מעשה בשכנים ובעין

debby12

New member
מנהל
מעשה בשכנים ובעין


אתמול, היה אצלנו "ערב חג" ההודיה. בתי הספר נסגרו מוקדם (ב- 12:55) והילדים זרמו הביתה. גם אני עבדתי מהבית כי העיר כבר היתה ריקה, וכך יצא לי לחזות במה שיתואר.

בתי הצעירה (8) שבה הביתה עם חברה מהכיתה, ושתיהן שיחקו בחוץ ובפנים לסירוגין (היה קר בחוץ אבל הן עמידות...).. לשכנים כמה בתים מעלינו יש שני בנים. וגם הם הביאו חברים הביתה, אז היו שם 4 בנים.

די מהר הופיעו 4 בנים עם עם רובי צעצוע גדולים אל מול ביתנו. זה נקרא "נרף גאנז" ויורה מין חיצים לא-חדים מפלסטיק. נראה ככה:
https://www.google.com/search?q=ner...NTXAhWLy4MKHZhJDd8Q_AUIDCgD&biw=1854&bih=1014

היתה לי הרגשה רעה שזה לא ייגמר טוב. אבל מדובר בשכנים שתמיד מתעלמים מהילדה, עושים מסיבות עם מתנפחים/קוסמים וכו' לא מעט ואף פעם לא מזמינים אותה (היא תמיד רואה ועיניה כלות...). זכותם כמובן. אבל שמחתי שסוף סוף אולי תהיה לה קצת אינטראקציה איתם.

הילדה וחברתה נראו קצת מפוחות מהארבעה בנים עם הרובים, ונכנסו הביתה. אחר כך לקחו את הכלבה לטיול עשיית צרכים ואז שוב שמעתי רעש גדול מבחוץ - ויצאתי כדי לשמוע את בכיר הבנים מדרבן את חבריו לירות בכלבה ("shoot the dog!"). איימתי עליהם שלא ייעזו לירות בכלבה ונכנסתי חזרה.

כמו שודאי ניחשתן, הדבר הבא שקרה הוא שקטנתי נכנסה הביתה בשאגות בכי/צרחות רמות עם היד על העין....
, כי האידיוט של השכנים ירה לה בעין מרחק מטר.

מדובר בילדה יחסית עמידה לכאבים ואסונות קטנים. אולי היא לא שרה גיבורת ני"לי... אבל בכל זאת "ילדה שלישית - עמידה כמו רכב חברה" אומרים אצלנו בבית.

מאחר שהבכי הכבד לא הראה סימנים שהוא מפסיק, לקחתי אותה ואצתי רצתי למרפאת החירום שלנו (זה הרופא הרגיל שלנו שיש שם מודל לפיו לא צריך לקבוע תור - רק באים וזהו). לצערי ההורים של החברה לא היו בבית להורדה שלה אז גררנו גם אותה.

אחרי טפטוף של איזה נוזל צבע בעין והסתכלות עם פנס אולטרא סגול הרופא הודיע שיש לה שריטה בקרנית (abbrasion in the cornea). נשלחנו הביתה עם טיפות סולפה למניעת דלקת ועם הנחיה לא לשחק עם בנים עם רובים.

מה אתן הייתן עושות במקרה כזה עם השכנים? מדובר בשכנים שהם, במפגיע, אינם חברים שלנו. מעולם לא רבנו איתם אבל הם לא מעוניינים בשום קשר איתנו וזו זכותם כמובן (הם בד"כ ברשימת ההזמנה למסיבת הסוכה השנתית שלנו שהיא גדולה ומכילה המון אנשים. הם אף פעם לא טורחים לענות, קל וחומר לבוא. והשנה באמת אזכור להוריד אותם מהרשימה)

אבל בעיני זה שהם נותנים לבנים שלהם לרוץ בחוץ עם רובי צעצוע ענקיים כאלה זה לא בסדר ומסכן ילדים אחרים. רוצים? שיעוורו אתד את השני בבית/חצר שלהם

מצד שני קרבן הירי חוששת מזה שאם ההורים שלו יכעסו עליו אז הוא ינקום בה בבית הספר (הם באותה כיתה)

אוף
 
השאלה אם לספר להם או לא ?

או השאלה לספר אבל באיזה ווליום לנקוט ?
אני הייתי מעדכנת אותם כמובן וכן אומרת שזה לא בסדר
לא זוכרת איפה קראתי או שמעתי שזה לא ממש מקובל להתרוצץ בחוץ בארהב עם רובה צעצוע ( להבדיל מרובה אמיתי
) כך שזה מבחינת להוסיף חטא על פשע
החלמה מהירה לטף
 

ayalabaor

New member
שכנים

קודם כל אני מקווה שהילדה והעין בסדר.
אני חושבת שבשום פנים ואופן אסור לעבור על זה בשתיקה. זה היה מעשה לא זהיר שגרם נזק. אם אתם לא מגיבים איזה מסר אתם מעבירים לילדה? אם קרתה תאונה צריך לקחת אחריות..
 

michal@gal

Active member
מנהל
לגמרי לדבר עם ההורים

הילדים סיכנו את הבת שלך.
ולדבר לא רק על העובדה שירו בבת שלך, אלא שגם ירו בכלבה.
היות ומדובר כאן בארה"ב, וכל פניה לרופא זה בדרך כלל סיפור גדול ודרך הביטוח, אולי כדאי גם להגניב שאתם מצפים להחזר על ההוצאות הרפואיות?
&nbsp
לכי תדעי מה יקרה בפעם הבאה, אם לא תעצרו את זה כבר עכשיו.
אם היא חוששת שהוא ינקום בה בבית הספר, תעלו את העניין גם בפני המחנכת שלהם.
 
הבן שלי עשה פעם משהו כזה בצחוק והיתה תלונה במשטרה

בישראל. הוא היה בן פחות מ-12 ולכן לא קרה כלום, ואני (שהתביישתי עד אין קץ) הענשתי אותו במשך חודשיים רצוף. הוא לא הבין שזו לא בדיחה. תאמיני לי, זה עבד. הוא לעולם לא יעשה את זה שוב.
 

debby12

New member
מנהל
נראה לי שזה מה שהם חושבים שאני הולכת לעשות

ואני לא עושה שום מאמץ להזים את ההשערה שלהם... שיתבשלו קצת במיץ חובב-הרובים של עצמם.....
 
במצב רגיל אם לא הייתה פגיעה פיזית- הייתי אומרת פשוט להבהיר

לילדות לא להתקרב אליהם אבל מאחר ומדובר בפגיעה פיזית- הייתי מערבת את ההורים ומבקשת את טיפולם בנושא. מעבר לזה אין הרבה מה לעשות- לצערי אי אפשר לחנך אחרים.
 

מילי2017

New member
עד עכשיו ההורים לא יודעים מזה ?

שיערתי שברגע שזה קרה הילדים הלכו הבייתה בסערת רגשות כלשהי.
קודם כל החלמה מהירה ומקווה שהקטנה בסדר
.
אם ההורים לא הגיעו אלייך בעצמם עדיין,
הייתי הולכת אליהם, מספרת על הפגיעה והתוצאה
מספרת ששמעת שהם תיכננו לירות בכלבה
ודורשת לא לראות יותר לעולם את הרובים האלה בחוץ .
לגבי החשש של ביתך - אם נראה שיש עם מי לדבר - אז אולי להגיד בעדינות להורים
שהבת שלך חוששת ושאת מצפה שיבהירו לילד להתרחק ממנה או שתפני הלאה
למורה/הנהלה
 

hatalya

New member
בוודאי שלדבר איתם. לא רק לדבר, אלא לכעוס

התנהגות מגעילה ובריונות דורשת התערבות הורים. זה מסר לנערים האלו שיש תוצאות לשטויות שלהם ושיקחו אחריות ויחשבו קצת לפני שהם פועלים.
 

debby12

New member
מנהל
תודה לכולכן ועדכון ביניים

בן זוגי דיבר עם אמא של המחבל (אני נפסלתי למשימה כי לדבריו אני אגרסיבית מדי).

היא כמובן נחרדה ואמרה לו שהילד ייענש חמורות בהתאם.

מאוחר יותר הם שלחו לנו מייל שהילד/מחבל שלהם רוצה להביא לה מכתב התנצלות הביתה (יש חג פה - כולם בבית). שאלנו את קרבן הירי אבל היא לא רוצה לראות אותו.... לא ידענו מה לענות אז לא ענינו למייל.

כשיצאתי קודם החוצה האבא של הילד זינק החוצה בטיל לעברי (מדהים - כאמור אלה שכנים שלא מדברים איתנו בד"כ) והתחיל לתחקר אותי ממושכות על הפגיעה בעין והאם יהיה נזק ארוך טווח (כנראה שהם באמת מפחדים שנתבע אותם).

לא נתתי לו שום מידע שירגיע אותו. אמרתי לו שנלך לפגישת מעקב רפואית בשבוע הבא

אמרתי לו שהבן התכשיט שלו רצה גם לירות בכלבה ועודד את חבריו הגאונים לירות בכלבה אף הם. הוא לא היה מודע.

בכל מקרה הוא נתן לי נאום ארוך על כמה הם מצטערים, ושהילד נענש וכו'. מצידי ביקשתי ממנו שהילד שלו ישחק ברובים רק בבית שלו/חצר שלו ולא ברשות הרבים.

ברור לי שהם מרגישים לא נעים. אין לי מה לעשות מעבר לזה

בינתיים הם שלחו לנו "מרגל" - שכן שלישי שדווקא כן מיודד איתנו אבל גר די רחוק מפה (איזה 300 מטר) כתב לי שהוא "שמע על הפגיעה בעין של הילדה" וביקש לדעת יותר פרטים ושאל אם הם "יכולים לעזור" (איך בדיוק - לא יודעת - אולי איזה נס בסגנון יישו...).

האמת שאני די בקריזה - אין זה על פי דרכי לחלק מידע רפואי על הילדה שלי ומעצבן אותי שההורים של המחבל בוחרים לעשות את זה. מתלבטת אם לענות ל"מרגל"
 
נראה לי שהם פשוט במוד היסטריה ומנסים לכסות את הישבן שלהם

מפני תביעה. את פועלת בצורה נבונה ונכונה ביותר בעיני- לא להסגיר מידע רפואי נוסף.
מקווה שהיא תרגיש טוב במהרה!
 

נחמנית

New member
הייתי מתייעצת גם עם מישהו מקומי בארהב

או לכל הפחות פורום ישראלים בארהב. כשהייתי קטנה נפצעתי בתאונה בבית ספר. מכיוון שחברה טובה היתה מעורבת לא תבענו והביטוח מעולם לא פיצה (הפציעה השאירה דפורמציה בפרצוף, זה היה די רציני).

דווקא בארה"ב, מקום שבו השלכות ביטוחיות עתידיות זה משהו ש(אני לפחות) פחות מבינה בו, חשוב לעשות את הדברים נכון מההתחלה. להבין מה יכול לקרות לקרנית בעתיד, איזה טיפולים זה עלול לדרוש ואיזה תיעוד צריך להיות מרגע הפציעה. אם יש חבר עורך דין מקומי, או רופא מקומי, או פשוט מישהו שחי כאן מספיק ויודע מה נכון לעשות.

נראה לי שאחד האבות בגן של הקטן הוא רופא עיניים. יכול להיות שהוא יודע? אולי עדיף פשוט עורך דין או איש ביטוח

רפואה שלמה לילדה. המסיבות הראוותניות האלה על הדשא ברחוב תמיד מרגישות לי מוזר. זה כל כך מופגן ומצד שני כל כך לא נגיש לכולם. גורם לך להרגיש כאילו התפרצת למסיבה פרטית בעודך יושב בחצר ביתך

עורכת לרגע: גם מרגיש לי לא נוח שהשכן השלישי נעשה מעורב. כאילו הם מייצרים עדות נוספת על מה קרה אם יהיה מקרה של תביעה. זה לא נעים ואולי כדאי להיזהר במה אומרים. נגיד, לא להגיד, הכל בסדר, שזה הכי אמריקאי ל"תעזוב אותי בשקט" אבל באופן מילולי יכול להיות מצוטט כ"הכל בסדר". דווקא להגיד שהעניינים הרפואיים הם פרטיים, בדיוק כפי שאמרת שאת מרגישה, יותר במקום כאן.
 

debby12

New member
מנהל
תודה על הרעיונות הטובים


אנחנו בהחלט שומרים על זכויותינו ונזהרים מלתת שום הודאות.... מהרופא ביקשנו סיכום כתוב של הביקור (שהוא סיפק בשמחה, כתוב שם שהוא נורתה בעין ימין מ nerf gun בערך שלושת רבעי שעה לפני הביקור ויש סיכום מלא של הממצאים.

ל"מרגל" כתבנו חזרה שאנחנו מקווים לטוב (hoping for the best) שזה בעיני לא הודאה בכלום ובשאיפה יותר מלחיץ ממרגיע. כמו כן כתבנו לו שאנחנו מופתעים שהוא יודע /מאיפה נודע לו ושנודה לו אם לא יפיץ את זה הלאה כי גם ככה לא יהיה לילדה פשוט בבית הספר ביום שני.

הוא כתב מיד חזרה שנודע לו כי אבא ואמא של המחבל היו אצלם לארוחת ערב ביום רביעי והיו נסערים עד מאוד בשל האירוע (והמחבל הקטין לא בא איתם יען כי נשאר בבית בתור עונש)

התיישנות זה הרבה שנים (לא בדקתי בדיוק כמה באזורנו -בישראל זה 7 שנים) וגם שיהוי צריך להיות לפחות שנה. אז הכל פתוח. אני מקווה שלא יהיה נזק ארוך טווח כדי שלא יהיה צורך
 

debby12

New member
מנהל
אה - ואם את מכירה רופא עיניים אשמח לשמוע מה דעתו לגבי

potential long term implications of an abbrasion in the cornea (from a nerf gun....)

יש לי נסיעות עבודה ממושכות החל מיום שלישי והסיכוי שאצליח למצוא לה תור לרופא עיניים מהיום להיום ביום שני הוא אפס לדעתי

המידע ברשת די מרגיע. למשל
https://www.health.harvard.edu/vision/corneal-abrasion

הילדה עדיין מתלוננת שזה מציק לה מדי פעם
 

michal@gal

Active member
מנהל
לצערי, יש לנו נסיון עם שריטות בקרנית

עבר ללא תופעות לטווח ארוך.
 
לצערי גם לי יש ניסיון וזה לא מדויק

בתקופות של יובש הייתי מתעוררת בלילה עם כאב ממש חזק בעין , ברמה כזו שקשה לפתוח אותה . אחרי התייעצות עם רופא עיניים הבנתי שזה כתוצאה משריטה בקרנית . אין ממש תרופה , רק ללחלח את העין במידת הצורך
ושמתי על התופעה הזו אצל עוד אנשים
אז אם במקרה זה יקרה לבתך פתאום , תבינו מאין זה בא ..
&nbsp
 

onetwothree1

New member
גם לי יש ניסיון עם שריטה בקרנית

כשזה קרה זה כאב נורא!!! ממש כאב נוראי ועצום. עבר אחרי כמה ימים, ללא פגיעה לטווח ארוך. שתרגיש טוב!
 

mom at work

New member
זה גם הנסיון שלי

לצערי בגלל העדשות שאני מרכיבה יש לי נסיון לא מועט עם שריטות \ שפשופים בקרנית. זה כאב נורא! אבל ברגע שמפסיקים את מעגל הקסמים של כאב \ דמעות \ כאב נוסף, זה עובר די במהירות בלי להשאיר עקבות. מה שכן, ההוראות שאני קיבלתי בד"כ כוללות טיפות אנטיביוטיות למספר ימים למניעת זיהום
 

debby12

New member
מנהל
תודה לכולכן. עכשיו היינו אצל רופאת עיניים מקצועית

אתמול - יום שלישי (הרופאים בשבוע שעבר יום מין טר"ם/מוקד/מרפאת חירום כללית).

האב המסור אומר שצילמו את העיניים של הילדה מכל הכיוונים בכל מיני מכשירים משוכללים, פנורמיים, טלסקופיים, לוויניים, תלת וארבע-מימדיים .... (בקיצור הגזמתי - אבל הבנתן את הכיוון). ואחרי כל זה מסרו שהם לא רואים כלום יותר על הקרנית שלה ושאם היתה שריטה 6 ימים קודם אז בינתיים היא נרפאה. ופסקו להפסיק עם הטיפות

לצערי הלקוחה עדיין מתלוננת מדי פעם על כאב בעין
. הם המליצו על קומפרסים רטובים וקרים. נראה מה יהיה. אוף [שונאת את הילד של השכנים. אשקרה אני מתחילה לחשוב שהתנך/חז"ל עם "עין תחת עין" לא היה כזה רעיון רע... החוק לא מעניש על מחשבה בלבד...]
 
למעלה