חאסכייה, מוחמד זועבי ועוד מספר ערבים תומכי ישראל

 

Astroo

New member
אם מרכז חייו בישראל

אז הוא ישראלי. אם הוא נמצא בחו"ל רוב ימי השנה, אז לא.
 
למעלה