מה דעתכן על הגירה "לא חוקית" (לישראל, לארה"ב, למקומות אחרים)

debby12

New member
מנהל
מה דעתכן על הגירה "לא חוקית" (לישראל, לארה"ב, למקומות אחרים)

הנושא הזה בקדמת החדשות בימים אלה בארה"ב בגלל גל הצווים של טראמפ מן הסתם. אבל השאלה שלי איננה מכוונת כלל לטראמפ או לא-טראמפ - הוא לא מעניין אותי

מעניינת אותי התופעה הזו של אנשים שעוברים למדינה אחרת באופן לא חוקי - חוצים את הגבול בחשכת ליל או סתם נשארים לתמיד כשבאים כתיירים. נדמה לי שהמינוח הרשמי הוא הגירה לא חוקית.

בתקשורת האמריקנית שיוצא לי לשמוע רווחת הרוח שהרעיון לגרש מארה"ב אנשים שהיגרו אליה באופן בלתי חוקי גובל בפשע נגד האנושות. וגם המינוח שבו משתמשים הוא שונה ומרוכך. אף אחד לא אומר הגירה לא חוקית. רק מדברים על מהגרים "ללא ניירות" (undocumented), כאילו במקרה הם איבדו איזה פתק.

לעתים קרובות מראיינים פה מהגרים לא חוקיים מתוך אמפטיה עמוקה, וביקורת לא סמויה על מי שחושב שיש איזושהי בעיה עם זה שהם בחרו לצפצף על הכללים.

האמת היא שזה גם קצת מנוגד לתחושתי החברה האמריקאית באופן כללי היא חברה שומרת חוק (rule of law). אבל איכשהו כשזה מגיע לחוקי הגירה יש כמעט-קונסנזוס בתקשורת בארה"ב שצריך לזרוק אותם (את החוקים האלה) לפח כי מי שמספיק מסכן כדי לרצות להתכלב כמה שנים כמהגר בלתי חוקי עד שתבוא החנינה יש לו זכות חוקתית להתעלם מהחוקים האלה.

מה דעתכן על התופעה? הייתן מבדילות בין גישתכן למהגרים כאלה שמהגרלים לישראל לעומת כאלה שמהגרים למקומות אחרים בעולם?

באופן אישי אני תומכת מאוד בהגירה חוקית מכל קצווי תבל. אבל מודה שמפריעה לי התחושה שאין שום הבדל נורמטיבי בין הגירה חוקית ללא חוקית. אולי אני סתם חננה.
 
אני בעד הגירה אבל חוקית בלבד

מצד אחד, אני חושבת שזה יכול להקל על אנשים ואין ספק שלמשל בישראל המהגרים יותר נוטים לעבוד בעבודות שישראלים פחות מעוניינים להתעסק ולדעתי צריך כן למצוא דרך להתאים את חוקי ההגירה בארץ למציאות של ימינו. נגיד אני כן הייתי מוסיפה לחוק שאם מגלים אנשים שהם אינם חוקיים וכבר גידלו ילדים שנולדים פה-מתוקף הילדים במיוחד אם הם קטנים - הם יוכלו לקבל אזרחות (כמובן בתנאים מסוימים).
&nbsp
מצד שני, אני חושבת שחייבים כן להקפיד על מסתננים למיניהם במיוחד שהליכה בדרום תל אביב בימינו נשמעת מאוד מפחידה (חברה התקשרה אליי כי ממש נלחצה כשהלכה באיזור התחנה המרכזית החדשה, לא רוצה לדעת מה קורה באיזור שהיה פעם התחנה הישנה).
&nbsp
ומצד שלישי, אני יודעת שזה ישמע קיצוני אבל לאחרונה קצת מרגיש שטראמפ מנסה להשתלט על העולם כמו איזה מישהו מסוים שכולנו מכירים שיצר מלחמת עולם וזה האמת מאוד מפחיד כמישהי שחיה בארה"ב. לנו יש אישור שהייה ואישור עבודה אבל אני אהיה אישית יותר רגועה עם הגרין קארד ביד (משהו שכבר מתעכב לנו חודשים).
 
ממש לא חננה

סה"כ צריך שתהיה שליטה במדינה ומי נכנס אליה וסדר וחוקים,
גם כשמדובר במהגרים אומללים כי אחרת יכולים לבוא עוד מאות אלפים וזה בעיה .
לגבי התקשורת - נראה לי שאם טראמפ החליט על איזשהו חוק - זה מיד ייחשב
כחוק "גזעני" יותר מאשר עם הדמוקרטים היו מעבירים חוק דומה או זהה.
&nbsp
 

debby12

New member
מנהל
אני מסכימה שזה יוצר בעיות חברתיות לעתים

ישבתי לפני כמה חודשים בטיסה ליד מישהו שלקח את המשפחה לחופשת קיץ באיזה אי בדרום איטליה. נדמה לי סיציליה (?). הם נוסעים לשם כל קיץ, ויש לו שתי בנות עשרה - בנות 16, ו-18 משהו כזה.

בקיצור, השנה הם נפשו שם כהרגלם, והבנות הלכו לים ביחד (לבדן) בשעות הבוקר. בעודם משתזפות שם (עם בגדי ים) בתוך דקות ספורות הן הוקפו במספר גדול של מהגרים גברים שנעצו בהן עיניים וגרמו להם להרגיש מאוד מאוד לא בטוחות. דבר שמעולם לא קרה להן בעבר. והן ברחו יחד לסוכת המציל ומשם התקשרו להורים שיבואו לחלץ אותן
 
למעלה