ג'ינגול בין מטלות

זיסי5

New member
ג'ינגול בין מטלות

שלום אמהות,
לפני חמישה חודשים ילדתי את ביתי השלישית (הבן הבכור בן 4.5 והשני בן 2.3) בעוד כחודש אחזור לעבודתי- מחנכת בבית ספר. אני מרגישה שאני לא מצליחה לתמרן בין כל מטלות הבית, גידול הילדים מתן תשומת לב לכל אחד מהם והשלמת לימודי תעודה באוניברסיטה.
יש לכן רעיונות לייעול הזמן והפחתת רגשות האשם הנלווים לכך שאני לא מצליחה לתפקד בהכל...
 

debby12

New member
מנהל
תקופה קשה


יש שלושה ילדים פיציים בהפרש קטן.... כמה מחשבות:

1. תתחילי בלהוריד את רגשות האשם באופן מוחלט. רגשות אשם על מה? מן הסתם את עושה ותעשי כמיטב יכולתך. אני בטוחה שהילדים אהובים מאוד - זה מה שחשוב. מטלות הבית יחכו כמה שנים. ממילא עם 3 ילדים הבית לא יהיה נוצץ ב-15 שנים הקרובות אז אל תייסרי את עצמך יותר מדי עם סטנדרטים גבוהים של סדר ונקיון. מה שמביא לנקודה השניה

2. תורידי את הסטנדרטים של הסדר והנקיון למינימום ההכרחי. בעיני לפחות, דברים כמו "פאנלים" או גיהוץ למשל הם מותרות-לבעלי-ילדים-גדולים-יותר או עוזרת.

3. תנסי לארגן כל מקור עזרה אפשרי. אפשר אולי אפילו נערה בת של שכנים כמה שעות אחה"צ רק כדי שיהיה שם עוד זוג ידיים כדי לעזור לך. זה חשוב כמו אוויר לנשימה בעיני. או כמובן - סבים... אם את יכולה להרשות לעצמך עוזרת (אולי מתנה מההורים? גם טוב. מיקור חוץ הוא מציל חיים בשלב הזה.

4. תחזיקי מעמד ותשנני את המשפט: "מהיום הכל יילך ויהיה יותר קל, כי יותר קשה זה לא יכול להיות"
. אני שיננתי אותו במשך כמה שנים. וזה היה נכון....
 
נשמע לא קל


אני חושבת שבאמת יהיה עלייך עומס מטורף, אם לא כבר.
ההמלצה שלי היא להשתמש בכמה שיותר עזרה- עזרה מהמשפחה, עזרה מחברות ועזרה בתשלום (ניקיון, קניות און ליין, בייביסיטריות וכו').
&nbsp
כמה זמן נשאר לך להשלמת הלימודים?
 
למעלה