חבר'ה, אני זקוק לעזרתכם ולעצתכם...

חבר'ה, אני זקוק לעזרתכם ולעצתכם...

לפני כמעט חודש המחשב הישן שלי שבק חיים. זהו, הגיע זמנו בשעה טובה, אחרי יותר מ-10 שנים. לפני שבוע קניתי מחדש חדש, דרך טכנאי מחשבים, ולפני כמה ימים הוא הגיע לביתי. כמו כן, המסך שלי היה ישן גם כן, עבה כזה, מסוג CRT. החלפתי אותו במסך חדש-ישן שהיה בביתי (LCD רחב-מלבני, 21 אינץ', ממש מהאריזה שנקנה לפני כמה שנים), ופה מתחילה הבעיה. לא רק שהוא ענק ופשוט הולכים בו לאיבוד, אלא שגם התצוגה מאוד חדה, לבנה, בוהקת ומסנוורת. ניסיתי לשחק עם הצבעים ולכוון אותם ככה שיתאימו לי, אך שום דבר לא הצליח. להחשיך את המסך כמעט לגמרי זה גם לא הפתרון. בבית היה עוד מסך, קטן יותר, מאותו הסוג (FLATRON, LG, LCD ובוהק מאוד). גם בו הבעיה המדוברת חזרה על עצמה. כאשר ניסיתי לחזור למסך הישן, גילית שהוא לא עובד טוב וישנן רעידות, התכווציות ושלל בעיות אחרות שלא היו כאשר השתמשתי במחשב הישן. יש לציין שהטכנאי התקין לי את "ווינדוס 7" ("Professional", אם זה אומר משהו), במקום ה-XP הישן והטוב שהיה לי. אפשר להוסיף גם שבשני המסכים מהזן החדש יותר, לא רק שהכל יותר לבן, בוהק ומסנוור, אלא שגם ישנה מריחה בחלק מהתמונות. הבנתי שזה קשור לדבר שנקרא "פאנל", ובשביל שלא יהיו את כל הדברים שציינתי (גם רמת בהירות גבוהה וחדה, גם מריחה בתמונות וגם טשטוש), צריך להשתמש בסוג TN.

שאלתי היא, על איזה מסך הייתם יכולים להמליץ לי? אני רוצה לקנות חדש (או ביד שנייה ובמצב טוב, לא אכפת לי), אבל אני פשוט אובד עצות ואין לי מושג מה לקנות. התחום הדיגיטלי רחוק ממני ואני לא מתמצא בו כמעט בכלל. בנוסף למה שציינתי, במחשב הישן הייתי רגיל להשתמש ברזולוציה 600X800, אם אינני טועה, ובמחשבים/מסכים החדשים אמנם אפשר לבחור אותה, אבל יש חוסר פרובורציות בין א', ב' ו-ג' (למשל, שורת ה"התחל" מאוד גדולה ועבה), ובכלל, הכל מאוד מסורבל כאשר מנסים להשתמש ברזולוציה הזאת וגם באלה שנמצאות מעט מעליה (1024X768, 1152X864 וכן הלאה...) אם בוחרים את הרזולוציה המומלצת ע"י המחשב, כלומר, הגבוהה ביותר, או אלו שנמצאות בסביבתה, אז הכתב (גופן) מאוד קטן וקשה מאוד לעסוק בקריאה שוטפת לאורך זמן.

אני אשמח אם תוכלו להמליץ ולעזור לי... אני יודע שיש פה בפורום הרבה אנשים שמבינים בתחום ואף משתמשים במחשבים בעבודתם היומיומית. המון תודה!
 
אפילו עכשיו, כשכתבתי את ההודעה הקודמת

וכשאני כותב כעת את ההודעה הנוכחית, אני מתקשה להסתכל על המסך לאורך זמן. אחרי 5-10 דקות העיניים שלי אדומות ושורפות. זה גם לא רק החלק הלבן של העמוד, זה גם הכתב השחור, התמונות ושאר הדברים. הכל מאוד חד וחותך.
&nbsp
&nbsp
 

lEchoesl

New member
אני לא מבינה דבר בטכנולוגיות... בקושי יודעת להפעיל את המחשב

אבל קרה לי מקרה דומה לכן אל תמהר להחליף את המסך!
&nbsp
כשקניתי מחשב נייד חדש לא יכולתי לשבת מולו: בכול פעם העיניים שלי שרפו כאילו שמישהו התיז פלפל חריף עליהן, ירדו לי דמעות אחרי מבט של 30 שניות על המסך. התחלתי לגרד אותן וכתוצאה מכך הכול נראה מטושטש. לא חשבתי שזה בגלל המסך חשבתי שאולי נדבקתי במשהו ואולי כדי ללכת לבדוק אצל הרופא. הלכתי לפה, הלכתי לשם ובסוף הגעתי לרופא עיניים. הרופא מיד אמר לי שזה בגלל המסך ואמר שאין טעם להחליף את המחשב כי זה לא יפתור את הבעיה והעיניים שלי יגיבו באופן דומה לכול מסך חדש שהבהירות שלו שונה [אפילו בקצת] מהמסך הקודם. הוא אמר לי שיש עיניים שחייבות להסתגל כול פעם מחדש לבהירות. מה שהוא הציע לי זה לקנות טיפות עיניים ולטפטף אותם בכול פעם כשאני מנסה לשבת מול המסך, אם העיניים התעייפו לעשות הפסקה וככה שבועיים+- ואז העיניים יסתגלו וכבר לא תהיה בכלל בעיה ולא תצטרך טיפות עיניים! וזה מה שקרה, אחרי קצת יותר משבועיים לא הייתה לי בעיה בכלל.
&nbsp
אולי המידע הזה יעזור. תרגיש טוב!
 
תודה על ההתייחסות והשיתוף...

אפשר להתרגל ולהסתגל להרבה מאוד דברים... אפשר גם להרכיב משקפי ראייה על עיניים שרואות 6-6 ולהתרגל אליהם במוקדם או במאוחר, פשוט חבל להרוס את העיניים כדי להסתגל למשהו שפוגע בך. אם ישנה אפשרות לקנות מסך שיתאים לעיניים שלי (במקום הנוכחי שאולי אני אצליח למכור), אז זה עדיף. אולי באמת מסך בעל פאנל TN הוא הפתרון, אבל אני ממש לא בקי בתחום ואני לא רוצה סתם לקנות מסך חדש ואחר כך יתברר שהוא כמו הקודם, ואולי אף גרוע ממנו.
&nbsp
&nbsp
 

beatman

Member
מוזר, פעם ראשונה שאני שומע על תופעה כזאת

ניסית לשחק עם הבהירות/ניגודיות/צבעים ולא עזר כלום ?
כלומר, גם כאשר המסך ממש כהה זה היה חד ובוהק ?
 
האם ישנן הגדרות בתוכניות ה"התחל" שדרכן אפשר להשפיע

או שהדבר היחיד שאפשר לעשות זה לשחק עם הכפתורים שעל המסך? על מסך ה-19 אינץ' (LCD, GT) יש מדבקה שעליה כתוב 2000:1, ועל עטיפת המסך של ה-21 אינץ' הרחב מסוג LCD-LG כתוב 50.000:1, שזה יחס ניגודיות עצום. השאלה היא האם אפשר להוריד אותו (להבדיל סתם מהחשכת המסך) בעזרת ההגדרות, או שזה הכל תלוי בסוג המסך ובפאנל שלו? אם אני רוצה להוריד את היחס ל-200:1, 500:1, או 700:1, איך עושים את זה בווינדוס 7 פרופשיונל? אני צריך שהשחור יהיה פחות שחור, שהלבן יהיה יותר בצבע בז-אפרפר (כמו בספרים ובעיתונים), שהצבעים אדום וכתום יהיו פחות עזים ופסיכודליים. הכל מאוד חד, חריף, בוהק ומסנוור. יש לך/לכם מושג מה אפשר לעשות?
 

beatman

Member
אני מכיר רק את ההגדרות שבתפריט של המסך.

תפנה לפורום תמיכה טכנית, יש שם תותחי מחשוב, אולי יצליחו לעזור.
 

am i am i

New member
קודם כל לגבי הרזולוציה, אני משתמש ברזולוציה המומלצת והגדולה

ואז מגדיל את הפונט בהגדרות של ה-windows. ככה שאתה יכול להשאר עם הרזולוציה הגדולה והמומלצת.

הנה הוראות (מתוך האתר של מיקרוסופט) לאיך לעשות את זה:


http://windows.microsoft.com/en-us/windows7/make-the-text-on-your-screen-larger-or-smaller?v=t

(1) Open Screen Resolution by clicking the Start button Picture of the Start button, clicking Control Panel, and then, under Appearance and Personalization, clicking Adjust screen resolution.

(2) Choose one of the following:

Smaller - 100% (default). This keeps text and other items at normal size.

Medium - 125%. This sets text and other items to 125% of normal size.

Larger - 150%. This sets text and other items to 150% of normal size. This option appears only if your monitor supports a resolution of at least 1200 x 900 pixels.

(3) Click Apply.

To see the change, close all of your programs and then log off of Windows. This change will take effect the next time you log on.

ולגבי איזה סוג מסך, מודה שאני לא מתמצא בזה ולכן לא יכול להמליץ על סוג מסויים, אבל מסך חדש אמור לעלות בסביבות 500 עד 700 שקל. כאשר בטח המסכים היותר יקרים מיועדים לכאלה שאוהבים משחקי מחשב כבדים ורציניים. מכוון שזאת גם ככה לא הוצאה יותר מדיי יקרה, לא הייתי הולך על מסך יד2 שהוא אולי פגום.
 
למעלה