אנחנו יותר רבים מאז הלידה.

freeyoursoul

New member
אנחנו יותר רבים מאז הלידה.

אני אמא לילדה בת 1.6. ביתי הבכורה והיחידה (נכון לכרגע).
אני סטודנטית לתואר שני. התחלתי את התואר השני בזמן ההריון, וחזרתי ללימודים כ-9 חודשים לאחר הלידה.
החלטתי לקחת את התואר יחסית בקלות. אין לי לחץ על לסיים אותו מהר. יש לי עבודת סטודנט בתחום של התואר הראשון שלי, ויש לי את הילדה. רוצה להיות שם עבורה, ובו זמנית רוצה להמשיך להתפתח. כתבתי פה בעבר בנוגע לעומס שהיה לי (עבודה, לימודים, תינוקת וזוגיות) והייתם לעזרה ולכן פונה לעזרה שוב.

מאז שהילדה בחיינו אנחנו רבים יותר.
מיד לאחר הלידה- עם כל ההורמונים- לא הייתי במוד של להקשיב לאף אחד. אני יודעת הכי טוב, אני הכי קשובה לצרכיה, וכל היתר לא יודעים כלום. לא רציתי לתת מוצץ , רציתי לינה משותפת והנקה, וגישתי היתה שונה מהסביבה המשפחתית הקרובה. אז היו המון ויכוחים על זה. עד שהגענו לעמק השווה.
עם הזמן למדתי לשחרר. לבחור "מלחמות". להבין שגם האבא רוצה להחליט על הדרך.
היום הגענו לאיזושהי הבנה בינינו. אני מניקה, אני ישנה עם הילדה בלילה , כי היא עדיין מתעוררת וככה אני יכולה לטפל בה מתוך שינה כדי לזכות לכמה שעות של שינה. (בנפרד מבעלי, כי הוא לא רוצה להכניס את הילדה לחדר שלנו).

אני עדיין עמוסה, ובקושי יש לי זמן לשיעורים. בעלי עובד ב-2 עבודות כי ההכנסות כדי שלא יהיה לנו קשה כלכלית. בו זמנית הוא לוקח גם קורס בימי שישי : קורס מקצועי בשביל עצמו, ובקיצור שנינו בקושי מוצאים זמן לנוח.

בקושי מוצאים זמן לנוח , אז כשרוצים לנוח זה בא על חשבון לסדר את הבית, לשטוף כלים (אין לנו מדיח), לעשות כביסה, לבשל, לעשות קניות, בקיצור עבודות ניהול משק הבית.
לפני הלידה , אני הייתי עושה את רוב אלו, אבל מאז שהילדה בחיינו - קשה לי. בבוקר היא נדבקת עלי ולא נותנת לי להתארגן. בערב אני חוזרת עייפה וגם אז צמודה אלי ללא מנוחה. בעלי לרוב חוזר מאוחר (סביב 9), אז היא כבר ישנה.
נעזרים בסבא\סבתא, אבל אני לא אוהבת להעזר יותר מידי גם כי עושים לי טיפה פרצופים וגם כי לא עשיתי ילד בשביל שמישהו אחר יטפל בה.

אז הבית מבולגן. בעלי חוזר הביתה בסוך יום ומוצא שאני רבוצה על הספה. לא קיפלתי כביסה, לא הכנתי אוכל, לא הספקתי ללמוד. הבית הפוך מהמשחקים של הילדה ואני שוכבת על הספה.
אז הוא מתעצבן , ומתחיל לצעוק שלמרות שהוא חזר עייף מהעבודה הוא יעשה את הכל . גם בזמן שהוא עושה הוא מקטר. מה פתאום אני זורקת לכביסה בגד שלבשתי פעם אחת בלבד. אפשר למחזר בגדים. למה יש לנו 9 מכונות כביסה בשבוע בעבר זה לא היה ככה (ברור שיש לנו פחות אבל לא משנה). למה רק הוא עושה.
הוא לא רואה את הדברים שאני עושה. אני גם עושה כביסה. אני גם שוטפת. אני גם מסדרת צעצועים. אבל אני לא מדברת כשאני עושה. כן יש לי פעמים שאין לי כוח ואני נחה.
וגם שאני כן עושה והוא רואה, אז זה "למה את עושה ככה ולא ככה". כל דבר שאני עושה או לא עושה יש לו טענות. כל דבר לא בסדר. כל דבר צעקות.
בעבר הייתי עוד מנסה להגן על עצמי, אבל מרוב שזה חוזר וחוזר וחוזר אני כבר לא מגיבה. צעקות צעקות צעקות כל היום ומול הילדה. הוא מאוכזב ממני ואני ממנו.
ואז כשהכל מסודר והוא נרגע פתאום הוא אוהב אותי ופתאום רוצה לגעת בי וללטף ואני כבר לא רוצה. איך אפשר לרצות משהו אחרי שכל היום צעקו עליך שאת לא בסדר?
וההורים שלי גרושים ואני לא רוצה להגיע לזה. ואני עדיין אוהבת אותו. אבל לא רואה את האור בקצה. והעניין הוא שזה כאלה שטויות . למי אכפת שקצת מבולגן? מה זה משנה שלא קופלה הכביסה? לי יותר חשוב לדאוג לילדה , ואז ללימודים מאשר לבית.
 

mykal

New member
שלום לך,

כמה דברים--ואתחיל הפעם מסוף דבריך.
1)כשהבית מבולגן, זה מלחיץ ועושה "עצבים" צריך מקום מסודר,
הכל יותר רגוע. אם הכביסה בכלי שלה, והכבסים בארון, והכלים בתוך הכיור,
כבר בעין רגוע יותר.
2)תמיד רבים על דברים קטנים, הדברים הגדולים מגיעים לידי דיון.ויש להם פתרון.
3)את הפכת את כל חייך להיות סביב הילדה,כן היא חשובה, ומגיעה לה יחס,
אבל ילדה בת שנה וחצי ממש מותרלה להעסיק את עצמה, לשחק
בבוקר קצת לבד, אין שום סיבה שתהיה תלויה עליך, זה גם לא לטובתה.
ללמד אותה עצמאות זה להיות שם עבורה. ונראה לי שאת הפכת עצמך
להיות "כפופה" ומשרתת אותה--זה לא נכון משום הבט.
4)יש לך בעל חרוץ שעובד קשה, מגיעה לו להגיע לבית חמים ומסודר והרגשה
של מי שמחכה לו ואוהבת. ואת בעצם מתרחקת.
5)אף אחד כולל בעלך לא חושב שאת לא עושה, נראה לי שאת פשוט
לא מארגנת את הזמנים, ובמקום סבא סבתא--קחי קצת בייביסיטר שתטיל
עם הילדה ותספיקי קצת בבית. ותקחי עזרה פעם בשבוע שיהיה בית נקי
ומסודר, ורק קצת ארגון שלך במשך השבוע.
ארגון זה שם המשחק. שיביא לרגיעה.
6)ערב אחד קחי בייביסיטר כשהילדה ישנה--הזמיני את בעלך לבית קפה,
תשוחחי איתו, תשתפי בקשיים שלך, תראי לו שאת מבינה את
הקשיים שלו ותחפשו פתרונות יחד.
זוגיות היא חברות והבנה והקשבה. תטפחי את הזוגיות והוא יהיה גם
פחות עצבני וכועס.
בהצלחה.
 

debby12

New member
מנהל
לא פשוט....

החוט המשותף שעולה לי מההודעה שלך שאת לא רוצה/מוכנה לקבל עזרה וגם לא מוכנה לשחרר. לדעתי את צריכה ללמוד לעשות קצת מיקור חוץ אם את רוצה לשרוד את השנים הקרובות

בעיני, עזרה מהסבים זה לא "לעשות ילד כדי שמישהו אחר יטפל בו". לילדים יש המון מה להרוויח מקשר עם הסבים שלהם, וסבים הם לא "מישהו אחר". הייתי שמחה מאוד לו בנותי היו זוכות לבלות יותר עם הסבים שלהן, בכל גיל שהוא.

אם את מרגישה שסבים לא מעוניינים ("עושים פרצופים") עדיין בעיני יש המון מקום לעזרה עם הילדה. אפילו אם זו רק איזו שכנה תיכוניסטית שתרד איתה לגינת שעשועים וכך תיתן לך שעה של שקט לקפל כביסה. או להיפך - שאת תרדי עם הילדה לגינה והתיכוניסטית תקפל כביסה...

בנוסף, נשמע שבית מסודר זה דבר חשוב מאוד לבן הזוג שלך. אז אם זה כל כך חשוב לו, ונקרא שאת ממוטטת - אז לדעתי אתם צריכים למצוא דרך לקבל עזרה בסידור הבית.

לגבי ה"למי אכפת שקצת מבולגן" - זה עניין מאוד אישי. אני מאוד מבינה לליבך כי בלגן לא מזיז לי. אבל אני נשואה שנים רבות לאחד שזה חשוב לו. כל אחד הוא שונה... את צריכה לחשוב גם על נקודת המבט שלו. אז אם זה כל כך חשוב לו - תקחו עזרה [להתגרש יעלה הרבה יותר. באחריות....]
 

עדיקים

Active member
העצות שלי

אתחיל בלינה, עצה שלי בתור אחת שהניקה עד לגיל שנה+ והיינו בלינה משותפת (בהסכמת הבעל), ברגע שלבעלי זה לא התאים יותר הילדים עברו לישון במיטות שלהם, זה קרה אחרי גיל שנה שאז הם מתעוררים הרבה פחות ולקום לפעוט זה לא כמו לקום לתינוק שמתעורר כל שעה שעתיים שלוש. חשוב מאוד לשמור על הזוגיות וחלק מיזה זה לישון ביחד בלילה, זו לפחות דעתי. אני חושבת שאם זה מפריע לו שהתינוקת ישנה אתכם הגיע הזמן להעביר אותה למיטה משלה.

כתבת בהתחלה שאת לוקחת את התואר בקלות יחסית כדי להיות שם בשביל הילדה לעומת זאת את כותבת שבעלך עובד בשתי עבודות וגם תורם המון בעבודות הבית. אני חושבת שאת צריכה למצוא מקום לעשות קצת יותר בבית. אם הכי חשוב לו שהבית יהיה מסודר תדאגי שלפני שהוא מגיע הבית יהיה מסודר. גם אם יהיו בגדים בסל וכלים בכיור אבל הבית יראה מאורגן זה יעשה לו טוב. פעוטה בת שנה+ יכולה להעסיק את עצמה חלק מהזמן וצריכה ללמוד להעסיק את עצמה.

תקבעי יום בשבוע אחרי שהתינוקת ישנה שאתם בדייט זוגי בין אם תצאו מהבית ובין אם תזמינו משהו לאכול, תדברו ותבלו קצת ביחד. זה מאוד חשוב.
זמן איכות עם הבעל חשוב מאוד אחרי שנולד תינוק ובכלל.
 

גלושקה21

New member
חושבת אחרת

שוכחים מאוד מהר איך לטפל בתינוק בגיל שנה וחצי מעייף בטירוף. לא ישנים טוב והילד דורש השגחה מתמדת. אני מאוד מבינה אותך, הבן שלי (הרביעי)בן שנתיים ותשע ורק לפני כמה חודשים התחלתי להרגיש שאני מספיקה דברים. הרצון שלך בהנקה ושינה עם התינוק הם טבעיים מאוד בעיני וכך עשיתי גם אני. החברה מנסה כל הזמן להכניס אותנו לתבניות שנוחות לה וכל הכבוד לך שנלחמת על הדחף האימהי הבריא שלך. בעלך נשמע כמו אדם שדורש מעצמו סטנדרטים גבוהים מאוד אך אין לא זכות לדרוש ממך לעמוד בסטנדרטים אלו. להרגל שפיתח לצעוק ולהעיר לך רוב זמן השהות שלכם ביחד יש שם: אלימות נפשית ומילולית. גם אם היית באופן היפותטי אדם בעל כושר ארגון לקוי וחיבה לבלגן עדיין זכותך ליחס מכובד כלפייך. אסור לאף בעל לצעוק ולהעיר ללא הפסקה כמעט!!! נשמע שאת פועלת על פי כוחותייך וההספקים שלך בבית הם כרגע מצב זמני. אני מאוד אוהבת סדר ונקיון והתפשרתי בתקופה שהילדים מאוד קטנים. חזקי ואמצי, אני שולחת לך הרבה חיבוקים ואמפתיה
 

danakama10

New member
חזרתי אחורה לקרוא את הודעתך מאז

ואני עדיין מחזיקה בדיעה שהחזקתי את - תעזבי לעכשיו את הלימודים. יש טיפוסים שמתמודדים טוב יותר עם לחץ ועומס (כמו בעלך) ויש אנשים שיותר קשה להם.

ההתנהגות שלך משדרת בוז מוחלט לבעלך. את ישנה בחדר עם ילדתך בת ה 1.6? סליחה? היא כבר לא תינוקת. היא פעוטה. זה נשמע כאילו את נאחזת ומסרבת לשחרר, אולי כי זה מקנה לך נקודות זכות בעינייך.

בעלך עובד ב- 2 עבודות כי אתם צריכים את הכסף. את עובדת בעבודת סטודנטים ומטפלת בילדה כשהיא לא בגן, ובנוסף 3 פעמים בשבוע אוספים לך את הילדה מהגן ומטפלים בה. בהחלט נשמע סביר שהרוב הגדול של הטיפול בבית יפול עלייך. ו"מגיע" לו גם את הקירבה של אשתו בלילות.

תחשבי מה המטרות שלך בחיים. אם את רוצה במשפחה נעימה לילדה שלך לגדול בה, עם בעל אוהב ומסור, ועוד צאצאים להנות מהם, יכול מאוד להיות שאת צריכה לוותר על העקשנות שלך, ולא לחשוב שזו פחיתות כבוד להפסיק את ה"התקדמות" שלך על מנת לטפל בבית. לבעלך זה חשוב, ואם זה חשוב לו, זה אמור להיות חשוב גם לך. אם הוא חשוב לך. ואת יודעת מה, גם לבת שלך זה חשוב - בית נקי ומסודר (אני יודעת מנסיוני כמה חשוב בית מסודר לילדים, עד כמה שזה נשמע מוזר) ואמא ואבא מרוצים ואוהבים שלא רבים כל יום.

זה הרבה יותר חשוב עבורה מאשר שאת תמשיכי "בקצב שלך" למרוח תואר שני כדי "להתקדם".
 

danakama10

New member
החלטת להצטרף לעליהום הכללי?

ראית שזה אין אז זה נותן לך גם רשות?
בתור מנהלת פורום את בוודאי יודעת שלא ראוי להתקיף גולשים באופן אישי.
אני כתבתי לה את דעתי בצורה מנומסת ומכובדת, ולא מגיע לי ההודעה השופטת הזו ממך.
גועל נפש.
 
למעלה