גלנט נפסל לתפקיד שר הביטחון בגלל האחוזה ומה קורה ברוסיה?..

ivgy1980

New member
כפי שציין ולדימיר פוזנר לא פעם ולא פעמיים,

אינטרנט אינו מידע, אלא אוסף של דעות אישיות.
כל אחד יכול לכתוב ולפרסם מה שהוא רוצה.
האם זהו "מידע בדוק"? ספק רב.
 
כל התחקירים של נבאלני ושות' מגובים במסמכים

כמו כן, במדינה מתוקנת גורמים רשמיים מגיבים להאשמות. ברוסיה הסיפור הוא הפוך, שתיקה רועמת לצד האשמות מופרכות מפיהם של אנשי התעמולה: "אתם סוכנים אמריקאיים", "מי שמכם" וכיו"ב.
 

איליה40

New member
אתה כרגיל מסלף ומעוות

גלנט פלש בצורה לא חוקית לכאורה לשטח לא שלו וזה לא מקרה של שר ההגנה הרוסי. בין שרי ישראל וראשי ממשלה היו וישנם אנשים עשירים מאוד. יותר עשירים משר הגנה הרוסי.
 
להיות עשיר זאת לא בעיה, הבעיה טמונה במקור הכסף

יש לך הסבר משכנע למקור העושר האגדי של שר ההגנה הרוסי?
 

איליה40

New member
ראשית כול זה לא עושר אגדי

אבל כעיקרון הפקידים ברוסיה הם לא אנשים עניים, כול שכן הפקידים הבכירים. כמובן שזו מערכת מאוד מושחתת. האים בישראל המצב שונה בתחלית? הרי דיברו על זה עד זוב דם. אז אומנם הפקידים כאן לרוב לא לוקחים שלמונים כמו עמיתיהם ברוסיה (למראות שגם זאת קורה, ואף נדון כעת בחדשות), כי יש כאן סכימות שחיתות אחרות. במהלך תפקידם הם לעיתים קרובות הם מקדמים אינטרסים של בעלי ממון מסויימים ולאחר סיום כהונה מעוסקים אצל אותם בעלי הממון, ותאמין לי, בסוף הם לא מקופחים בהשווה לעמיתהים הרוסיים. ומצבם אף טוב יותר, כי הרי הכול חוקי וכשר לנהדרין. לעומת זאת כול פקיד רוסי מאויים באופן קבוע למצוא את עצמו צאחורי סורג ובריח.
 

איליה40

New member
שים לב, ברוסיה יש את נבלני שמפרסם את הדברים

וכולם יודעים את הכול. ואם אשאל שאלת טריוויה מי היה החשב הכללי במסרד האוצר שסידר לאיש עסקים הישראלי השני בעושרו מתנה מתקציב המדינה בגובה 10-ספרותי (בשקלים ולא ברובלים) ואחר מכן הועסק על ידו במשכורת 8-ספרותית (בשנה, בש"ח) - אני בטוח שאינך יודע את התשובה.
 

ivgy1980

New member
אתה צודק, אבל זה גם לא מעניין

זה בערך כמו להתעניין בדוחות השנתיים של כל אחד מהמועמדים לנשיאות בארה"ב.
כולם זוכרים את המחאה החברתית הגדולה. האם יצא ממנה שינוי? ספק רב.
החיטוט אצל בכירי השלטון והמשק נראה כסתם כאב ראש מיותר.
עדיף לקרוא ספר טוב, לירות באקדח ולרכב על סוסים.
 

איליה40

New member
לא בדיוק. תכלס אף אחד מהם איננו בלוגר שרוצה להיות פוליטיקאי

המקבילו הרוסי של פרופ' זליכה הוא אנדי מובצ'אן, שפעם היה חלק מהממסד, אומנם לא הגיע לתפקידים כה בכירים. עם הזמן הוא הפך למבקרו החריף של המשטר. גם לרולניק יש מקבילים רוסיים, למשל מיכאל זביגר - העורך של הערוץ דוז'ד. לגבי הפרופסור ה"בולשביק" - ברוסיה יש ים של בולשביקים כאלו שבצורה מאוד מנומקת מפארים את העבר ומבכאים את ההווה.

משלושת הסרטנים הכי איכותי ומעניין מחד והכי פחות מדויק מאידך הוא של הפרופסור הבולשביק. האמת היא שהשיטה ההיסתדרותית פשטה רגל עוד לפני הבחורותו של בגין, והאינפלציה נבעה משם ולא מפעילות ממשלת הליכוד.

גם אצל פרופ' זליכה יש לדעתי אי-דיוקים וסילופים. למשל כול הקטע על הריבית ובועת הנדל"ן. האמת היא לבנק ישראל לא הייתה אלטרנטיבה אלה להוריד את הריבית. כמו כן רוב הפרמייה על הבועה לא הולכת לכיסי הטייקונים אלה לאוצר המדינה

דווקא ההבחנות של גיא רולניק לטעמי המדוייקות והמקצעיות ביותר.

כך או כך, שלושת הסרטונים מעניינים וחובה לצפות בהם. אבל אף אחד מהדמויות הללו לא בדיוק נבלני. אולי ביום מין ימים יקום כאן בלוג כזה. נוסח וויקיליקס. "ביום ג' שעבר איש עסקים א' ישב עם פוליטיקאי ב' והם סיכמו העברת סכום ג' לבנק ד' באי ג'רסי". "ביום א' השבוע הפקיד א' הוציא תזכיר פנימי שבבירור תופר מכרז ב' לאיש עסקים ד" וכדומה. אגב, היה כאן עיתונאי כזה, יואב יצחק. אבל מהר מאוד השתיקו אותו. והפלא ופלא, את הבלני הם לא מצליחים להשתיק. אז מה זה אומר?
 

ivgy1980

New member
יש פה חומר למחשבה

הרי בסופו של יום אף אחד מהם לא רוצה לשבת בפנים. לכן, אפשר להניח שמדובר באנשים חסרי תלות כלכלית ואולי אף בעלי אזרחות זרה (במיוחד במקרה של נבלני).
 

איליה40

New member
לא ידוע לי שלנבלני יש אזרחות זרה

מה שכן - כאשר משיגים מידע פנימי, הרי מישהו מספק אותו. וזה אומר שלאיש יש בכול זאת קשרים לא מעטים למעלה. אגב, גם הוא מסלף ולא מעט. הוא למעשה פופוליסט. גם אם יהיה נשיא לא יבהר שחיתות ברוסיה. כי שחיתות עצמה איננה מחלה אלה סמפטום. כמו השלשולים בשלב הסופי של איידס.
 

ivgy1980

New member
לו היית בסיטואציה של נבלני, סביר שלא היית מתגנדר

באזרחותך הזרה, כמו גם במצבך הכלכלי והבטחוני. מעניין מדוע לאחרונה הועבר (או שלא?) ברוסיה חוק, המחייב (לכאורה) את אזרחים לדווח על אזרחותם הנוספת, מלבד הרוסית... נדמה לי שהראשון לדבר על כך היה דווקא פוזנר, בעל השילוש הקדוש (רוסיה-ארה"ב-צרפת).
 
למעלה