אסון רודף אסון - שנה אזרחית חדשה

debby12

New member
מנהל
אסון רודף אסון - שנה אזרחית חדשה


פיגוע זוועה באיסטנבול, אמא ששרפה/חנקה למוות את ארבע בנותיה והתאבדה....

זוועה. חושבת על בן זוגה שאיבד אישה וארבע בנות ביום אחד. לתחושתי מבחינה סטטיסטית הרבה יותר נדיר שנשים מבצעות כאלה מעשים איומים. אבל זה לא עוזר לאלה שנפלו בסטטיסיקה הצרה הזו ....

לפי המעט שקראתי לא היתה שום אינדיקציה שזה עלול לקרות מבחינת הרקע המשפחתי. זוועה [שלא לדבר על זה שהיא גם היתה עלולה לשרוף חיים את כל דיירי הבניין...]
 

mykal

New member
עצוב ומפחיד גם יחד

אבל הבוקר בחדשות, אמרו שהאם
ששרפה את בותיה, היתה בטיפול פסיאטרי לאחרונה.
לא השזה קל יותר לשמיעה, רק מפחיד שלא ראו סימנים למעשה כזה,
לפחות יכלו להציל את הבנות. לו היו מעבירים אותן לטיפול במשפחה המורחבת,
או כל פתרון אחר.

לגבי הפיגועים--זה באמת רודף בכל מקום, וכמה שמנסים למנוע לא מצליחים.
 
בזמן האחרון, כשקורים מקרים כאלה כמו שקרה בירושלים,

אני בודקת אם כתוב משהו על תרופות פסיכיאטריות. לחלק מהתרופות האלה יש תופעות לוואי של אלימות כלפי אחרים וגם עצמית. אולי הגיע הזמן לחשיבה מחדש בנוגע לתרופות האלה, מה אני אגיד (כלומר, לא לאסור על השימוש בהן, אלא להשתמש בהן באמת רק כשאין ברירה)? עם הזמן נראה שאת המעשים המזוויעים ביותר אנשים מסוגלים לבצע רק תחת השפעתן.
במקרה הזה לא אמרו שום דבר על תרופות, רק על טיפול נפשי. נראה מה יתברר בהמשך.
 

Dr T noki

New member
מנסיוני ההיפך הוא הנכון

ברוב רובם של המקרים של רצח ילדים על ידי הוריהם (ובוודאי על ידי האם) מדובר במקרה של דכאון קשה מאד שלא מטופל, לעיתים פסיכוטי, עם מחשבות אובדניות ורצון לפגוע בעצמך או באחרים.
במקרים האלו דווקא טיפול תרופתי ובשיחות ותמיכה ומעקב צמודים של גורמי הטיפול והרווחה שניתן לאחר איתור ואבחנה נכונים בזמן - היו יכולים למנוע את המקרה הטרגי.

המקרה המזעזע הנוכחי מתאים לתיאוריה הזו. צר לי שיש סטיגמה ופחד כמו שטת מתארת מתרופות פסיכיאטריות וכתוצאה מכך מקרים לא מאובחנים ולא מטופלים.

מנסיוני וגם ממחקרים - שיעור המקרים של נזק מהמנעות מטיפול גדול פי כמה וכמה מאשר תופעות לוואי מסוכנות לטיפול, נדיר מאד שהתרופות תגרומנה לאלימות כזו.
 
למה הכוונה מניסיונך?

את מכירה אמהות שרצחו את ילדיהן?
ומה ידוע לך על הטיפול במקרה הנוכחי?
 

Dr T noki

New member
מנסיוני כרופאה

וכמי שעוסקת גם בתחום של אלימות במשפחה ומידע לגבי מקרים קודמים ופסיכופתולוגיה של רצח בתוך המשפחה על רקע דיכאון קשה. לא ידוע לי שום דב על המקרה הנוכחי יותר מאשר מה שפורסם וגם אם היה לי ידוע מטבע הדברים שעקב סודיות רפואית לא הייתי יכולה לפרט, הגבתי באופן כללי לאמירות שלך שהתרופות יכולות לגרום לרצח כזה בשכיחות גבוהה.
 
אני לא טוענת שהתרופות האלה

יכולות לגרום לרצח כזה בשכיחות גבוהה. רצח של ילדים על ידי אמותיהם הוא לא מעשה מאוד שכיח, ואילו נטילת תרופות פסיכיאטריות היא די שכיחה, יחסית. מה שאני אומרת הוא שבמקרים מזוויעים במיוחד של רצח של ילדים על ידי אמותיהם, כמו הנוכחי, הרושם שלי (שגובש מהמידע שפורסם בתקשורת) הוא שתרופות פסיכיאטריות היו מעורבות בחלק גדול מהמקרים. כלומר, זה לא שכל מי שלוקחת תרופות פסיכיאטריות תרצח את ילדיה, אלא משהו כמו שבעיקר מי שלוקחת תרופות פסיכיאטריות רוצחת את ילדיה - ושיכול להיות שאותה אישה, אם הטיפול שהייתה מקבלת היה אחר (טיפול פסיכולוגי במקום או בנוסף לתרופה, או אפילו תרופה אחרת, וכו') - לא הייתה רוצחת את ילדיה. אולי זה בלתי נמנע, ואותה אישה הייתה רוצחת אותם כך או כך. בכל אופן, את הקשר בין מחשבות אובדניות ואלימות לבין שימוש בתרופות פסיכיאטריות מסוימות לא אני המצאתי, וגם חברות התרופות מכירות בו. אבל סטטיסטיקה מדויקת על האחוז מתוך מקרי הרצח של מספר ילדים, בואי נגיד, על ידי אמותיהם, שבו האם הייתה מטופלת בשלב כלשהו על ידי תרופות פסיכיאטריות - אין בידיי. יש לי, כאמור, רק רושם מהמידע שהתפרסם בתקשורת במקרים כאלה.
 
אני חושבת שההקשר בין התרופות למעשים הוא לא נכון

במקרים נוראיים של רצח ילדים ע"י הורים וגם במקרים אחרים שהם קיצוניים באלימות שלהם, אנחנו תמיד מחפשים את הרציונל, איך זה קרה? מה עבר בראש? וכד'.
הכי "קל" להבין זה ע"י " מטופל/ת בתרופות פסיכיאטריות"
ככה זה "מסביר" איך מקרה כזה יכול להיות.
לכן זה משפט שעיתונאים אוהבים. לדעתי זה חמור כי זה פוגע בצנעת הפרט ולא אמור להתפרסם כמו שאומרים לפעמים מת ממחלה קשה ולא מפרסמים את סוג המחלה.
 
להפך, אם זה באמת נכון, ובאמת יש קשר

לתרופות פסיכיאטריות, זה פשע להסתיר את זה מהציבור, כי זה עלול להוביל למקרים נוספים (גם אם, כמו שנאמר פה בצדק, המקרים האלה עדיין נדירים). זה יכול, למשל, להוביל אנשים לא להסתפק רק בתרופות אלא לדרוש טיפול נוסף, לבקש ליווי כשהם מטופלים בתרופה, לפחות בתקופה הראשונית, וכו׳.
 
זה ממש הזוי להסתכל על זה ככה

הקשר הוא מחלות פסיכיאטריות. לא התרופות (שאמורות להקל עליהן..). ברור שאדם שיש לו מחלה פסיכיאטרית מטופל בתרופות כאלה. זה לא אומר שהתרופות הן שגרמו לרצח אלא שהמחלה גרמה לו- כלומר שהתרופות לא הועילו במקרה זה. (אם בכלל האשה היתה תחת טיפול תרופתי, דבר שלי אינו ידוע)
 
את טועה. יש תרופות פסיכיאטריות

שחלק מתופעות הלוואי האפשריות שלהן הוא עלייה במחשבות אובדניות ובאלימות.
 
זה ממש לא נכון שרק תחת השפעת תרופות פסיכאטריות

אנשים מסוגלים לבצע את המעשים המזוויעים ביותר .
אחת התוצאות החמורות ביותר של דיכאון אחרי לידה לא מטופל - היא רצח התינוק
או הילד והתאבדות - כך שברור שהיו מקרים בהיסטוריה של נשים שרצחו והתאבדו
ולא לקחו תרופות .
במקרה הספציפי הזה אומנם נמצאו תרופות בדירה אבל לא ידוע האם הייתה במעקב
פסיכיאטרי סדיר , האם באמת לקחה את התרופות לפי המינון המדויק
האם חזרה להערכת מצב וכו .
כשאין את כל הנתונים אז קל לקפוץ למסקנות
&nbsp
 
הכוונה שלי הייתה למקרים של רצח של יותר מילד אחד,

כלומר לא רק של התינוק. נראה לי באמת סביר שבמקרים של דכאון חמור אחרי לידה, רצח של התינוק והתאבדות יכולה להיות התוצאה גם בלי תרופות. אבל פה היה רצח מורכב יותר, של מספר ילדים גדולים, וזה כבר משהו שונה מכל מיני בחינות. ואני לא קפצתי לשום מסקנות - כשכתבתי את ההודעה התפרסם רק שהיא הייתה בטיפול נפשי, ולא היה כתוב כלום על תרופות.
 

אכלה מה

New member
יכול להיות שאני מפספסת משהו

(מודה שלא התעמקתי בפרטי המקרה אלא רק קראתי שתי ידיעות ב-Ynet).
יכול להיות שהמשטרה יודעת דברים שהציבור לא יודע באמצעות אמצעים פורנסיים כאלה ואחרים, נכון. אבל, לפי מה שידוע עד עכשיו - לא ברור לי איך נעשתה הקביעה שהאם רצחה את בנותיה?
האם לא ייתכן שפרצה שריפה לא מכוונת, האם גילתה זאת מאוחר מידי ובגלל רגשות קשים של עצב, תדהמה וכאב על אובדן בנותיה התאבדה? וגם אם באמצעים פורנסיים כאלו ואחרים יודעים שמדובר בהצתה מכוונת, עדיין מדוע נעשתה הקביעה שהאם הציתה את הבנות? האם לא יכול להיות גורם אחר? ושוב - האם גילתה בדיעבד ומרוב צער ואולי תחושת אשמה (מוצדקת, לא מוצדקת. זה לא משנה) על זה שאולי הייתה יכולה למנוע/ לשמור טוב יותר התאבדה.
 
קראתי עכשיו שהאם חנקה את הבנות הגדולות לפני השריפה


http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/854/931.html?hp=1&cat=402&loc=1
ושמצאו בדירה תרופות פסיכאטריות .
לגבי תופעות הלוואי - גם נשים שבדיכאון אחרי לידה שלא מטופלות עלולות להיות אלימות
כלפי עצמן והילדים (ואז הייתה נשאלת השאלה מדוע לא טופלה .... )
 

debby12

New member
מנהל
את צודקת

גם אני לא התעמקתי ומקריאה חטופה היה נראה לי שזה 100% ברור. אבל עכשיו אני רואה שהמשטרה עוד חוקרת ותבצע נתיחה של הגופות

אם כי -- גם אם התסריט הוא זה שתיארת, עדיין זו זוועה....
 
התוצאות כבר פורסמו מזמן, לא סתם אמרו מההתחלה שהאמא רצחה

ואחכ אמרו בפירוש
(הנתיחה הייתה רק לוודא האם הייתה חניקה או לא אבל האמא
מראש הייתה החשודה היחידה ) .
החדר היה נעול וראו שהייתה הצתה ובנוסף האמא התאבדה
זה סיפור טראגי אבל כל הפרטים בו כבר נחשפו .
 

mykal

New member
הפרטים הטכניים

נמסרו, כאילו רק עובדות.
את הגורמים לא סיפרו. ולא דווח. ואולי טוב שכך.
מה שחבל שכן נשמעה הרבה מאוד שיפוטיות.
וזה בעיני לא הגון--כי אין לנו את כל הסיפור.
עצוב כן, מפחיד מאוד. אבל אין לנו מספיק מידע.
 
למעלה