חדשה כאן עם שאלות

hadar2387

New member
חדשה כאן עם שאלות

היי אז אצלי זה נקרא אפילפסיית נעורים שהתפרצה בגיל 15 מאז אני מטופלת בדפלפט 700 מ"ג וטפו טפו טפו הכח תקין .. היום אני בת 29 ורוצה להקים משפחה אך לצערי דפלפט היא תרופה שמאוד מזיקה לעובר .... אתמול הלכתי לייעוץ אצל פרופסור והאופציות הן או לשנות בהדרגה לתרופה הנקראת קפרה ,תרופה יחסית חדשה עם תופעות לוואי ולא מבטיח לי שלא אקבל התקף.. או להוריד מינון מהכדורים שלי במקום 700 ל 500 ולהתפלל שכשאכנס להריון העובר יהיה בסדר... קצת קשה להכיל את כל הדבר הזה בתור בחורה צעירה שרוצה להקים משפחה .... מה לעשות?????
 
קפרה וילודה

היי, גם אני עם אפילפסיה נעורים מגיל 6, שחלפה וחזרה בשנות העשרים, לוקחת 3000 מג קפרה ביום, 3 הריונות תקינים, 3 ילדים מתוקים. לפני כן הייתי מטופלת בפנוברביטון שהיא טרטוגנית, ולקראת הקמת המשפחה עברתי ללמיקטל + טרילפטין שלא איזנו אותי ובסוף הגעתי לקפה. אגב, עדיין אין מספיק מחקר על קפרה והנקה, אני בחרתי להניק את כל ילדיי לפרק זמן של כחצי שנה כל אחד, לא היו תופעות לוואי. אצל מי את מטופלת?
 

delibaby

New member
קפרה

הי חדשה,

בשני ההריונות טופלתי בקפרה + טגרטול ולמרות שהיו התקפים, הילדות בסדר.. עד כמה שידוע לי הקפרה לא כ"כ חדשה.. הכל יחסי כמובן. אני איתה כבר 4.5 שנים.

לדעתי אם את יודעת שהדפלקט מזיקה לעובר תחליפי. חוץ מזה במהלך ההריון את אמורה להיות במעקב ב"הריון בר סיכון" כל חודש ויש מלא בדיקות.

גילוי נאות - אני לא מאוזנת עם הקפרה, אבל היא לא החמירה את התדירות ואת ההתקפים עצמם.

שיהיה הרבה בהצלחה ורק בריאות.
 
למעלה