כתבה קשה על פגיעות מיניות בילדות

עדיקים

Active member
כתבה מזעזעת ומפחידה

זה קיים גם אצל בנים וגם אצל בנות לצערי.
לא יודעת איך אפשר להבטיח שלא מפספסים כאלה דברים איומים במיוחד כשאני סבלתי בילדותי מהטרדות מיניות (לא אונס) בתקופת גיל ההתבגרות מבנים מהשכבה. מעולם לא דיברתי על זה ולדעתי זו פעם ראשונה שאני כותבת את זה
. איש מעולם לא ידע זאת.
 
זה נושא מאוד חשוב שצריך להעלות את המודעות אליו

את הכתבה עצמה פחות אהבתי.
יש בה עודף ביקורתיות כלפי ההורים.
לילדים יש נטיה להסתיר. צריך להיות מאוד מאוד רגישים ובתקשורת מעולה עם ילד בסיטואציה כזאת כדי לגלות דברים.... וכתבה כזאת יכולה רק לעשות מצפון "איך לא שמתי לב" למרות שאי אפשר לראות.....
 

debby12

New member
מנהל
מסכימה איתך. אבל נדמה לי שמבחינה סטטיסטית

הסיכוי להיפגע גדול יותר כשמדובר בבנות. כמובן שאצל מי שנפגע זה 100% זוועה לא משנה אם זו ילדה או ילד


בינתיים היתה ידיעה בעיתון שכל יום בעולם מושאות בכפיה 20,000 ילדות. וההבדל אינו גדול בעיני.
 
יש לך מקור לנתון הזה?

אני לא טוענת שזה לא נכון, פשוט גיגלתי קצת ולא מצאתי (לא מצאתי גם נתון אחר לגילאים הספציפיים האלה שסותר. אבל כל מה שכן מצאתי תמיד הראה שיותר בנות נפגעות מבנים).
 
לא רואה את זה בקישור שנתת.

את מתכוונת ל"בגילאים צעירים האחוזים דומים"? ואת מפרשת גילאים צעירים כעד 12?
 

איילה א

New member
אי אפשר להבטיח שום דבר בעולם הזה.

לא חושבת שזה שפוי לא לסמוך על אף גבר להישאר עם הילדים שלי לעולם, כולל האחים שלנו וההורים שלנו. אם אלך בקו הזה אני אמורה גם לא להשאיר אותם עם אבא שלהם.
בסופו של יום צריך להיות סופר דופר רגישים לסביבה. להשגיח על מה שאומרים. לתת לגיטימציה לכך שהילד לא ילך לתת חיבוק ונשיקה אם לא בא לו. להסביר שזה שאנחנו מחבבים מישהו לא מחייב גם אותו (למשל, הילד אוהב את חמותי ואותי זה לא מחייב בכלל
). לא לקבל מחמאות סרות טעם מאנשים, גם קרובים. ולקוות חזק חזק שזה יפסח עלינו.
&nbsp
מה שכן, היא העלתה את עניין ההערות ההוריות שמשדרות מסר של חוסר גיבוי והאשמת קורבן. כשהתפוצץ כל הסיפור של קצב ומכל מקום אפשרי שמעו ביקורת על הקורבנות שלו שהמשיכו לעבוד שם ואיך לא אמרו לו ואיך לא הדפו אותו ואיך חזרו לשם, עניתי בלהט לכל הטוענים והטוענות בסביבתי שהחוק נועד להגן לא על מי שיודעת להעיף את היד ולצרוח ולהגן על עצמה לבד, אלא גם על אלה שלא מצליחות. וגם על אלה ששיקול הדעת שלהן ברגע האמת שונה משיקול הדעת שנדמה לנו שאנחנו היינו מפעילות. כי גם אם מישהי לא מתנהגת כפי שאנחנו חושבים שצריך, זה לא אומר שמותר לעשות לה דברים כאלה או שהחוק לא צריך להגן עליה.
אני מתחלחלת מכל האמירות האמפתיות למאבטח הנלוז הזה שאנס עוברת אורח תמימה במהלך מסיבה עם חבריו; שזה הרס לו את החיים ושהוא נענש מספיק ונותנים לו במה לספר את הסיפור שלו... איזה סיפור? האיש דפק את עתידו בעצמו, לא צריך לרחם עליו. הוא פושע ועבריין ושתחשוב כל אחת שאמפתית אליו אם היא היתה מוכנה להיות לידו בפעם הבאה שהוא משתכר עם חברים.
הכותבת לוקה בפאתוס יתר, אבל היא צודקת במסרים שנשמעים בחברה שלנו ובהאשמת הקורבן שנושבת מהם. אנשים מנסים להרחיק את זה מהם בחזקת "לי זה לא יקרה כי אני מתנהגת... עושה... לא עושה..." וזה מובן, אבל שגוי וגם משדר מסר בעייתי.
&nbsp
הבן שלי הוא ילד יפה. כשהולכים איתו למקומות ציבוריים אנשים לפעמים מלטפים אותו על הראש או על הלחי. לימדנו אותו שלאף אחד אין זכות לגעת בו אם הוא לא רוצה, גם מבוגר, גם קרובי משפחה. הוא יודע לצעוק "די, זה לא נעים לי!" גם על מבוגרים. לי אין עכבות בקטע הזה, אין לא נעים לי ואין מה יחשבו.
 
למעלה