סיפור בעיתון על אישה שנולדה מחוץ לנישואין

אגוזים1

New member
מאיזו בחינה לא מחובר למציאות?

ברור שלא תמיד חייבים... זו החלטה אישית. עד כמה לא רוצים ילד מהסיטואציה. עד כמה סומכים על בן הזוג. עד כמה רוצים להימנע מדברים נוספים (ואז קונדום יעיל בנוסף לגלולות שאולי האישה לוקחת בכל מקרה) לא הבנתי את השאלה ואת הקשר שלה למה שכתבתי.
&nbsp
ואם היה כשל סטטיסטי עם הגלולות שהאישה לוקחת, אבל האישה (נניח מטעמים רפואיים) לא יכולה לעשות הפלה, האם יש לה אחריות על הילד? גם כאן אני לא מבינה למה זו שאלה חד סיטרית רק לכיוון של הגבר?...
 

debby12

New member
מנהל
התכוונתי לא מחובר כי הנחת מצב שבו אין אפשרות

להפיל, וזה מצב שבמציאות הוא מאוד מאוד נדיר עד לא קיים.

אני מסכימה שהדוגמאות שנתת הן יותר גבוליות. אבל הסיפור בכתבה רחוק משם שנות אור בעיני.

אמא שלה היתה אחות מוסמכת בהכשרתה אז אני מניחה שמבחינה פיזיולוגית היא ידעה גם ידעה איך למנוע הריון לא רצוי. היא היתה באמצע שנות ה-30 לחיי ורווקה לפני הרבה שנים [= לדעתי זה היה המקבילה של 40+ ורווקה בימינו].
אם אני עושה 1+1 אני מניחה מהסיפור שהיא חשבה שהנה זו הזדמנות לילד/ה עם גנים שהיא חשבה שהם משובחים, ועוד בקלות ובחינם בלי בנק זרע והלכה על זה. ואם זה המצב אז אני רואה בעייתיות משמעותית בתסריט הזה של אישה המקיימת יחסים עם גבר הנשוי לאחרת ומתחשק לה ממנו ילד אז היא עושה אחד.

לתסריט שתיארת: "כשל סטטיסטי עם הגלולות שהאישה לוקחת, אבל האישה (נניח מטעמים רפואיים) לא יכולה לעשות הפלה, האם יש לה אחריות על הילד?".

ממה שתיארת זה מצב שבו האישה לא מעוניינת בהריון/תינוק (כי אחרת זה בכלל לא רלוונטי אם היא יכולה או לא לעשות הפלה. היא לא *מעוניינת* לעשות הפלה...).

אז אם היא לא מעוניינת בהריון ולא יכולה להפיל - היא יכולה למסור לאימוץ - זו גם אופציה (שתשמח מאוד מאוד הורים אחרים)

אם היא רוצה לשמור על ההריון בנסיבות הנ"ל - ברוב המקרים היא לא תקבל בעסקה את אב החלומות לתינוק שלה וזה בעיני לגיטימי כי זה מה שהיא חתמה עליו ב"כניסה". היא יכולה רק לתבוע כסף.

כל הנ"ל דעתי האישית בלבד.
 

אגוזים1

New member
האמת...

לא ממש משנה לי מה הסיפור של האישה (אגב, על הגבר הרופא אין איזה סיפור עסיסי?)
&nbsp
אני פשוט ממש לא מסכימה איתך שמי שיוצאת מכל הסיפור הזה ״קרציה״ זו דווקא הילדה (שכבר כתבתי שהרצון שלה בהיכרות וקירבה לאב הביולוגי מובנת לי מאוד)
...
&nbsp
וגם אצלי זו כמובן דעתי האישית בלבד

&nbsp
 

אגוזים1

New member
מסכימה איתך


לא מבינה את היחס הזה דווקא לילדה
... ״קרציה״?
היחידה שלא עשתה שום דבר רע זו הילדה. והעובדה שהיא מחפשת את קרבתו של האב? נראה לי הדבר הכי טבעי בעולם לרצות להיות בקשר עם ההורה הביולוגי (ולא, יחס מנוכר מצד ההורה הביולוגי לא עוזר לזה, להיפך... וכבר כתבו כאן על הרצון להיות אהוב ורצוי ועוד מליון סיבות רגשיות, טבעיות לחלוטין, שמקשות עלינו ״לעזוב״ סיטואציות כאלו).
 

Ani15

New member
כן

בנושא בריאות הגוף של האשה לגבר יש 0% מבחינתי. אבל כאשר אשה בריאה מחליטה שהיא לא רוצה ילד ולכן מבקשת להפסיק הריון - אז כן, לאבא יש 50% סיי (אך לא יותר) בהחלטה הזו.
מבחינת אמצעי מניעה: שכל אחד ואחת יעשה מה שהוא רוצה וייקח אחריות על עצמו - ועל התוצאה של ההחלטות שלו. ילד הוא אחת התוצאות האפשריות.
כן, נושא מניעת הריון מטריד יותר נשים - אבל זה צריך להיות כך רק מבחינת בריאות הגוף, לא מבחינת ההורות. ברגע שנולד ילד - האחריות היא של שני ההורים, ואין הנחות פה. ממש כמו שמי שבהסח דעת גרם לתאונה קטלנית לא נסלח לו "כי הוא לא התכוון". תאונות (גם בענייני הריון) אי אפשר לבטל - אבל אפשר למנוע.
 
לא הבנתי מה שכתבת לגבי הפלה.

אם האישה רוצה להפיל, והגבר לא רוצה - מה אמורים לעשות לפי הגישה שלך?
 
הממ...

מצד אחד, עם כל הכבוד ל"אבא"- הוא יכל לדאוג בעצמו לאמצעי מניעה לא פחות מהאימא של השחקנית. אבל מצד שני- מבינה גם אותו ואת חוסר הרצון שלו להכניס אותה לחיים שלו-זה לא פשוט שפתאום מישהו מהעבר שלך רוצה לחדור לחיים שלך.
&nbsp
מצד שני, נשמע שהיא סוג של ילדה אבודה שעדיין מחפשת את אבא שלה ולא מוותרת כי הסיפור לא סגור מבחינתה וזה משהו מובן ומאוד כואב.
 
כרגע נראה שהיא בעיקר רוצה לקדם את הסרט שלה

סליחה על הציניות, אבל ברור שלא היו עושים כתבה על כל שחקנית מתחילה וזו דרך לייצר עניין בעולם הצהוב שלנו. אם להתייחס למקרה עצמו, אנשים נקלעים למצבים קשים, אפורים. העובדה שההריון קרה הוא אשמת שניהם ולא אשמת אף אחד. דברים קורים. כשהפורום היה שוקק ופעיל לא פעם ולא פעמיים הגיעה "זמנית לתמיד" שהתייצעה לגבי הפלה, כיוון שנכנסה להריון לא רצוי במסגרת נישואין. אני מבינה את הרתיעה של האב, אבל אני חושבת שצריך להיות חסר לב כדי לדחות מעליך את הבת שלך גם אם אתה כועס על אמא שלה. אמנם בתחילה היא איימה על נישואיו, אבל כיום הוא גרוש עם בת זוג חדשה ואני לא רואה את הסיבה לנתק, מלבד העובדה שהוא פשוט לא מעוניין. נכון, אפשר להיות לא מעוניין בבת שלך. בעיני זה עושה אותך חסר לב.
 

debby12

New member
מנהל
נקודה טובה


לגבי הדרך להשיג פרסום....

ומסכימה שמדובר באב חסר לב. פייר, עם כזה אב ביולוגי, נראה לי שהיא צריכה להודות למזלה הטוב על כך שהוא לא נשאר בסביבה לגדל אותה....
 

אגוזים1

New member
באמת?

פעם ראשונה שהיא ביקשה להיות בקשר עם האבא היה כשהייתה בכיתה י׳. איזו הצגה היא ניסתה לקדם אז?

הפרסום של הסיפור הוא אכן ״מקדם מכירות״. אבל זו לא הסיבה לרצון ולניסיונות להיות בקשר עם האב, ועל זה פתחת את השרשור, לא? לא האם נכון או לא נכון לפרסם בכלל את הסיפור הזה...
 
לא התכוונתי שהצורך בקשר הוא קידום מכירות

כרגע, הכתבה הזו נולדה אחרי שכבר התיאשה מקשר איתו. הסיבה היחידה לגולל את הסיפור ובצורה כזו היא החשיפה התקשורתית. אין לזה כרגע שום סיבה אחרת. אני גם לא מבקרת *אותה* אלא את האופן שבו השוק הזה מתנהל.
 

אגוזים1

New member
כן, הבנתי...

לכן לא הגבתי לך אלא לדבי. כי זו לא נקודה שרלוונטית לשאלה שדבי שאלה. היא שאלה על עצם הסיפור, לא על העובדה שהוא התפרסם. לכן לא הבנתי למה זו נקודה טובה (בהקשר של השאלה שלה הכוונה).
&nbsp
 

mykal

New member
משהו לגבי כל השרשור כאן,

נראה לי שהעתקתן את השיח מהמקום שהבת התיחסה אליו,
למערכת היחסים שבין בני הזוג.
זוג שחי יחד אפילו לרגע, (וכאן זה לא היה רק רגע) יודע
שהאופציה להיוצרותו של ילד קיימת. (אלא אם מדובר בקטינים, מפגרים וכד')
אז כל אחד צריך לבחור איך הוא מגן או מונע.
ברגע שנולד ילד, יש לאבא מחויבות הורית כלפי הילד/ה הזו--
על כל המשתמע מכך.
ומגיע לילד שנולד הורים. ביחד? לחוד? מרצון? או מכורח?
הילד לא אמור להיענש בגלל התנהגות לא הורית של אי מי מההורים.
ולי מרגיש שזה המסר בכל הסיפור הזה. והלואי שיחולל שינוי בגישת הנוטשים.
 
למעלה