שרשור קריירה / ראיונות עבודה

debby12

New member
מנהל
שרשור קריירה / ראיונות עבודה

סקרנית לדעותיכן החכמות. חברה התקשרה אלי לטכס עצה ולא היתה לי תשובה טובה בשבילה. אבל אמרתי לה שאחשוב (ועכשיו אני מרמה ושואלת בפורום חכמת ההמונות
).

היא מתראיינת לעבודה במקום חדש בשבוע הבא. אחת הסיבות העיקריות בגינן היא שוקלת לעבור היא השכר. אבל מבחינת תיאור התפקיד ("טייטל") התפקיד בחברה המראיינת איננו בכיר יותר. הוא אולי אפילו טיפה פחות זוהר (לך תדע - הדברים האלה לא מכומתים בדיוק - אבל זו דעתי). אלא שהיא חושבת שבחברה המראיינת משלמים יותר.

מה הייתן עונות במקומה ל"מדוע את רוצה לעבור/לבוא לעבוד אצלנו"?

הודעתי לה מיד שאין סיכוי שבעולם שהיא אומרת להם: אני רוצה לעבור בשביל לקבל יותר כסף. לאור הנסיבות, לדעתי יהיה קשה לענות: בשביל להתקדם בדרגה/לקבל יותר סמכויות. להיפך - זה אפילו אולי טיפה ירידה בדרגה. שני המעסיקים בגודל דומה (כלומר זה לא שלולית גדולה יותר). להגיד משהו שלילי על מעסיק קודם כמובן אסור באיסור חמור.

אז מה נשאר? להגיד "בא לי ללמוד תחום/חברה חדשה" זה כמו לומר "גם מכם יימאס לי בעוד כמה שנים" לא?

הבו תשובות מוצלחות - בין הפותרות נכונה תוגרל שנת צהריים...
 
לדעתי - לדבר על דברים טובים בחברה עצמה -

שהתחום הספציפי מעניין, שזו חברה מובילה, או וכו'. היתרון לא חייב להיות בכמה בכיר התפקיד - הוא יכול להיות בכמה החברה מוצלחת, כמה טוב לעבוד בה מסיבות כאלה ואחרות (שאינן המשכורת...), וכו'.
 
למה לא להגיד שהיא עוברת כדי להרוויח יותר?

אלו מילים גסות?
להגיד שהיא חושבת שהיא שווה יותר ממה ששילמו לה קודם, ושהיא מצפה להעלאה משמעותית בשכר. זה היה נשמע הגיוני וסביר אם זה היה מגיע מגבר, נכון? אז למה זה לא בסדר אם זה מגיע מאישה?
 

debby12

New member
מנהל
כמה דברים

1) בארה"ב בחברות גדולות המו"מ על השכר נערך מול אנשים אחרים מאשר המו"מ על הקבלה. אז זה פשוט לא משהו שמעלים עם האדם שמראיין אותך.

2) לו הייתי מראיינת מישהו, גבר או אישה ממש לא משנה, שהיה אומר לי שהסיבה העיקרית בגינה הוא רוצה לבוא לעבוד אצלנו, לא נראה לי שהייתי בוחרת בו או בה. קשה לי לשים על זה את האצבע אבל, למשל, זה נותן בעיני תחושה שהמועמד חושב רק על מה שטוב לו. וגם שהוא יעזוב בשניה שמישהו אחר יציע לו יותר כסף. אולי זו אני... אבל זו התחושה

3) להגיד "אני שווה יותר ממה שאני מרוויח כרגע" זו דרך עקיפה להתלונן על המעסיק הנוכחי שלה שזה - על פי כל היועצים - אסור באיסור חמור מדאורייתא

אולי אני טועה - בגלל זה אני מתייעצת. אבל אני אשאל הפוך: מישהו פה פעם נתנה את הטיעון הזה כסיבה העיקרית ללכת לעבוד במקום?
 

Ani15

New member
אני לא רואה למה לא לדבר על כסף

ממילא זה הדיל ברייקר פה.
מן הסתם הייתי אומרת את זה בצורה קצת יותר עדינה, משהו כמו "מיציתי את יכולות הקידום והתנאים במקום הקודם, ואני מחפשת לשפר את תנאי העבודה והשכר שלי".
 

debby12

New member
מנהל
המממ - מעניין - תודה .נשמע לי יותר טוב ה

"מציתי את התנאים". המיציתי את הקידום קצת בעייתי כי כאמור התואר החדש טיפה נמוך מהנוכחי - אם כי הגיוני שעדיף נמוך יותר עם סיכוי לקידום מגבוה יותר אבל תקוע
 
למעלה