חיסון נגד וירוס פפילומה לנערות (HPV)

debby12

New member
מנהל
חיסון נגד וירוס פפילומה לנערות (HPV)

כמובן שהמימסד פה מעודד אותו מאוד מאוד. מצד שני קיים החשש ש"זה די חדש ולכי תדעי מתי יגלו שיש לזה איזה השפעות הרסניות", ויש גם כמה סיפורים על נערות שהתמוטטו מהחיסון

7 מקרי מוות מדווחים מתוכם 2 מאומתים
https://www.cdc.gov/vaccinesafety/vaccines/hpv/hpv-safety-faqs.html


מה אתן הייתן עושות?
 

Dr T noki

New member
אני נתתי בלי חשש

בארץ מחסנים גם בנים בבית הספר. משום מה דווקא מהחיסון הזה חוששים, הוא קיים כבר למעלה מ10 שנים עם חיסון של עשרות מיליונים בארה״ב ומספרים דומים בשאר העולם. 2 מקרי מוות שלא הוכח שקשורים לחיסון , מתוך 30 מיליון חיסונים - זה לא שיעור גבוה יותר לעומת האוכלוסיה שלא קיבלה חיסון ובכל מקרה הסיכון הוא מזערי. לכל חיסון או תרופה כלשהי (אפילו אקמול) עלולות להיות תופעות לוואי משמעותיות אך השכיחות שלהן במקרה הזה אינה גבוהה. בשיקולי בעד ונגד בחרתי לתת את החיסון.
 

debby12

New member
מנהל
תודה
עזרת לי להירגע

נדמה לי שמכל החיסונים יש החוששים. לי הוא מרגיש "חשוד" יחסית פשוט כי הוא מרגיש חדש מאודץ לא ידעתי שנותנים אותו כבר למעלה מ-10 שנים - זה מרגיע קצת...
 

Ani15

New member
יש כמה חיסונים כאלה

חלקם ותיקים יותר, חלקם פחות. חלקם מגנים כנגד יותר וירוסים גורמי סרטן, חלקם פחות. הם מקודמים ע"י החברות השונות המייצרות אותם. אף אחד מהם לא מספק הגנה מוחלטת (עד גבול היעילות של החיסון), בניגוד למשל לחיסון המוכר לשחפת (כדוגמא). אם יתרע מזלה של המחוסנת להיתקל בוירוס שלא נכלל בחיסון שלה, הוא חסר ערך. (במאמר מוסגר: יש גם חיסונים "רגילים" שנמצא שהיעילות שלהם נמוכה משחשבו, כמו למשל חיסון חצבת או אבעבועות רוח, שלשניהם תוקף מוגבל ביותר ליעילות).
אם וכשאגיע לנקודת ההחלטה (עוד שלוש שנים, לשמחתי), אבדוק על איזה חיסון בדיוק מדובר, מה היעילות היחסית שלו, כמה שנות נסיון יש איתו בעולם המערבי, ומה דרגת הסיכון מהחיסון הספציפי הנדון (כולל גם פגיעות נוירולוגיות קשות שנמצאו קשורות לחיסונים כאלה, ללא מוות). לפי זה אחליט.
 
למעלה