עולם הולך ונעלם - קריסת החנויות הפיזיות

debby12

New member
מנהל
עולם הולך ונעלם - קריסת החנויות הפיזיות

בסביבה שלי, החנויות הפיזיות מסביבי הולכות ונסגרות
ויש גם מגמה רחבה יותר של סגירת קניונים [שאני לא מרגישה אבל אני לא ממש חיית קניות...] שמתוארת גם במדיה, למשל:

https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3714151,00.html
https://www.calcalist.co.il/world/articles/0,7340,L-3711389,00.html


בסביבה שלי יש חנות ספרים (בארנס אנד נובל) גדולה שמהווה את העוגן של מרכז העיר ותיסגר השנה, מה שמאוד מעציב. היא מרכז קהילתי כזה - יש בה כל מיני אירועים איסוף כספים לגני הילדים המקומיים וכו', ויש בה גם בית קפה נחמד.

למרות שאני לא חיית קניות, מבאס אותי עולם הקניות העתידני שבו קונים נעליים ב11 בלילה לבד מול המחשב, מה גם שנעליים צריך לנסות.... שלא לדבר על זה שכבר לא יוצא אף פעם להיתקל באיזו שכנ/ה או חבר/ה בסופרמרקט, חנות או רחוב כי כולם קונים ברשת. נתקלים רק במקלדת שלהם....

פעם היו מצרים על כך שחנויות פרטיות קטנות מפנות את מקומן לרשתות. עכשיו גם הרשתות פה בקשיים (מייסיס, סירס, ג'יי סי פני, כולן בערך
)

גם בארץ אנשים מעדיפים להזמין בזול מאמאזון ועלי אקספרס - לא? זה לא משפיע על החנויות המקומיות?
 
אני חושבת שבארץ מזמינים הרבה מחו"ל אבל לא ברמה שלנו בארה"ב

אני זוכרת שכשהייתי בארץ התחרפנתי מחוסר הזמינות של הזמנת דברים- זה היה ממש גמילה כפויה מאמאזון. אנחנו מזמינים מלא מאמאזון. כמעט כל יום מחכה לנו קופסא

לפעמים דברים קטנים, לפעמים דברים גדולים- לא תמיד זה הכי זול שם אבל אין ספק שנוח מאוד במיוחד כשיש תינוקת ניו בורן בבית ועדיין אי אפשר להעלות לרכבת/אוטובוס אז זה נגיש בהזמנה באינטרנט.
&nbsp
בד"כ אני קונה למשל חולצות או בגדים לקטנה דרך האינטרנט. עד עכשיו נפלתי רק פעם אחת על משהו ממש לא איכותי. אני מקפידה לקרוא תמיד ביקורות וחוות דעת אבל לפעמים זה כאלה שסתם כתבו כי קיבלו את המוצר בהנחה או בחינם אז משתדלת למצוא את חוות הדעת האמיתיות...
&nbsp
&nbsp
 

debby12

New member
מנהל
אני מסכימה איתך שזה מאוד נוח כשיש תינוק/ת בבית

אנחנו מתבאסים, כשמזמינים מאמזון, מכמות האריזות והעטיפות העצומה שם. וגם קשה למחזר את הקרטון כי הם מדביקים אותו במין טייפ שחור שכתוב עליו אמזון שלא כל כך יורד (עם מין סיבים מעצבנים)
 
בדיוק קיבלנו 2 קופסאות של זוגות מוצצים ועוד משהו קטן

הגיע בקופסא קטנה שנכנסה לקופסא ענקית של אמאזון עם מלא שקיות... בזבוז
 

יהלום29

New member
וואו אני קונה הכל באינטרנט

החל מסבונים ובגדים וכלה במוצרי חשמל.
אני חושבת שאני מפורצי הדרך בנושא, קונה באינטרנט כבר כ4-5 שנים, הרבה לפני שזה הפך לנחלת הכלל..
אישית לא סובלת קניונים, לא אוהבת מוכרות שמסתכלות עליי בחנות, לא אוהבת לחפש דברים בחנות. זה גם גוזל המון זמן.
אני עובדת משרה מלאה, ואחר כך מגדלת 4 ילדים קטנים, הזמן הפנוי שלי שואף ל0.
ככה אני יכולה בערב כשכולם ישנים לשבת על האייפד ולהזמין כל מה שאני צריכה.
חסכוני ונוח.
מה שכן, המשלוחים מארהב נהיו מאד יקרים לאחרונה וזה צמצם לי מאד את החנויות מהן אני מזמינה וזה מבאס
 

debby12

New member
מנהל
אז בשורה התחתונה - זה אומר שהמגמה הזו לא משנה

לך לכאן או לכאן? (סתם תוהה)
 
שמעתי ראיון ברשת ב' בעקבות הכתבה בכלכליסט

הראיון היה עם ד"ר מבר אילן (לא זוכרת את השם ולא את הטייטל של עיסוקו)

הוא אמר שהאדם יצור חברתי ולכן כל עוד החנויות יגישו ערך חוויתי, הן ישארו קיימות. בנוסף חוש המישוש גם ישאיר חלק מהחנויות וגם הזמינות המיידית של הסחורה שומרת על החנויות (הם הביאו דוגמא שבארה"ב מקבלים ביום למחרת, בארץ זמן האספקה ארוך הרבה יותר)

אחר כך דברו על זה שכמו שבתי הקולנוע נסגרו כשיצאו כל ה"חוויות הקולנוע הבייתי" ועכשיו נפתחים מחדש, אז צפוי תהליך דומה עם הקיניונים.

באופן אישי, אני כמעט ולא קונה באינטרנט. בעלי כן, אבל לא הרבה.

פעם כתבתי על זה, שאני משתדלת לקנות גם בחנויות ליד הבית, אפילו שהן יותר יקרות, כדי להשאיר אותן חיות ופועלות.
מבאס אותי לראות חנויות סגורות. בעיקר בגלל שזה אומר שמישהו איבד את הפרנסה שלו.
 

debby12

New member
מנהל
כן - זה בדיוק הקטע החברתי הזה שנעלם יחד עם החנויות

וגם ככה גדל דור שכל מה שמעניין אתו זה מסך הטלפון שלו. אז אם החנויות ייעלמו זה רק ייחזק את זה

בתי הקולנוע בסביבתי נסגרים גם הם (לא כולם - אבל רבים)

מבינה לליבך. גם אני משתדלת לקנות בחנויות ליד הבית או בשווקי איכרים למיניהם ובהם גם לשלם במזומן.
 
ביישוב שאני גרה בו רק נפתחים עוד ועוד מרכזי קניות

וזה מוגזם ומעצבן כשלעצמו, כי זה לא שחסרות חנויות, כל פעם נפתח מרכז חדש שמחסל את המרכזים הישנים ולוקח מהם לקוחות, ורשתות פוגעות בחנויות המקומיות. ובמקום שיבנו מרכזים שחסרים ביישוב ובסביבה כולה, ויש בהם צורך ורצון ,ועם תכנון נכון הם יכולים להעשיר את חיי האנשים ואת אפשרויות התעסוקה - קאנטרי, מכללה, בית קולנוע... תקצר היריעה - כל פעם בונים עוד איזה מרכז קניות מיותר, בחלק מהמקרים על שטחים ירוקים פתוחים, והוא מאכלס חנויות רשת סתמיות של מוצרים שכבר קיימים (כבר מזמן יש פה איפה לקנות כלי בית, בגדים, ספרים...) ועובדים בהן אנשים מחוץ ליישוב, בשכר מינימום. אני אפילו רואה גם איך סדר העדיפויות והתפיסה חסרת הדמיון (והשגויה!) "הבילוי היחיד שאנשים רוצים וצריכים זה שופינג" משפיעה מעבר לזה. למשל: בשנתיים האחרונות טרחו והוסיפו קווי אוטובוס ייעודיים שמביאים ממרכז המושבה ישר למרכז ביג, אבל בין שתי המושבות הצמודות וקשורות מוניציפלית וחברתית עדיין מחבר רק קו אוטובוס אחד, שנוסע בתכיפות נמוכה בהרבה. וכל יוזמה שבה נעשה ניסיון להקים מרכז תרבות מסוג אחר כלשהו, היא יוזמה פרטית ועצמאית לגמרי, על שטח שכור ועם המון עזרה מחברים נלהבים שעושים זאת בהתנדבות.
בקיצור, איפה שאני גרה אנחנו נצמאים בשיאו של התהליך שהסביבה שלך כבר נמצאת בשלב שבא אחריו... מרכזי המושבות ומרכז ביג עדיין שוקקים חיים, ועדיין נראה שהחניה שם מפוצצת אז נראה שאנשים הם עדיין בקטע של קניות פיזיות.
בנימה אישית, אין מצב שאקנה בגדים דרך הרשת, ובטח שלא נעליים. איך אפשר בלי למדוד? בכלל, מעולם לא קניתי מוצר ברשת, חוץ מ-snuggle nest שאני ואבא של הילד קנינו כשנולד. בגלל איזו תקלה גם לא הצלחתי לפתוח פייפאל כשאחרי לחץ של הבן שלי עמדתי לקנות לו איזה משחק וניסיתי. מאז לא ניסיתי.
 

debby12

New member
מנהל
בהפוך על הפוך אני קצת מקנאה

באווירה השוקקת שאת מתארת.

לגבי בגדים ברשת - לאחרונה ניסיתי את stitch fix לראשונה. זה מודל מעניין של בגדים ברשת - והאמת שזה נחמד מאוד

www.stitchfix.com
 

עדיקים

Active member
אני עדיין קונה בקניון

לא מסוגלת לקנות דרך הרשת צריכה למדוד ולראות כל בגד על הגוף.
משונאת קניונים וקניות נהייתי אוהבת קניונים בזכות חברה טובה שלימדה אותי להנות מהקניות ושינוי רציני שעשיתי במשקל בשנה האחרונה, והצורך לקנות מלתחה חדשה
.
יודעת שיש אנשים שקונים המון ברשת אצלי זה עוד לא עובד עדיין. הבנתי שהאחיינים שלי לא הולכים בכלל לחנויות וקונים הכל באינטרנט.

בשישי האחרון קניתי ספר בישול, חברה אמרה בשביל מה? היום יש הכל ברשת. היא צודקת ובמיוחד הספר שקניתי שבטוח מרבית מהמתכונים שלו ברשת כי הוא מבוסס על תכנית בישול בטלויזיה. אני גם מבשלת המון ממתכונים ברשת ועדיין אוהבת על מדף הספרים שלי ספרי בישול לרוב. לא רואה את עצמי מפסיקה לקנות אותם כרגע. מידי פעם מפנקת את עצמי עם ספר חדש. קניות בחנויות הן אותו דבר עבורי. לפחות כרגע.
 
למעלה