החלפת מקום עבודה??

יהלום29

New member
החלפת מקום עבודה??

אני עובדת בפיתוח תוכנה. נמצאת באותו מקום כבר 8 שנים, שזה נדיר להייטק. אני עובדת שעות ״אמא״ שזה מ6:30 בבוקר עד 15:30 בערך במשך 4 ימים, ועוד יום אחד בשעות ״רגילות״
בגדול, טוב לי. יש לי אחלה משכורת, צוות שאני ממש נהנית לעבוד איתו ותפקיד שבגדול מעניין. זאת הסיבה שאני גם שם כל כך הרבה.
אבל לאחרונה התחילו קצת סדקים.. בעלי טוען (הוא מגייס אז יודע) שאני מרוויחה לפחות 10% פחות ממה שאני אמורה.
בנוסף למרות שהשעות שלי קבועות מאז ומעולם , הבוס שלי כל הזמן מכניס לי עקיצות, כמו כמה זה חשוב להשאר, אם אני מבקשת משהו אז הוא אומר ״שיעזור אם יהיה לי עוד יום ארוך..״ (למרות שכל הימים שלי ארוכים, אני לא עובדת פחות!) פעם אחת נאלצתי לצאת באמצע ישיבה שהתאחרה וחטפתי שטיפה. דברים כאלו יכולים לבאס אותי לכמה ימים. פעם אחת שהעיר לי על זה שדיברתי במטבח עם מישהי רבע שעה, כבר ממש נשברתי והגשתי קורות חיים לחברה אחרת, ולא התקבלתי, ונסוגתי מההחלטה לעזוב.
אני מאד מוערכת בצוות, סומכים עליי לגמרי ואני תמיד גם מחליפה את המנהל הישיר כשהוא נוסע (ואני שונאת את זה אבל עושה את זה)
אבל בגלל שעות העבודה שלי אני מרגישה שתמיד פוסחים עליי. שלמרות שאני עובדת כמו אחרים מסתכלים עליי כאילו אני עובדת מעט, שקשה לעבוד איתי כי אני לא פנויה אחהצ.. ובכל פעם שיש צ׳ופר גדול אני לא אהיה זאת שמקבלת אותו.
אבל אין מקום שהוא מושלם נכון? האם להמשיך ולקבל את החסרונות למען היתרונות? הרי לגמרי לא בטוח שבמקום החדש יהיה לי יותר טוב..
ומצד שני אני חושבת שאני נמנעת מלעבור רק בגלל פחד וגם זה לא טוב..
 

debby12

New member
מנהל
עבודה


אני לא מכירה אותך או את הסיטואציה באופן ישיר, אז אכתוב מה שנראה לי לאור מה שכתבת:

1) לדעתי הוא מרשה לעצמו לדבר אליך ככה בדיוק מכיון שהוא מרגיש שאת "חלק מהריהוט שם" כלומר - לא מחפשת עבודה אחרת ואולי בעיניו גם: אין לך מוביליות/הרבה סיכוי למצוא עבודה אחרת. זה דיבור שמשקף יחסי כוחות מסוימים

2) לו הייתי את הייתי מחפשת עבודה אחרת, כבר מאתמול, מכל מיני סיבות לרבות: תחושת ערך עצמית, רצון בעניין/שינוי (אני מאוד שונה ממך בקטע הזה - מה שהכי מפחיד אותי זה להיתקע במקום אחד לנצח) וחוסר קידום (מבין השורות נראה לי שלא קודמת כל הזמן הזה - הוסיפו לך עוד אחריות אבל לא קידום)

3) לדעתי לחפש עבודה אחרת זה לא מצב של 1 או אפס (או לחפש בקדחתנות ולרצות לעזוב או שלא). יש המון דרגי ביניים של להשאיר עיניים פקוחות, לעקוב אחרי משרות וכו'. מן הסתם - כשכבר מועסקים אז אין לחץ. בעיני המצב הכי טוב לחפש בו עבודה או דווקא לא כשמתים לעזוב/לעוף ממקום. בנוסף - אם זה מצב שאת מתה להיחלץ מאיפשהו, זה עשוי לעבור בראיון ואז לא ירצו אותך - גם אם תנסי לעמעמם....

4) לגבי השכר - אם בעלך בתחום הוא כנראה יודע. אני רק יודעת שיש מחקרים כללים שמראים שנשים מסכימות לקבל שכר נמוך יותר מגברים ומעסיקים יודעים את זה


יש לי קולגה בתחום שלי שהצטרף אלינו לאחרונה, קיבל תואר זהה לשלי ואני יודעת שמרוויח יותר (לא כי אמר לי אלא זה אפשר לראות את הדרגה ברשת הפנימית). אז אמנם הוא הגיע מתפקיד גבוה יותר לפני כן (הוא ירד בתואר עבור המשרה - אבל התפקיד הגבוה יותר היה בחברה פיצית...), ויש לו אישה-עציץ שלא עבדה יום מימיה. אבל עדיין זה מעצבן אותי...

5) יש בכלל דרך שונה שלא חשבת עליה. אם את די אוהבת את העבודה הנוכחית - את יכולה להתראיין ולמצוא עבודה אחרת שמשלמת יותר, ואז לבוא עם ההצעה למעסיק הנוכחי ולהגיד להם להשוות את תנאי השכר. אז זה עושים כמובן רק אם מוכנים לתשובה של לא ואז צריך לקחת את ההצעה השניה. זה מאוד מקובל בארה"ב

6) בני כמה הילדים שלך? עד מתי את מעוניינת להמשיך בשעות האלה? שואלת כי אולי אם זה אוטוטו נגמר אז גם במקום חדש כבר לא יחשבו עליו כעל זו שעובדת שעות מופחתות...(אני יודעת שזה לא נכון שאת עובדת פחות - אבל ככה מסתכלים על זה בהיי טק)

עד כאן תובנות חלקיות שלי - בטח יהיו לי עוד כמה
 

יהלום29

New member
תודה

הילדים שלי די קטנים, יש לי ילד בן שנתיים אז יקח עוד זמן עם השעות האלו.
אני יודעת שזה נחשב בעייתי, הרבה חברות בכלל לא מוכנות לשמוע. מעצבן כי הפוך - מישהו שמגיע ב10 או אפילו 12 לא מרים גבה.
לגבי הקידום, לא קודמתי אבל דווקא את זה אני לא מחפשת. אני מעוניינת להשאר בתפקיד פיתוח כמו שלי. לא אוהבת לנהל, וגם תפקידים אחרים לא קורצים לי. באמת שמבחינת תפקיד אני מרוצה למדי. הבוס שלי הוא היחיד שגורם לי לרצות לעזוב.
כמו שכתבת הוא מרשה לעצמו יותר מידי..
 

Ani15

New member
אני אוסיף עוד קצת על מה שדבי כתבה

ותסלחי לי מראש אם אני קצת בוטה
את לא אטרקטיבית בשוק בגלל שעות העבודה שלך. נכון שאת עובדת היקף שעות מדויק כמו שכתוב איפהשהוא שמשרה מלאה צריכה להיות - אבל את לא מסוגלת לתת את ה"מעבר": את האפשרות להיות נוכחת אחה"צ, את האפשרות לקבוע פגישות בעוד יום בשבוע, את האפשרות לתת שעות נוספות כשצריך. לצערי, זה הסטנדרט המקובל בתחום התוכנה, ואת לא עומדת בו. בתנאים האלה, באמת יהיה לך קשה למצוא משהו אחר, וגם הבוס שלך (שנשמע שהוא די מעריך אותך, רק היה רוצה לקבל ממך יותר, כמקובל בתחום, שוב, לצערי הבאמת רב כי הסטנדרט המקובל הוא גרוע ביותר) יודע את זה.
&nbsp
את מנוסה ואת טובה במה שאת עושה ומגיע לך יותר - יותר הערכה, יותר משכורת, אבל כדי לקבל את זה תצטרכי גם לתת קצת יותר. לשיקולך.
 

יהלום29

New member
מה שאת אומרת בעצם

זה שאין טעם לעבור כי הציפיות זהות בכל המקומות ואם אין לי את האפשרות ליותר, אז זה מיותר?
זה באמת ככה בכל השוק?
אגב האחרים לא עובדים יותר , אצלנו עובדים לרוב 9 שעות. פשוט השעות שלהם אחרות.
 

Ani15

New member
יש לך אפשרות ליותר, הרבה יותר

אם תשני את שעות העבודה שלך. זה אפשרי, אם רוצים, גם עם פעוטות.
אם את מתעקשת על שעות העבודה הנוכחיות שלך, הסיכויים שלך ליותר קטנים למדי לדעתי.
אם בעלך מגייס הוא מן הסתם יכול לענות על שאלת ה"שוק" הרבה יותר טוב ממני.
 

יהלום29

New member
הדרך היחידה לשנות את השעות

זה אם אקח אדם חיצוני ואשלם לו.
לבעלי אין אפשרות ליום נוסף, והסבתות לא בתמונה. לתת למטפלת לאסוף את הילדים , ולקחת אותם לחוגים ולחברים פחות מתאים לי. קודם כל צריך רכב, כי הכל פה רחוק ולכן צריך אדם בוגר ולא נערה, מה שאומר יותר כסף וכמעט בלתי אפשרי למצוא ליום אחד או שניים. גם להשאר לבד עם כולם זה קשה מאד אפילו לי (4 קטנים יחסית)
הדבר הנוסף והעיקרי זה שגם ככה קשה לי שאני לא שם בשבילם כשהם מסיימים בצהריים ( הם כל הזמן שואלים למה אני לא אמא שחוזרת בצהריים) ואני רואה כמה זה חסר, ואני לא מעוניינת לראות אותם עוד פחות. הילדות שלהם לא תחזור, עבודה היא רק עבודה.
 

איילה א

New member
בהתחשב במצב ובגישה שלך לא בטוח שכדאי לך לעזוב.

אני מבינה אותך, ועבודה היא אכן רק עבודה. מצד שני אני גם מבינה את הצד של הבוס שלך שלא מאושר מהשעות. לי יש מישהי בצוות שהולכת כל יום ב16:00. אני אמנם לא מעירה לה הערות כמו הבוס שלך, אבל קשה לומר שאני מאושרת מהעניין. זה הרבה יותר נוח לי שאם אני צריכה משהו בשעות העבודה העובדים שלי שם כדי לתת מענה.
&nbsp
עם 4 ילדים קטנים, שעות די מקובעות וגישה שהעבודה היא במקום שני, את לא בדיוק מציאה בעיני מעסיקים פוטנציאליים. תחשבי על זה שבתור עובדת חדשה תצטרכי להוכיח את עצמך מחדש, ואם תיכנסי מלכתחילה לנישת שעות כמו הנוכחית שלך תצטרכי להוכיח את עצמך פי כמה כדי "להצדיק" את ה"הטבות". גם אם תמצאי מנהל/ת ישיר/ה שיחשוב שתפוקה יותר חשובה מהשעות, כמעט בלתי אפשרי למצוא חברה שבה כל שדרת הניהול חושבת כך. למנהלים מאוד קשה להצדיק מתן בונוס או העלאה או צ'ופר לעובד שנתפס כפחות מסור לעבודה כי הוא לא עונה על קריטריונים שההנהלה מאמינה שמשקפים מסירות.
&nbsp
אני לא מהתחום שלך, אבל נראה לי שמקום עבודה שלא מצפה ליותר מ9 שעות זה לא מאוד נפוץ. מקום עבודה שלא מצפה שתעבדי מהבית זה גם לא נפוץ. את יכולה לגשש, זה יכול לתת לך מושג יותר ברור מה קורה בחוץ וגם לשפר את הביטחון העצמי שלך כך שלבוס שלך יהיה יותר קשה לטפס עלייך ככה. הכל בהנחה שסך הכל טוב לך שם. אם הבוס שלך ממש מעכיר את ימייך, שווה לעזוב בכל זאת.
 

debby12

New member
מנהל
אני לא מכירה את התחום שלך ספציפית/השוק בישראל

נדמה לי שבאופן כללי, בכל העולם, מצפים היום מעובדים לעשות קצת "מעבר". בין היתר מכיון שהחיבור המתמיד הופך את כולם לכל כך זמינים


נשמע שמה שחשוב לך זה להיות עם הילדים בשעות שהם ערים. אולי יש דרך אחרת לעשות ה"מעבר" הזה? נגיד שעה בלילה של מיילים/עבודה אחרי שהם ישנים?

אני אתן לך קצת את הפרספקטיבה של הבוס (ואולי הקולגות?) שלך. זה מבאס אם כל פעם שנופל איזה תיק/בלת"מ/משהו דחוף זה *תמיד* נופל עליך בשעה שיש קולגות ש - ימות העולם - הם בשעה 3 וחצי הולכים הביתה לילדים שלהם ובסופי שבוע לא מסתכלים על מיילים. גם לבוס/קולגות יש ילדים/משפחה/חיים.... יכול להיות שחלק ממה שבוקע מגרונו זה התסכול הזה? כי הרי תמיד יש איזה משהו בלתי מתוכנן כזה [נראה לי לא הגיוני מקום עבודה שכולם שם 9 שעות ביום כמו שעון וזהו]
 
יודעת להגיד מהכיוון ההפוך, שלפעמים זה שאת בעבודה "לבד"

בבוקר גם עשוי להביא לחוסר שביעות רצון / תהיות לגבי איכות העבודה......
אצלנו השעות הן שעות רגילות - 8:00- 16:30.
עובדת שעבדה איתי, היתה מגיעה באופן קבועה מאוחר ונשארת מאוחר ועושה את השעות שלה. אבל, אי הנוכחות שלה בבוקר היתה מעכבת את העבודה ולמרות שנשארה אחרי הצהריים התפוקה לא היתה משהו כי הרבה פעמים היתה "נתקעת" עם שאלות ועוצרת את העבודה....

נקרא שאותך מעריכים וזה טוב.
לדעתי, להתחיל מחדש במקום חדש עם אותן שעות כמו במקום הנוכחי ירים גבות של הקולגות (ויעשה את הקליטה פחות נעימה)

מצטרפת לשאלה שעלתה קודם- אין לך אפשרות לתת מענה מהבית (או לעלות לשיחות ועידה)?
 

יהלום29

New member
אין ממש צורך בזה

קודם כל לא מקובל אצלנו לעבוד מהבית.
אם יהיה איזה מקרה חירום ויצטרכו לדבר איתי אז ברור שאפשר.
אבל לרוב אם קורה משהו כזה צריך מישהו מול מחשב, ואז לרוב אני לא אהיה בבית.. אני כן אעשה מאמץ לחזור ולהצטרף ובאמת כבר קרה כמה פעמים שהתחברתי
יש לנו תורניות כל השבוע כולל שישי, ואני משתתפת בתורניות כמו כולם.
אף אחד לא פקפק בתפוקה שלי אף פעם, זה לא האישו.
אבל כן אם יש משהו שנגרר אחרי 3, אין לי פתרון. אף אחד לא ילך ויאסוף במקומי. אין לי אפשרות להשאיר את הילדים בגן ולהשאר.. אז אולי זה יכול להתפרש כנופל העט.
 

עדיקים

Active member
לא מבינה בתחום שלך

כן מציעה לך לבדוק בשוק.
אם יש לבוס שלך הערות עוקצניות ואת מבינה שאת מרוויחה פחות ממה שאת אמורה להרוויח כדאי לך לבדוק מה קורה בשוק. אולי תמצאי משרה טובה יותר ונוחה יותר.

קשה כשהם קטנים וגם כשהם גדולים. אולי תצליחי למצוא עבודה שכן מבינה ומכילה שאת גם אמא כי גם כשיגדלו יצטרכו אותך לדברים אחרים. וכמו שכתבת הימים האלה לא יחזרו אף פעם.
 
למעלה