התלבטות מעבר דירה עם ילדים בגיל ההתבגרות

Numi112

New member
התלבטות מעבר דירה עם ילדים בגיל ההתבגרות

אשמח לשמוע דעות ותובנות...
אנחנו גרים בארה״ב כבר 3 שנים (עברנו בעקבות רילוקיישן).עקב שינויים מסוימים בתחום התעסוקתי החלטנו להשאר עוד כמה שנים ספורות, והוחלט על רכישת בית.
אנחנו גרים בעיירה מרובת ישראלים,אבל בניגוד למה שרואים משם- ה״פתח תיקווה״ הזה לא בא לנו טוב.
זה לא בדיוק פתח תיקווה, זה יותר ״דגראסי היי סקול״. המקובלות, המקושרות, האאוטסיידריות....כל הטוב הזה.
מקום שבו אם חלילה תחלי במחלה קשה או משהו -הם יעמדו בתור עם פשטידה מחוץ לדלתך ויארגנו ערב התרמה, אבל ביום יום יכולות לחלוף על פנייך בלי להניד עפעף (אפילו לא ״היי״ מנומס) , ולא לדעת בכלל מה את עושה בכלל ואיך את מבלה את ימייך.
גם יוקר המחייה פה הוא לא נמוך, רק שלמזלנו האיש בתפקיד בכיר בחברה גדולה, כך שאנחנו חיים בסדר גמור.

מצאנו חברים מדהימים בארה״ב, אנחנו אוהבים ואהובים ומלאי שמחה ואהבה ומוקפים אנשים שבחרנו בקפידה ועושים לנו נעים בלב, ואפילו מצאתי חברות מהממות - רק שאף אחד לא מהקהילה הזו.
האיש לוחץ עליי לשקול מעבר למקום אחר, זול יותר, קהילתי יותר, עם יותר גיוון אנושי (לא רק ישראלים. אין לנו כמעט שחורים או היספאנים בעיירה). אני מסכימה איתו לחלוטין שיש מקומות שטובים לנו יותר , רק שיש לנו ילדים להתחשב בהם, כבר עקרנו אותם מישראל, הם בתחילת גיל ההתבגרות, גיל קשה גם ככה, איך נעביר אותם שוב?
אז נכון שהם מדברים אנגלית שוטף, וכבר מעורים בניואנסים האמריקאיים (לא שוס גדול, כל הריץ׳ ביץ׳ האלה) וזה כבר לא החשש הגדול שהיה בהגעה הנה, החיפוש אחר הקרבה הישראלית- אנחנו לא זקוקים לזה יותר.
מצאנו את מקומנו החברתי, והחברים יכולים להגיע אלינו לכל מקום שנבחר (מן הסתם נצטרך להשאר ברדיוס גאוגרפי סביר ממקום העבודה של האיש, וכתוצאה מכך גם ברדיוס נגיש לחברינו).
האיש טוען שהילדים יסתגלו, שאנחנו נחייה בסביבת אנשים שיותר נעים לנו איתם, וגם רכישת הבית תהייה קלה יותר מאחר ויהיו לנו אינסוף אפשרויות בחירה שיהיו בנוסף גם זולות יותר.
קשה לי הרעיון של לנתק אותם. נכון שילדים מסתגלים, נכון שיש מליוני סיפורים על ילדים של אנשי צבא למשל שעברו כל שנה והסתדרו, אבל אם לא ממש חייבים- למה לעשות את זה לילדים?
הילדים הם לא מלכי הכיתה, אבל בסדר להם, הם הסתגלו.
מתלבטת נורא, הילדים כמובן לא רוצים לעבור, אני מצידי לעבור כבר מחר, אין לי שום רגש למקום הזה...
אשמח לתובנותיכן.דעותיכן......כל דבר...
תודה
 

mykal

New member
דעתי,

בעיקרון הבאת כאילו את כל הדברים שרלבנטים מבחינת שיקולי דעת,
ואז השאלה נשארת בעינה,
ולכן, מציעה לך לשבת ולכתוב, בעמודה אחת בעד מעבר ובעמודה שניה נגד,
כשאת גם נותנת ציון לסיבה, ולבסוף שקללי ותראי מה יותר כדאי.
ועוד כמה דברים--
1)אם הילדים בוגרים, שתפו אותם בהתלבטות --כך גם יהיה קל יותר המעבר.
2)מה את בתוכך באמת רוצה, בלי ה"מסביב" תני לזה משקל נכבד.
ודבר אחרון, אין מקום מושלם--לכל מקום היתרונות והחסרונות שלו,
מעבר דירה זו עבודה קשה--הרוח אמור להיות גדול מההפסד.
 

Numi112

New member
תודה על התובנות

העיקרון המעבר הוא שילוב של הקלה כלכלית (מבחר של מקומות אחרים זולים יותר במקום להצטמצם באזור שלנו שהוא לא זול) ושינוי אקלים אנושי (פחות ישראלים, יותר גיוון אתני/תרבותי, פחות דם-כחול-וואנבי שמצטייר לי כאן)....
כן, שום דבר לא קל, בגלל זה ההתלבטות הקשה...
 

debby12

New member
מנהל
יש לי הרבה תובנות

רק לרקע - גם אני גרה בארה"ב. מבחירה, כבר מההתחלה, אנחנו דווקא ממש לא גרים באזור שבו נקבצים רוב הישראליים (אזור שנקרא פה אגב "הקיבוץ"). אני מבינה לגמרי את אלמנט האקוואריום שאת מתארת.

על כל פנים - השאלה המרכזית בעיני היא כללית יותר, והיא קשורה למה עושה לך טוב לעומת הילדים. אני, בנסיבות שאת מתארת, הייתי עוברת. נשמע שלא טוב לך במקום הנוכחי. לא ברור ממה שתיארת שיהיה רע לילדים במקום החדש.

הפורום הזה באופן היסטורי מתמקד "בנו" ולא בילדים... ובכן - לי זה מתאים
. מותר ורצוי לך לחשוב על עצמך קודם בנסיבות האלה בעיני [שלא לדבר על זה שלגור ב"קיבוץ הישראלי" בעיני נחשב סיוט. ונקרא לי שגם לך זה לא ממש מתאים בשלב הזה יותר]

כתבת שהאיש לוחץ לעבור וש"את מצידך היית עוברת מחר".

נכון, הם ייאלצו להסתגל.... אבל זה לא שאת מעבירה אותם דירה כל שנה-שנתיים [ריטואל שבתוכו גדלתי אגב והוא לא משהו
]. אם תקנו בית אני מניחה שהכוונה היא להיות שם זמן ממושך [אחרת עלויות העיסקה הופכות את זה ללא הגיוני]

בנוסף, יהיה לילדים רווחים ממה שאת מתארת: יותר גיוון באוכלוסיה שהם נחשפים אליה כמו שתיארת, ואולי גם תוכלו לחסוך עבורם יותר כסף שיעזור להם בעתיד כי כתבת שזה יהיה אזור זול יותר. אם יש לך גם קולג'ים בראש אז סביר שיהיה להם יותר קל להתקבל אם הם באים מקהילה הטרוגנית ולא מבית ספר שבו כולם מרוויחים טוב/מקודמים (כי קולג'ים לא ייקחו יותר מ- 2-3 תלמידים מתיכון מסוים בד"כ)

נקודה אחת שלא ציינת היא בני כמה הילדים. הם כבר בתיכון או בחטיבת ביניים? כי אם בחטיבה יכול להיות להם נעים וכיף אולי להשתחרר ולהתחיל דף חדש. ועוד משהו - אם זה לא רחוק בצורה היסטרית - ומאוד חשוב להם להמשיך באותו בי"ס את יכולה אולי לאפשר להם להמשיך. אני מניחה שבקרוב יהיה להם רשיון נהיגה... ?
 

Numi112

New member
תודה על התגובה, מחדדת קצת

קודם כל להגיד ש״לא טוב לי״ זה לא בדיוק מה שקורה. אני פשוט שמה ז** על כל מה שהולך פה, מי חברה של מי, מי עשתה יומולדת ומי הזמינה איפה. החברים הטובים שלי לא מכאן, ואני אומרת שלום לכל מי שחולף על פניי, גם לאלה שתקוע להן מטאטא בעכוז העטוף בבגדי הג׳ים.
לא רע לי פה במובן של ״בוכה כל היום״.
דבר שני- אני בהחלט חושבת על עצמי, לחלוטין, רק שילדיי חשובים לי לא פחות, ואם לא טוב להם- לא טוב לי. מיקומם של ארבע הקירות שבהם אני חיה לא חשובים לי כל עוד הם מלאים באהבה ובשמחה, ולכן אין לי בעיה להמשיך לגור במקום הזה כל עוד לילדיי ולמשפחתי טוב.
וזו הסיבה שאני שופכת את התלבטויותיי בפורום הזה (אגב, אני פה כבר שנים רבות, באה והולכת, ותמיד שוכחת את הסיסמה לניק שלי ונאלצת לפתוח חדש...מבאס משהו)- כי אני מעריכה עד מאוד את חוכמת הנשים שכאן. ונכון שפה מדברים על עצמנו, אבל במקרה הספציפי הזה שבו אושר ילדיי כרוך באושר שלי- לא ניתן להפריד ולדבר ״עליי״.
הילדים שלי בשלבים הנמוכים של גיל חטיבת הביניים (לא אוכל להוסיף יותר ).
לצערי הם לא יוכלו להמשיך במערכת החינוך המקומית (הם בפאבליק)- אלא אם כן נשלם הון קטן לעירייה, מה שמוריד לחוטין את כדאיות המעבר.
את צודקת לחלוטין ברשימת הרווחים העתידיים של הילדים- גיוון אנושי וכסף.
ההתלבטות שלי והקושי שלי בלהעביר אותם (שוב) בתי ספר הוא הרבה יותר רגשי מראציונלי.
הם אגב- ממש ממש לא רוצים.
תודה רבה על התשובה המושקעת, אני באמת מעריכה את זה.
(במיוחד ההבנה לרתיעה מה״קיבוץ״, אנחנו לא קרובים לקיבוץ המדובר , אנחנו צפונה משם, בקיסריה
)
 

debby12

New member
מנהל
הבנתי....

מההודעה הראשונה חשבתי שגם את די רוצה לעבור/לעוף משם.

גם הילדים צעירים משחשבתי. חשבתי שהם בסוף החטיבה או בתיכון. אם כך זה עוד הרבה שנים לגור במקום שבעלך רוצה לעוף ממנו.

ואם הבנתי נכון יש פה גם שיקול כלכלי? כי כרגע אתם שוכרים ובמקום השני תקנו בית ותתחילו לבנות בו אקוויטי? ואם לא תעברו אתם בעצם מוותרים על צבירה של לפחות 5 שנים של אקוויטי אם כך שהם בתכל'ס חלק מהצבירה שלכם לפנסיה = גם זה לטובת הילדים באופן עקיף בעיני [שלא לדבר על זה ששיעור הריבית עכשיו נמוך וצפוי לעלות, ושלא נראה לי שתקנו בית בשנים שהילדים שלכם הולכים לקולג'. אז המשמעות היא דחייה של 9 שנים בקניית בית?]

לגבי ה"להמשיך באותו בית הספר" - אצלנו לפחות יש זכאות להמשיך באותו מוסד לימודי אם כבר התחלת בו, גם אם עוברים דירה (ויתרה מזו - אפשר לדחוף לתוכו גם את כל האחים והאחיות גם אם הם טרם התחילו). יש איזו וועדת-חריגים קטנה שצריך לעבור אבל היא די אוטומטית - צריך רק להגיש את הבקשה. לא יודעת איך זה אצלכם בקיסריה.

ברור לי שזה משחק של איזונים. זה לא "רק" מה שטוב לך. אבל שאלת מה אנחנו היינו עושות.... אז עניתי. נקרא לי גם מבין השורות שעוד יש לך קצת רגשי אשמה או קשה לך עם זה שהעברת אותם לפני 3 שנים? ממליצה לנסות לשחרר. קורה.... עברתם כמשפחה. אני יכולה להבין אם הייתם מטרטרים אותם כל שנה-שנתיים במעבר דירה. אבל מעבר מדיור שכור לקניית בית זו סיבה מאוד מוצדקת בעיני לעבור.
 
וגם בגלל שתישארו במקום נגיש לעבודה של בעלך

כלומר לא ממש תתרחקו
אז אני מאמינה שחברים ממש טובים יוכלו להישאר בקשר עם הילדים שלכם.
במיוחד ככל שהילדים גדלים אפשר להיפגש באמצע הדרך .
 
למעלה