אקסים מיתולוגיים (או "רגילים")

debby12

New member
מנהל
אקסים מיתולוגיים (או "רגילים")

האם אתן בקשר עם אנשים שהיו בעבר בני זוג רומנטיים שלכן? אם כן - איזה סוג של קשר? (רואים אותו מדי פעם? חברים בפייסבוק? יוצא לכם להתראות באירועים של חברים משותפים?)

ומה לגבי בן זוגכם - האם הוא בקשר עם אקסיות מיתולוגיות?

האם הילדים יודעים שהיו להוריהם בני זוג קודמים?

שתפו בכל הגיג רלוונטי שעולה לכן בנושא.
 
היתה לנו פעם שיחה בנושא

שיותר התמקדה באקסית של הבנזוג, אבל התחלנו בה דיון על ההבדל בין אקסית מיתולוגית ללא מיתולוגית.

היה לי נחמד לקרוא את דברי בשרשור ההוא, ולראות שאני עדיין מסכימה עם עצמי, גם היום, כשכבר יש לי, אולי בפעם ראשונה בחיי, זוגיות שהיא גם טובה, גם מרגשת וגם איתנה, וגם - טפו טפו - נמשכת כבר תקופה משמעותית (שנתיים וחצי; זה אמנם כלום במונחי הנצח, אבל זה כבר לא רומן חולף).

אז אני נושאת עימי ארסנל מכובד של אקסים. רובם לא מיתולוגיים. פשוט אקסים. אנשים שהיו חלק מחיי לתקופה (בדרך כלל ארוכה), והיום אינם חלק מחיי. עם חלקם אני בקשר פייסבוקי. עם חלקם לא בקשר בכלל.
יש שני אקסים שמבחינתי הם מיתולוגיים, ואת שניהם אני מגדירה ככאלה מכיוון שערערו את עולמי הרגשי באופן משמעותי. עם שניהם הזוגיות לא צלחה, ולא היתה ארוכה במיוחד, אבל עם שניהם אני בקשר טוב היום. הם חשובים לי, ואני חושבת שגם אני חשובה להם. אני זוכרת שלאחד מהם אמרתי, באחת משיחות הפרידה רוויות הדמעות שלנו, שלעולם לא אפסיק לאהוב אותו. ולמרות שזה נשמע משפט ילדותי ונאיבי, אני חושבת שיש בו מידה מסויימת של אמת. כי אני עדיין אוהבת אותו. אפילו שעברו מאז 15 שנה, והספקתי מאז להתחתן, לעשות ילדים, להתגרש, ולמצוא זוגיות חדשה ומשובחת. עדיין אוהבת אותו - אבל כבר לא אהבה רומנטית. לא כזו שמייחלת בחשאי שנחזור להיות בני זוג - אלא פשוט אוהבת את האדם, ורוצה אותו בחיי.

הגרוש שלי, אגב, נכלל ברשימת האקסים הרגילים, שאני מניחה שאלמלא היו לנו ילדים משותפים, לא היינו בקשר כלל.

לבן זוגי יש גרושה שגם היא אקסית שאיננה מיתולוגית. ובנוסף לה כל מיני שרידי מערכות יחסים קצרות ופחות משמעותיות - חלקן כן שרטו את נפשו (אחת מהן אפילו הולידה קעקוע מעצבן על הכתף!), אבל נדמה לי שהיום הוא לא חושב על אף אחת מהן כעל מיתולוגית.
 

debby12

New member
מנהל
שכחתי את השרשור ההוא

שרשור חמוד אכן.

כשאת אומרת שאת "בקשר טוב" עם האקסים האלה, זה אומר שאתם מתראים באופן קבוע? ולבן זוגך זה לא מפריע?

קעקוע זה באמת מעצבן. והוא לא חושב להוריד אותו?
 
אנחנו מתראים מפעם לפעם, לא משהו קבוע

עם אחד מהם אני מתראה פעם בכמה חודשים, עם השני בערך פעם בשנה (אבל איתו לפעמים מתכתבת בוואטסאפ/מסנג׳ר).
&nbsp
לבנזוגי אני חושבת שזה לא ממש מפריע (אני רוצה להאמין שהוא מרגיש מספיק בטחון בקשר שלנו בשביל להבין שהם לא מאיימים עליו בשום צורה), אלא רק מעורר קצת את בלוטות הרכושנות. בפעם האחרונה שאחד מהם הגיע לבקר אצלנו בבית, כשבנזוגי לא היה, הוא הודיע בבוקר לפני שהוא חש צורך להשתין בפינות החדר לפני שהוא הולך, כדי לסמן טריטוריה

&nbsp
אנחנו בכלל מתבדחים הרבה על נושא הקנאה, ועושים אחד לשני סצינות קנאה מומצאות; למשל, השבוע הוא כתב לי שעשה מקלחת חנה, ועשיתי לו סצינה שלמה מי זאת חנה ולמה הוא מתקלח איתה; או שהוא מתרעם על כל הגברים העירומים שאני נפגשת איתם (הכוונה לאימוני השחייה שלי). זה חלק מרפרטואר ההומור הזוגי שלנו, אבל יש בזה משהו נחמד, כי בעצם זה די מחמיא כשמישהו מקנא לך. אפילו אם אלו סצינות קנאה לא אמיתיות.
&nbsp
ובאשר לקעקוע - נראה לי שהוא מתייחס אליו כמו שאני מתייחסת לצלקת של הקיסרי שלי. מן תזכורת לקרב שהוא צלח אותו בגבורה. ובכל מקרה, זה על הכתף מאחורה. הוא לא באמת רואה אותו אף פעם. זו רק אני שסובלת...
 
אני בקשר פייסבוקי של פעם בשנה לאחל מזל טוב

לא ממש הייתי קוראת לבחור "אקס" כי יצאנו תקופה מאוד קצרה, אבל מידי פעם מתעדכנים אחד עם השני בד"כ ביום הולדת של אחד מאיתנו.
&nbsp
לבעלי הייתה אקסית מיתולוגית אחת- הם לא בקשר בכלל מאז שנפרדו.
 

debby12

New member
מנהל
כשגרים רחוק זה גם עוזר להיעדר קשר כי

זה לא שפוגשים אותם בסופרמרקט או משהו....
 

mykal

New member
שרשור מענין שנותן

חומר למחשבה.
אולי החמצתי? בעלי הוא הראשון האחד והיחיד, ואני הראשונה והיחידה אצלו.
והצלחנו להחזיק מעמד בסוף יוני 44 שנים.
אזור הנוחות, ההבנה וההסכמה.
מתמודדים יחד בכל, אבל, לפעמים כשעולה שרשור כזה--
מתגנבת לה מחשבה--החמצתי?
 

debby12

New member
מנהל
44 שנים טובות ביחד זה מרשים


תמיד בחיים יש את השאלה של The road not taken

לשאלתך הייתי עונה - הפוך - לא החמצת כלום, זה הם (האקסים הפוטנציאליים) שהחמיצו
.

זה מזכיר לי למרות שלא לגמרי קשור את בדיחת הקרש הידועה על הספר נשים שבכל יום היה שוכב עם לקוחה קבועה אחרת. עם גב' א' בימי ראשון, עם גב' ב' בימי שני וכו' וכו'. ואז שואלים אותו: "רגע, אבל מה אם ביום ראשון במקרה גב' א' חולה?" והוא עונה: "חולה? מפסידה!" (= הפסד שלה).
 

Dr T noki

New member
מבחינתי ממש ממש לא

לא היה איכפת לי שבו הזוג יהיה בקשר של היי-ביי -מה נשמע אבל הוא לא מעונין.
אין לנו פייסבוק מבחירה כך שלא בעיה ולא רלבנטי.
ברור שהילדים יודעים שהיו לי חברים ולאבא שלהם חברות.
 

debby12

New member
מנהל
אין לך פייסבוק בכלל? ואף פעם לא היה לך או

שהיה לך פעם ומחקת אותו?

אפילו אני שאני שונאת-פ"ב ידועה יש לי פרופיל פאסיבי ומשעמם בלחץ הסביבה.

הנה נתת לי עוד סיבה להעריץ אותך
 
לא לכל האנשים בעולם יש פייסבוק, את יודעת...

דווקא בתפוז נראה לי שיש ריכוז לא קטן של אנשים בלי, והם חלק מהסיבה שהוא עדיין שורד (גם אם סופו כבר ממש ממש קרוב).
 

Dr T noki

New member
אין ולא היה לי פייסבוק וגם לילדים שלי אין

האמת שאני לא רואה צורך בכך - מי שאני לא רצה שיהיה איתי בקשר לא בקשר ואין לי צורך או רצון שימצא או יחפש אותי, מי שאני רוצה להיות איתו בקשר אני עושה זאת בדרכים לא פייסבוקיות
שולחת תמונות בווטסאפ וגם מתקשקשת בווטסאפ או בטלפון או פנים מול פנים.
 

debby12

New member
מנהל
אני לא בקשר עם אקסים

וגם ה-
לא בקשר עם אקסיות. נראה לי שכך היה גם לו היינו גרים בארץ אם כי המגורים ביבשה אחרת מביאים לכך שגם לא יוצא לנו לפגוש אותם במקרה ברחוב אף פעם.

בנוסף
כפרעליו (כמו הרבה גברים לדעתי, או לפחות יותר גברים מנשים בממוצע) לא מצטיין בלתחזק קשרים חברתיים. וכשזה נוגע לאקסיות זו תכונה מצוינת בעיני. בנסיבות אחרות זה מוציא אותי מדעתי לפעמים


הילדות יודעות - מדי פעם כששואלים אותו למשל אם הוא ביקר אי פעם בהודו הן כבר רגילות לתשובה "כן אבל עם חברה אחרת לפני שהכיר את אמא". אבל זה לא משהו שמעניין אותן במיוחד. מה שכן קצת מעניין אותן זה שסבא וסבתא שלהן (ההורים שלי) היו פעם נשואים זה לזה - מה שנראה להן על גבול הבלתי ייאמן/מדע בדיוני.
 

עדיקים

Active member
אין קשר

חזרתי לשרשור ההוא, איזו נוסטלגיה.
לבעלי יש אקסית אחת שאני מכירה (בשם ובתמונה), לא יודעת מי סיים את הקשר אבל זה הקשר היחיד ארוך שהיה לו לפני שנפגשנו.
לי היתה מערכת יחסים אחת ארוכה בצעירותי ועוד כמה קצרות יותר לאחר מיכן. אחד האקסים למד איתי והייתי איתו בקשר גם בתחילת הקשר עם בעלי. לבעלי זה לא הפריע אבל לחברתו שהפכה להיות אישתו זה הפריע והקשר נותק. היום אנחנו כמעט ולא מדברים אבל כשצריכה ייעוץ בנושא המקצועי כבר יצא שפניתי אליו.
דווקא עם האקס שאיתו היתה לי מערכת יחסים ארוכה הייתי שמחה לדבר איפה הוא היום אבל לא נראה לי שבעלי יקבל את זה יפה ולא יודעת אם בכלל מתאים לו.
אין לי פייסבוק (מבחירה) ולכן אין לי דרך בכלל ליצור קשר עם חברים מהעבר (לא רק אקסים).

הילדים לא יודעים ולא שואלים אבל אולי הם עוד קטנים מידי.
 

לולי283

New member
מגיחה מהאנונימיות המזהירה כדי לענות

אני לא בקשר עם המיתולוגי מזה שנים ספורות. מיד אחרי שנפרדנו הכרתי את בעלי שהיה בהתחלה למען האמת סוג של ריבאונד שהתעקש לדבוק בי על אף שנהגתי בו לא משהו...לא ממש התגברתי על האקס וכמה שנים לאחר פרידתנו התעקשתי להישאר בקשר און ואוף איתו בסקייפ ובפייסבוק כי היה לי נדמה שבאיזשהו שלב הוא יגיח חזרה לחיי...אפילו נפגשתי איתו מתישהו כי החיים והזוגיות החדשה היו רגועים מדי ונראה לי שנלחצתי מזה או אולי רציתי לוודא שמה שהיה באמת מת כדי להמשיך הלאה. אני לא לגמרי זוכרת את הלך הרוח, אבל ממש מתביישת כשאני נזכרת בזה. איזו סתומה בחיי... בכל מקרה היה לי רגע של הארה שהוא לא בשבילי ושבעלי הוא האחד ומאז נותק הקשר שהתקיים בגלל שאני דחפתי לזה מלכתחילה. מאז שסגרתי את הפייס אין לי מושג מה עלה בגורלו. מקווה שכמוני התחתן, הקים משפחה והוא מאושר כי כשמגיע מגיע והוא בחור טוב לב ונהדר. לבעלי יש אקסית שאני לא בטוחה שניתן לכנות מיתולוגית היות ומאז ומתמיד טען שמעולם לא אהב אותה, אבל היא היחידה שהיה לו איתה זוגיות יחסית ממושכת, ולדעתי היא הרגישה אליו רגשות חזקים ביותר. אני יצור קנאי מטבעי והיא בחורה מאוד אטרקטיבית ולכן כשפגשתי אותה המפלצת הירוקה הרימה ראש....למרות שאני יודעת שאין לי שום סיבה קלה שבקלות לקנא ולחשוש ממנה...לאחרונה פגשתי אותה במקרה בנסיבות מאוד מוזרות והיא הייתה מקסימה ממש...
 

לולי283

New member
אה והילדים לא מודעים לכלום

הם עוד קטנים מכדי להבין...הבת הגדולה שלי עוד בשלב בו היא משוכנעת שתנשא לאחיה הקטן...חחח
 

debby12

New member
מנהל
ברוכה הבאה


<את עדיין אנונימית - אל דאגה...>

סיקרנת אותי - באיזה סוג של נסיבות פגשת באקסית שלו? (אפשר בקוים כלליים יחסית כמובן). ולדעתך היא ידעה שאת נשואה לאקס שלה?
 

לולי283

New member
ידעה בטח ידעה...

היא מכרה של המשפחה של בעלי כך שיצא לי לפגוש אותה, אם כי לא זכרתי איך היא נראית כי כבר חלפו שנים מאז. נפגשנו כשהייתי מאושפזת בבית חולים והסתבר שהיא חלק מהסגל. היא לא חלק מהצוות המטפל (לא אחות או רופאה שפוגשים בשוטף), אלא נותנת שירות תומך שמגיעה לפי דרישה ולכן לא ציפינו אני ובעלי לפגוש אותה שם...אבל פגשנו. היא ביקרה אותי במחלקה וניסתה לעזור קצת באחת מנקודות השפל של חיי והייתה מאוד מתוקה, אדיבה וידידותית.
 

debby12

New member
מנהל
נחמד! נשמעת אישה טובה.... ובאופן עקיף

על פי המשפט "אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה" אז זה אומר אולי שגם בן זוגך כיום הוא אדם טוב (שהרי הוא היה בן זוגה בעבר במשך תקופה ארוכה).
 
למעלה