הבלגן באל על

debby12

New member
מנהל
הבלגן באל על


יש למי מכן מושג מה הרקע לבלגן באל על? החברה קיימת כבר כמעט 70 שנה. אז מה השתנה שם לאחרונה? גורם לי להרהורים עגומים על חברת סאבנה ז"ל.
 

Ani15

New member
בדרך לעבודה הבוקר שמעתי את מנהל משאבי האנוש שלהם ברדיו

באיזה שהוא שלב המראיין שאל משהו כמו "מה אמור לעשות לקוח שצריך היום להזמין טיסה?" ואני פרצתי בצחוק פרוע כי אני צריכה להזמין טיסה לארה"ב עכשיו ואין שום סיכוי בעולם שאזמין באלעל...
למיטב הבנתי המוגבלת, יש שם שילוב של כמה דברים: סכסוך משכורות ותנאי עבודה מתמשך עם הטייסים (תנאי העבודה שלהם הזויים, משהו כמו שבוע חופש בתשלום אחרי כל טיסה ארוכה, לעומת המצב הכלכלי הירוד לגמרי של אלעל), משבר עכשווי בענין הפרישה הכפויה של טייסים בני 65 מטיסה שנתיים לפני הפנסיה שלהם, מה שגורם לכך שהפנסיה שלהם מצטמקת במידה מטורפת (איש הHR טען שזה כבר פתור), ומאבקי אגו בין הנהלה מקצועית שרואה את המצב הכלכלי של החברה בקרשים לבין צוות טייסים עם יהלום-את-יודעת-איפה שחושבים שהעולם צריך לקוד קידה בהכנעה כל יום שהם קמים בבוקר (יש מצב שחלק מההנהלה זה טייסים לשעבר ולכן יש לחשוד גם בגודל האגו שלהם).
 

debby12

New member
מנהל
מעניין - תודה

מכל מה שכתבת - הכל אני מבינה/מסכימה, חוץ מהקטע של להפריש אנשים בכפיה בגיל 65 שנתיים לפני שהם זכאים לפנסיה. זה נראה לי שינוי מטורף של תנאים לרעה בגיל שבו כבר הם לא ימצאו עבודה אחרת בשלב הזה

אני מבינה שמצבה הכלכלי של החברה לא טוב וכו' ושרוצים להוריד את גיל הפרישה כדי לחסוך כסף. אבל אם זה המצב אז בעיני שיהיו אנושיים ויעשו את זה בהדרגה
 

Ani15

New member
אלעל לא הורידה את גיל הפרישה

רשות התעופה האזרחית הבינלאומית לא מרשה למטוסים שמוטסים ע"י טייסים מעל גיל 65 לנחות בשדות התעופה ששייכים לה. אלעל מוכנה להמשיך להעסיק אותם עד הפנסיה (כמדריכי סימולטורים) אבל לא מוכנה להמשיך לשלם להם משכורת ובונוסים כמו לטייסים (כולל שבוע חופש וכו). בסוף זה נפתר (אני מניחה שממשיכים להפריש להם לפנסיה כאילו קיבלו משכורת של טיסים, אבל המשכורת עצמה נמוכה יותר - אם כי לדעתי הם לגמרי לא רעבים ללחם).
 
אנחנו מזמן הפסקנו לטוס עם אל על

עם כל הכבוד לעברית ולזה שנעים לטוס בחברה שמדברים בשפה שלך, כל הביטולים ברגע האחרון והשינויים שאתה לא באמת יודע עם איזה חברה תטוס כי הם משלבים טיסות עם חברות אחרות וההרגשה עצמה בטיסה גם לא נעימה.
&nbsp
ההורים שלי מתעקשים לטוס רק אל על ואני מבינה כי נוח להם עם העברית ושהכל נגיש להם מבחינה שפתית. הם אמורים להגיע ללידה במאי ולומר את האמת די חוששת שיבטלו להם את הטיסה ברגע האחרון. ניסיתי לשכנע אותם להזמין דלתא או חברה אחרת אבל הם לא מוכנים...
 
את בטוחה שזה בגלל השפה?

אני חושבת שלא מעט אנשים שטסים אל על (כולל כאלה מהדור הישן) טסים בה כי הם חושבים שהיא בטוחה יותר מחברות אחרות (מבחינה בטחונית וכו׳).
 
זה פשוט עניין של להישאר באיזור הנוחות


מניחה שזה שילוב של השפה והרגשת הביטחון וגם מה שלכאורה יותר זול.
הם גם מתעקשים כל פעם מחדש להזמין דרך חברות תיירות מקשרות וזה משהו שאף פעם לא הבנו כי היה יוצא יותר זול בלי וניסינו להסביר, אבל נכנענו...
 

debby12

New member
מנהל
לא הבנתי את ה"לא יודע עם איזו חברה תטוס"

כמעט כל חברות התעופה הרגילות (= לא הלואו קוסט) היום עובדות עם "קוד שיירינג". כך שלכל טיסה יש איזה 5-6 מספרי טיסה שונים של חברות שונות. למשל אפשר לקנות כרטיס לופטהנזה לטיסה של יונייטד (כלומר - המטוס של יונייטד)

כשקונים את הכרטיס יודעים מראש מי מפעיל את הטיסה (המטוס נקרא בסלנג אמריקאי metal. לדוגמא: Lufthansa ticket, United metal זה כרטיס של לופטהנזה אבל המטוס עצמו יהיה של יונייטד). אני מניחה שזה אותו דבר באל על - קוד שיירינג אבל יודעים מראש מי יפעיל את הטיסה. או שזה שונה אצלם?

לגבי ה"הרגשה הלא נעימה" - תוהה במה בדיוק? יצא לי לטוס אל על במקרה לפני איזה שנתיים - במחלקת תיירים הכי רגילה. טיסה מציריך לישראל או משהו כזה - ודווקא נהניתי. האוכל היה לי הכי טעים מכל חברות התעופה (חוץ מטורקיש בעצם - גם אצלם האוכל טעים לי....). ויש לידי איש נחמד. הרגשתי בבית.

לא זכורות לי תקלות מיוחדות, חוץ מהעובדה שבכניסה למטוס היתה מישהי עם מזוודת טרולי שכבר לא היה לה מקום בתא הנוסעים אז אמרו לה לשלוח אותה בתא המטען. והיא התווכחה בקול רם עם צוות הדיילים שהיא לא מוכנה.... אבל הצוות התנהג בסדר גמור בעיני. הבעיה היתה עם הנוסעת...
 
אנחנו נתקלנו בגסות רוח מצד הדיילים בכמה טיסות

ובבלאגן של מקומות ששריינו ונתנו לאחרים, עיכובים בטיסות עם התראה אפסית וביטול טיסה ברגע האחרון...
&nbsp
אנחנו לא היחידים שנתקלנו בכל אלה- שרשורים מרובים בהרבה קבוצות שאני חלק מהן כותבים על זה.
 
לא, כי שאלתי אותה אם היא חגורה בסדר,

(היא הייתה ישנה ושכבה על הכסא) ולא נראה לדיילת איך שהיא הייתה חגורה, אז כששאלתי אותה "זה בסדר איך שהיא חגורה?" היא ענתה לי "רק אם את לא אוהבת את הבת שלך".
 

debby12

New member
מנהל
נשמע כמו דיילת עם EQ אפס

לא ממש מתאימה לתפקיד הדורש עבודה עם אנשים...
אלא אם כן היא חשבה שזו בדיחה מצחיקה (שאז אני משדרגת את הדירוג שלה ל- EQ 20)
 

mom at work

New member
זה מודל אחר. באלעל, לא מדובר בקוד שיירינג אלא ב"חכירה רטובה"

כלומר, הטיסה עדייין רשומה כ"מופעלת ע"י אל-על", אבל בפועל הם חוכרים מטוס עם צוותו מכל מיני חברות עלומות (לא חברות תעופה סדירות כמו במקרה של קוד שיירינג.
 

debby12

New member
מנהל
<אבל תודה על המידע>

על כזה דבר עוד לא שמעתי, שמגיעים למטוס והוא לא מופעל על ידי החברה שהיתה רשומה מראש כחברה המפעילה שלו. זה נשמע כמו ישרא-בלוף מסוג מקורי ומיוחד.

לא הייתי טסה איתם שוב אם זה היה קורה לי (זה בכלל חוקי הדבר הזה? אתה קונה כרטיס טיסה בחברה מסוימת ומחליפים לך את התמורה עבורה שילמת בלי הסכמתך? אני יכולה להבין שלפעמים יש תקלה חמורה במטוס וכו' - אבל כדבר שבשגרה?)
 
למעלה