מחקר לנשים עם דיכאון אחר לידה, או אמהות בריאות.

maayanmol

New member
מחקר לנשים עם דיכאון אחר לידה, או אמהות בריאות.

דיכאון לאחר לידה הנה הפרעה נפוצה, ושכיחותה מוערכת כיום בכ-10%-20% מהלידות. דיכאון בחודשים שלאחר הלידה יכול להיות מאופיין במגוון התחושות שמביא עמו הדיכאון: עייפות, עצבות מתמשכת, קושי להנות מפעילויות שהיו מהנות בעבר, מחשבות טורדניות, בכי רב ותחושת חוסר ערך. עבור אם צעירה, המרכיב המשמעותי שנכנס לתמונה בשלב זה הוא התינוק, שנמצא בחודשי חייו הראשונים. חודשים אלה משמעותיים ואף קריטיים הן עבור האם והן עבור תינוקה, לביסוס קשר מיטיב ביניהם ולהתפתחותו הרגשית והחברתית של התינוק. כך, לצד הקושי הבסיסי שחווה האם ומצב הרוח הירוד שמלווה אותה, יכול להתעורר קושי משמעותי לטפל בתינוק ובעיקר ליצור עמו קשר רגשי, נעים ומהנה הן עבורו והן עבור האם. מערכת היחסים הזאת הנה הבסיס למערכות היחסים שיחווה התינוק בהמשך חייו, והיא זו שתאפשר לו לפתח את יכולות האמפטיה, השותפות וההנאה מנוכחות האחר. חשוב לדעת שרגשות האשם ותחושת חוסר המסוגלות שמלווים לעתים קרובות את האם הנם ברי טיפול! ושישנן דרכים מבוססות לסייע לאם להתגבר על הדיכאון וכן לשפר ולהיטיב את הקשר שלה עם תינוקה. כמו כל דיכאון, גם דיכאון לאחר לידה מגיע ללא הזמנה, וחשוב להכיר בכך שאינו מתרחש באשמת האם. בעזרת טיפול מתאים ניתן להקל על חוויתה של האם ושל המשפחה, והקשר של האם עם תינוקה יכול בהחלט להפוך גם למקור שמחה והנאה.
בבית החולים איכילוב נעשה מחקר הבודק את הקשר בין רמת ההורמון אוקסיטוצין לבין תגובה מוחית לאמפתיה והתקשרות. המחקר מתקיים בבית חולים איכילוב, ומיועד לאמהות בריאות לתינוקות בגילאי 3-8 חודשים, או אמהות הסובלות מדיכאון אחרי לידה. במחקר יתקיימו פגישות בבית החולים ובביתך, המלוות על ידי פסיכולוגית.
ישנו תגמול כספי למתאימות
המעוניינות להשתתף במחקר ולשמוע עוד פרטים מתבקשות לפנות לאורטל שמעון רז בטלפון: 0528855976 או במייל: [email protected]
 
תגידי, קיבלת אישור של ועדת אתיקה

על הנוסח הזה של הפנייה? כי מה שמתאים להצעת מחקר, לאו דווקא מתאים לפנייה לאוכלוסיית הנבדקות הפוטנציאליות או בכלל לציבור. אם מישהי באמת חווה דיכאון אחרי לידה, משפטים כמו "חודשים אלה משמעותיים ואף קריטיים הן עבור האם והן עבור תינוקה, לביסוס קשר מיטיב ביניהם ולהתפתחותו הרגשית והחברתית של התינוק." "מערכת היחסים הזאת הנה הבסיס למערכות היחסים שיחווה התינוק בהמשך חייו, והיא זו שתאפשר לו לפתח את יכולות האמפטיה, השותפות וההנאה מנוכחות האחר" גם אם הם נכונים לגמרי, עלולים אפילו להחמיר את מצבה. לא די בכך שהיא בדיכאון, היא פוגעת בכך בהתפתחותו של התינוק שלה לכל חייו? זה נראה לך מסר שצריך לכתוב לאישה בדיכאון? העובדה שאת כותבת בהמשך שאפשר לטפל לא מונעת את הנזק שגרמו המשפטים הראשונים, ובמיוחד כשמביאים בחשבון שהיא לאו דווקא תפנה לטיפול אפילו אם כתבת שזה אפשרי (ולאו דווקא אפילו תגיע למשפטים הנ"ל בהודעה שלך) - כך שיתכן שאת פשוט העברת לאישה בדיכאון את המסר "לא רק שרע לך, בגללך התינוק שלך יסבול כל חייו וההתפתחות שלו תיפגע".
 
למעלה