ילדתי!

tolyz

New member
ילדתי!

שלום לכולםן,

אתחיל ברקע- בת 32, אפילפסיה מסוג ניתוק מגיל 10, נוטלת טגרטול, בסך הכל חיה בשלום עם האפילפסיה.
שלשום ילדתי בן חמוד ובריא, כשבמהלך כל ההריון המשכתי ליטול טגרטול ולקראת הסוף הועלה המינון בעקבות כמה התקפים.

אני מנסה להניק (לכן מלכתחילה נשארתי עם הטגרטול, שנחשב בטוח להנקה). ומלבד הקושי בהנקה (שזה כבר לפורום אחר), רציתי לשאול לגבי הערות בלילה.. איך מתמודדים עם זה?
מה לעשות?
האם הפיתרון היחידי הוא שהבעל קם בלילות ואני צריכה לשאוב חלב או שהוא נותן תחליף חלב?

בבקשההה שמישהו יענה.. כל כך חבל על הפורום הזה...

תודה ולילה טוב
 

דלית105

New member
מזל טוב!

מזל טוב ושיש הרבה בהצלחה!
אני בתהליכי כניסה להיריון כך שלצערי אין לי איך לעזור לך ...חולקת את אותן דילמות עוד לפני שהגעתי לשם..
שמתי לב שיש לא מעט שאלות בפורום בנושא היריון ולידה וכו' אבל מעט תשובות.
אולי מנהלי הפורום או הנשים בו יוכלו להפנות למקום אחר שבו ניתן לקבל יותר מידע/תמיכה בנושא?
האם יש קבוצות תמיכה של אימהות אפילפטיות?
 

tolyz

New member
תודה רבה

אני לא מכירה פורום של אמהות עם אפילפסיה, לצערי... ולא בטוחה שקיים אחד כזה. גם בפייסבוק חיפשתי..

מאחלת לך המון הצלחה עם הכניסה להריון ובהריון עצמו. אם תרצי איזושהי התייעצות או סתם להתלונן ולקטר- אני פה :)
לצערי נראה, כמו שאמרת, שיש יותר שאלות מתשובות בפורום הזה וחבל..

בהצלחה!
 

חייםלוי

Member
מנהל
מזל טוב.

תנסי ותראי אם את מצליחה לישון בין הנקות. אם זה קשה לך כדאי באמת שבעלך ייתן לו מה ששאבת כדי שתוכלי לנוח. גם בלי הנקות קשה. הבת שלי ילדה לפני חודש. עכשיו אסור לה להניק משום שעברה בדיקת MRI (לא קשור לאפילפסיה) אז בעלה נותן מה שהיא שואבת.
 
ליולדת

היי,
קודם כל הרבה מזל טוב!!!איזה אושר גדול זה. המצב שלנו מאוד דומה-אני בת שלושים ואחת,עם התקפים של ניתוק, נוטלת טגרטול ויש לי ילד בן שנה וחודשיים עוד מעט. העיצה שאני יכולה לתת לך היא קודם כל לסמוך על עצמך,את מכירה את הגוף שלך ויודעת מתי את מועדת יותר לקבל את ההתקף. השתדלי להימנע מטריגרים להתקפים עד כמה שניתן במצב הנוכחי. אני יודעת. זה קשה אבל אפשרי. השתדלי להיעזר בבני משפחה וחברים קרובים, וכמובן גם בבעלך.הוא יאלץ להירתם יותר מאחרים והוא בודאי גם מודע לזה.תישני בכל הזדמנות אפשרית שיש לך ותאגרי כוחות. תשתדלי גם לדאוג לעצמך ולא רק לילד ולאכול טוב. אני הנקתי עם התרופה עד גיל חצי שנה בשילוב עם תמ"ל. יש לי ילד מקסים,פעלתן וסקרן ואני ובעלי לא ישנו בארבעה חודשים הראשונים לפחות עד שלאט לאט זה התחיל להסתדר.היינו עושים בינינו תורנויות עד כמה שזה נשמע אבסורד.בעלי היה מטפל בילד בשעות הערב המוקדמות עד תשע בלילה. ככה שהתאפשר לי לישון איזה שעתיים שלוש ואז קמתי בתשע והייתי עם הילד ערה עד שלוש לפנות בוקר.אז בעלי היה קם ומשגיח עליו עד שש בבוקר.זו היתה תקופה קשה מאוד,אבל היא עוברת.יותר מהר ממה שנדמה לך.השתדלי בעיקר להיות קשובה לעצמך ולגוף שלך ואל תתביישי לבקש עזרה מהסביבה הקרובה,גם אם זה מסתכם בארוחות ומטלות הבית. ואם אין לך מספיק עזרה,תעשי סדרי עדיפויות, קודם הטיפול בילד ובך,אח"כ כל היתר, עבודות הבית יכולות לחכות לסופ"ש. שיהיה לך הרבה נחת והצלחה בגידול הילד, מקווה שהצלחתי לעזור איכשהו. את מוזמנת לפנות אלי בכל שאלה נוספת שתהיה לך :)
 
אהלן, אני אמא אפילפטית לשלושה ילדים

אני עם קפרה שעדיין אין מספיק נתונים לגביה בהנקה, אבל בהמלצתה החמה של פרופ' נויפלד (רכזת המחקר לעניין בטיחות בהנקה עם קפרה בישראל) שאמרה שיש אלפי מחקרים על יתרונות ההנקה - הנקתי את שלושתם 3-6 חודשים כל אחד.

בלילות בעלי נתן בקבוק לשני הגדולים, את השלישית הצלחתי להניק מלא לחלוטין חצי שנה.

את מוזמנת לשאול כל שאלה שתרצי.
 
היא גם הרופאה של בעלי

הוא גם כן מטופל באיכילוב וגם הוא עם קפרה בין כל שאר התרופות (טגרטול, פריזיום ווימפט) במינון גבוה. איך הסתדרת עם הגידול של הילדים כשהם היו קטנים? לא פחדת שכשתחזיקי אותם יהיו לך התקפים? חס וחלילה לא שואלת כדי להעליב או לפגוע בך ואם את נפגעת אני מראש מתנצלת אני פשוט רוצה לדעת.
 
למעלה